-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
CRTs
aktív tag
Mélynél a +-5 dB jó kritéria mert akkor MÁR nem túl élesek a csúcsok/völgyek és FIR korrekciót rá lehet ereszteni.. Ilyen alsó határfrekizés esetleg utána érdekes...
Addig ez "smoothing" meg "specsmanship" , q-ra nem derül ki hogy a te hallgatási poziciódban mennyire igaz...
És ahhoz hogy +-5dB-n belül legyél önkéntelenül is RFZ theoryből kell átemelni dolgokat...
https://en.wikipedia.org/wiki/Specsmanship
ja meg ezzel eléggé vigyáznék mert audiosciencereviewer-ek is eléggé nyomják ezt az ipart... (többek közt ezt is nyomja).[ Szerkesztve ]
-
CRTs
aktív tag
"ami hianyzik es szerintem fontos: idöbeli viselkedes (impulzusvalasz, step valasz, lecsengesek, waterfall)"
Az a Philip Newell féle studios könyvben benne van amit fentebb linkeltem, ATC 9" (?) mélyhangszórós példával mutatja be hogy mi a pálya ( 2 nearfield nem fog olyan nagyon eltérni), ami többe kerül mint ezek a kétutasok magában vagy kb annyi. Meg lehet ér is annyit mert "underhung" szerintem ezeknél az elég valószínűtlen.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz python1 #123371 üzenetére
Kicsit emésztgettem, amit írtál, van itt szabvány-dekód tud-nemtudtól kezdve hol EQ-zzak meg Room DSP-zzek (vagy hol ne) satöbbi.
És közben megnéztem pár Adam A4V video-t és beállítási lehetőséget és kicsit szerelmes lettem. De azért szépen megfontoltan agyalgatok még tovább...
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Dißnäëß
nagyúr
Hát Gyerekek, én ilyet még nem láttam, neeem, ez nem Flatley, valami nagyon más.
Az egész előadás, és úgy minden... [link]Nem épp a műfajom, de NPR.. nem csalódtam.
Wow. Mik vannak Hihetetlen.Nagyon érdekes (és jó!).
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Gino20
őstag
Ugyan nem engem kérdeztél és messze-messze nem vagyok a hifi téma szakértője (csak oldalsávon maradt korábbról a topik), de az egyikkel (klipsch te fives) van egy kis tapasztalatom. Ez szó szerint egy aprócska kis doboz, amiben 115mm-es mélysugárzócska van, így ennek teljesítménye bizonyos szempontból jelentősen el fog maradni az S3000 pro 180-as sugárzójától. Ezzel a klipsch-el "nagy diszkót" nem lehet csinálni nagy helyiségben, mert ez esetben könnyen eléred a határait, de határok alatt kisebb helyiségben meg olyat domborít, hogy app-ból azonnal kikapcsoltam a gyárilag bekapcsolt mélykiemelést, mert mérete ellenére is hirtelen sokká vált (nem tudom, hogy csinálja). Kisebb helyiségben ~1.5m-es hallgatói távolságból olyan teret, színpadot csinál, hogy először nem akartam elhinni, amiben valószínűleg nagy szerepet játszik a tölcséres magas is. Nekem ez kimondottan tetszik benne, de sokan meg lehet "elítélik", mert "rád borít" egy olyan színpadot, ami nem feltétlen a valóság.
100 szónak is 1 a vége: ha tetszik ez a fajta klipsch-es hang és nem akarsz nagy dizsit, akkor nem túl nagy helyiségbe jó választás lehet, de ez is talán csak akkor, ha valójában szükséged van az extra szolgáltatásokra, ami pl HDMI-ARC csati (ez nagy felár). Nekem ez pl kimondottan fontos volt (na ez sem illik ebbe a topikba ) és Én 11m2-re terveztem.
Ha ezek nem állnak fent, akkor valószínűleg sokkal jobban jársz a nagyobb S3000 pro-val.
Amúgy ha Fives, akkor szerintem itthonról nem érdemes megvenni (pedig most még akciós is). Eddig USA-ból amazonról postával, vámmal, mindennel 240-250e Ft környékén megállt, de most ott is kabaré, így ha fives akkor mondjuk lehet erre ráírnék [link] (ha postázza az kb 40 eur lehet) vagy erre [link] vagy van ilyen is [link][ Szerkesztve ]
-
válasz Gino20 #123413 üzenetére
Mélyben az S3000 Pro a méretéhez képest meglepően sokat tud, mármint nem mennyiségre, hanem hogy mélyre megy, így mélyláda nélkül is nagyon élvezhető. Ha jól látom a kis Klipschnek kb 50 Hz-nél vége van, míg az Edifier 38 Hz-ig lemegy (gyakorlatban is).
Ami még érdekes az az Edifier planár magasai, szóval az sem szokványos, s ugye van waveguide, kifejezetten jól szól. Karakterre meg van 3 preset (monitor, classic, dynamic) a teljesen semleges és színezett hang között + ugye a szokásos bass / treble EQ. Klipschnél ha jól látom semmi ilyesmi opció nincs.
De a Klipsch mellett szól az, hogy van HDMI ARC támogatás, azaz a hangerőt a TV távirányítójáról fogod tudni állítani. Az Edifier esetén nincs ilyen, hanem a saját távját kell használni. Csak akkor megy a TV távjával, ha azt be lehet tanítani több eszközhöz, pl Samsung Universal Remote, LG Magic Remote, stb.
Make Asia Great Again!
-
Gino20
őstag
FYI [link]
#123414lezso6: Szerintem a kis klipsch is kifejezetten jól szól és applikációból van mély - közép - magas EQ.
CEC: a hangerőt és a ki - be kapcsolást a TV távirányítójáról fogod tudni állítani szóval 1 vagy több távkapcs a kérdés. A betanítás meg HA.
Én úgy voltam vele, hogy picike helyiségbe 200e ft-ért számomra tökéletes választás volt, de leírtam, hogy ez messze nem biztos, hogy mindenkire igaz (kis mélysugárzó, kisebb teljesítmény, az itthoni ár kabaré). -
CRTs
aktív tag
Azért érdekes az a klipsch hogy nem nagyon akarják beirni hogy hány hznél van a középváltó. Talán fõleg azé kéne tölcsér hogy le lehessen venni? Hogy lehet ez hogy subwoofer frekire bejön öt hit arra meg egy se, ne firtassuk? 😂
És arra is gyanakodnék hogy ez a hirhedt <9" bass nem-e vmi exciteres, eufemizált változata az eredetinek mert idôtartományban ez eléggé lompos, és újabban már végképp nincs ûrtartalom.[ Szerkesztve ]
-
CRTs
aktív tag
Megint elôhuzakodnék ezzel:
https://audioxpress.com/article/test-bench-tb-speaker-75-1558sh-high-end-home-audio-3-dome-midrange
520hz váltó a gyári ajánlás, az még q nagyméretû tölcsérrel is nehezen van meg. Brutális mérési eredmény mellé olcsó.
-
orbano
félisten
Nekem kb pont ugyanolyannak tűnik mint az összes ugyanilyen dóm az elmúlt 3 évtizedből. Dynaudio D54AF-em legalább 250 wattig terhelhető, van benne egy rendes mágnes, ez ahhoz képest elég soványka. Mondjuk rettenetesen nagy előnye, hogy kereskedelmi forgalomban kapható
A vér nem válik VAZZE!™
-
Gino20
őstag
válasz Dißnäëß #123416 üzenetére
Inkább úgy fogalmaznék, hogy érdemes a külföldi árakat is figyelni, amivel nagyon sokat lehet akár spórolni, de pl egy Revel F206 itthon jelenleg annyiért kapható, amennyiért kb sehol máshol. Jelenlegi HM rendszerem minden eleme kintről van (Ausztria, Német, Anglia, USA). Kint a BF is inkább valós és nem csak egy jellemzően megemelt ár van áthúzva. Pl [link] + ~30 eur posta vs [link], vagy Franciában most Focal-okat dobálnak féláron [link] , vagy surroundnak Revel W783-at tervezek, amit 600-700 font/dollár-ért láttam, de itt [link] ennek a töredéke vagy kisebben ez [link] . A W783-nál nincs megadva Magyarországra történő szállítás, de a W763 láttán ez biztosan nem probléma szóval ez esetben meg csak rá kell írni az eladóra.
Ha esetleg nem ismernéd, akkor itt is érdemes nézelődni [link] -
-
DEJVID
őstag
Sziasztok!
Szülőktől elhozok egy NAD 5120 típusú lemezjátszót, ami már nagyon rég volt használva. Elvileg a neten találtam szíjat hozzá. Apám korábban már upgradelte egy normális rca kábellel. Ezeken kívül mi van, amit érdemes lehet meglénpi?
Gondoltam egy tápkábel cserére, ez nem egy nagy kaland. Hangszedőt honnan tudom, hogy melyik jó hozzá, vagy mire kell figyelni?
Tüske alá, vagy valami egyéb? Lemezalátét?[ Szerkesztve ]
-
looser
addikt
Sziasztok! Van egy régi Harman Kardon HK3250 erősítőm. Nem használtam hosszú ideje és feltűnt, hogy van egy szaggatottan sípoló, pulzáló halk, de hallható hang. Ha teljesen le van tekerve a hangerőszabályzó, akkor is hallható, 1/3-nál eltűnik, ha nagyon figyel az ember, akkor is ott van, szinte észrevétlenül, majd ahogy tekerem feljebb (üresben, nincs hangforrás) visszatér ez a pulzáló hang. Gyors, kb. 3 ilyen "nyögés" másodpercenként. Akár hangfalon (Tannoy Mercury F1), akár fejhallgatón (Sennheiser HD 518), de ott van. Ha hangos a zene, nem hallatszik, de időnként hallgatok akusztikus zenét, csendesebb részekkel, ott baromi zavaró.
Bármelyik forrásra kapcsolok, ott van. Érdekesség, talán ez segít kideríteni a probléma forrását, hogy a fenti zaj > halk zaj > zaj az egyik forráson van, (vcr1, erre a számítógép van kötve egy Behringer UCA202 usb hangkártyával), míg a vcr2-n, amin egy blu-ray lejátszó van, ott folyamatosan erősödik kihagyás nélkül ez a pulzáló zaj. Bármilyen ötletnek örülök és megköszönöm.Üdv
Mindent tudok a rákászszakmáról...
-
looser
addikt
válasz Dißnäëß #123429 üzenetére
Ez egyébként valamilyen módon kiküszöbölhető? Van még egy olyan konstelláció a rendszerben, hogy a számítógép hdmi-vel a tv-re kötve (utóbbi monitorként funkcionál) és a tv line out-ról az erősítőbe megy a sztereó jel. Ezen nincs zaj. Illetve hát az usb hangkártya lehúzásával megszűnt. Nem gond végül, lehet fejhallgatóval használni, csak kíváncsi lennék, mi okozza ezt a zajt és megszüntethető-e.
Mindent tudok a rákászszakmáról...
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz looser #123430 üzenetére
A Behringerben sztem gyenge a tápszûrés, ahogy látom, az USB-rôl eszik és az analóg kimenete nincs megfelelôen szûrve-izolálva a digi (usb) bemenettôl.
Valami spéci felhasználás van, hogy ilyet vettél, vagy csak szimplán ez jött, mint külsô hangkártya, hogy értelmesebb hangot hozz ki a gépbôl ? (Kellenek a bemenetek is, vagy azt nem használod?)
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
denesdr
addikt
Ha megnézzük, a tesztkörülmények alatt a -6 dB pont 450 Hz körül van, a torzítás még nem nagy, CSD szép, szóval elvileg kivitelezhető egy 520 Hz váltás, akusztikusan inkább 24 dB/oktáv saccra (mint a legtöbb középdómnál). De az ilyesmik nyilván csak ajánlások szoktak lenni a gyártók részéről. Amúgy tényleg szép mérési eredmények.
[ Szerkesztve ]
-
looser
addikt
válasz Dißnäëß #123431 üzenetére
A legolcsóbb ASIO képes hangkártya volt annakidején; kb. 15 éve vettem, egy EMU 1212-t váltott. A Line In-jét és a digitális kimenetét nem használom, csak a Line out-ot és a 3.5-es fejhallgató kimenetet. A tv hangja már torzít az erősítőn, ha a számítógépen magasra veszem a hangerőt. Valamikor még úgy tanultam, hogy a láncban a végső eszköz előtt érdemes feltekerni mindent és csak az utolsó eszközön szabályozni a hangerőt. Lehet, hogy hülyeség, de ez valahogy beragadt nekem, most pedig látom, hogy ez nem jó, legalábbis ebben a láncban nem.
Mindent tudok a rákászszakmáról...
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #123433 üzenetére
Megfelelő(en összeválogatott) hangszórókkal, jó váltással nem probléma szerintem a beszédhang tartományában való váltás. Egyébként a többutas hangsugárzók kb 99%-ának beleesik ebbe a tartományba a crossovere, nem egyszerű teljes mértékben elkerülni, ráadásul, ha meg is valósul, az esetek többségében valamilyen kompromisszummál fog járni.
Persze koncepciónak jó az elgondolás, de kb ennyi szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz denesdr #123435 üzenetére
Tudom h Nálad sem 125Hz a váltás és jól szól , de inkább Knopfler aljában váltana az agyam, mintsem dóm középpel Loreena-ba telibe.
Tegyük fel, a hangszóró jó, a váltó is. Akkor mindegy.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz looser #123434 üzenetére
Ez összetett.. jó jel/zaj arány érdekében igen, valóban jó a teljes input- és pre láncban végig a tervezett-maximum jelszintekkel menni és majd végfokon szabályozni. Analógban ez egy jó ökölszabály volt, fôleg a sok mindenféle RCA interconnect világában.
Ma, extrém halk erôsítôk és nagyon jó DAC-ok esetén szerintem mindegy a dolog, legalábbis azt tapasztalom, hogy forrás oldalon (pl. DAC) is lehet hangerôt szabályozni és végfokon is, ha úgy akarja az ember. A teljes lánc zajszintje annyira kicsi, hogy nem számottevô sem az egyik, sem a másik irány.
De a DAC-ok is olyanok, hogy lényegében egy elôfok van beléjük integrálva, egy IC/opamp kimenet, "line driver" buffer, szóval a "csalás" már itt bekövetkezik.
Aztán vannak a totál egybeintegrált cuccok, amik olyanok, hogy DAC és erôsítô 1 nyákon ülnek, van köztük pár milliméter (vagy max. pár centi) és nem nagyon van esélye a jelnek zajt, zavart felszedni útközben, mint egy nagyobbacska lengô random RCA esetén (amik minôségre is szórnak nagyon). Meg van olyan, mikor az erôsítô direktben fogyasztja a digi jelet, ergo kvázi nulla az analóg jelút, nem tud mi sérülni, zajosodni.
Mindenesetre klasszik felállásban, esetedben, a Behringert biztos, hogy lecserélném egy drágább, minôségibb eszközre, egy rendes USB-s DAC-ra. A fejhallgató kimenet megvan az erôsítôn is, szvsz a Behringernél jobb lesz, vagy legalábbis rosszabb nemigen. Vagy olyan USB-s DAC-ot nézel, amin van ilyen ($). Nálam az öreg Onkyo fejes kimenete eszméletlen jól szólt, szerettem, pedig az integráltakat nem szokták agyondicsérni, de én elégedett voltam vele.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #123436 üzenetére
Ne felejtsük, hogy a váltási pont csak egy paraméter a sok közül egy többutas hangsugárzó esetében. Az eddigi egyik legjobb (vagy inkább nekem legjobban tetsző, énekhangokkal is) hangot egy pár ATC SCM150 -esből hallottam, aminek a váltása 380 Hz és 3500 Hz, ez már alapjaiban egy régi konstrukció, de még a mai napig így gyártják. Újabbak közül állítólag nagyon jól szól (és szépen is mérődik) pl a Neumann KH 420, aminek a váltása pedig 570 Hz és 2 kHz, ebben az esetben gyakorlatilag mindkét pont bőven a beszédtartományban van. Belátható, hogy a cél nem az volt egyik esetben sem, hogy egy hangszóróval fedjék le a beszédtartományt, mégis jó lett az eredmény.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz denesdr #123438 üzenetére
Ez teljesen tiszta, a súlyok viszont nem mindegy, hova kerülnek. Jó hangszórókészlettel, pláne jó váltóval (pláne FIR-el) lehet minden-koherensen is jól váltani, vagy ha fázist is figyelembe vesszük (aminek szvsz túl nagy jelentőséget tulajdonítanak amúgy), ott is lehet megengedni fázisfordulást meg nem is. A napokban nézegettem pont az ADAM aktívakat a gyártó oldalán, ahol a belső, DSP-s váltás ellenére közlik, hogy a fázis bizony mászik a keresztezési tartományban végig, a nagykönyv szerint ahogy meg vagyon írva, de szerintük így kapni a legjobb eredményt, nem törekedtek arra, hogy fáziskoherens legyen a váltás. És jelenleg az A4V/A7V eléggé szárnyal, legalábbis a félkomoly ligában agyon vannak dicsérve (aztán nyilván lehet vitázni ezzel is, ez tök ízlés dolga). Vagy amikor valaki egy szem kondit tesz egy magas elé és tetűlassan, 6dB/oktávval fordul a fázis egy nagyon széles frekitartományon át 0 és 90° között, az sem egészséges, mégis szerethető.
Szóval, párszáz hsz-el ezelőtt már beszélgettünk erről, hogy mi számít egy akusztikában, mint paraméter, benne fázis, teljesítmény, IMD, csoportfutási idő, meg még az összes többi... kár, hogy nincsen kint ez a lista az összefoglalóban.
Mindazonáltal, az átlag hifi építők körében (akár DIY, akár gyári), nem szokás jó váltókat tervezni, több a hibalehetőség (bármire is) és ezek a hibák ha a fülünk számára legérzékenyebb tartományba esnek, a csecsemősírás környékére, az aucs., én ezért fázok a beszédhangban váltástól, pláne ha említett fázis is mászik közben (amit vagy észlelünk, vagy nem).
Amúgy az 570 Hz-et értem, a 2kHz-et nem. Felharmonikus max, de ott már nálam csak hegedű szól, Knopfler reszelősebb mélyei lenyaldosnak 120 körülre a spektrum analizátoron (csúcsot nézve, a teljes tartomány mindig szélesebb), míg ebben például a szoprán púpja 740Hz körülre esik. (A C6 1046Hz).
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
VoidXs
Topikgazda
válasz PuMbA #123442 üzenetére
Milyen téren teljesített alul? Azért furcsállom, mert ugyanarra a DAC-ra épül, mint a FiiO-tól kb minden. Persze elhiszem, tisztában vagyok a Focusrite hírnevével, meg még nem hallottam azt a darabot, de azért fura.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
PuMbA
titán
válasz VoidXs #123444 üzenetére
A hangzása dinamikátlan és mosottas. Ha odacsapnak például a doboknak akkor nem üt, lomha tranziensek vagy nem tudom, hogy hogy szokták nevezni. Magasak sem voltak tiszták. Aztán a mostani, ami ugyanúgy és ugyanarról az USB-ről működik pörgős, sokkal tisztább hangzást ad. Vége a kásás, definiálatlan magasaknak, minden részlet ott van, "elhúzták a vastag függönyöket".
[ Szerkesztve ]
-
válasz PuMbA #123446 üzenetére
Meg nemcsak mosott, de valahogy V karakterűnek tűnik. De utoljára Motu UltraLite MK5, Benchmark DAC1 meg Topping E70 mellett hallgattam, ezek tök más kategóriák, 3-5x áron. Ezt a hármat hasonlítgattuk anno, aztán próbából betettük a Focusrite Scarlett Solo 3rd gent is, de csak hangos PFÚJ felkiáltással tudtam jellemezni. De ettől még az árához képest nem biztos, hogy szar.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
-
-
looser
addikt
Egyébként ha cserélném is bármire a Behringer-t, annál tuti nem jelentkezne a zaj?
Mindent tudok a rákászszakmáról...
-
válasz looser #123449 üzenetére
A ciripelés földhurok jellegű zaj. Olyan hangkártyával fog elmúlni, ami galvanikusan le van választva. USB-nél trafóval szokás ezt, ha nincs a hangkártyávban ilyen akkor USB isolator szükséges, ami egy 2-3ezer forintos kütyü (ne itt vedd meg, állítólag nem megbízható bolt), de ezeknél figyelni kell hogy mennyi áramot tudnak átvinni, mert általában nem sokat, illetve sebességben is jellemzően csak az USB 1.1 van meg, bár ez elég szokott lenni. Nem idekeverendőek az ezoterikus kamutermékek, mint pl Audioquest jitterbug, amiben valójában nincs is semmi csak pár filléres tekercs, kondi meg ellenállás, cserébe vicc áron van. Ami izolál az egy chip, pl Analog Devices ADUM3160 / ADUM4160, ezzel kell lennie szerelve.
[ Szerkesztve ]
Make Asia Great Again!
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest