Új hozzászólás Aktív témák
-
gege71.hu
addikt
Jó lenne ha linkelnél is vmi képet / infot erről az OASSOU micsodáról.
Az, hogy nem teljesen fedett nem túl bíztató. Nem ismerem mindenesetre.
A kavics, hogy árt e?..hmm az éles nagyobb darabokra ha ész nélkül kicsapat az ember egy partszakaszon egyértelműen árt a hajó egészségének.
Ártalmas továbá (feltáve ha van kormányszerkezete a hajónak) a víz alatt megsunnyadó belógó faág/rönk vagy sekélyebb vízben egy b***ott nagy kő amely felett a hajótest még mondjuk elsiklik, de a kormánylapát hátul már jól bele bír akadni amitől jobb esetben csak kicsit elgörbül, rosszabb esetben kiszakad a helyéről vagy letörik.
Karbantartás:
Ugyebár nem árt tisztán tartani a cuccot, a vizet lehetőleg minden használat után ki kell önteni(ha került bele), a beülőnél a kormányrúdnál ülésnél szárazra törölni.
Időnként nem árt a kormányszerkezetet megigazítani, meghúzni a bovdeneket, bezsírozni azt ill ot ahol átbúvik, felfekszik stb.
Borulékonyság:
Full kezdőként mondjuk egy K1-gyel garantált a csobbanás (többször is),
Ha esetleg vmi kormánynélküli eszkimókajakról vagy egy robosztusabb portyakajakról van szó akkor kisebb az esély a borulásra, de a kezdők rendszerint ezzel is nagy sikerrel befordulnak.
Későbbiekben is akad bőven esély a fürdésre ha már megy is az evezés. PL lapáttal élével húzás=garantált csobb
Vízibusz elhaladtával ha nem fordul az ember orral vagy legalább farral a hullámokra kb merőlegesen, de legalábbis mindenképpkerülve, hogy azok oldalbakapják a hajót akkor az is nagy eséllyel borít, pláne ha esetleg ilyenkor a bepánikolva még sebessége sincs kis kajakunknak.
Aranyszabály, hogy a kajakban ülve a lapátba kapaszkudunk... azzal támasztunk(lapjával...nem élével ) billenés esetén NEM A BEÜLŐ PEREMÉBE markolászunk!!! ill ha igen, főleg pánikosan csinálva azt akkor megint csak TUTI a CSOBB.
BORULÁSKOR első dolog a hajó visszafordítása...(különben a beülőnél beömlő víz hatására búcsút mondhatunk szépreményű vízijármúvünknek. (Még ha van is légtartály a hajóban akkor is elsüllyedhet, kellő mennyiségú víz és idő kérdése...láttam én már K1-et elsüllyedni.
Visszafordítás után lapát berak, úszás kifele hajóstul..nem otthagyni azt mint eb a szaharát
Vérprofik megpróbálhatnak a vízzel kissé megbuggyantott K1-be visszamászni a hátsó dekk felől felkúszva...kurva nehéz mutatvány..ujraborulásra nagy az esély
[Szerkesztve]
szerk aláltam ezrről az oassou-ról képet...hát vazz ez valami borzadály..kajaknak még csak véletlenül sem nevezném
[Szerkesztve]