Új hozzászólás Aktív témák

  • KittySzeles

    újonc

    Sziasztok,
    Arra gondoltam nyitok egy fórumot a saját tapasztalataim megosztására, illetve várom a ti tapasztalataitokat is a Volkswagen New Beetle (1998-2006)-ről.
    Röviden hogyan jutottam el odáig mire megtaláltam milyen autót szeretnék és addig, hogy veszek is egyet, illetve nyomon követem a saját szemszögemből.
    Igazság szerint több helyen kerestem, de nem nagyon léteznek New Beetle-ös csoportok, igy megpróbálok itt érvényesülni.

    A kezdetek....
    Nehéz ügy volt, többször is voltak már elképzelések, hogy milyen lenne az ideális autó számomra, nyilván olcsó karbantartás, kevés fogyasztás, szép csajos kisautó. Na de hogyan is találjuk meg azt az igazi csajos autót, amit nem kell megtolni elinduláskor? Hősiesen bevallom igen én szeretek gyorsan, dinamikusan menni, nem szeretem az előttem tötymörgő autósokat. Nah de visszatérve a kiinduláshoz, régóta szerelmes vagyok a VW bogarakba, nem ám az újakba szerettem bele... én még a régi klassikus Kaffer-be, volt szerencsém vezetni, nem mondom, hogy a legkomfortosabb autó volt, amit valaha vezettem, de egy álmom vált valóra. Előtte és utána is folyamatosan zaklattam a páromat, hogy ilyet szeretnék, de mivel napi szintű használatra kellene (még nem tartok ott, hogy legyen egy hobbi autó tarcsiba), ezért folyamatosan lebeszélt róla és tény én is belátom, azért Budapesten a Hungária - Könyves Kálmán körúton nem a legember barátabb megoldás az tény.
    Időközben  (2016.08.-09 hó) elkezdtem használni szinte velem egykorú Opel Astrát a maga kis 86 lóerejével. Ez az autó nagyon megbízható, számunkra ez volt az első autónk, amit közösen vettünk 2011-ben, igazából ez volt mindkettőnk első autója is :) 2013-ban a családba új jövevény jött, egy VW Passat 1.9 PDTDI kompi. Igazi ki vadállatt. Én ebben az időben még javában a BMV-t használtam ( a félreértések elkerülése végett: busz, metró, villamos), illetve több alkalomból "csudi jó" céges Ford csodákat, igy nem izgatott annyira az autó, sokszor könnyebb volt a városon tömegközlekedéssel átsuhanni, mint autóval. Időközben munkahely váltás, ami majdnem Bp külterületén volt, 2 hónap után gyorsan úgy döntöttünk, hogy kell egy autó végre nekem is, első megoldás, anyukám éppen nem használt szintén Opelját használtam kb  2016 áprilistól (őszintén szólva néha kicsit mókásnak éreztem magamat, de majd lehet később szánok rá egy külön bejegyzést). Természetesen a háttérbe ment a matek, hogy milyen autó lehetne nekem jó, ami tetszik is, nyilván úgy, hogy az én külsőségi szempontjaim és a párom műszaki szempontjai találkozzanak. 2016 augusztus körül végül én kezdtem el használni a Passatot, nem tartott sokáig, mert egy dízel autó nem a városba való na...Igy maradt az Opel, ami nagyon jó szolgálatot teljesit nálam, egyszer sikerült magamat megszívatni  mégpedig a riasztóval :D, de ezen túl nem hagyott cserben ezalatt a 5 hónap alatt sem (mondjuk nyáron teljes felújításon esett át). De mégis vágyom egy igazi kis csajos autóra.
    Hogy miben gondolkodtunk eddig?
    Egyszóval: sok mindenben...
    Leon, Ibiza, Celica, Golf IV., Polo és még sorolhatnám, időközben elkezdtem megbarátkozni A Bogár 2.0-val, azaz a VW New Beetle-lel (1998-2006). A vételárra rászánt összeget 800.000-1.000.000 közé tenném, nem vagyunk elengedve pénzügyileg, mindketten keményen dolgozunk, hogy úgy éljünk ahogy szeretnénk, mielőtt bárkinél felmerülne, hogy anyuci vagy apuci alánk tolná. NEM, 18 éves korom óta tudatosan építem a jövőmet, iskola mellett munka és munka mellett egyetem, nyelvvizsga stb... A saját fogadalmam az volt Szilveszterkor, hogy igen kezdjünk el komolyabban nézelődni a piacon, kibújni az autókereső mögül és nézzünk meg néhány autót. Közelről nem láttam még New Beetle-t, úgyhogy vágjunk bele!
    Első utunk Kecskemétre vezetett, de csak azért mert más dolgunk is volt ott és ha már ott vagyunk nézzük meg az ott lévő autót, amit már korábban megnéztünk a neten. Nem mondom, hogy a legolcsóbbat néztük meg, de a kategória alján kezdtük el, mondván, ha jó  akkor elhozzuk ennyiért  és majd ha  összejön a többi pénz, akkor megcsinálgatjuk szépen lassan, amit kell még rajta. Két autóból az egyikbe nagyon bizakodtam, mert az egy gyönyörű pisztácia színű volt, bézs belsővel.
    Nos az első egy kis ezüst szinű bogár volt, hát eleve nem volt fair a kereskedés, kb háromszor kellett felhívnom, mire azt mondták ott lesz a telephelyen az autó, mind1 nem volt szimpi a csávó elfogadom nem ő árulja, hanem "magánszemély" és nincs is állandóan benn a telephelyen, igy külön be kellett kérni. Oké szép és jó minden, megyünk szombat délbe. Megnézem az autót, beindítás előtt már nem tetszett.
    Hogy miért?
    Ritka az olyan autó, aminek a műszerfalára egész Európa térképét ki lehet teríteni az tény, de hogy az a műszerfal olyan volt, mintha egy macska kaparófának használta volna.. komolyan? milyen emberek vannak? nah de tovább nézem kívülről nem vagyok meggyőzve róla, hogy ez az autó lesz az én álom autóm... igazából bele se akartam ülni, pedig ebben a fajtában még nem ültem, de mégis csak beülök azért. Itt jött egy csavar számomra, a sofőr ajtón, az elektromos ablak kapcsoló felett a FÉMből hiányzik egy darab és kicsit rozsdás is volt.
    Nőből vagyok minden látszik az arcomon, főleg ha valami nem tetszik, egyből meg is kérdezte, hogy hogy tetszik. A válaszom csak annyi volt, hogy nem tudom mihez viszonyitani, mert ez az első, amit látok és nem tudom hogy ez az "állapot" jellemző-e?! (mert ha igen, elgondolkodom, hogy mégis csak más kéne). Nos a kedves fiatal ember válasza az volt, hogy ez az autó korának megfelelő állapotba van és hát az a "hiányzó darab" is az ajtó belső részén azért van mert női kocsi és a műkörmök...
    Nah ne ezt azért ki kérem magamnak!

    Eleve nem gondolom, hogy egy műköröm ilyet tudna csinálni, elég sok évig volt nekem is és egyik Ford ajtaja se lyukad ki tőle, ahogy kinyitom...
    Mindegy is... nem győzött meg engem, de a 2 hozzáértő fejét elnézve őket se ;) Hál istennek, házon belül van kihez fordulni, amikor VW-ről beszélünk.
    Jah és majdnem elfelejtettem megjegyezni, hogy csütörtökön beszéltem velük, akkor is ugye háromszor, hogy szombat délre be tudja-e hozni a tulaj az autót. 
    Nah de kérdem én, ha csütörtökön nem volt benn a kereskedésbe az autó, akkor mér is nem indul be szombat reggel? Értem én, hogy hideg van, akkor -8 volt, amikor kiszálltunk az autóból, a 25 éves Opel Astra (benzines) egy indításra beindult -10 fokban, az egy hetet egyhelyben álló dízel Passat is egyből indult aznap reggel a -13 fokban.
    És akkor egy benzines autót be kell bikázni, komolyan? Különben is  bikázás az aksira segít rá nem? Tutkó, hogy ott áll már egy ideje a telephelyen.. de akkor miért is kellett hivogatnom őket?

    Tettünk-vettünk egy kicsit a városba, majd megnéztük a másik kis autót is. Igazi sziv fájdalom volt számomra. Első ránézésre tip top rohadásmentes, látszott, hogy le lett fényezve, először úgy tűnt telibe (még ha sokszor nem is szépen van megfújva de legalább egyszínű), de nem a tető sajna kimaradt és néhány diszlécet se szedtek le/takartak le fényezés közben. Mindegy én ezzel amúgy tudnák élni is, nyilván a srácok kritikusabbak voltak, de beindítottak az autót . (itt is bikával, de legalább itt kerek perec megmondták, hogy egy ideje itt áll) Nos az autón kicsit ki volt lyukadva a kipufogó, de úgy, hogy azt sajnos én is észrevettem. Ez nem is lenne baj, hiszen nem új autót veszek, de ha csak ezért az autóért jöttünk volna le, akkor gáz lett volna.
    Egy baki, amit én követtem el

    Kiváncsi vagy, hogy mit?

    Nah igen nem néztem meg, hogy van-e elektromos ablak legalább elől. Kicsit balféknek éreztem magam, de komolyan ki az aki újonnan megvesz egy autót ESP-vel és CD-s magnóval, és nincs benne elektromos ablak, úgy hogy még riasztó is volt benne.

    Folytatódik a keresgélés, most rápihenünk egy kicsit az újabb autók megnézésére, mivel nem sürget minket senki (mondjuk jó lenne, ha nyáron már lenne klímás autóm :) ), külföldi munkahelyi kötelezettség, munka és egyéb elfoglaltságok mellett sajnos február előtt nem tudunk újabb országjáró kört tenni, de be fogok számolni minden vicces és kevésbé vicces, hasznos lépésről. Remélhetőleg meg tudjuk tartani a bogaras irányt és végig tudjátok majd követni, hogy jó fogás volt vagy nem annyira.
    Én sok véleményt elolvastam, volt 1-2, ami nagyon lehúzta nem csak a New Beetle-t, hanem magát a német márkákat, ráadásul újonnan vásárolt  csodabogárról számolt be, de szeretném bebizonyítani az ellenkezőjét, hogy megfelelő odafigyelés, karbantartás mellett igen is nem számítanak a kilóméterek az órában, csakúgy ahogy a Passat is 400.000-ret mutat, lyukas vezetőülés nélkül :) Nem kell az autókat lelakni.

    Öreg ember nem vénember, akarom mondani öreg autó nem vénautó :)

    Reményeim szerint februárban jelentkezem. :))
    K.

Új hozzászólás Aktív témák