Aktív témák

  • Mókus88

    csendes tag

    Sziasztok!
    Pár kérdést szeretnék feltenni a DarkBasic Pro-val kapcsolatban.
    Szeretnék készíteni egy Minecrafthoz hasonló játékot. Egyik barátom ajánlotta a DarkBasic-ot mint programnyelv. Olvastam róla jót, rosszat, végül emellett döntöttem.Sajnos a nyelvet magát nem ismerem (ahogy semmilyen más, erre alkalmas nyelvet), de elsőre egyszerűnek tűnik. Olvastam 1-2 Tutorialt Azokban lévőket kipróbáltam de sajnálatomra volt mindig 1-2 sor ami nem tetszett neki, pedig úgy csináltam ahogy le volt írva(igen, kimásolva sem volt jó). De magát a nyelvet megértettem, a programozás menni fog. Mivel lényegében csak kockákból áll az egész ezért modellezéssel nem kell bajlódnom, ez még mindig belefér a munkaörömbe, textúrák terén sem kell először 10-20 félénél többet megalkotnom. Későbbiekben, ha a játék egyáltalán eljut olyan szintre hogy a mapon már megtudok tenni pár métert és persze ha szükségem van rá(igen, elismerem lesz) akkor valamiféle kis csapatot megpróbálok majd magam köré gyűjteni. Időm van elég rá, és ha kell segítséget is tudok kérni pár hozzáértő embertől(végszükség esetén/Csak azért mert -nem komálnak annyira engem/)
    Nos a kérdéseim a következők:
    -Érdemes-e mindezt DarkBasic-ben vagy válasszak valami mást?
    -Ha más programnyelvet kell választanom, mi legyen az?/Java Kizárva/
    -Kell-e a Minecraft alkotójától engedélyt kérnem abban az esetben ha a játék semmilyen kereskedelmi forgalomba nem kerül és csak én -illetve szűkebb baráti kör- használja?
    -Mi az amire mindenképp figyeljek oda a játék készítésénél?/Jótanácsok, Intelmek/
    -Ha ezt a programnyelvet választom körülbelül hány munkaóra után alkalmas arra hogy a játékon már csak finomhangolásokat kelljen végrehajtani(Szóval egy két végzetes bug kijavítása, stb)?/Félreértés ne essék rengeteg időm van rá és nem azon vagyok hogy készüljön már el minél hamarabb, inkább azt szeretném hogy stabil legyen és valami kezdetleges dolgot elérjek először, aztán jöhet a fejlesztés.

    Kérlek titeket ne szemeteljétek tele a topikot azzal hogy "Ne kezdd el Nincs értelme","Szánalmas", "Szerezz csapatot" stb. Köszönöm!

    A válaszaitokat előre is köszönöm!

  • Tommy29

    csendes tag

    válasz Mókus88 #1 üzenetére

    Üdv!

    A lelkesedés nagyon dicséretes, és valahol el kell kezdeni :)
    Ha 3D-s játékot szeretnél, de nem egy világmegváltó mutatványt, a Dark Basic sok dologra alkalmas és viszonylag egyszerű fejlesztői eszköz. Nem tudom mennyit tanulmányoztad, de néhány nap alatt sajnos nem lehet elsajátítani a használatát, bár kétségtelenül nem bonyolult.
    Ha más prog-nyelvet választanál, játékot többnyire C-ben, VC-ben szoktak készíteni, és annak az elsajátítása a kellő szinten, már nem néhány hetes, vagy hónapos mutatvány. Én személy szerint Delpiben programozok, amely épp úgy alkalmas bármely program elkészítésére.
    Ha programozást akarsz tanulni, tanulónyelvnek mindenképp a Pascal-t javaslom, de természetesen a Dark Basic is ilyen.

    Azt írtad idő van. Azt javaslom, valami egyszerű, pici programok elkészítésével kezd, amelyeket be tudsz fejezni és nem adod fel a felénél. A legkönnyebbnek tűnő játék elkészítése is nehezebb és több kitartást igényel, mint most azt gondolnád. És sok tervezést, átgondolást. A kódolás egy játék készítésének általában max 30%-át adja, az összes többi a részfolyamatok, mint maga a tervezés, az erőforrások elkészítése stb.

    Hogy időben mennyit igényel egy játék elkészítése elég bonyolult kérdés, és tekintve hogy egyedül dolgozol így csak rajtad áll. Az biztos, hogy a legkisebb játékra is, minimálisan 3-4 hetet rá kell áldozni (gondolok itt pl.: tetris, puzzle). Tehát az idő, az a játék összetettségének a függvénye.

    Amíg csak te és barátaid használják a játékot addig semmilyen engedélyre nincs szükséged, sőt, ha az alkotás 20%-ban eltér az eredeti alkotástól, akkor a "szerzői" jogokkal sem számolnod. Viszont amennyiben forgalmazni szeretnéd, jövedelemre teszel szert vele, onnantól már sokkal bonyolultabb a dolog, viszonylag sok buktatója van, de szerintem ettől még bőven messze állsz.

    Még egyszer mondom, a lelkesedés nagyon dicséretes, de elsősorban valami elkészíthető, reális céllal kezdj, mert máskülönben hamar kedved szegheti a kudarc!

    [ Szerkesztve ]

  • Mókus88

    csendes tag

    Köszönöm a választ! Mindenképp megfontolom tanácsaidat.

  • Vico87

    tag

    válasz Mókus88 #1 üzenetére

    Szia!

    Hasonlókat tudok mondani, mint előttem. Kezdj egyszerűvel, és olyan nyelven írd, amit ismersz (ha nincs ilyen, akkor egyszerűvel kezdj, vagy használj libraryket). Ne 3D-vel kezdj, az meghatványozza a munkaigényét és sokkal több tanulást igényel egy kevésbé látványos eredmény, mint 2D-s esetben (hacsak persze nem akarsz sok tanulással kezdeni, mielőtt egy betű kódot is írnál). A 3D grafikához ajánlott, hogy legyen némi felsőbb matek tudásod (mátrixok, geometria, némi analízis).

  • Inv1sus

    addikt

    DarkBasicnél arra kell leginkább figyelni, hogy minél kevesebbet egyen a gép. Volt, amikor rááldoztam egy napot, hogy próbálgattam melyik parancs eszik kevesebbet, hogy jobban jöjjek ki.
    Szerintem DarkBasic mellesleg tökéletes kezdő lökésnek. Én nagyon szerettem. Csak hát egyedül nagyon lassan fejlesztene az ember, úgyhogy abbahagytam. :U

    *** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***

  • Inv1sus

    addikt

    Mondjuk msot úgy megint megjött a kedvem. Mindig is szerettem volna valami jó sztoris gamet alkotni.

    *** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***

Aktív témák