Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jerry311

    nagyúr

    válasz dudika10 #10268 üzenetére

    Ha nem üresben van az autó, akkor plusz fogaskerekek kapcsolódnak be, ami plusz súrlódás, és így nagyobb üzemanyagigény az alapjárat megtartásához.

    Egyébként pont ellenkezőleg.
    Kinyomott kuplungnál a váltóra nem jut hajtás, hiszen a kuplung a váltó és a motor közt helyezkedik el, a kettő közti kapcsolatot oldhatja. Tehát ha benyomod a kuplungot, akkor az utolsó forgó alkatrész a kuplung motor felőli oldala lesz. (a kuplung helyes működése esetén)

    Az is érdekes, hogy a váltóban az összes fogaskerék forog nemcsak az a sebesség, amiben éppen van.
    [link]

  • DeNOx

    tag

    válasz dudika10 #10268 üzenetére

    Nos jerry311 leírta amit szerettem volna, bár azért vegyük figyelembe azt is, hogy bizonyos autótípusoknál és évjáratnál ez eltérő is lehet ahogy én tudom. Ez most olyan dolog, hogy például nagyapám a régi két ütemű Wartbrugjával még úgy is tudott nagyobb sebességfokozatoknál váltani, hogy a kuplungot se nyomta le. Az autónak sose volt váltóbaja emiatt pedig sok százezer kilómétert lement így vele.

  • Tothgera30

    Ármester

    válasz dudika10 #10268 üzenetére

    Ahogy a benyomott kuplunggal való kanyarodást is például. - Nekem annyi maradt meg anno hogy a vizsgabiztos a sikeres forgalom vizsga után hozzám szegezi a mondókáját, miután behúzta a hibavonalkát: "Uram. Azt nem tudom hogy 60-al városban miért nyomja be a kuplungot, és közben miért van a jobb keze a váltón!?" Nem mertem mondani hogy gyorsítani akartam, és feljebb kapcsolni, mert ugye városon belül nem kéne olyan tempót diktálni :DDD .

    Bár ismerőseim/rokonaim és a saját tapasztalatom az hogy ha magabiztos a driver, úgy áll hozzá hogy ő ezt tudja, nem ideges, akkor sikerül a vizsga. Nekem "B" kat forgalmi vizsgán volt még egy olyan hibám hogy elsőbbséget adott egy autó, én pedig, szinte körültekintés nélkül elfogadtam és mát kettesben gyorsítottam is az Astrát. Persze ezt is megemlítette a vizsgabiztos, de mivel eléggé jól vezettem már akkor is, csak kissé gyorsan, és lendületesen, így sikerült elsőre. De aki meg betartott minden kis szabályt, viszont tökölt, vagy nem tudott döntésre jutni egy kereszteződésben, azt meghúzták ahol tudták.

    ui.: Témához visszatérve, azóta persze én is üresben gurulok a kereszteződések felé. Bár ott is nehéz volt megszokni, mert akkoriban az itthoni gyakorolgatások során apám/nagyfater is úgy mutatta hogy lassítás előtt üres, és nem visszaváltogatunk, meg végig nyomva tartjuk a tengelykapcsolót.

    [ Szerkesztve ]

    "A pokol nem hely, hanem állapot"

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés