-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #107164 üzenetére
"mert szerintem nem elvárható bárkitől is, hogy magától elvonatkoztasson."
Pedig mennyivel jobb hely lenne a világ, ha az emberek bele tudnák képzelni magukat más helyzetébe, megértenék a másik álláspontját és elfogadnák, hogy nem csak a saját álláspontjuk lehet igaz.
-
Mathiask
senior tag
válasz fererencz89 #107229 üzenetére
"Vagyis jól behaluztam a változást, ugyan azt hallgattam..."
Előfordul. Ez megesik mindenkivel jó párszor. Legalább kiderült. Annyival beljebb vagy, hogy tudod nem tévedhetetlen a fül. Erre a szintre minden hifistának el kéne jutnia. -
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #107237 üzenetére
Nem rendszer szintre gondoltam, vagyis nem hifi készülékek szintjére, minőségére.
Inkább egy önmegismerési szintre. Hogyan működünk, hogyan működik az érzékelésünk, hogyan működik a hallásunk(fül+agy), hogyan működik az agyunk, emlékezésünk és mi befolyásolja, stb.
Szerintem ezek felismerése fontos a hifiben (is). Szerintem fontosabb ez, mint maga a lánc. Szerintem messzebbre lehet jutni hifiben, zeneélvezetben, ha nem csak a környezetet(pl.: készülékeket) fejlesztjük, hanem magunkat is. -
Mathiask
senior tag
válasz #01758976 #107251 üzenetére
"És melyik érzékszervünket nem ejtjük ugyanilyen könnyen át?"
Bármelyiket, igen. Csak igyekszem mindig röviden, lényegre törően tartani a hozzászólásaimat, hátha úgy elolvassa valaki.
Tulajdonképpen minden érzékszervi jelet az agyunk alakít át számunkra érzékeléssé. Így mind ki van téve annak, hogy akár bizonyos esetekben befolyásolva lehessen. -
Mathiask
senior tag
válasz denesdr #107317 üzenetére
Lesz még biztos folytatása az ügynek. A Hegel is válaszolgatott a tesztre. És azt mondják megnézik. Bár úgy tűnik azt fogják megnézni az ASR hogy rontotta el a mérést, nem azt hogy mi a baj az erősítővel. Szóval így elsőre volt pár nem túl szimpatikus reagálásuk az ügyben. Kezdve azzal mikor valaki megemlítette, hogy a Yamaha WXA-50 jobb mérést produkált : "If somebody would prefer this [Yamaha WXA-50] to a Hegel H95 when it comes to sound quality, please be my guest. They are probably the same people that would prefer a Budweiser over a Budvar."
"Ha valaki hangminőség szempontjából jobban szeretné ezt [Yamaha WXA-50], mint a Hegel H95-öt, kérem, legyen a vendégem. Valószínűleg ugyanazok az emberek, akik a Budweisert a Budvarral szemben előnyben részesítik."
Nem elegáns na.
Mellesleg az olcsó sörök közül a Budweiser szerintem egész minőségi. Az áráért szerintem nem igen van minőségre jobb. Az íz az más kérdés, vagy bejön, vagy nem. De nincs bugyuta olcsó sör íze és a hab is egészen egyformán apró szemű buborékos, krémes, nem úgy mint a sörök 99%-ának ebben az ársávban, nagyobbacska és kisebbecske buborékokkal, melyek hamar eltűnnek, tipikus olcsó sör ízzel.
Meg elkezdték magyarázni, hogy az a line out (variable) azért szerepel rosszul mert Amir túlvezérelte. (úgy állította be amúgy hogy 2v-ot adjon ki, ami azért elvárható) Oké, tegyük fel, megadjuk. Meg az se feltétlenül életszerű ahogy Amir az 5W-os kimenő teljesítményt a DAC bemenetéről úgy tesztelte, hogy -24dBFS szintű jelet küldött be és 95-re(nem tudom meddig van a skála) tekerte fel az erősítő potiját. Bár végülis kéne ezt tudnia, meg előfordulhat ilyen. Meg igazából ennek inkább segítenie kellett volna az értékeken.
De hát minden egyéb mérési eredmény is szinte kivétel nélkül rossz volt, ha egyet meg is magyaráznak attól még marad sok rossz eredmény.
Szóval itt a hozzá állásról és a kommunikációról is szól a dolog és ebben egyelőre nem túl szimpatikus amit művelnek. Ezzel szemben voltak gyártók, akik azt mondták, hogy "Oké, nem szerepelt a termékünk jól, de javítani fogunk rajta". És javítottak és most már kb minden termékük jól szerepel. -
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #107388 üzenetére
Én nagy híve vagyok az alacsony bemeneti érzékenységnek. Talán párszor írtam is róla itt-ott. De én, ha magamnak csinálnám, ennyire tökös nem mernék lenni. Mert hát ha van egy olyan felvétel, aminek a maximuma -6dBFS mondjuk, akkor azt hiába tekered maxig, nem fogod tudni a max teljesítményt kivenni a rendszerből. Illetve ha mondjuk filmet nézel és a sok.1-et lekevered sztereóra és meg akarod tartani a film dinamika tartományát, akkor az jóval halkabb digi jel lesz és akkor se fogod tudni kivenni a max teljesítményt. Persze ha elég erős a végfok és normál 0dBFS szintű jelnél nem használod ki a max teljesítményét, akkor persze lesz némi tartalék. Csak minek akkor teszem azt 200W végfok, ha soha nem fogsz kivenni belőle csak 100Wot.
-
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #107415 üzenetére
"Szóval, valami komponens-jellegű, komponenseken át mozgó "vándorlást" vélhetek is felfedezni, de nem mernék egyetlen okra hivatkozni-tippelni, ami ezt indokolja."
Szerintem több oka is van.
Egyrészt a DAC oldalon is szépen kúszik fel a kimeneti feszültség. Így könnyebb jó SNR-t elérni, hogy nem 2V-otad ki, hanem mondjuk 2,4V-ot magából a DAC. A Topping meg egyenesen csinál olyat, hogy kapcsolható a kimeneti szint 2,5V (RCA) illetve 5V-ra XLR esetén. Így még pár dB-vel jobb mérést tud produkálni.
Másrészt ha megnézed, hogy mely erősítők tartják a csúcsot: [link]
Akkor látható, hogy az első helyeken mind kivétel nélkül alacsony gainnel rendelkező erősítők vannak. Úgy tűnik egyszerűen jobb eredményeket lehet így elérni, mintha mondjuk használnák a THX szabványban említett 29dB gaint-t. Az hogy előtte mi van, már nem az ő "dolguk". Jó, persze de, mert kell hozzá előfokot gyártani, de úgy tűnik ezt meg tudják oldani. Legalábbis pl a Topping, meg a Benchmark simán gyárt 10V+(20V+) kimenetű előfokot jóval magasabb SNR-el, mint amit a végfok tud. Tehát úgy tűnik a tolódás oka, hogy jobb jel/zaj viszonyt lehet elérni összességében. -
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #107418 üzenetére
Hát ez nézőpont kérdése. Az a baj, hogy nincs olyan elfogadott érték, hogy mennyi az elég. Illetve hol? 1kHz-en, vagy a teljesen frekvencia sávban? Esetleg multi tone, IMD mérésnél? Mekkora bemenő jelszint mellett?(mondjuk DAC-nál 0dbFS-nél, vagy -20dbFS-nél?)
Lehet nekem 70dB SNR ez az érték, neked 90dB, Amir 115dB-t mond, hogy ami ez alatt van már nem hallható semelyik frekvencián. De lehet vannak még elvetemültebbek és 120dB-el lennének elégedettek. Erősítők terén még nem tartunk itt. Lehet nem is kell. -
Mathiask
senior tag
válasz kukulec #107426 üzenetére
Érdekes ez az audio.com.pl oldal. Nem túl bőbeszédű mérések. És máshol inkább 90dB-t (5w,4ohm, súlyozattlan)mérnek az erősítődre. Ami egyáltalán nem rossz. [link]
Több helyen találni ilyen eltéréseket és mindig az audio com.plnél alacsonyabbak az értékek.
De bárhogy is legyen, nem érdemes ezen stresszelni. Valószínűleg az én erősítőm se túl jó mérve. De amíg én elégedett vagyok a hangjával nincs gond. Csak el kell engedni, hogy azért szeretem, mert "transzparens" és "torzítás mentes", nem, azért szeretem, mert az a hang jön be, mégha vannak olyan erősítők is, melyek inkább adnak korrektebb eredményt. -
Mathiask
senior tag
válasz btraven #107446 üzenetére
Nem igazán értem mire akarsz kilyukadni. Amit Amir ír itt, azzal körbeértünk, pár hozzászólással korábban pont erről írtam:
"Hát ez nézőpont kérdése. Az a baj, hogy nincs olyan elfogadott érték, hogy mennyi az elég.
Lehet nekem 70dB SNR ez az érték, neked 90dB, Amir 115dB-t mond, hogy ami ez alatt van már nem hallható semelyik frekvencián. De lehet vannak még elvetemültebbek és 120dB-el lennének elégedettek."
Neki is van egy véleménye az eddigi tapasztalataiból, hogy mi ez az érték ami felett már elég, lehet neked is van ilyen érték a fejedben. Nem kell, hogy ez a kettő egyezzen. -
Mathiask
senior tag
válasz #58092032 #107472 üzenetére
"a Tidal a maga 6,85 dollár/1000 stream díjával még a "jobbak" közé tartozik,"
És gondolom ebbe benne sincs az az új módszer a Hifi plus esetén ahol azt írták, a befizetés akár 10%-a is ahhoz az előadóhoz kerülhet, amelyiket az adott hónapban hallgatott az adott user.
-
Mathiask
senior tag
válasz #01758976 #107534 üzenetére
Egyszer majd megnézném ezeket a jelentős különbségeket úgy is, hogy nem tudod épp mi van bekötve.
"A tápkábel hosszúsága mint látható megosztó dolog."
Az meg még inkább, hogy a rendszer értékének kb 10%-ért kell-e venni egyetlen egy tápkábelt, vagy inkább máshova kéne rakni azt a pénzt. -
Mathiask
senior tag
válasz Melorin #107544 üzenetére
Átlag felépítésű hangdoboznál(felül a magas, alatta a mélyközép) olyan nagyon nagy eltérés horizontális szórásban nem szokott lenni. Legalábbis, ami méréseket én láttam ott általában 50-70fokban sugároznak előre a hangszórók. Vertikálisan már más a helyzet, ott egy ilyen átlag doboz magas hangsugárzójának tengelyétől +-10-15fok szokott lenni ahol még megkapod egyenletesen a teljes frekvencia sávot. De ahol egybe esik a magas és mélyközép sugárónak a tengelye (pl egy koaxális sugárzó), ott vertikálisan is meg lehet kapni ugyanazt a szélességet. pl: [link] [link] (ezt csak úgy mondom, lehet téged nem érint a vertikális irány)
Valószínűleg nálad szoba akusztikai okai is vannak a tapasztaltaknak. Nem tudom hogy egy akusztikai mérés/kezelés segítene-e a problémán(nem minden helységet, doboz elhelyezést lehet jóvá tenni), de én lehet megpróbálnám azt első körben.
De, hogy a kérdésedre is válaszoljak valamit, ami lehet nem megoldás, mert lehet nem ez a jó kérdés a problémádra: Ebben a tesztben pont azt mondja a Gedeon, hogy "nem kell specifikusan egy pontra beülnünk, hogy a tér és finomságok jól hallhatóak legyenek. Tesztelgettem, hogy mi és hogyan változik, ha a kanapén a teljesen jobb és bal oldalra ülök be, de meglepő módon megmarad a színpad teljes formája és mélysége."
Amit némiképp a mérés is talán alátámaszthat. [link] Ritkán van +-70fok vízszintes szórás.
Vagy pl ott lennének az omni- és nem-direkt sugárzók, de ezek általában nem polchangfalak.UI: közben láttam a képet a hangsugárzódról. Lehet az is bezavar, amit denesdr mondott, mert így horizontálisan nem biztos, hogy megvan az az 40-50fok, ami azért meg szokott lenni nagy többségben.
[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #107576 üzenetére
A roonban két végpontként fogod látni a 2 usb dacot. Vagy ugyanazt játszod le rajtuk, ha össze groupolod őket, vagy különböző dolgokat. Legalábbis nálam az rpi-n lévő digi hat + usb dac-al így működik. De 99.99%-ig biztos vagyok, hogy a te konkrét kérdésed is működik. Elég rugalmas a roon ilyen szempontból.
-
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #107627 üzenetére
Ne húzd fel magad.
Döntsön mindenki maga. Szerencsére vannak tesztelők is (pl ő egyenesen minél rövidebb tápkábelt javasol), drága cuccok tulajdonosai is, drága hifi cuccot gyártók is, akiknek elég a sima fekete tápkábel is, és vagy nem számít a hossz nekik.
Már évek óta meg akarom lépni, hogy olyan hosszú kábeleket alkalmazzak, mind IC-nek, mind tápnak, ami pont elér a készülékekig. De még nem szántam rá magam, mert lusta vagyok csatikat forrasztogatni. -
Mathiask
senior tag
válasz #01758976 #107636 üzenetére
Azért gondolkodtat el engem Andrew Robinson hifi pályafutása, mert ő aztán benne volt rendesen. 20 éves kora óta ezzel foglalkozik. Ha jól rémlik kereskedésben kezdett, majd viszonylag hamar már újságban és internetes mediában volt tesztelő. Volt saját házimozi/zeneszobája állítása szerint 100e dollárnyi saját készülékkel, kábellel és egyéb kütyükkel. (talán mintha vett volna 5000$-ért is kábelt) A tesztelésre szánt kábeleket/készülékeket a pincében "járatta be". (mintha mondta volna hogy volt valamiféle kábel bejárató készüléke) Amit csak el tudsz képzelni. Valószínűleg otthonában több készüléket tudott alaposan letesztelni, mint mi itt együttvéve.
Szóval nem biztos, hogy ez jogos :
"Ez még egy fiatal tapasztalatlan vagy süket gyerek, aki vakon hisz még a tanultaknak, vagy csak szopät"
Ha valaki azt mondta, hogy hülyeség a kábel bejáratás, akkor ha valaki, akkor ő biztos megvédte ,hogy de hát hallja a hatást. Ezt bizonyítandó elkezdte szisztematikusan írogatni mit hall bejáratás előtt, meg után, hogy bizonyítsa, hogy igenis van értelme. De sajna nem járt sikerrel, nem tudta megvédeni a mundér becsületét. Aztán jött a válság és el kellett adnia mindent. És rájött, hogy a zenehallgatáshoz nem kell 100e dollárnyi készülék, külön zeneszoba, kábel járatás és egyéb high-end dolgok. Sőt! Nem véletlenül használja csatornáján a "gyógyuló audiofil" kifejezést.
Szóval engem elgondolkodtat, hogy ennyire hitt benne, hogy ezek kellenek a jó hanghoz, most meg már rájött, hogy nem kell ez neki és így is boldogabban hallgat zenét, mint valaha.
Semmi sem kőbe vésett, könnyen lehet, hogy te aki szerint a 100cm és a 140cm között jelentős különbség van egyszer az ő útjára térsz és lehet, hogy Disznész, aki az épp elég hosszú kábelei használja(de irigylem érte ) nem fog a jövőben 3m-nél rövidebb kábelt bekötni, mert úgy "hallgathatatlannak" fogja ítélni a rendszerét.
Én úgy látom inkább egyén függő a "jó hang" megtalálása, mint készülék függő, mert hát, hogy lehet, hogy boldog a 20cm-es pc-s tápkábelével, ha fizikailag csak a 140cm-es AN kábellel "jöhet ki hang" a rendszerből. -
Mathiask
senior tag
Az a baj, hogy egy ilyen teszt, hogy hiteles legyen, rengeteg erőfeszítést igényelne. Eleve elő tesztek kénének, hogy mi az ami számít és mi az ami nem. Teszem azt a fényviszonyok állandóak-e, ha a természetes fényt ki is zárjuk, akkor is a mesterséges fény is kérdés mennyire állandó, pl házban fesz ingadozás számít-e. Aztán a tesztelő mindig ugyan ott állt vajon fény szempontjából? A tv konzisztenciája is kérdés, nem ismerem az oledet, de a plazma nem lenne alkalmas ilyen tesztre, mert nagyon közelről hangyafocit látni. Kérdés a tv processzorénak jelfeldolgozása is, ki lehet-e kapcsolni teljesen és ha nem akkor bele szólhat-e az eredménybe. Vagy pl van-e ghosting és az szerepet játszik-e. Fényképezőgép is kérdés, hogy mindig pont ugyanaz lesz-e pixelre az eredmény, vagy sem. Mondjuk a blende mindig pontosan ugyanúgy áll-e be vagy milyen szórással, számít-e?
De az is kérdés, hogy pont ugyanazt a képkockát kapta-e le, mert ahogy csinálta nem tűnik túl biztos módszernek. Beállította 1/16-ra a lejátszás sebességét és megpróbálta akkor megállítani, mikor pont 1:17-re vált az óra.
Hosszú oldalakon tudnám folytatni a kérdéseket, aminek meg kéne felelni, hogy egyáltalán neki merjek én kezdeni egy ilyen tesztnek. Eleve úgy kéne kezdeni, hogy mindenféle változtatás nélkül fényképezni hármat és pixelre összehasonlítani őket, hogy minden értékük(fényesség, szín) bitre megegyezik-e a másik képen található párjukkal.
Persze lehet meg lehet csinálni, csak szerintem jóval több kérdés van, mint válasz. -
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #107858 üzenetére
"Nézel egy D-osztályt alulra, sok "kakaóval" ... Bármi tetszőlegeset felülre"
Tudom, hogy ez egy becsípődésed, de miért éri meg ezzel szenvedni? Ha "alulra" veszel egy jó hangú cuccot, az felül is jó lesz. És akkor nem kell gain match-el szenvedni. Illetve időbeliségben nem lehet különbség nagyon eltérő topológiák esetén? (Jó gondolom, hogy minimális az eltérés, meg nem számít) -
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #107860 üzenetére
Ja, nem magára a bi-ampra gondoltam. Az volt nekem is és remélem lesz is még, az jó dolog szerintem is. Egy aktív váltással meg gondolom pláne.
A bi-amp-ot különböző (típusú) erősítőkkel nem értem. Illetve értem, de elképzelni nem tudom az hogy lesz jó, egységes, stb. Plusz ugye az több meló, hibalehetőség, stb. Ami felmerült bennem, de nyilván tudom, hogy nem annyira számít az az, hogy ugyanannyi-e a latency egy csöves, D, A, AB esetén. -
Mathiask
senior tag
válasz denesdr #107868 üzenetére
"Több hígend gyártó részben ezért nem tesz kettős kábelezés/erősítés lehetőséget a hangsugárzóikra"
Ezt még emésztegetem. Így elsőre nem tűnik életszerűnek, hogy azért hagyják le, mert a user nehogy majd különböző erősítőkkel, vagy különböző kábelekkel próbáljon meg bi-amp-ot/kettős kábelezést. Elég lenne ezt leírni a user manualba, hogy csak egyforma kábellel és egyforma erősítővel csinálja, ha nem, magára vessen. -
Mathiask
senior tag
A minap olvastam az ASR-en, hogy egy user összehasonlított két sok Wattos erősítőt. És az azonos hangerő beállítás miatt mért hangnyomást. Elmondása szerint hangosabbra állította, mint szokta, hogy jobban kijönnek a különbségek. Kiszámolták, hogy kb 100mW-t vett ki a erősítőkből. Ok, ez egy eset. És kellett hozzá az alacsony zajszintű szoba, a papíron 92dB/W érzékenységű hangdoboza és az a szokása, hogy az átlagnál halkabban hallgat zenét.
Ezért érdemes lehet kalkulátort használni. [link] -
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #107927 üzenetére
"Ezt a pár miliwatt-ot nem értettem teljesen. (Mi vesz fel ennyit az erősítőből ? A hangsugárzói ?)"
Igen [link] . De ez az egyik véglet, de ilyen is van.A számításaid helyesek persze. Attól eltekintve, hogy ez 1 darab hangsugárzóra szólnak, nem kettőre, mint általában amit használunk sztereó esetén. És ezekből a számításokból, igen, magas wattok jönnek ki.
De szerintem ott van a való élettől való eltérés, hogy túl van becsülve mekkora hangnyomással hallgatunk általában zenét. Pl a user a fenti linken 55-65 dBSPL-ről beszél, peakben 72-ről és ez a teszteléshez használt hangerő, ez már túl van az átlagos hangerő szintjén, amit szokott használni. Jó, lehet ez lehet az egyik véglet.
Szoktam hangsugárzó teszteket nézegetni és a nagyon drága, nagyon jó hangsugárzók kivételével 96dBSPL-nél már szinte mindegyiknél megnő a torzitás, némelyik már 86dBSPL-nél elvérzik. (1 darab) Szóval szerintem egy átlagos szobában, átlagos hangdobozzal, egy átlagos user nem megy fel a THX 105dBSPL-jéig. Megérzésem szerint soha az életben. Abból is ezt szűröm le, hogy pl a Heed Audio klubnapjain többen mondogatták, hogy nem szoktak ilyen hangosan zenét hallgatni és ott ~88dB/W érzékenységű hangsugárzók és 50-60W-os erősítők vannak és lehetne még feljebb tekerni.
Itt egy számítás egy 48W-os (8 Ohmon) erősítő, 85dB/W érzékenységű(nem sok) hangsugárzó(8 Ohmos, ugyan hánynak van valósan ennyi) hangnyomás limitéről, 5 m távolságból(hányan hallgatunk ennyiről?). [link]
91.6 dB SPL jön ki.
Egy sörbe fogadok, hogy ez a hifisták 98%-ának elég.
Én a magam részéről ha nagyon biztosra akarnék menni, bár nincs hiányérzetem 50 watton, akkor azt mondanám, hogy 100W kb mindenre is elég lenne nekem -
Mathiask
senior tag
Annyit még, hogy ez ugye a maximum teljesítmény. Gyanítom, lehet rosszul, hogy egy átlag hifista az esetek 90%ában nem vesz ki 1-2W-ot se az erősítőjéből.
-
Mathiask
senior tag
Még a D osztályhoz, mert mintha lett volna valahol egy kérdés, hogy mi a hátrányuk, de elvesztettem.
Szóval fel szokták hozni, hogy magasabb frekin bejön a fázistolás. Pl valamelyik hypexnél láttam 41 fokot 20kHz-en. De a hypex már ugye egy szint, vannak kevésbé neves D- osztályúak is. Ez ugye azért van, mert szűrőt kell alkalmazni a kimeneten. Ezért a D osztályú erősítők sávszélessége kisebb. Jellemzően 20kHz után esni kezdenek. A szűrő bonyolultsága közvetetten függ a kapcsolási frekvenciától. (mert ha közelebb van a nem kívánt zaj a hallható tartományhoz, akkor meredekebb szűrő kell)
Persze vannak jobban sikerült megoldások is. Pl a Purifinál kb 5 fok csak a fázistolás.
Az Orchad Audionál meg ezt írják:
"GaN technology enables Starkrimson to switch at ~800kHz which is 2-3 times faster than traditional class d amplifiers using silicon transistors. This very fast switching allows for the use of a simple LC (inductor and capacitor) filter, which allows the amplifier to have practically no phase shift from DC (0Hz) to 30kHz."
Szóval náluk egyrészt nagyobb a sávszélesség és magasabb frekin kezdődik csak a fázistolás.
Hogy ennek mennyi a jelentősége az más kérdés. -
Mathiask
senior tag
válasz shouryuken #107983 üzenetére
"cserélem mondjuk AK chipes Dacra, és reménykedek, hogy azzal nem lesz ilyen."
Igazából a dac chip nem számít ebben a történetben. Van viszont egy spdif receiver chip ezekben az spdif bemenettel rendelkező eszközökben. Na az számít ennél a történetnél. Az a helyzet, hogy az AKM gyár leégése után sajnos az AK4118 spdif receiver chipből hiány van, így azok, akik ezt használták átáltak a cs8416- ra. Ami extrém nagy jitternél elveszti a jelet. Topping vonalon egyedül D70s-ben maradt meg az ak4118. Szóval az segíthet, de nem azért mert a spdif receiver chip mögött AKM dac chip van, lehetne ess is, akkor is jó lenne.
Ami még megoldás lehetne egy Toslink - coax átalakító. Mintha olvastam volna olyat, hogy valakinek megoldotta. Ugyanis az átalakító tudta fogadni a jelet még és a kimenetén meg már nem volt olyan jitteres, így a dac már tudta kezelni.
De ehhez szerencse is kell, hogy kifogj egy olyan átalakítót, ami még tudja venni a jelet és már olyat ad ki magából, ami jobb minőségű. -
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #108006 üzenetére
Az is cs8416-ot használ.
A fentieket annyiban pontosítanám, hogy az ess-nél a dac chipben is van spdif receiver integrálva. Így ha az van használva(pl a d90se nem azt használja, hanem van valami külön spdif receivere) akkor tulajdonképpen össze van nőve a probléma a dacchippel.
-
Mathiask
senior tag
válasz gordonfreemN #108079 üzenetére
Hát jó kérdés. De erősen függ szerintem attól, hogy milyenek a felhasználói szokásaid.
Ha szeretsz hangosan zenét hallgatni és mondjuk szub nélkül mozizni akkor lehet az 500-as jobb. Mármint hangsugárzók tesztjei alapján nekem mindig az jött le, hogy adott sorozaton belül a nagyobb membránnal szerelt változatoknak kevesebb a mélyfrekvenciás torzítása nagyobb hangerőn.(nyilván ez nem nagyon meglepő))Akkor is az 500-ast választanám, ha nagyon hosszútávra tervezel vele, mert olyan típus vagy, hogy nem cserélgeted a cuccaidat. Mert akkor lehet előbb utóbb nagyobb szobába költözöl és akkor kelleni fog Illetve ha jó az akusztika és/vagy akusztikai kezelést is csináltatnál majd, akkor talán kisebb eséllyel lesz az 500-as sok. Főleg ha dspzni is szeretnél majd. A neten a 300-as mérése van fenn, az elég kiehyenlített, lehet az 500-as is olyan, csak mélyebre megy, nem tudom.
Ellenben viszont ha tudod, hogy nem vadulnál a hangerővel, nem kell az extra mély a zenéidhez, mozihoz és amúgy is tudod, hogy problémás a szobád és még az árkülönbözetet(jól látom, hogy kb 250e a különbség) is jól el tudnád költeni a rendszerre, akkor a 300as lehet a nyerő. De meg is kéne hallgatni őket, az egy támpontnak jó lenne. -
Mathiask
senior tag
válasz denesdr #108129 üzenetére
A linkelt oldalon azt írják, hogy az "akusztikai gyapot" az egészségre ártalmatlan. Próbáltam a Rockwool xd-nek utánanézni a gyártó honlapján, de nem térnek ki erre, hogy van-e ennek a gyapotnak "kipárolgása". Kell valahogy "védekezni", mint a normál gyapot szigetelésnél?
-
Mathiask
senior tag
válasz ctrlaltdel13 #108155 üzenetére
Hát ez az. Azon gondolkozom, hogy a kiporzás elleni szövet vajon rendelkezik valami tanúsítvánnyal, hogy x méret felett nem megy át semmi és vajon a gyapot rendelkezik valami tanúsítvánnyal, hogy x méret alatt nem porzik ki semmit? Vagy csak valaki azt mondta, hogy az biztos jó lesz úgy?
-
Mathiask
senior tag
válasz dhstyle #108185 üzenetére
"technics sa x7"
Ha jól rémlik ez azon ritka hm erősítők egyike, ahol ha sztereó módban hallgatsz és átkapcsolsz biampra, akkor a sourrondhoz tartozó végfokokat átkapcsolja a B kimenetre, így valós biampot tud, ha meg mozizás van akkor sima bikábelezésnek megfelelően az A és B kimenetet is ugyanaz a végfok hajtja. Én hallottam ilyen erősítőt vagy 10-15 éve. És pont ezt tesztelgettük, hogy hoz-e a biamp és hozott emlékeim szerint. De volt ott más erősítő (sztereó)is, ami biamp nélkül is jobbnak tűnt.
Ennek ellenére ha van kedved játszani és van 2 pár hangsugárzó kábeled, akkor kipróbálhatod.(manualt olvasd el)
A bi-ampnak az is az előnye, hogy maga a végfok, illetve így végfokok más terhelést "látnak". Mondjuk így az egyik csak a magashoz tartozó váltót és a magasat látja, a másik a mélyhez tartozó váltót és a mélyet látja. Talán kevésbé trükkös impedanciákat lát egy-egy végfok. Már ha ez számít neki. Persze a tápon osztoznak, ahogy Disznész is mondta. -
Mathiask
senior tag
válasz fererencz89 #108485 üzenetére
"Ugyanis, valami pszichoakusztikai oknál fogva, ha megfelelően hamar érkeznek a visszaverődések, az agyunk ignorálja azt."
Én erről anno tanultam az egyetemen, mikor kommunikációs rendszerek kapcsán a hallásról volt szó.
Arról van szó, hogy az evolúció során a hang forrás irányát kellett tudni jól meghatározni. Pl barlangban jó ha tudod honnan jön az oroszlán. Ezért az irány érzékelése a fülhöz időben elsőként érkező hang alapján történik. Viszont a hangosság a fülhöz az első hanghoz képest adott időn belül a leghangosabb hang alapján lesz érzékelve. Tehát hiába jön egy adott irányból halkabban az oroszlán hangja, ha az éri el előbb a fület, mint az akár hangosabb visszaverődés, akkor is tudni fogjuk honnan jön az oroszlán.
Ezt a gyakorlatban ma is ki lehet használni. Pl színházak hangosításánál.
Ülsz a nézőtéren és a színész hangosítatalan hangja ér el hozzád időben elsőként, igaz halkan. Oldalt a hangszórókból (szándékosan) késleltetve jön a színész hangosított hangja, hangosabban. És akkor te 1 hangot érzékelsz, ami elölről jön és olyan hangosan, ahogy az oldalsó hangszórókból jön. Persze nyilván bizonyos határok között működik ez, hogy így áll össze fejben a két időben eltolt hang. Ha jól emlékszem olyan ~100ms-ig ez tud működni.
Azt nem tudom zenehallgatásnál ez mennyire segít, vagy ront. -
Mathiask
senior tag
válasz LivingColour #108433 üzenetére
Én ránéznék egy Edwards Audio TT4-re. [link]
A keretbe belefér, ha nem kell külön phono, mert jó az erősítődbe épített phono.
Később hangszedővel és külső phonoval lehet kezdeni a fejlesztést. A kar szerintem egy darabig kiszolgálja a rendszert.
Nem tudom mennyire 0ról kezdenél lemezjátszózni, de ha nem volt még tapasztalatod lemezjátszóval, akkor olcsóbbal is el lehet indulni és akkor ha kiderül, hogy bejön az egész, akkor lehetne cserélni komolyabb cuccra. -
Mathiask
senior tag
válasz makszi #108703 üzenetére
Szerintem kösd majd be a Dactilust azzal, ami van. Jelen esetben az optikai kábeleddel. És hallgasd meg, hogy jobb-e, mint eddig. Persze digit kábelt is szerezhetsz. Pl ilyet. Nekem ilyen van csak bncvel.
Aztán az erősítőket majd azzal, amelyik felállás jobban tetszik. De igazából minden felállásban meg kéne hallgatni. -
Mathiask
senior tag
válasz makszi #108726 üzenetére
"Közben felvilágosítottak, hogy fel kéne hangosítani az erősítőt"
Sajnos azonos hangerő nélkül nincs fair összehasonlítás. Itt mondjuk fülre is lehetett hallani a hangerő eltérést gondolom. De egy kevésbé nyilvánvaló mondjuk 2V vs 2,5V eltérés sokunknál átcsusszanhat és így félre mehet az eredmény. -
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #108772 üzenetére
"De ezzel viszont a vakteszt legitimitásának pandoráját nyitod ki"
Két gondolat ehhez:
1.: Szerintem elég kicsi a valószínűsége, hogy az amúgy sok területen használt és működő kettős vakteszt pont a hifiben ne működne. Már csak azért is, mert működik. Pl ebben a videóban is megtárgyalják, hogy míg vakteszten a hallgatók a tényleges változásokat(pl hangsugárzó elhelyezéséből fakadóakat) jól meg tudták ítélni, "látón" pedig megbízhatatlan lett az eredmény. BTW vakon a kiegyenlített, sima freki menetet preferálták, látón meg azt a elyik a legszebb doboz volt.2.: Vannak akik úgy tekintenek a fülükre, mint műszer. Tehát nem befolyásolja őket semmilyen előítélet. Elég egy fél szám és már tudják mondani, hogy ez a készülék olyan, amaz meg amolyan. VoidXs "én hallom, tehát így van"-ként fogalmazta meg. Angol nyelvterületen "goldenears", aranyfülűként emlegetik őket. Mivel a vakteszten kiderül, hogy ez nem egészen így van, ezért ugye azt mondják, hogy a vakteszt helyzete befolyásolta őket, ezért nem hallottak úgy, ahogy amúgy.
Na, de ha a vakteszt befolyásolni tudta őket, akkor más nem tudja? Mert ezzel a védekezéssel végülis el van ismerve, hogy mégiscsak lehetséges befolyásolás. De akkor miért gondolják, hogy más nem tudja őket befolyásolni?Nem azt mondom, hogy kell a vakteszt a hifistáknak, mert végülis úgy is az a lényeg mit érzékelünk. Tehát ha "jó", akkor mindegy, hogy azért, mert tényleg az, vagy azért mert annak gondoljuk. De így vakteszt nélkül tudatában kell lennünk, hogy bőven benne van a pakliban, hogy nem tudunk objektív megállapításokat tenni.
-
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #108860 üzenetére
"Mi az hogy személyre szabható? Az "audiofiliában" nincs olyan, hogy személyre szabható. Egy Müpa felvételt is személyre szólóra akartok igazítani?"
Totál elbeszéltek egymás mellett.
Az alapfelállás az, hogy a DSP-vel azt kapd vissza a hallgatási pozícióban, ami a felvételen van, úgy, ahogy a felvételen van. High fidelity a cél. Magas hanghűség ahhoz ami kijön a stúdióból. Ha a felvételen rajta van egy templom utózengése, akkor azt adja vissza maradéktalanul, ha valami úgy van keverve, hogy az egyik hangszer hangosabb, mint a többi, akkor azt, stb. Ezt úgy éri el, hogy a végén, ami eljut a füledhez, azon nem változtat a felvételhez képest. De mivel az eszközök és a szoba sem tökéletes, ezek átviteli hibáit kompenzálja és azt kapod a fülednél, ami a felvétel készítő célja volt.
Ha hallgatsz egy felvételt és mondjuk az egyik hang 1000Hz-en 80dBSPL-el ér a füledhez és van a felvételen egy hang mondjuk 100Hz-en 20dB-vel halkabban, akkor az DSP-vel 60dBSPL-el fog elérni hozzád, mert úgy van a felvételen ez volt a cél. Míg mondjuk DSP nélkül a hangsugárzó kiemel 100Hz-en 10dB-t, akkor nem az fog a füledhez jutni ami a felvételen van, hanem a kiemelés miatt 10dB-vel hangosabb hang. Tehát nem azt kapod amit a készítő gondolt.
A személyre szabás azt jelenti, hogy az adott eszközök és adott szoba hibáit javítják. Mindenki a saját készüléke és saját szobájának hibáit, azért, hogy végül azt kapja mindenki, ami a felvételen van. -
Mathiask
senior tag
"Azt hogyan/mivel tudjuk eldönteni, hogy az és úgy szól, ami a felvételen van?"
Közvetlenül, valószínűleg sehogy. Közvetetten meg méréssel.
Az az elmélet, hogy ha egy készülék mérhetően kicsi zajú és kicsi torzítású a különféle mérőjelekkel, illetve kiemelés mentes frekvenciaválaszt tud és mindenféle mérése is ok, akkor bármely felvételt is így színezetlenül fogja továbbítani. Hisz a zene is ezekből a jelekből áll össze. Ha meg már a mérőjelek se mennek át jól, akkor a zene se fog. -
Mathiask
senior tag
"akkor mi van azokkal a tapasztalatokkal, hogy egy rendszer mérve OK, hallgatva viszont nem (és fordítva is)?"
Az, hogy a "mérve OK" nem a jó hang szinonimája, hanem a korrekt hangé. De ezt a hifizők 99%-a elfelejti. Ezért van ennyi félreértés, mert mindenki azt hiszi, hogy ami neki "jó hang", az a korrekt, fizikailag is neutrális hang. Csak ezek az egyéni "jó hang"-ok nem egyeznek.
Persze vannak, akiknek pont ez a "mérve OK" a preferenciájuk. Na, nekik pont megegyezik a "jó hang" és a korrekt. De ez nem kötelező. A lényeg, hogy tisztában legyünk vele, hogy ami nekünk jó, az nem biztos, hogy pont a korrekt és innentől kezdve más véleményére se ugrunk, meg nem szarozzuk le a másét, mert tudjuk, hogy "oké, nekem ez a jó, ezt tartom a korrektnek, ő meg azt és kettőnek nem kell egyeznie, saját szemszögből mind a kettőnknek igaza van, más szemszögből meg egyikünknek se".BTW. Én se nem DSP-zek, se nincsenek valószínűleg mérve jó cuccaim. De nem is megyek ölre mással, hogy de bizony az "enyém a jó, és mindenki más téved", mert ez csak az én szemszögemből van így és nem biztos, hogy ez a valóság.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- ESR Rebound 360 Magnetic Keyboard Case (ENG) - iPad Pro / Air
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5/RX 6600 vagy RX 6600 XT 8Gb/500Gb M2 SSD/700W 2-3 Év gari
- ÁRZUHANÁS !! Szép Tervező Vágó Dell Precision 3541 Laptop -65% 15,6" i7-9850H 32/512 QUADRO P620 4GB
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5 5600Mhz/RTX 3060 12Gb/500Gb M2 SSD 2-3 Év gar
- ESR Rebound Magnetic iPad Pro 11" / Air 4-5
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen