- DIGI kábel TV
- VoIP telefonálás
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Programozás topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen NAS-t vegyek?
- Linux Mint
- Router gondok
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jimmy8
senior tag
válasz nebulo5 #21650 üzenetére
Először is míg benne vagyunk: Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
nebulo5:
Bár én nem ilyet vettem, hanem egy WD TV LIVE Streaming-et, de a tapasztalataimból talán te is profitálhatsz:Egy gyors teszt:
erősítő: Technics SA EX120 Receiver
Hangfal: CAV DP880A
DVD: Panasonic DVD-S295Ezt a hangminőséget szerettem volna elérni, vagy "túlszárnyalni" a forrás cseréjével
Hanganyag:
DVD-n: Audio CD
WDTV-n: pendrive-ról FLAC (Az audio CD FLAC-ban)Alap felállás: A DVD lejátszó 1m-es RCA kábellel (noname de "vastag eres", aranyozott vég) összekötve az erősítővel.
1. variáció: A lejátszó HDMI-vel (2m-es, 3×árnyékolású, aranyozott véggel) összekötve a TV-vel (SONY EX402), majd a TV analóg RCA kimenete összekötve az erősítővel (3m-es, noname de "vastag eres", aranyozott vég).
2. variáció: A lejátszó analóg kimenete (2,5-ös 4-pines Jack) a hozzá adott "cérna vékony" kb 40cm hosszú kábellel összekötve az erősítővel.Kapcsolgatással tudtam váltani a források között. (később csatlakozó csere is volt, azaz ki akartam szűrni, hogy valamely forrást esetleg máshogy kezel az erősítő).
A páromat "laikusként" behívtam és kikértem az ő véleményét is
Eredmény: így analógon használva egyértelműen a DVD lejátszó a legjobb. Mélyhangok itt a legjobbak, a közép és a magas is mintha részletezőbb lenne.
2. helyezett: a WDTV analóg kimenete. A mély kevesebb, de a közép és magas hajszálnyival maradt el a DVD lejátszótól.
3. helyezett: A Sony TV DAC-ja. A mély szintén kevés, és a magas-közép is "rosszabb", mint a WDTV analógban, bár pici a különbség.
Összességben: nem úszom meg egy olcsó DAC vásárlását
Mindenkihez: Milyen olcsó DAC-ot ajánlanátok a jelenlegi minimalista rendszeremhez. Optikai bemenet szükséges, és jól lenne, ha minimum a DVD-m hangminőségét (szerintem alacsony a léc ) hozná.
ui: Azt még kipróbálom, hogy készítek egy másik csatit normális kábelből a WDTV analóg kimenetéhez, de a tuti megoldás egy DAC lesz, már látom...
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz nebulo5 #21650 üzenetére
egyelore nem olvastam,ilyen osszehasonlito tesztet. de egy squeezebox classiccal, meg egy a200popival beszallok.
netes velemenyek szerint a sigma chipesek altalanossagban jobb digi forrasok, mint a realtek megoldasok. de ez nem megerositett..
a squeezebox optikai es koax digijet lupuson osszehasonlitottuk. van kulonbseg, normalis lancon optikai felejtos, mert ez a szuk keresztmeteszet. nem hallgathatatlan, de jitteres hangot nem pont ilyennek kepzeltuk Csabival.
nem hallgathatatlan, de koaxosat vegyel.
[ Szerkesztve ]
eladó topping dac
-
L4D1K
őstag
válasz nebulo5 #21668 üzenetére
Én nagy reményeket fűzök a saját lejátszóm coax-osításához. Márkától függetlenül, hasonló tudásban/minőségben ezek használtan 15e forint körül mozognak. Erre persze rámegy majd a coax tuning, de ebben gondolom jitter csökkentés + egyéb okosságok is benne lesznek. Apunak nézelődtem 25-30e forint környékén média lejátszót, de a szebb/gyorsabb menü kezelés, illetve BD Profile támogatáson kívül sok újdonságot nem hoznak az új ketyerék. Amik meg tényleg kaptak fejlesztést, azokért mélyen a zsebbe kell nyúlni.
HD hangok hoz kell egy jó rendszer. Dorian nál én kapaszkodtam a kanapéban, még fél füllel is. Szerintem azon C6 szetten már jól hallható a különbség. De egy mkv videó egy jó dts hangsávval nagyon jól tud szólni.
Mindenkinek:
Tudnátok linkelni egy olyan oldalt, ahol tesztjeleket lehet letölteni? Mély hangokat furcsának hallom, van erre valami 20Hz - 20k Hz jel?
[ Szerkesztve ]
# ANTAL Tuning #
-
L4D1K
őstag
válasz nebulo5 #21672 üzenetére
Na pv be ment el... mindegy nem titok. Szabó Zoli csinálja. Még tavaly év végén felmerült, illetve amikor még anno a lupus dac ról érdeklődtem került elő megint az ötlete. Azt mondta nem nagy ördöngösség, ha van hely ahova ki lehet alakítani a kimenet helyét, akkor össze lehet hozni valamit. Várom már a januárt. Ha kész, majd átviszem megmutatni
# ANTAL Tuning #
-
Tristis
senior tag
válasz nebulo5 #23415 üzenetére
Most ha úgy nézzük a régi Videotonokat is peremezni kellett időszakosan, ennek ellenére úgy érzem, hogy egyre több, a rendkívüli módon elrugaszkodott dologról van szó a napokban... unatkozás van, biztos azért.
Ami az unverzumnak Chuck Norris, az az NBA-nek Török Péter.
-
python1
veterán
válasz nebulo5 #23445 üzenetére
Legalább 10-15 éve foglalkozom rezgéscsillapítással, elég nagy sikerrel ha nevezhetem így, én ezen az úton járok,bajnokpityu is ebből a fejlesztésből kapott.
Mondhatom, még számomra is meglepő volt a változás![ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz nebulo5 #23445 üzenetére
Teljesen fölösleges bizonygatnod. páran már eldöntötték, hogy minden vezetőnek azonos a hangja, erősitő rezgéscsillapitásnak nincs értelme. Úgy, hogy nem is próbálták tisztességes láncon. Ha mérhető, ha nem, ők szenvednek placebotol, hogy nem hallanak semmi difit. Mert nem akarnak. vagy nem hallottak jó láncot, vagy nincs fülük.
A quadról az általános vélekedés, hogy a 6363as vidi szintjétől jobb, de csak a szoci rendszerben volt jó, mint sok más hifi elem is. Pl ezért is lehet, hogy nem hallani abban a láncban semmit. El kéne már menni valami tisztességes láncon meghallgatni a saját lemezeiket, hogy észhez térjenek, mi az amit, ma nem túl sok pénzből ki lehet ma hozni. Ahol lehet értelme próbálkozni a trükkökkel. És ezek szerint van még pár ilyen ember, aki azt hiszi,h van füle, de ha nem hall különbséget kábelek, rezgéscsillapitások között szerintem átlagos láncokon, akkor ott bizony baj van.
Hozzáteszem, vannak olyan láncok, erősitők, amik jó minőségűek, csak annyira más felfogásúak, hogy alig hallgható azokban ezekből a haátsokból bármi is. Tipikusan a Heed láncok ilyenek. Tényleg nem sok értelme van pár ezer forint fölé kábelezni, annyira mosott a hangja, annyira folyékony, hogy teljesen mindegy milyen kerítésdrótot használsz.
De ha visszaolvasnak, a szövegem környezetéből kiderül, hogy én mindig adott körülményekre értettem a tapasztalatokat, és megpróbáltam nem általánosítani. Nyilván nem egy videotonon kell elkezeni rezgéscsillapitani, mert a zenéhez ennek a szintnek semmi köze. Nekem is volt ilyen láncom, én sem gondoltam, hogy valaha lesz olyan láncom, amiben kijöhetnek ilyen úri huncutságok. De akik a trükkök, kábelek mellett vagyunk, bizony valószinű, sokkal jobb láncunk van.
Aki nem ért egyet, joga van hozzá, de ez kérem struccpolitika. aztán majd jól megijesztik őket betonon.
eladó topping dac
-
blattida
nagyúr
válasz nebulo5 #23979 üzenetére
Én nem tudom, hol olvastál ilyeneket, mivel a külső eszközök, kivétel nélkül, mind gyöngébben muzsikálnak a belső társaikhoz képest, aminek alapvetően az az oka, hogy egyszerűbb felépítésűek, mechanikailag és elektronikusan is, mivel a cél a minél kisebb tömeg, méret és a dizájn.
ferko0726
Ezt többen is elkövették már, így még jobb eredményt lehet produkálni.zoltanz
Imgburnnel írj, annál nincs jobb erre a célra, és csak verbatim vagy ricoh dl lemezekre írj, úgy nem lesz gond.[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
#71562240
törölt tag
válasz nebulo5 #23979 üzenetére
Ne fórumokat keress. Hi-fi (és számítógépes) szaklapok auditív tesztjei és mérései mutatják régóta, hogy a külső írók tendenciózus jellemzője, hogy több hibát tesznek a másolt lemezre, mint a belsők. Az önmagában természetesen nem lenne rossz dolog, hogy külső, inkább azzal van a gond, amíg az íróhoz eljut a jel. Az utóbbi három-négy évben megjelent egy-két (pl. LG) CD-DVD író, amely jelentős fejlődést mutat, és megközelíti a belső írók pontosságát, de a fejlődés elsősorban azt takarja, hogy ellensúlyozzák bizonyos technikákkal az (USB) interfész bajait. Gondolj csak bele, nem véletlen, hogy a külső írók lassabban tudnak írni!
(#23980) ferko0726: Az természetesen hasznos dolog, sokan csinálják is, de akkor igazán jó, ha nem kell emiatt kábelt hosszabbítani, főleg, ha nem kell plusz csatlakozókat beiktatni a hosszabbításhoz.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz nebulo5 #24208 üzenetére
Igen, hasonlóan jót kacagtunk, amikor AVXen a kibelezett dobozban talált alkatrészek alapján kapásból leszólták,h szar lehet a hangja azzal a kondival.(1-2e Ftos márkás fóliakondi volt)
Rendszerben nem árt gondolkodni, ez a 500nál meg 4000nél váltunk,oszt jó lesz, nah ez nem valószínű,h működik. Létezik fázis is, csak,h egy okot emlitsek, miért van a művészet szintjén a jó váltó. Nekem művészet, nyilván aki naponta csinálja, neki mérnökségEgyébként eszembe jut amit ismerősök mondtak: a hangfal lelke a váltó.
[ Szerkesztve ]
eladó topping dac
-
#71562240
törölt tag
válasz nebulo5 #25194 üzenetére
Főleg az utolsó három-négy bekezdését a hozzászólásodnak a magam részéről rendkívül köszönöm!
Egyúttal kiváncsi lennék, hogy akik rendszeresen leidiótázzák azokat az embereket, akiknek akár több évtizedes tapasztalataik vannak a zenehallgatás terén, és leidiótázzák, ezoterikus, hit alapú hablatynak, placebónak titulálják azokat az információkat, amelyek a hifi-audiofil hobbiban és tudományban évtizedek óta axiómák, nos ezen idótázók, placebózók közül hányan hisznek valamiféle istenben, horoszkópban, szellemekben, túlvilágban, aurában és ilyesmikben?
Egyúttal a mai napon rájöttem, hogy mivel a rendszerben az áram mást se csinál,mint 5cm-t előre megy és 5cm-tvissza (néha fordítva), valójában csak placebó áldozata vagyok, amikor azt hiszem, hogy a felvételi helyszín mikrofonjaitól a felvevő berendezéseken, a hanghordozógyártó üzemeken és a hifiberendezésemen át a hang el tud jutni a fülemig. Rájöhettem volna már régen, hogy ez lehetetlen, hiszen az egésznek nincs haladási iránya, hiszen csak 5cm előre, aztán 5cm vissza. És persze az áram se tud emiatt eljutni a lakásunkig az erőműtől, az is csak placebó, hogy azt hiszem, ég a szobámban a villany.
(#25195 ) Warter: Körülbelül erre akartam utalni kicsit korábban, hogy zömében azok idiótáznak, akiknél a „hangrendszer” (számukra) legértékesebb része a számítógép és annak hangkártyája, és vakteszt tapasztalatikat tömörített zenés Foobar-ral szerzik..
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz nebulo5 #25206 üzenetére
Nekem volt négy pár IC kábelem ugyanannak a típusnak ugyanabból az eresztéséből. Három pár hangja lényegében egyforma, ugyanazok a fajta csatlakozók kerültek rájuk. A negyedik párra egy fokkal minőségibb csatlakozókat rakattam, nos, pusztán ettől ennek a hangja annyira eltér a többitől, mint ide Lacháza... (Sajnos ezt már nem fogom tudni bizonyítani kétszeres vakteszttel, mert ezt a legjobbik IC-met pénzhiány okán egyszer eladtam.)
-
#71562240
törölt tag
válasz nebulo5 #26047 üzenetére
Én már "figyelmeztettem" őt, miszerint nem érterm, hogy miért van az a "Panasonic hifi" az alaplapi hangkártyára kötve, amely alaplapi hangkártyánál nyilván sokkal-sokkal jobban szól a "Panasonic hifi" erősítője.
(#26046) csucsbicep: A fenti mondatom, és az általad elmondottak fényében én innen a HIFI fórumról azt javasolnám, hogy ne a számítógép hangkártyájához vegyél aktív hangdoboz-szettet, hanem a "Panasonic hifi" erősítőjéhez vegyél (passzív) hangdobozpárt. Ha így döntenél akkor lenne miről beszélgetnünk ebben a topikban. Ha a számítógép mellett maradsz, akkor vedd meg a keretedbe illő Creative vagy Logitech 2.1-es szettet (2.1, azaz két "normál" hangszóró plusz egy mélysugárzó) oszt jónapot, - illetve vegyél egy hallgatható hangkártyát is az alaplapi helyett, ahogy azt nebulo is modja. Szerk.: És ahogy látom közben jelezted is nebulonak, hogy ASUS Xonart akarsz, ami nem rossz.
[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
válasz nebulo5 #26282 üzenetére
...ha már 4 négyzet milliméteres keresztmetszetű kábelt használok, akkor esetleg szűk keresztmetszet lehet a relé alig 2 négyzet milliméteres pólus felülete....
Nem feltétlenül a kontaktus-keresztmetszet az, amire figyelni kell. Ha van adatlap a reléről, abban szerepel a kontaktus ellenállás és a maximális áram, amit átvinni képes. Előbbi olyan 20-30mΩ érték körül mozog egy 10A-es kontaktusnál, utóbbit pedig össze kell vetni az erősítő által maximálisan leadható csúcsárammal a megfelelő hangszóróimpedancia esetén. Érdemes jó minőségű foglalatot (talpat) is beszerezni, mert annak a kontakellenállása is sorba kötődik a hangszóró-kábel-reléérintkező lánccal.
-
#71562240
törölt tag
válasz nebulo5 #27290 üzenetére
Hihi, a "típust" és az "MkII-t" nem az AR S40-re értettem, hanem a vágódeszkára, csak poénból! Mondjuk IKEA Fjord SE Stig Anderson Signature MkII.
Egyébként el tudom hinni, hogy jobb a szőnyegen, hiszen a szőnyeg nagyon jó rezgéscsökkentő, és ekkora súly nyilván a szőnyegen is stabilan meg tud állni imbolygás nélkül. Ez esetben a szőnyeg helyettesíti a tüskét, és simább, mélyebb tónusú hangja van így gondolom.
-
Patice
nagyúr
válasz nebulo5 #27297 üzenetére
Most hogy jobban szemügyre vettem, tudom már miért olyan jó.
A deszka nem egy hosszanti egybefüggő darab, hanem a deszka síkjára merőlegesen állnak a fa rostjai minden esetben. A kockákat meg szépen összegőzölték így nem válnak el egymástól. Így elrendezve úgy látszik a kemény tölgy anyag jobb klopfoláshoz is és rezgés-elvezető alátétnek is.
Eladó: TP-Link 24-es switch, Xbox 360, Daewoo Matiz
-
andorra
őstag
válasz nebulo5 #27301 üzenetére
Ebben a spontán megszólalásban, nem csak egy egyéni (hi-fi) életszemlélet olvasható, hanem kitűnő megfogalmazást nyert a "lényeg" ami ebben a tárgykörben mindennek az alapja. Méltó helye lehetne (a 2. bekezdéstől) az "első hozzászólásban", minden új érdeklődő figyelmébe ajánlva !
-
multiplikato
tag
válasz nebulo5 #27555 üzenetére
Na igen. A zsargon kifejezés a legjobb erre a szóhalmazra, amit összehordunk. De ez pont olyan zsargon, mint az autós, vagy informatikai. Közös tapasztalatainkat ilyen formán kifejezzük, és nagyjából megértjük, hogy miről beszél a másik, míg a kezdők csak pislognak, hogy mi a fenéről van szó?
Nekik is kell a tapasztalat, hogy értsék. -
KMT
addikt
válasz nebulo5 #27555 üzenetére
"Mivel a spanyol viaszt nem én találtam fel, nálam okosabb emberek már megfogalmazták egyszer ezeket a kritériumokat, én mindössze annyit tehetek, hogy nem kis munkával bemásolok ide egy cikket, ami a Hifi Piac Magazin http://www.hifipiac.hu/ 1999-ben megjelenő 23. számában olvasható. Ehhez írásban megkértem, és megkaptam Mészáros Szabolcs úr engedélyét, amit a fórumtársak nevében ezúton is megköszönök. Lássuk tehát a cikk által kiemelt szempontokat, azon semmit sem változtatva:
1. ENERGIA
Nem összetévesztendő a wattok mennyiségével, bár kapcsolatban áll vele. Nincs egyenes arányosságban a teljesítménnyel. Lényege abban áll, hogy a zenét elég intenzívnek halljuk-e, vannak-e a rendszernek tartalékai. Csúcs kivezérléseken (pl. dinamikai csúcson) összeomlik-e a hang, vagy megtartja egyensúlyát. A kevés energiatartalékkal rendelkező rendszer nagyobb hangerőn erőtlenné válik, s nem bírja sem a nagy kivezérléseket, sem pedig a folyamatosan nagy terhelést jelentő pulzáló basszusokat, amelyek például a ma divatos elektronikus tánczenék alapjait képezik.
2. DINAMIKA
Némileg az előző ponthoz kapcsolódó téma, de sokak tévhitével ellentétben nemcsak a mélyekre vonatkozik. Jó esetben a hang minden frekvenciatartományban dinamikus, tehát egyformán lendületesek a magasak és a közepek is, mint a mélyek. Ellenkező esetben a hangkép felpuhul, hiányzik egyfajta egészséges vibrálás a zenéből, s ezzel összefüggő ritmika sem lesz igazán jó. Utóbbi tesztelése szinte reflexszerűen történik -vajon beindul-e a lábunk a zene ritmusára. (bugi-vugi faktor)
3. GYORSASÁG
Műszakilag a jel sebességét jelenti, a gyakorlatban a zenei történések időzítését. gyors hangú rendszereknél a zene sodró, impulzív, ellenkező esetben kimért, visszafogott, szélsőséges esetben unalmas és álmosító.
4. FREKVENCIAÁTVITEL
Sokak számára a prospektusok első számú adata, pedig a számok gyakran nem a valós különbségeket jelentik. Vegyük például a CD játszókat, melyeknél 10-ből 9-nél a 2 Hz - 20 kHz-es adat szerepel, aztán ha meghallgatunk néhányat kiderül, hogy mekkora különbségek vannak köztük e téren a valóságban. Jó esetben az átvételi sáv széles, így a frekvenciatartománynak mindkét vége "megvan". Mind a mélyek, mind a magasak hiánya (fülbe) ötlő hiányosság, amire úgy gondolom, mindenki elég érzékeny.
5. HANGZÁSI BALANSZ - LINEARITÁS
Pusztán egy széles frekvenciaátvitellel még nem intéztük el teljesen a dolgot, nagyon fontos az is, hogy az átvitel lineáris legyen. Jó esetben a frekvenciaátviteli görbe egyenes, nincsenek benne "hegyek-völgyek". A gyakorlatban a kiemelt frekvenciaátviteli pontokat hangosabbnak halljuk, a görbe ereszkedő részeit pedig halkabbnak. Extrém esetben, ha lyuk van a frekvenciaátvitelben egyes hangok el is tűnhetnek a zenéből. A problematika egyébiránt nagyon összetett, hiszen a zenehallgató szobák akusztikája nagyban módosíthatja a kapott eredményt. Általában a helyiségek különböző pontjain eltérő frekvenciaátviteli karakterisztikák alakulnak ki a kiemelések, illetve leszívások révén. E hatásokat megfelelő elhelyezéssel (szobaátrendezés, hangfaltologatás), ill. szobaakusztikai elemek használatával küszöbölhetjük ki, vagy rosszabb esetekben legalább csökkenthetjük őket. hangsugárzóink elhelyezésével a mélyátvitelt is változtathatjuk, bár ezzel óvatosan kell bánunk, hiszen például a mélytöbbletért néhol egyéb tartományok minőségvesztésével kell fizetnünk.
6. KONTÚROK - TESTESSÉG
Figyeljük meg mennyire kivehető egy egy akusztikus hangszer, s ha szemünket lehunyjuk megjelenik-e valamilyen szinten előttünk kézzelfogható valójában. Mint mindenhol általában, itt is az arany középút a legszerencsésebb, ahol a hangszerek kellően testesek és jól érzékelhető kontúrokkal rendelkeznek, de nem "húsosak", "vastagok", s a kontúrjaik sem élesek és kemények.
7. SZÍNEZETTSÉG - FÉNY
Az életben a hangszerek rendkívül sokszínűek, s egy jó rendszernek vissza kell tudnia adni a muzsika gazdag színvilágát - tehát a reprodukált zene színes. E téren nagy eltérések lehetnek a rendszerek között, s többnyire az egyéni ízlés is belejátszik, hogy kinek mi tetszik. Egy azonban bizonyos, sem a tompa, fakó, fénytelen hang, sem a kiszínezett, mesterségesen csillogó-villogó, polírozott stílus (a népkábító ál-hifi legjellegzetesebb képviselője) nem élethű. Ezen a ponton kell eldönteni, hogy a hangszerek valós hangját szeretnénk hallani, vagy pedig valami idealizált, cukormázas színvilágot - mert utóbbinak minden esetleges szépsége ellenére sincs semmi köze az igazi Hi-Fi-hez.
8. TISZTASÁG - SEMLEGESSÉG
Az előbbivel összefüggésben lévő paraméter, melyet a hangszínszabályzók használata ugyanúgy kedvezőtlenül befolyásol, mert elszínezik és összemaszatolják a hangképet. Ideális esetben a hang mentes az elszíneződésektől, maszatosságtól és egyéb hasonló zavaró tényezőktől. A kommersz berendezéseknek e paraméter szintén nem erősségük, s e téren érdekes megfigyeléseket tettem különböző nívójú készülékeket hallgató személyek körében. Megfigyelhető, hogy a színezett masszát hallgatók a tiszta, semleges hangképpel való találkozáskor először színtelenek és sterilnek hajlamosak hallani azt. Fura számukra, hogy eltűnt a megszokott túldimenzionáltság és a valóságtól teljesen idegen mesterséges színezék, minden káros mellékhatásával egyetemben.
9. TRANSZPARENCIA
Magyarítva átláthatóságnak nevezhetnénk ezt a jellemzőt, mely nagyban hozzájárul egy rendszer hangjának élvezetéhez. Néha az ember úgy érzi, hogy szinte belát a hangszerek, vagy például egy kórus tagjai közé, a magasak áttetszően finomak, légiesek. Úgy tűnhet, hogy ez a sok összetevős paraméter némileg ellentétben áll a testesség követelményének a megvalósításával, de ebből igazán megint csak az látszik, milyen nehéz az arany középút meglelése.
10. LEVEGŐSSÉG
Milyen kellemesen szól a zene, ha a hangszerek nincsenek egymáshoz préselődve, van köztük elég levegő. Ezentúl jó, ha tudják a rendszerek érzékeltetni a hangszerek által megrezgetett vagy fúvós hangszerek esetében a belőlük kiáramló levegőt. Utóbbiak hangja e paraméter gyenge volta esetén szinte élvezhetetlen, hiszen ha nem érezzük a belőlük kiáramló levegőt, akkor jó esetben is csak hangszínekről, nem pedig hangszerekről beszélhetünk.
11. TERMÉSZETESSÉG - LÁGYSÁG
Az élőzenében nincs agresszívség, keménység, durvaság, így a helyes reprodukciónak szintén mellőznie kell ezen jellemzőket. A természetesség olyan paraméter, amely nagyon fontos abból a szempontból, hogy mennyire tud megteremtődni az élőzene illúziója. igazándiból a természetesség meglétéhez szükség van a színezetlenségre és a tisztaságra, tehát e hármas ritkán létezhet egymás nélkül. Színezett maszatos, kemény és durva karakterű hangnál a természetesség csak elérhetetlen álomkép marad.
12. FELBONTÓKÉPESSÉG - INFORMATÍVSÁG
Minden zene annál élvezetesebb és hosszabb távon hallgathatóbb, minél több részletét, finomságát kihalljuk belőle. Egy apró szólam, kottalapozás, széknyikorgás, kis csilingelés, mind-mind hozzátartozik a muzsika teljessé tételéhez. A gyenge felbontású zene érdektelen, nincs benne izgalom, s a sok háttér információ hiánya a zene egységességének a kialakulását is lehetetlenné teszi.
13. EGYSÉGESSÉG
A zene önálló hangszerekből áll, melyek között mégis szoros kapcsolat van. Figyelnek egymásra, követik, kísérik egymást, szóval együttműködve játszanak. E paraméter éppen azért a komoly készülékek sajátja, mert ezt a látszólagos kettősséget nagyon nehéz tető alá hozni.
14. TÉRLEKÉPEZÉS
Sokak számára a zenehallgatás egyik legnagyobb élménye. Lényege a háromdimenziós hangszínpad megjelenítése, mely nagyon sok momentumból tevődik össze. Fontos a szélesség, mélység, magasság (utóbbi jön a legnehezebben és legritkábban össze), s a hangszerek elhelyezkedése ezen a képzeletbeli színpadon. Jó esetben a hangszerek (hangszer csoportok) kitűnően elkülöníthetőek egymástól, pozicionáltak és helyzetüket meg is őrzik. E paraméter értékelésénél az egy kupacba torlódott (gombócos) ill. síkban elhelyezkedő hangszerek együttese abszolúte szerencsétlen. Sajnos ma a bonyolult stúdióprocedúrák és sokmikrofonos felvételi módszerek következtében az eredeti térpozíciók helyett általában a hangmérnökök elképzeléseit halljuk, ugyanúgy, mint a panoráma potméterekkel virtuálisan térbe kevert elektronikus hangszerek esetében.
15. EGYÉB SZUBJEKTÍV ÉS ÉRZELMI PARAMÉTEREK
A fenti, leginkább körülírható és véleményem szerint legnagyobb fontossággal bíró szempontok mellet még számos egyéb kritérium is létezik, amely függ a zenehallgató ízlésétől, speciális elvárásaitól, a zenétől általa elvárt érzelmi tartalomtól, stb. - a kép csak így válik teljessé.
A hang megítélése szempontonként nézve objektív, de a véleményeket a paraméterek változatos aránya végül szubjektívvé alakítja. Mivel természetesen egy készülék sem lehet egy adott kategóriában mindenben egyformán jó, ezért mindenkinek azok a készülékek tetszenek, melyek az illető számára kiemelten fontos paraméterekben jeleskednek. Ezt a gondolatot továbbvezetve kiderül, hogy ez a szubjektumot teljesen figyelmen kívül hagyó összes csillagozós, pontozós értékelés csődje. "
-
#71562240
törölt tag
válasz nebulo5 #27775 üzenetére
A Victa valóban házimozira hangolt sorozat, de mivel elég jó minőségű az adott áron, ezért korlátozott mértékben zenére is használható, igaz, hogy a PeachMan által kultivált stílusokból inkább az elektronikusra és a dubstepre. Itt persze az a fő probléma, hogy a négy megnevezett stílus eléggé ellentétes követelményeket kíván, így aztán ebben az árkategóriában erősen meeg kell alkudnia a zenehallgatónak, így PeachMan-nek is. El kell döntenie, hogy mely stílusok a fontosabbak neki, és aszerint választania, mert ezen a szinten sajnos nincsenek univerzális hangdobozok. Én is inkább a jazzhez, operához valót javasoltam, ezekhez esetleg kisebb Tannoyt is találhat.
PeachMan: Talán egy Mission M30i viszonylag jó középarányos lehet ezen stílusok között.
-
#68216320
törölt tag
válasz nebulo5 #27782 üzenetére
Én pedig egy válasz PÜ-t.
kammerer: Tulajdonképpen nem feltétlen ragaszkodom a szatelit méretű hangdobozhoz, de relatív helyszűke miatt nem lenne ideális a hatalmas álló sem. Valami köztes méret megfelelne, amit állványra szeretnék majd helyezni. Bár az elektronikus zenék tulajdonképpen nagyrészt basszusra vannak kiélezve, én amolyan a közép-magas szintjéhez illeszkedő mennyiséget gondoltam a szobába. Inkább tartományában szeretnék minél lejjebb menni, mint erejében túlzásokba esni. Tehát, ha jól értem jobban járnék nagyobb hangdoboz párral, mint bármiféle mélyláda beillesztéssel.
-
#71562240
törölt tag
válasz nebulo5 #28168 üzenetére
Ne tőlem kérdezd, én még nem próbáltam! Ellenben mostanában bevett módszerré vált ez a megoldás, és többen itt már jelezték is a topikban, hogy tapasztalatuk szerint jobban szól a szatellit-szub rendszer, amikor a szubot is a hangszórókimenetről táplálják, mint amikor a pre-outról. És nem arról szól a dolog, hogy bikábelezésre alkalmas erősítő B jelű hangszóróaljzatába dugva a szubot, hanem hogy közös aljzatba dugva a szatellitet és a szubot. Én is filozofálgattam a korábbi ezirányú hozzászólások kapcsán, hogy ez milyen elektromos következményekkel jár, de az erősítőre olyan nagyon nem hat, hacsak az egy kimeneten levő két hangdoboz "eredő" impedanciamenete nem lesz nagyon extra alacsony, de ez ritkán következik be, illetve nagyon háklis erősítőnek kell lennie, hogy ne bírja el. Nyilván ki kell figyelni, hogy adott erősítőre hogyan hat, de az itteni visszajelzések alapján így jobban szól. Ozzy (merthogy ő sem próbálta még) a fórumtársak említett visszajelzései alapján javasolta Diablo-nak a módszert, én pedig csak a praktikus megvalósítási módját magyaráztam, miután Diablo megkérdezte, hogy hogyan valósítható meg a két vezeték egy aljzatra kötése. Ilyenkor nyilván valamilyen alacsonyabb hangerőfokozaton van tartva az aktív szub potenciométere, hogy elbírja a pre-outhoz képest erősebb jelet, vagy meg van kerülve a szub erősítő része és passzív szubként van használva. Nem olyan vészes a dolog - általában.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Milyen videókártyát?
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Kupon kunyeráló
- Autós topik
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Nők, nőügyek (18+)
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- PlayStation 5
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen