Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz Peter.70 #11192 üzenetére

    Nincs revolutom (sem más hasonló), így nem ismerem a működésüket, csak logikusan próbálok gondolkozni.
    A helyzet a következő: mind a régi, mind az új kártyáddal több nullás vásárlási próbálkozás történt egy USA-beli webáruházban, s ezeket nem indítottad. A kártyáid adataidra ehhez szükség volt. Az a gyanúd, hogy a Gránit Bank biztonsági rendszere elég biztonságos, ezért ott akarod hagyni.
    Ha a kártyaadataiddal "visszaéltek", akkor a magyarátatok lehetségesek.
    1) Az kártyaadatok a Gránitból szivárogtak ki. Mégpedig folyamatosan, hiszen a régi kártyád után az új adatait is azonnal megszerezték. Ez kizárt, mert akkor a többi ügyfél kártyaadatait is megszerezték volna illetéktelenek. Ekkor viszont tömeges lenne az ügyfélpanasz, erről már lenne hír a neten, közlemény és intézkedés a banktól. Ezek nincsenek, tehát ez az eset kizátható.
    2) Te adtad meg a kártyaadataidat valahol. Ez lehet nem megbízható web áruház, és a visszaélés lehetősége máris adott.
    3) A revoluton megadtad a kártyaadatokat. Mint írtam, nem ismerem a működését. Nem tudom, végez-e nullás próbavásárlást, és sikertelenség esetén hányszor próbálkozik. Lehet, hogy az online vásárlási limited nulla volt, s a nullás próbálkozást is visszautasította, ami revolutnál sikeretelennek minősült. Nem tudom, hogy meg kellett-e adnod a revolutnak a cvc kódot. Viszont online vásárlásnál nem feltétlen kell cvc. Az elfogadó hely döntötte el, hogy használja-e ezt a biztonsági elemet. Tavaly még így volt (lásd Amazon). Az európai szabályozás ezen szigorított. A világ más részein maradhatott a régi szabály, s ezért próbálkoznak amerikai webáruházban.
    3) Feltörték a mobilod, s így szerezték meg a kártyaadataidat.
    Én rákérdeznék a revolutnál, hogy ők voltak-e. A válaszuk sokat segíthet a problémád megfejtéséhez.

Új hozzászólás Aktív témák