- ASUS routerek
- XPEnology
- Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
- Windows 10
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Disney+
- Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Batman2 #11684 üzenetére
Autóknál mértem már 70-80V-os feszültségeket is
Ha a generátorba lévő csúszógyűrű koszos vagy a generátor kefe kopott akkor az önindukciós feszültség igen csak meg tudja vezetni a műszert.
De hasonlóan viselkedik régebbi autók rezgőnyelves feszültségszabályzója is.Üdv:Attila
-
Lompos48
nagyúr
-
erikke17
őstag
válasz Batman2 #11710 üzenetére
Azt irja van benne AVR, meg specifikációkba is 290V-ot ir, csak ha igy védene akkor teljesen át kéne kapcsolni akkura nem pedig hol hozzá nyúl hol nem, logikusan gondolva
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
sörösló
aktív tag
válasz Batman2 #11709 üzenetére
Ebben az esetben is él a régi veszőparipám: ha bizonytalan vagy vedd elő a sufniból a régi jó analóg műszered! Nekem 2 db Ganzuniv 3 lapul a készletben, bizonytalan esetekben ezeknek majdnem elhiszem amit mutatnak, a hiperszuper 80-90 rugós True-Rms multiméternek nem feltétlenül. Egy átlagos "Tescó-s" minőségű műszernek meg egyáltalán nem hiszek. Lehet hogy maradi őskövület vagyok, de már megszívtam néhányszor a "modern" technikát.
A cégnél most analizálják a hálózatot, mert pár éven belül a második fázisjavító rendszer fekszik meg. Tele vagyunk frekiváltóval meg szervóhajtásokkal, olyan eszement dolgokat mérek néha, hogy ne tudd meg![ Szerkesztve ]
-
sörösló
aktív tag
válasz Batman2 #11712 üzenetére
Tökéletesen így van. Az ólomcella végfeszültsége 2,2 V. A névleg 6 V-os akku végfeszültsége 7,2 V, a 12 V-os 14,4 V. Ezeknél a töltőknél valójában maga az akku a szabályzó, brutális teljesítményű töltő kellene ahhoz, hogy ezt túlléphesd. Akkor viszont szép explózió a végeredmény. Ha nagy a fesz, nő a töltőáram. Ezt viszont a tápáramkör belső ellenállása úgyis korlátozza. Meg persze a töltő szabályzása. Az adott akumulátorhoz méretezett töltő semmi gondot nem okozhat. Az átlagos gépkocsigenerátorok szabályzói úgy vannak beállítva, hogy kb 50 A körül megállítják az áram növekedését.
-
bim
veterán
válasz Batman2 #11708 üzenetére
Igen úgy értettem hogy nem tudott eléggé felpörögni. Nevezzük ezt inkább csak egy lökésnek. Ha nincs rajta semmi akkor kapcsolásnál úgy vágja le hogy a tengely fordul fél centit. Ha viszont rajta van a 2x60W izzó akkor fordul párat de levágja. Én sorba kötöttem de kipróbálom párhuzamosan is. Ha közel járok veszek még 2x75W-ot. Ha esetleg ezzel elindul lehet ezt valahogy más formában is előadni? Gondolok itt a 2 másik variációra csak azokhoz nem értek.
szerk: Ha felkapcsolom simán akkor világít a 2 izzó. Majd amikor a kikerülő áramot kapcsolom akkor pörög picit. Nem indul el a motor az első kapcsolásra bár az automata sem old le.
[ Szerkesztve ]
-
sörösló
aktív tag
válasz Batman2 #11826 üzenetére
Ezzel csak annyi a gond, hogy ha gyújtás nélkül téped a gázt akkor telemegy a kipufi keverékkel. Amikor meg visszajön a szikra akkor szól egyet mint az ágyú. Jártam már így, a kéménynek az összes bele kilőtt valahová, meg se találtam egy részét. Igaz, szépen ki is kormolódott!
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #11872 üzenetére
...nem hiszem hogy üzemanyag szeleppel zárnák az üzemanyagot...
Pedig nagyon valószínű. Lásd példának a modernebb motorok esetében az üzemanyag teljes lezárását már motorféknél is. És ez valószínű nagyon közel történik az égéskamrá(k)hoz, például beépítve porlasztóba vagy injektorba.
[ Szerkesztve ]
-
sörösló
aktív tag
válasz Batman2 #11872 üzenetére
" Szerintem nem vészes, ha nehány gyújtás kimarad, nem kerül még ki a röffenőbe annyi elégetlen üzemanyag, hogy az nagy robbanást okozzon ! "
Dehogynem! Az általam leírt hibajelenséget egy kontakthibás gyújtótekercs okozta, ami kb. 3-4 ütem után szikrított vissza. Lompos kollégának igaza van, ilyen esetekben mindig az üzemanyagellátáson változtat az elektronika.
"nem hiszem hogy üzmanyag szeleppel zárnák az üzemanyagot, mert szerintem túl drága és lassú megoldás is."
Az én autómat egy közös nyomócsöves ( 2000 bar ), egyedi befecskendezős HDI motor hajtja.
A vezérlés hengerenként és ütemenként egyedileg történik a terhelés és más egyebek függvényében, amit a motorvezérlő számítógép határoz meg. 5500/perc a max. fordulatszám. ennél tovább nem engedi a vezérlés. Piezokerámia adagolószelepekről van szó, teszik a dolgukat, pedig sokszor kapcsolnak percenként. Hogy drága, az igaz! Egy ilyen adagolószelep 160.000 Ft-ba kerülne csere esetén. Nem is tankolok én ukrán gázolajat!Summa-summárum: a karburátoros motor olyan amilyen, nem lehet a modern befecskendezős motorok módján kézbentartani. De hát éppen ez bennük a szép: nem csak hajtani kell hanem közben gondolkodni is.
-
PH-User
addikt
válasz Batman2 #11872 üzenetére
Egy ideig jegelem a dolgot, köszi az észrevételt neked is és azoknak is, akik hozzászóltak!
Lehet, hogy a jövőben újrakondizom a Luxman erősítőmet.
Azt szeretném kérdezni, hogy milyen márkájú kondenzátorokat érdemes szerezni?
Van két puffer, 3300uF 50V darabja, ezek helyett tehetek ugye ilyet?
Vannak kisebbek is, azokat is cserélni szeretném, ezért érdekelne milyen márkából építkezzek!Előre is köszi!
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
Z86
őstag
válasz Batman2 #11914 üzenetére
Én is ilyesmire gondoltam.
Maga a vezeték benn van a falban, csak valahol nincs jól összekötve a ház többi részével.
Elég gáz, pláne úgy, hogy a villanyszerelő nem kevés pénzt kért a munkájáért
Egyenlőre megoldottam a gép áramellátását egy másik jól földelt konnektorból, aztán majd valamikor megkeresem mit szúrt el az a jóember.[ Szerkesztve ]
-
zka67
őstag
válasz Batman2 #13872 üzenetére
Mondom, előtét ellenállás nélkül hiába állítja be a led áramát pl. 15ma-re, ahogy melegszik a led, úgy csökken a nyitófeszültsége és nő a rajta átfolyó áram. Egészen addig, amíg a stab ic túláramvédelme be nem kapcsol vagy a ledek ki nem finganak.
Úgy látom a rajzból, hogy 10 ledet akar működtetni, ezzel a módszerrel hamar eléri a ledenkénti 50ma-es áramot, amivel az USB-t is túlterheli. Nagyjából 300 Ft az alkatrészköltsége az áramgenerátoros megoldásnak.
[ Szerkesztve ]
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Batman2 #13917 üzenetére
1) Igen, azt benézem. Utólag nekem is leesett, hogy az egy ellenállás akar lenni.
2) Záróirányú max fesz. Ilyenről sem hallottam még.Igen, Lompos48-is ezt mondja az elejétől kezdve, hogy kellene minden led elé egy előtét, mert nem pontosan ugyan annyi az értéke az összes led-nek a gyártás miatt.
Nem feltétlen USB-ről akarom üzemeltetni!!
10db led-et szeretnék, 5db az asztalon, 5db a klaviatúra fölé.
Tehát akkor ahogy fentebb már majdnem jó felé jártam, el kell fűtenem kicsit több mint 300mA-t egy ellenállással. 12Ohm, 1watt.
CPT.Pirk: Igen, erre gondoltam. 3dB és dupla annyi teljesítmény.Írtad a DAC-ot, az egy más kategória. Rendes erősítőnél jönnek elő az igazi problémák, mikor már azt kell nézned, hogy éppen melyik jelvezeték földjét szabad bekötni, és melyiket nem. Bazi problémák tudnak keletkezni.
De ha kész kapcsolási rajz után csinálod akkor mi baj lehet? Sajnos jelen esetben nem találtam megfelelő rajzot stereo tda7294-esről (lehet én kerestem rossz helyen), így magam kezdem el elkészíteni. Bízván abba, hogy ha valami hülyeséget csinálok akkor a lelkes szakik segítenek nekem kijavítani a hibát.
Én nem tervezni szeretnék ilyen dolgokat, mert ahhoz nagyon sok tapasztalat kell. Egyszerűen csak szeretném a végeredményt csodálni, használni.Én néztem a hestore oldalán csöveket, azok 3-5K körül voltak, ennyit nem tudok/akarok kiadni érte. Nem célom egy "felsőkategóriás" erősítő elkészítése. Egy közép kategóriás, AB osztályúval beérem.
Lompos48: Biztos jó lehet a sikerélmény, én ezt elhiszem. De se időm, se energiám nincs még arra, hogy megtanuljam, hogy melyik alkatrész miatt, miért így megy a jel. Ha ezt bekötöm akkor, hogy változik meg.
Vannak nálam okosabbak, akik ezeket a termékeket, rajzokat már megcsinálták.
Egy szintig értem, de utána már nem. Sokat tanultam a nyáron ELP-től amikor a dac-ot "készítettük/építettük".
PHM: De épp ez a lényeg, hogy nem akarok kisebb dolgokat építeni.
A nyáron megtanultam nyákot is marni házilag. Nagyon szépek lettek. Nem akarok olyan dolgot építeni, ami csak tapasztalatszerzésre lesz jó, majd később nem tudom használni "semmire sem".
Mit értünk alapok alatt? Ha van egy rajz akkor értem én, hogy mi merre megy. Jelenleg megpróbáltam egy tda7294-et egyedül átrajzolni magamnak. Egy olyan rajzot amit nem találtam a neten, csak más-más rajzokból vettem át mintákat.A legelső rajzomon a föld ketté osztást a tápnál.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Batman2 #13953 üzenetére
B osztályúnál kis hangerőnél torzítások lépnek fel, mikor a jel a 0 átmenetnél van, ez az úgynevezett B osztályú torzítás.
Azért csinálnak AB osztályú erősítőket, mert az kis jelszintnél A osztályúként viselkedik, nagy hangerőn meg nem veszed észre a B osztályú torzítást. Ilyen pl. a Quad405.
A osztályban valóban nagyobb a nyugalmi áram, kell nagy hűtőborda, de a hangminőség kárpótol mindenért.
totya694: őt nem ismertem eddig, otthon majd megnézem.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
moha21
addikt
válasz Batman2 #13951 üzenetére
Azért nagyobb részét fűti el, mint amit világít [link] és a dékán ezzel foglalkozik többek közt és ő is valami ilyesmit emlegetett ( persze vannak kísérleti dolgok amik jóval magasabbak, sőt kapható is csak rohadt drága. )
(#14002) Speeedfire : 60 VA-s trafótól 2 * 20 W feletti teljesítmény, hozható, de nem sok tartalék van. Ja és már a 2 * 20 W is elég neki.
[ Szerkesztve ]
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #14137 üzenetére
Ha már úgy repkedtek/repkednek a százwattok a témában, akkor kuriózumként elővettem a fiókomból 2 darab egyenként 600W-os erősítő-chipet. Sajnos csak D osztályúak.
Mellette összehasonlításként nem villanymozdony, hanem öngyújtó terpeszkedik.Ja, a neve: TAS563PHDR
[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #14165 üzenetére
Nem, dehogy, csak rossz a fotó. Csak telefon volt kéznél. Rendesen tokozott SMD alkatrész Plastic Quad FlatPack tokozásban. Megtekinthető az adatlapban.
-
moha21
addikt
válasz Batman2 #14364 üzenetére
Igen éreztem ez lesz a baj Akkor én se tudok mást tanácsolni csak valami szinuszos invertert. / nem gondoltam volna a laptop adapterek is ennyire érzékenyek, mert APFC-s tápnál érthető, a pwm meghülyül no mindegy. /
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
-
Jancsi
tag
válasz Batman2 #14374 üzenetére
ATX tápot sem sokkal bonyolultabb átalakítani és talán azokból könnyebben beszerezhetők nagyobb teljesítményű darabok. Elég sok már a negatív ágat is figyeli így nem mászik el aszimmetrikus terhelés esetén. És persze a legjobb, hogy mivel van standby táp, ha valami nem megfelelően sikerül az átalakítás során jó eséllyel nem füst felhő lesz a vége, csak nem indul be.
Az átalakításkor arra érdemes figyelni, hogy az egyenirányítók elbírják a megemelkedett feszültséget. 2x24V esetén min 60V-os egyenirányítót érdemes használni pl. MBR760. A kimeneten a fojtótekercset többnyire meg lehet csinálni a régi 5V-os ág fojtójából. Mivel ott a nagy áramok miatt 2 vezeték fut párhuzamosan, csak ügyelni kell az áramirányokra bekötésnél. Kondenzátorokból min 35V-os LowESR típusokat érdemes használni (magas ripple current-el), nem sokkal nagyobb kapacitásúakat mint amik gyárilag a tápban volt, mivel bekapcsolásnál a töltődő kondenzátorok akkora teljesítményt vesznek fel, hogy letilt a túlterhelésvédelem. A visszacsatolásokat egy jobban terhelhető feszültségosztóval össze lehet hozni 3W-os ellenállásokból, így meg lesz a táp minimum terhelése is, hogy be tudjon indulni.
Kiindulási alapnak elég jó ez a kapcsolásirajz [link]. Nekem nagy mázlim volt az első tápnál mivel minimális különbséggel ugyanez volt egy 420W-os Chieftec-ben is. Átalakítás után 2x24V-on 540W teljesítményt adott le, többel nem tudtam kipróbálni, mert csak 9db 60W-os 24V-os izzóm volt. -
atesss
addikt
válasz Batman2 #14564 üzenetére
Köszi a részletes leírást.
És a megfelelő idő alatt föl is töltötte őket ? (Gondolok itt a C/10 A-es töltésre, azt is belekalkulálva, hogy ténylegesen mennyire volt lemerülve, vagyis mennyit kellett rajta tölteni)még tovább kellett "kézileg" töltenem az akkut, és utána már rendben elindult és le is futott a 12V-os "motor" akku program.
Akkor ezt pontosan hogyan is csinálod ?
1,5 percet tölt ilyenkor csak egyszerre, és akkor ezt jó párszor meg kellett nyomnod (és közben mindig 1,5 percenként visszamenni nyomogatni) ?bár ahhoz kicsit kevésnek tűnik a 3,6A töltőárama
Ez a maximum ? Ezt honnan nézted ki, a leírásban van ?
Vagy ez tapasztalat (mérés) ?
Csak mert ez még egy 44 vagy 55Ah-shoz is kevés - ha a maximálisan ajánlott C/10-el akarod tölteni. Egy 55Ah-snál ez 5,5A lenne, a 3,6A ennek a 65%-a (2/3-a), vagyis C/15.
Így ezzel 10 óra helyett 15 óra feltölteni (elméleti számítás szerint).Mivel ez nagyon le volt merülve, így nem csak csökkent a feszültsége
Itt valami nyelvtanilag nem helyes / elírtad.Csepptöltést tud ?
Vagyis rajta lehet hagyni az akksin a töltőt ha már feltöltötte (órákra, vagy akár napokra) ?A gyakorlatban milyen különbséget jelentenek ezek a módok ("autó, "motor", stb.) ?
Milyen gombok vannak rajta, és mit tud kijelezni / kiírni a kijelző ?
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #14580 üzenetére
(bocs, csak közben még írtam hozzá, és már nem engedte beleszerkeszteni)
Szevasz
Az időket pontosan nem mértem, hoyg mennyi idő alatt tölti fel az akkut, rendszerint este ráteszem a töltőt az akkura és reggelre készen van !
A kis akkukat 0,8A-rel tölti, szerintem 5-6 órát tölthette, bár egy 12Ah-ásnál ez bőven több mint 10 óra lenne levileg, a lényeg az, hogy a készülék feszültség kijelzése és multiméteres mérés, próba terhelés alapján is feltöltötte az akkut !A kézi töltés nálam azt jelenti, hogy fogo egy trafót, aminek a kimenetére egynirányító híd is van kötve, és 1-2A-t ad, ezzel töltöm egy-két percig a nagyon lemerült akkut, hogy emelkedjen a feszültsége, majd utána ezt levettem róla, és rátettem a hivatalos töltőt.
Ha az akku feszültsége az "injekció" által már meghaladta a töltő 12V-os programjának minimum észlelési feszültség küszöbét, akkor gond nélkül 12V-osként azonosítja és elindul a 12V-os töltő program.Igen, a 3,6A a maximum.
A töltő leírásában minden műszaki paraméter benne van, a töltőfeszültség, a töltőáram, az is hogy milyen feszültség tartományokban azonosítja az akkukat 6 illetve 12V-osnak, stb.
E szerint az "autó" akku töltőprogramban (ami csak 12V-os módban van) konstatns, tehát folyamatos 3,6A a töltőáram, a motor akku üzemmódban 0,8A, ha jól emlékszem.
6V-os programban csak "motor" akku töltőprogram van, gondolom, az is 0,8A-res.
A töltőáram az a megadott 2 érték valamelyike minden programban, a végfeszültség az a "hideg" akku programban magasabb, mint a többiben.
Saját magam nem mértem a töltőáramot, hogy valóban annyi, amennyit megad.
Vlóban kevés a töltőárama még a 44Ah-áshoz is, de azt ennek ellenére teljesen rendben töltötte fel, igaz, nem volt teljes töltés, mert mélykisülve, csak 50-60%-ig merülve.Ige, valóban hiba van a mondatomban, elkezdtem, közben gondolkodtam és másképp fejeztem be (a "nem" nem kell bele) !
A lényeg az, hogy hiába adtam egy rövid töltést az akkunak, még nem volt ideje elég áramot felvenni ahhoz, hogy meg is tudja tartani a magasabb feszültségét, folyamatosan csökkent a feszültsége az akkunak, miközben a készülék a megfigyelést (próbatöltést)végzte, ezáltal biztonsági okok miatt a 6V-os programot indította el.Igen, a töltés befelyeztével azonnal átáll csepptöltésre és így rajta lehet hagyni a töltőt az akkun elvileg korlátlan ideig !
A módokat és jeletésüket feljebb már írtam.
Egy darab gomb van rajta, ezzel lehet indítani a töltést, váltani a módokat és kikapcsolni a töltőt készenléti állapotba.
Hálózatra csatlakoztatva készenléti módban kezd a töltő, aztán gombnyomásra "motor" módba kapcsol (érzékelés szerint 6, vagy 12V.os módba), majd megint gombnyomásra "autó" akku és újabb nyomásra "autó, hideg" akku módba, újabb nyomásra pedig vissza készenlétre.
A kijelzőn a módok piktogramok formájában jelennek meg és multiméter szerűen, egy tizedes jegy pontossággal jelzi az akku pillanatnyi feszültségét.Egyszerű, praktikus, bár a 6 és 12V felismerést fölöslegesnek tartom, ami picit ront a gyakorlati használhatósági értékén. E helyett külön 6V-os és 12V-os "motor" akku módot programoztam volna bele, 6V-os autó akkuhoz módja pedig nincs, tehát ahhoz elvileg nem jó (pedig régi járgány tulajoknál hasznos lehetne), mert túl kicsi lenne hozzá a jelenlegi egyetlen 6V-os program töltőárama.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
-
mezis
nagyúr
válasz Batman2 #15128 üzenetére
Üdv.!
Mostanában vásároltam zselés akkut. Egészen jó dokumentációt adtak hozzá. Beszkenneltem, most a fórumra nem lehet képet feltölteni. Addig is: 0.25 CA-nál nagyobb árammal való töltés lerövidíti az akku élettartamát. Ezt meg bizonyára túl magas töltőfeszültséggel lehet okozni.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Batman2 #15136 üzenetére
Lehet szinte bármekkora árammal tölteni az akkukat, de nagyon kontroll alatt kell tartani a hőmérsékletét és a gázképződést. Ez utóbbi miatt nem szokás 14.7 V fölé vinni a töltőfeszültséget.
19.2 V : Most csodálkoztam rá egy HP laptop akkujára: adapter : 19 V, Akku :10.8 V !
Minek kell neki akkor olyan nagy töltő feszültség ? Az elején igen nagy árammal töltene ?[ Szerkesztve ]
mezis
-
-
őstag
válasz Batman2 #15147 üzenetére
Régebben sokat bújtam a notik belsejét de olyannal is találkoztam,hogy a táp csati mellett és az alaplap aksihoz közeli környékén is 1-1 táppal találkoztam.Ne 1-1 db stabilizátor IC-re.FET-re gondoljatok ha nem elég komoly tápokra(kondik,elkók,IC-k,diódák stb-stb)
Ja és persze az sem ritka,hogy egy notiban 4-5 biztosíték is van igaz mire azok kimennek addigra rég meghal valami más fontos félvezető.Üdv:Attila
-
Lompos48
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz Batman2 #15211 üzenetére
Szerintem az autók elektronikus feszültségszabályozója nem foglalkozik azzal, hogy mekkora az akku töltőáram. Egyszerűen a generátor gerjesztőáramát úgy szabályozza, hogy a generátor kimenő feszültsége ne legyen nagyobb 14.2 V-nál.
Aztán az akku annyi áramot vesz föl, amennyit tud.Az 1991 évi évkönyvben van kapcsolás.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #15235 üzenetére
Gerjesztéssel tudomásom szerint a feszültséget szabályozod, aminek aztán eredménye az áram.
Ugyanakkor nem értem pontosan a mechanikai terhelés problémádat. Maga a generátor nem jelent nagy terhelést. Esetleg egy nagy áttétel lehet ami ilyet produkálhat. De itt inkább nem okoskodok, mert csak sejtéseim vannak. Gondolj egy dinamóra, mekkora terhelést jelent pluszba kerékpáron, ha bekapcsolod, pedig nyomja a - mondjuk - 6V feszültséget és 0.3-0.5A-t, ha jól tudom. -
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #15254 üzenetére
Nagyon bonyolult(nak tűnik) az ügy, ha ennyire kavarjuk a mechanikai terhelést, ki-mikor-hogy hajtja a kerékpárt stb.
Szerintem a dolog leegyszerűsíthető egy olyan akkutöltőre, aminek a kimenete nem léphet túl bizonyos feszültséget meg egy maximális áramot. Ezeket az akku(k) adatai diktálják. Mindez elektronikával megoldható. Egyedüli eldöntenivaló (inkább tisztáznivaló) a generátor gerjesztőtekercsének szükségletei.
Ha keményen "tekersz", a különbözetet elfűti majd a töltő soros szabályzófokozata.Vélemény?
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #15258 üzenetére
A zselés akkura itt van 2 dokumentum (Link1, Link2). Az egyikből 0.3C áram következtethető, a másikban 0.2C-re állítják, hogy nem szabad túllépni. Az első a töltés kezdeti fázisában az állandó áramra, a másik végig konstans feszültségre esküszik. Így inkább tartózkodom.
Maximális időtartamot csúcsáramra nem láttam (még). Gondolom, hogy a 0.2-0.3C áramot időtartamtól függetlenül gondolják.A PWM is egy jó változat.
[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #15455 üzenetére
Nincs, sajnos. Egy fordított táplálás az IC-kben egy hatalmas lavinát indít el a substrate és az áramkör többi része között. Egy elektronikus cunamit, sajnos. Kuka lesz. Az ilyen védelmet nem az IC-be, hanem a készülékbe szokás beépíteni, ha fennáll a veszélye.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fiio Q15
- Dell Latitude E5470, 14" HD Kijelző, i5-6300U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W10, Számla, Garanci
- HP ZBook 17 G5, 17,3" FHD IPS, I7-8850H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD,1TB HDD, P3200 6GB VGA, WIN 1
- HP ZBook Fury 17 G7, 17,3" FHD IPS, I7-10750H CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10/
- HP ZBook 15u G6, 15,6" FHD IPS, I7-8565U CPU, 32GB DDR4, 512GB NVMe SSD, 4GB VGA, WIN 10/11, Számla,
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen