-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
szki
őstag
válasz Cathfaern #9500 üzenetére
Nekem volt fixim... kb 3 éves koromban. Elég balesetveszélyes volt, mert ha lejtőn lefelé megszaladt, akkor nem tudtam megállni vele, és volt pár esésem miatta. Első fék se volt persze rajta (és tömör gumi volt a kereke). Gondolom a fixi nem dimbes-dombos terepre van kitalálva.
A fényképen látható megoldásra meg nem tudok mit mondani. Inkább ékszer az a fékrendszer, mint praktikusság. (hisz csak első fék kellene)
[ Szerkesztve ]
-
lacos001
senior tag
Sziasztok ! Újra gumiügyben........
Kérdésem csak annyi lenne,hogy a belinkelt külsők közül melyiket érdemes/van értelme felcsapni a crossra?
Csakis aszfalton suhanok,de az elég recés,bütykös gumi kicsit idegesit!
Vetnétek rájuk pár pillantást,akár tapasztalatot,ha van?!köszönöm
árát ne nézzétek,nem érdekes,ne aszerint itélkezzetek !
[ Szerkesztve ]
-
lacos001
senior tag
válasz venember83 #9506 üzenetére
Köszi a választ!
Nekem is tetszik,remélem megfelelő lesz.
Bár most találtam 1 ilyen bizniszt,itt van tőlem 5 percre,csak be merjem e vállalni!
szerk most látom,nekem nem is jó[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz lacos001 #9507 üzenetére
Bakker, én meg pont ilyet keresek!
szerk. off
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
lacos001
senior tag
válasz belaazallat #9510 üzenetére
Megvettem,lecsúsztál róla ! Igaz még nem hoztam el,majd holnap délelőtt.
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #9504 üzenetére
Igen, a pörköléses epilálás az első gondolataim egyike volt
Aztán felmerült bennem, hogy mennyire jól lehet ezzel láncot szaggatni, mert egy fixi lábféknél hirtelenebb és erősebb rántással indul valószínűleg a fékezés. Milyen "jót" tehet a láncnak és a hajtóműnek (és a fékútnak), hogy nemcsak a hajtás, hanem a fékezés erejét is nekik kell átvinni, és ez utóbbi ugyebár jóval intenzívebb, mint az előbbi. Az is kérdés, hogy mennyire lehet a hajtóművet hajtogatni, ami a féktárcsa oldalirányú mozgását és súrlódását is beveszi az egyenletbe.
Bikemag fórumon találtam még két gyöngyszemet, ezt helyből lehetne a There, I Fixed It blogra küldeni Hülye galambot már találtam el villavállal, egy másik lefejelése centimétereken múlott, kerültem ki vészfékkel csigát kanyarban, de ez mindegyiknél durvább állatos baleset.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
MODERÁTOR
Sziasztok
Félig off, eladó a bringás szemüvegem, Oakley Radar. Hátha érdekel valakit, érd. privátban.
-
Vasinger!
nagyúr
Nah, újra online vagyok és gyűrhetem a csodabiciklimet.
Viszont szeretnék kérni egy kis segítséget pár dolog beállításában, használatában.
Hátsó teleszkóp: kép Típus: Manitou Swinger SPV Air 4 Way
Első teleszkóp: kép Típus: Manitou Black Elite RTWD 90-120 mm.
Tárcsafékek: kép Hayes hidraulikus tárcsafék, pontos típusát nem tudom most, majd lehet keresek valamit rajta, elől 200-as, hátul 160-as tárcsával ha jól tudom.A teleszópokon eléggé sok állító gomb/szelep van, azt szeretném megtudni, hogy pontosan mi mire való, hol érdemes használni és mi a pontos funkciójuk. Esetleg ha egy ilyen leírást tudnátok mutatni a neten megköszönném.
A fékek is teljesen idegenek nekem, milyen betétet érdemes az ilyenbe rakni, hogy érdemes vele fékezni, mit kell tudni róluk, karbantartásuk.
Szeretnék ezek után olvasni egy kicsit, akár angol oldal is jöhet.
Előre is köszönöm!
-
Manitou
addikt
válasz Vasinger! #9514 üzenetére
swinger: van rajta egy autószelep, azzal fújod fel a tagot a megfelelő keménységűre
Autószelep mellett kék tekerentyű, az a csillapítás állító.
A piros szelep meg talán a negatív kamrakb ennyi a lényeg. Az hogy mi a legjobb beállítás, azt neked kell kitapasztalni, én jobban szeretem ha inkább több a csillapítás rajta, mint ha kevés.
Először a súlyodhoz megfelelő nyomást találd ki, aztán meg lehet játszani a csillapítással.
Nekem is swinger tag van a speciben, csak nem pont ugyanez a típus.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
Akkor 24 órás, ha már úgyis eltelt ez a nap, és a bringát se raktam össze.
Az élményeim eléggé pozitívak a tavalyi nehezen megélt kudarc után, főleg annak köszönhetően, hogy kegyes volt velünk az időjárás, és nem kényszerültünk hosszabb ideig esőt elviselni a pályán és/vagy a sátorban. Pénteken este megérkezett a csapat jórésze Zánkára a versenyhelyszínre, aztán egy kis team building jellegű összeröffenés keretében volt evés, ivás, és volt pályabejáró közös tekerés is, amin azonban nem vettem részt sürgős és halaszthatatlan elfoglaltság miatt. Ez később komolyabb hibának bizonyult, egyik kanyart azóta se sikerült megfejtenem, hogy hogyan kellett volna bevenni.
Szombat délig esett az eső, ami nem volt jó hatással a morálra, de egyesek állították, hogy vagy nem esik és minden csak optikai és érzéki csalódás, vagy úgyis eltakarodnak a felhők és szép idő lesz. Szerencsére utóbbi igaznak bizonyult, így a pályán lévő sár hamar nagyszerű tapadást biztosító közeggé lett, tapadt a gumi rendesen kanyarban.
Maga a pálya jó volt, számos széles résszel, hogy lehessen előzni, volt egynyomtávos lejtő, párnázott fákkal DH-s rész (szép kis kanyarkombináció volt), volt két-három lényegesebb emelkedő, illetve volt egy felül bordázott fahíd is, ezt mindenki imádta. 5 km hosszhoz 120 méter szintemelkedés párosult, ha nem tévedek, így volt mászás, de azért korántsem volt teljesíthetetlen a terep.
A csapatunk szépen rótta a köröket, egy pár elmulasztott váltáson kívül gond nélkül mentek a dolgok, és bár gyengeségünk okán a dobogóra nem léphettünk fel, azért megpróbáltuk megtartani a negyedik helyet, ami bár éjszaka veszélyben forgott, de végül sikerült a hamarabb teljesített utolsó körnek köszönhetően negyedik helyen zárni a versenyt.
A sátorbontáskor mindenki elég fáradt volt, de azért egy kis elégedettség mindenki arcán ott ült, és remélhetőleg senkinek nem ez volt az utolsó 24 órása.
Most kb. ennyi jutott eszembe, a többiek majd még írnak.
Ja, ki ne feledjem. A verseny alatt volt szerencsénk megismerkedni a négy napnyugati bölccsel, akik kerékpáron jöttek hozzánk, és bár nem hoztak aranyat, mirhát, tömjént, sőt, még egy XTR bovdenházat se, legalább eső se jött velük, és végre személyesen is kezet rázhattunk (már akinek) belaazallat, Cathfaern, szki és rétisün fórumtársakkal. Kedves országútizó rétisün, meglett a tizenötezer az út végére?
-
venember83
nagyúr
válasz venember83 #9518 üzenetére
Ej, milyen már az, amikor a bölcsész elrontja az ábécésorrendet? Méghozzá józanul...
-
KaraDani
addikt
válasz venember83 #9518 üzenetére
Igazad van én is firkantok kicsit, úgyis várok a rajtvideóra, hogy tudjak már végre Videót vágni
Mi érkeztünk barátnőmmel elsőként kicsivel 5 előtt pénteken a táborba. Akkor még szép idő volt, majd kb. egy óra múlva ahogy vártunk a többiekre eleredt. Örültünk neki nagyon Aztán befutott venember, majd a Xantomas által szállított különítmény. Már csak Gery, meg tesóm hiányzott. Eső elállt, sátorverés, aztán 5-en elmentek kocsival Tescoba magas eneregiatartalmú italokat (vodka, körte pálinka, sör, bor ), és ételt (spagetti) vásárolni. Addig venemberrel maradtunk kettesben, aztán úgy döntöttem én bizony elmegyek egy pályabejárásra, úgyhogy este 10 kor egyedül neki is indultam a még nem teljesen kijelölt pályának. Ezt nagyon élveztem, senkivel nem találkoztam erdős részeken, csak két nyuszival Miután megjöttek a többiek (Gery is megérkezett, és annyira nem találta a kempinget, hogy sátorral a hátán bejárta a fél pályát is ), elmentünk még egy körre csapatostul, addig a spagettit Tomi, Xantomas haverja készítette. venember kollega ebből is kimaradt, mint írta, teljesen érthető okokból, hidratált a sörsátorban. Aztán valamikor fél 3 körül nyugovóra tértünk, mivel már szinte az egész tábor aludt rég.
Reggel szemerkélő esővel és remek zenékkel ébresztettek minket, ebből majd a videóban látni fogtok részleteket. Sikerül elsőként rajtszámot átvennem, úgyhogy a 200-as szám lett a miénk. Rajt előtt 1 órával elállt az eső és megérkezett tesóm, apukám, a 17 literes bogrács, és az 5 kiló csülök is. Innentől a tekerés rendben ment szépen haladtunk, valamikor délután elkészült a kaja is abból jól belakmároztunk. Xantomasnál volt egyedül teknikai malőr, egy deffekt keretében, aminek következtében fél kört futhatott szegény. Este a sörsátorban nézegettünk jóféle koncertet is. Az éjszakának úgy vágtunk már neki, hogy egyértelmű volt, hogy a 3. gyorsabb nálunk, az 5. lasabb. Egyben reménykedtünk, hogy hátha kisebb létszámú csapat, és az éjszakát nem bírják jól, így az első etapokat eléggé megnyomtuk, de csak annyit értünk el vele, hogy nem nőtt a hátrányunk. Így reggelre szinte biztos lett, hogy 4-ek leszünk, se előre se hátra. Kb. 1,5 órával a vége előtt eleredt az eső, tesóm és venember még hősiesen teljesítettek egy-egy etapot, majd az utolsó háromnegyed órában már nem mentünk ki a pályára, tudtuk, hogy ha az 5-ek végig mennek akkor is csak beérni tudnak körszámban, így nem amortizáltuk a gépeket, meg magunkat.
Mellettünk táborozott a Duo 3. helyet előré Ma-Se-Ho-Va csapat, akikkel elég jól összebarátkoztunk. Egy svéd (eredetileg magyar), és egy magyar sárc alkotta a csapatot, és félelmetesen küzdöttek a deviantos duóval a 3. helyért végig. Nagy pszichológia csata volt folyamatosan pár perc előnyük volt a 3. helyen. Szerencsére a technikai gondjaikban ki tudtuk őket segíteni, venember telópumpával, Xantomas egy komplett hátsó váltóval támogatta meg őket.
Összességében szerintem remek 24 óráson vagyunk túl, az idő is szeretett minket, a helyszín és a pálya is remek volt szerintem. Remélem jövőre ugyanitt (ez biztos) ugyanekkor...
Képeim
Xantomas képei
Egy onboard kör az én csigatemójú előadásomban, sok szuszogással megspékelve Minőséget nem a legjobb 18$ os kamera, amit a helyszínen kaptam meg, úgyhogy sebtében csak a kormányra tudtam feldobni szigszalaggal, sisakon/felsőtesten a jobbra balra dülöngélés és rázkódás valószínűleg sokkal jobb lett volna.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #9518 üzenetére
sajnos mèg mindig nem sikerült a kerekítés, ~40 km hiányzik.....talán holnap. vagyis ma.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
szki
őstag
válasz rétisün #9521 üzenetére
Ezek az esős napok nem használtak a kilométer gyűjtögetésnek!
Én se vittem vittem túlzásba az elmúlt 2 napot. Na de majd mától! Most 6 nap alatt egy ezres esedékes
Ma megint a Balaton mellett tekerek egy szakaszon kora reggel. Vajon elázok?
Most ahogy kinéztem a szabadba: a csillagokat nem látom -
raczger
őstag
Ugyan én nem a PH!-s csapatban indultam de azért írok én is egy rövid beszámolót. Egyébként elnézést, hogy nem kerestelek meg titeket, meg nem mentem oda, de elég keveset tudtam így is pihenni, nem nagyon akartam elmászkálni két pihenés között, inkább megtömtem magamat majd pihentem
Pénteken délután 4 óra felé értünk a táborban, addigra a csapatom többi része már félkész állapotban volt a táborállítással, így mi hamar készen voltunk. Egyszer bringával, meg egyszer gyalog bejártuk a pályát és örömmel fogadtuk hogy eső ellenére nincs sár, de azért az időjárás előrejelzés hervasztott, de reménykedtünk. Elég későn mentem el aludni és elég hamar keltem (köszönhetően a hajnalig hangosan pofázó szomszéd csapatnak...) így végül csak 3 órát tudtam aludni, ami nem volt túl kedvező másnapra nézve
Az egyesületünkből (hegyimazsolák) három csapat és egy solo indult és szerencsénkre sok segítő volt mellettünk.
Tehát szombat, verseny, a mi csapatunk (Family Guy) ugyanabban a kategóriában volt mint a Guruló Kockák (Hobby - I. ), sajnos csak négyen jöttünk össze, de azért a nevezettek alapján bizakodtunk egy dobogós helyezésben. Verseny elindult, szerencsénkre száradt a pálya, mire én kimentem már csak ilyen gyurmázós sár volt ami nem ragadt rá a gumira, de tapadt mint a franc, ezért a 2.0-ás ballonos külsőm nem volt a legjobb választás. Az első majd a második részeredménynél körvonalazódott igazán, hogy számunkra az első hely esélytelen (Meridás droidok), de a második hely még befogható, éreztük hogy ez a Sólyom team és köztünk fog eldőlni. Párszor felhoztak minket, de sokszor sikerült több perces előnyt szereznünk előttük. Jött az éjszaka és a fordulópont számunkra, ugyanis úgy volt, hogy egyik csapattársunk éjszaka nem indulhat betegsége miatt, ugyanis túl sokat kockáztatott volna, így hárman maradtunk, 3 köröztünk, de nem sokat tudtunk pihenni. De aztán úgy tűnt nem lesz gond a negyedik emberünkkel így éjjel csak egyszer-kétszer maradt ki a körből, ugyhogy személy szerint hajnalban egy órára le tudtam pihenni, de aludni nem sikerült. Éjjel volt nálam egy kis gebasz, az éjféli etapom utolsó körében elvesztettem a hátsó lámpámat, egyik mögöttem jövő mondta még a réten hogy nemrég leesett itt a lámpám. Nem foglalkoztam vele, úgyis utolsó köröm, gondoltam majd utána megkeresem. Rögtön miután kiálltam mentem tovább a bringámmal (nem a pályán) vissza a mezőre és gyalog alaposan átkutattam a mező melletti pályarészt de sajnos nem lett meg. A másfél órás pihenőmből így 40 percet el is csesztem, majd bekajáltam (kb fél kiló friss pörköltet) ugyhogy kicsit féltem hogy elrontom a gyomromat de végül bírta a kiképzést. Éjfélre már két kör előnyünk volt a harmadikkal szemben, ugyanakkor két kör hátrányunk az elsővel szemben. Reggelre sajnos ez leredukálódott 1-re, így féltünk hogy esetleg feljönnek, ők mégiscsak hatan vannak, frissebbek, jobban tudnak hajrázni, de nem hagytuk magunkat! Délelőtt 10-re visszahoztuk magunkat, 2 és fél körös megnyugtató előnyünk lett a harmadikkal szemben, innen már csak be kellett érnünk. Végül sok körrel levertük őket, mivel a végén már a sárban, esőben nem tekertek, így sikerült a célunk, a második hely! Az elsők pedig 3 körrel vertek meg, ami szerintem nem is olyan rossz, mivel mi mégiscsak négyen álltuk a sarat, talán majd jövőre hatan szembeszállhatunk velükHazafele még volt szopás, az autóval amivel mentünk idefele az egyik hűtőcső ami a motorba ment lejött a helyéről, visszaraktuk de volt még egy kis gond. Bp-n a piros lámpáknál majdnem felforrt a hűtővíz, épp hogy kibírta. Szerencsénk volt, hogy hideg volt és szakadt az eső. (Később kiderült hogy a ventilátorok sem működtek a hűtőrácsnál).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
DemonDani
addikt
amúgy a teleszkópok becsúszójára a gumigyűrűket azért teszik, hogy lássák mennyit mozog?
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
-
Xantomas
őstag
válasz KaraDani #9528 üzenetére
A 25 L-es boros társaság a Végleges sörtelenítés volt Nem ment nekik. A váltózónában is ott kortyolgatták a csapolt védőitalt.
Igazából nekem már teljesen felesleges bármit is hozzátennem az elmondottakhoz.
Annyi volt a hiányosság, hogy nem voltak lenge ruhás hosztesz csajok, kétszer elakadtam a gedva sárban a kocsival, úgy segítettek nekem kitolni.Az átlag napi 2 Mizu király volt
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
KaraDani
addikt
válasz Xantomas #9531 üzenetére
Szerintem is a Mizu a király, eddig utáltam, de mostmár sok szép emlék fűződik hozzá Reggeli közben is mindenki imádta Ez trailernek jó is lesz a csapatvideóhoz
-
belaazallat
addikt
Üdv!
A racsniba, a fogaskerekek közé beragadt olajos szennyeződést, hogyan mivel lehet eltávolítani?
Az előttem lévő tulaj, nem takarította rendesen. Befújtam egy kis VD-40-nel, meg fogkefével el kezdtem sikálni, a legkisebb 3 fogaskerék viszonylag tiszta lett, de a többit nem tudom rendesen megtakarítani."Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz belaazallat #9533 üzenetére
Vagy vágsz egy rongyot és azt húzogatod a racsni fogai közt vagy vásárolsz célszerszámot (ami nem túl olcsó). [link]
Köszi a beszámolókat
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz belaazallat #9533 üzenetére
rongy, többszörösen félbehajtva, vagy van külön erre célszerszám is.
[link]"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
CL Smooth
tag
Sziasztok bringások! Ha esetleg lenne valakinek eladó szimpla vállas FR/DH villája, az dobjon egy privit. 1 1/8-ad os nyak átmérővel és kb 21-22 centi nyakhosszal rendelkezzen. Jó állapotú vagy új villa érdekelne, pl: Rock Shox Totem, Fox 36, Marzocchi 66. Jelenleg a Bikemag-on és a Testbike-on nem találtam megfelelőt, gondoltam megkérdezem itt is.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Manitou #9515 üzenetére
Értem, köszi. Ez a része már nagyjából világos, de a többi még mindig megválaszolatlan.
Amúgy felmerült még egy kérdés. Az előbb fel lett téve egy olyan kérdés, hogy az a gumi gyűrű minek a telókra. Válasz: Jelzi hogy mennyit mozog. Oké, jelzi és az egy biciklisnek mégis mit mutat? Mit kell abból leszűrni?szerk.: venember83 épp előttem írtam le így ez a része tárgytalan.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Pusztán kíváncsiságból: fordított első teleszkópvilla van biciklire? Mert motoroknál az a modernebb és jobb megoldás de bringán én még nem láttam.
Més que un club!
-
dqdb
nagyúr
válasz Napfénysüti #9542 üzenetére
Találkoztam már ilyen modellel az interneten, de meg nem mondom, ki gyártotta, mikor és hol futottam bele. Mindenféle régi érdekességek között szerepelt a paralelogramma felépítésű első villával együtt. Gondolom nem csak gazdasági oka van, hogy mindenki a ma elterjedt megoldást alkalmazza.
Fordítva beszerelt teleszkóppal ellenben már többször találkoztunk, meglehetősen mókásan néznek ki
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
nagyúr
Valószínűleg drágább lenne meg ahogy olvasom több karbantartást igényel. Viszont állítólag finomabban csillapít és kisebb a súlya. Azért csodálkoztam hogy bringáknál nem látom mert komolyabb sportmotorokon ilyen van és bőven akad bicikli közel motor árban is.
Més que un club!
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz Napfénysüti #9542 üzenetére
Mármint olyan ahol a becsúszó van alul? Pl. Manitou Dorado [link]
Ha jól rémlik Meme linkelte egyszer egyik bicaját (Giant) és abban talán ilyen volt, vagy valamelyik változata.
-
nagyúr
-
DemonDani
addikt
[link]
legutóbbi DH futam végeredménye, érdekes, egy Junior kategóriás lett a leggyorsabb
hajszállal de gyorsabb mint az Elite kategória győzteseNEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Autós topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Gigabyte Z390 UD V2 - minden tartozékával - eladó!
- HP Victus 2026.08.hó-ig Garis Game Laptop
- Samsung Galaxy A52S 5G
- ÁRESŐ! Dobozos új Lenovo Ideapad Gaming 3/AMD Ryzen 5-5600H/16GB/512SSD/RTX 3060 6GB/Gari/
- Remek áron eladó dobozos új ACER NITRO 5 /RYZEN 7-6800H/16GB 512SSD NVIDIA RTX 3060 6 GB 144Hz 17"
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen