- DIGI internet
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Elterelik a sofőrök figyelmét a vezetéstámogató rendszerek
- Milyen NAS-t vegyek?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Windows 11
- Linux Mint
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tordaitibi
veterán
válasz PC4200 #75421 üzenetére
2-2-őtpárhuzamosan kötsz, előtte mérjél fesz.t, ha 0,2V felett van eltérés akor külső töltővel hozd óket azanos szintre, nem kell csutkára feltölteni csak pl. 3,95V, 3,71V, az alacsonyabbat töltsd egy kicsit.
Majd ezt a két-két párhuzamos cellát beteszed az eredetiek helyére.
Ha valami überintelligens valami a kütyüd akkor lehet nem fog működni, mert elképzelhető bevitt-kivett kapacitásmérés de nem valószínű.
Valamint valószínűleg a duplájára nő a töltési idő vagy még kicsit többre is. -
tordaitibi
veterán
válasz PC4200 #75425 üzenetére
Ja, oké.
Jó az csak legyen türelmed hozzá.
Vagy nézel/csinálsz egy combosabb töltőt, pl. step modulból amibe van CC/CV funkció meg egy régebbi PC tápból vagy laptop adapterből, de ez feltételez valami minimális balanszert vagy bms-t mert 2S a cella, kettő van sorba.
Vagy veszel egy félprofi-profi töltőt és abba bepattintva vagy adaptert használva töltöd a cellákat kívül.
Ez a legtutibb, de ha amatőr szinten maradsz akkor nem éri meg mert 15-20ropi körül kezdődik a normális, ha belelendülsz akkor mindenképp kell egy ilyen töltő. A fiam aktívan modellezik, saját építésű terepautó és elektromos repülő vonalon, neki 3 darab is van de őneki ez a hobbija 8 éve.A gyorstöltők sem töltik fel 100%-ra 1 óra alatt.
Valamint ha házi barkács töltőt építenél mégis, eléggé szigorú követelményeknek kell megfelelnie, ez nem vicc, könnyen lehet tűzijáték a vége. Ezért is írtam hogy mielőtt a 2 cellát párhuzamosan kötöd, egy szintre kell őket hozni mert ha 0,3-0,5V az eltérés, akár 50A kiegyenlítő áram is folyhat, lévén egy új cella belső ellenállása 20-50mohm (milliohm).Ha érdekel a litium akkuk működése, írtam egy cikket erről laikusnak is könnyen érthető stílusban.
Minden önreklám nélkül: [link][ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz PC4200 #75449 üzenetére
Így sokkal másabb a lány fekvése
Ez egy 2S2P elrendezésű akku lesz, és ha jól értem, még készülőben van.
A legjobb az lenne, ha beletennél egy 2S BMS-t (a maximum terhelést figyelembe véve), és kihoznád az összes pólust egy balancer csatlakozóval, és azon keresztül töltenéd. [link]
Egy egyszerűbb, de nagyon odafigyelős(!) verzió, ha nem teszel BMS-t (RC mókáknál néha a nagy áram miatt költséges/problémás, vagy csak simán nem megengedhető, hogy a BMS egyszercsak beintsen és lekapcsolja a gépet) csak simán összerakod a pakkot, kihozod a balancer csatlakozót, és amikor használod az akkut, ráteszel egy cellaőrt. Ez elkezd visítani, ha valamelyik cella nagyon le van merülve, de rád fogja bízni hogy abbahagyd a merítését. Ilyenkor tölteni is csak a balanceren keresztül szabad.Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz PC4200 #76795 üzenetére
Elöljáróban megjegyezném, az akku védelme érdekében a járművek elektronikáinak össz. nyugalmi áramára a 100 mA alatti értéket mondják szokványosnak az akkus emberek, a netes oldalakon.
Saját autómnál 30 mA-t mértem, ami a riasztó éles vagy nem éles állapotában szinte ugyanannyi.
-
tordaitibi
veterán
válasz PC4200 #76795 üzenetére
Par dologra figyelj oda.
En megcsinaltam az oskovulet Skodamat start-stop nyomogombosra de meghagytam az eredetit is es a kormanyzarat is.
Mivel egy vizsgan en nem tudom igazolni 128 papirral hogy a biztonsagi kovetelmenyeknek megfelel az elektronikam.
Valamint esetleges lopasnal eselytelen a hadakozas ha kiherelted, meghekkelted a gyari immot es a kormanyzarat.
Ugyanez okbol csak akkor indit ha kinyomom a kuplungpedalt.
Nem mintha nem biznek magamban de kellemetlen ha sebessegbe hagyom es barmi gixer miatt, pl. hamis taviranyito, ejjel oninditoval kimegy a kapun.Mivel en teljesen tök vagyok a pic es tarsaihoz, analog minden.
A lehetoseg igy adott lenne taviranyitassal inditani de a fenntebbi okok miatt elvetettem.
Kell visszacsatolas is hogy a motor beindult, ezt vagy a fordulatszamrol vagy a generator W kivezeteserol le lehet venni.
Es kell minden kotel szakad idozito is hogy barmilyen hiba eseten max. 5-6 masodpernel tovabb ne inditozzon es ilyenkor reseteljen es csak ismetelt inditasi parancsra reagaljon, valamint ha nem jon bissza fordulat jel, azaz all a motor, akkor 2 per utan mindenkepp vegye le a gyujtast. Es diagnosztikai, javitasi esetekben elegendo.Valamint megcsinaltam centralzarasra is, szinten cmos vezerlessel.
A fogyasztas.
Mostani csodakocsik kepesek 100-150mA feletti allando terhelesekre. Ez sok, ha varosi hetvegi auto akkor bizony hatareset.
En mindent cmos ic-kel csinaltam, igy a taviranyito vevo, az osszes aramkor es a radio nalam 30mA alatt fogyaszt keszenletbe.
Riasztom nincs.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fél éves gamer konfig. minőségi alkatrészekkel, monitorral vagy anélkül. AQUA garancia, szla.
- Apple iPad 5 Gen Wi-Fi+Cellular 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- KERESEK! Iphone 16 Pro 128GB FEKETE/TITÁN színben!
- Apple iPhone 13 128GB,Átlagos,Dobozával,12 hónap garanciával
- Nintendo Switch Joy-Con Pair Gamepad, kontroller
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen