-
IT café
Sziasztok kedves otthon barkácsolók!
A közelmúltban felmerült ötletek, reakciók alapján úgy éreztem, itt az ideje egy topik összefoglaló készítésének. Ugyanakkor a nyitó hozzászólás erre tökéletesen megfelel, így ezek után következzenek a topiknyitó fórumtársunk szavai:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
válasz Pete55555 #61186 üzenetére
Amikor áram alatt van és rajta a hangszóró, érintsd meg a bemenet meleg pontját (RCA közepe), ha búg, akkor jó a cucc, csak nem kap jelet.
Mérj testhez képest DCV állásban a hangszóró kimeneteken! Féltápnak kellene lennie, mivel szinte 100%, hogy híd kimenetű a cucc.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Walter_White #61284 üzenetére
A Toshibák jó ár/érték arányúak, de a hangjuk!? Van egy 1 és 2 TB-os is, egyformán kerreg.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz pepejoe #61353 üzenetére
Ilyen áramoknál az átmeneti ellenállás igen lényeges tényező. Ilyen megoldásnál lényeges, hogy ez állandó legyen, nem lehet a kezedre bízni. Ha nem nyomod kell eléggé, akkor nem folyik elég áram, ha túl jól nyomod meg sok lesz. Rugós feszítést szoktak alkalmazni, és megfelelő anyagú érintkezőket, kellően puha és kellően kicsi átmeneti ellenállású, pl. bronz, talán...lényeges az érintkezők távolsága is... Szerintem nem a szekunder oldali nagy áramot kell kapcsolni, hanem a primer oldalt.
Nézz szét itt![ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Azért az érdekelne, hogy a felkúszó ón, hogyan ront a vezetőképességen? Azért, mert a kötés nem közvetlenül a rézzel találkozik, hanem az ónréteggel? Az érvéghüvelyek vezetőképessége jobb, mint az óné?
A sodrott rézvezeték a kapilláris miatt szépen behúzza a csupaszon hagyott részén a nedvességet. Pl. autóknál, ez esővíz, mosásból keletkező vegyszeres víz, illetve híg akkusav. Idővel szépen teszi is a dolgát, beszivárog jó hosszan és tönkreteszi a vezetőképességet a szálak és a saru között. A forrasztás pont ezt a lehetőséget zárja le.
Lakásban persze ez nem téma, és valóban hajlamosabb törésre is utána. Meg talán a csavarkötésnél idővel a puha ónnal kitöltött sodrat kilazulhat. Amúgy, engem is érdekelne, hogy miért tilos ennyire manapság. Mondjuk, amikor én forrasztottam, akkor gyantás ón a csupasz, tiszta rézre és kész. Anno és manapság is sok embertől hallom, hogy folyasztószer nem kell? Nem, minek? Az csak árt hosszú távon és nincs is szükség rá...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Sajnos elfelejtettem fotókat készíteni, de a vége ideillő lett volna. A céges VW Transporter T5 pótféklámpája halt meg, halványan derengett pár LED. Az rögtön látszott, hogy beázik, a piros műanyag két széle felpenderedett, közéfolyt a víz. Belülről 3 csavar fogja, majd ki kell húzni a helyéről és széthúzni a csatlakozóját. Na, itt rögtön benne maradt az egyik láb, elrohadt, megette a rozsda. Sajnos az autók érintkezőinek zöme ónozott vaslemez, ha valaki nem lenne képben.
A lámpa 2 fél műanyagból pattintódna össze, ezekből a fülekből volt törött és olyan ami eldeformálódott és nem fogta, emiatt középen el is repedt. Mivel a kaszniba a műanyag egyik fele akad be, és a másikat húzzák a csavarok, ezek, ha szétmennek, nem fekszik fel a kasznira, nem tud a gumicsík tömíteni, befolyik a víz és teszi a dolgát. Maga a panel kicsit dzsuvás és oxidos volt, 4 lábú lencsés vörös LED-ek vannak benne, 20-30mA között járatva. A bekötés kaotikus, 38ohm -> 2 LED sorban (ez egy közös pont, féltáp) -> 38ohm-> 2 LED sorban. Ebből van 4 csoport, valamint 2 kakukktojás, ahol egy-egy LED van 110ohm-al. 3 LED nem világított, ill. csak derengett, először ki lett szűrve, hogy velük van gond, vagy a körítéssel. A LED-ek haltak be, az egyik még vibrált is kicsit. Ilyenem nem volt, 50mA-es 5mm-es vöröset raktam bele, tőben elhajlított lábakkal éppen elfért a foncsor alatt. Kicsit talán erősebb is volt a többinél, mivel csak 2V körüli nyitófeszültsége a gyáriak meg 2,5V-osak, de a foncsor+búra elmosta a különbséget. A konstrukció miatt meg kellett oldani, hogy a két fél műanyag egyben maradjon, pillanat pákával lyukakat olvasztottam és 3 helyen összekötegeltem. Masszív lett, befért, tökéletesen a helyére ment, tömít. Amíg ki volt szerelve az eldeformálódott gumitömítés és kirúgta magát. Ja, a csatlakozó...nem bírtam kihúzni a belerohadt és leszakadt egyik szálat...pedig már az ellendarabra felforrasztottam nagy csiszolás után egy formázott rézdrótot. Levágtam a csatlakozót, kivezettem egy kéteres vezetékkel és egy bontott 3,5"-os floppy meghajtóból kiforrasztottam a tápcsatlakozóját, egy tápból meg az ellendarabját. Zöld/sárga szigszalag kimaradt.
Nem olcsó mulatság...
Itt jobban látszik.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz bitpork #61564 üzenetére
Elektronika? 8db ellenállás, meg egy fordított polaritás elleni dióda a bemenettel sorban (nem mintha a gyári csatlakozó engedné a fordítva rádugást) a vékony NYÁK-on. Ez egy Transporter hátsó ajtajában van, tehergépjármű, nem hinném, hogy zavarna bárkit elöl, ha nyikorogna sem hallanák meg...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz bitpork #61573 üzenetére
Nem tud miért rinyálni, a változás 5-10mA-en belül van, ennek sokszorosa lenne, ha lenne valami érzékelés határ, de ennél semmi ilyen nincs. Ez így kívülről és működésileg is 99% gyári állapot, belül meg nem nézegeti senki. Nem beszélve róla, hogy mennyivel jobb, mint előtte volt.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz lemmy71 #61566 üzenetére
A munka úgy indul, hogy felméred, mi a baj...elsőre, sőt másodjára sem látható legtöbbször az összes buktató, ezek úgy kerülnek elő, ahogy halad az ember. Ha előre látnád a végén mekkora meló lesz (mint ahogy én most pár mondatban elmeséltem), akkor lehet nem (így) fognál neki. Itt egy hosszú (kb.30-35cm-es) a végén keskenyedő műanyag házba kellett volna valamit beletákolni, ahol a LED-ek nem baj, ha azért a gyári foncsor alatt vannak és olyasmi a fényük. A mechanikai munkák pedig akkor sem megspórolhatóak, hogy a lámpa a helyére kerüljön és ott is maradjon.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Elment a 2002-es 1.4-es 8V (klíma nincs) Thaliám fűtőventilátorának az első három fokozata, csak a negyedik ment, a teljes. Sejtettem, hogy a beépített ellenállások hőbiztije lesz a ludas, előtte pár nappal egy kollégám Transporterében javítottunk egy ilyet.
A szétszedés közbeni a francia mérnökök és felmenőik felemlegetésétől az utólagos leírásban eltekintek.
A ventilátor egy műanyag dobban van a szélvédő alatt, jobbára a jobb oldalon. Leszedtem az üveg alatti burkolatot, és kiderült, hogy az ellenállás egység a tűzfal felőli oldalon van. Ki kell venni a dobozt. Igen ám, de átnyúlik a bal oldalra is, kivenni csak úgy lehet, hogy ezen oldali burkolatot is le kell venni. Ehhez viszont le kell húzni az ablaktörlő karokat (meg kell előtte nézni, hogyan álltak, úgy kell visszarakni). Itt már jól jött (spec szerszám híján) a kis csapágylehúzóm. Maga a dob 3 csavar, aztán kicsit fogta a szétmorzsolódott, elszakadt tömítés. Ezt majd pótolni kell. Kiforgatni még így sem lehet, van egy kis esővíz elvezető műa. elem, ami az üveg sarkától le kell húzni. Dob az asztalon, egy csavar az ellenállás. Rámérve a hőkioldó elszállt. Mivel sem elszíneződés, sem motor hiba nincs (hja, nem egészen) csak elfáradt, előfordul 16 év alatt megbocsátható. 167C/10A-os, pont ugyanilyet vettem hozzá, töredék ár az egész ellenállás egységhez képest. Az eredeti lábait hosszan meghagyva vágtam le, az újat szorosan rátekertem és le is forrasztottam óvatosan (nehogy kiolvadjon). Közben szemügyre vettem a motort, kipucoltam és észrevettem, hogy elég nagyot mozdul a forgórész tengely irányban. Sima csúszócsapágy megoldás. Amikor kihúztam, a kommutátor kifutott a kefék sávjából és annak kopási válla belevágott a kefékbe. Sőt a műa. dobon is látszott némi sutulás, nem komoly, csak egy fényesebb csík. A forgórész rögzítése 2db zégergyűrűn múlik, egy a felső csúszócsapágy alatt, egy felette. A belső leesett, benne volt a dobban. Kicsit kitágult. Nem lehet hozzáférni, le kell húzni a radiális lapátot. Na, az szép, mert ez egy műanyag, vékony küllős cucc. Nem lehet csak úgy leverni, lehúzni sem, legalábbis házi eszközökkel. Dróttal próbálkoztam, hogy valamiben meg tudjon akadni a lehúzó körme, de ne a lapátokat feszítse, hanem a közepét. Satupadra feltámasztva pontozóval ütöttem egy kis mélyedést a tengelyre, hogy a lehúzó hegye ne ugorjon le. Az első próba nem volt túl sikeres, megindult, de nem tudtam szimmetrizálni, eldőlt. A második megoldás viszont bevált, szépen le tudtam húzni épségben. A felső zégert raktam alulra, a leesettet összébb nyomtam és az ment felülre. Kis kenés, kommutátor csiszolás, pucolás után egy megfelelő méretű csőkulccsal szépen visszaütögettem a helyére. Leszedés előtt bejelöltem a tengely és a lapát állását, és megmértem a tengely túllógását, hogy visszafelé ugyanoda kerüljön. Már csak a szigetelés volt hátra. Fekete szivacsnak nézett ki, de annál sűrűbb volt és iszonyúan ragadt, mint a szurok. Mivel vízzárónak kell lennie, kapott öntapadós D profilú nyílászáró tömítést, előtte alkoholos tisztítás.
Már csak össze kellett rakni és próba, szépen teszi a dolgát.
Egy kis dugókulcs betétet raktam a tengely és a lehúzó hegye közé, hogy ne ugorjon le, de ez nem vált be...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Csak a digitális, abban van akku és áramszünet alatt is járni fog az óra, a mechanikussal ellentétben. Természetesen áramszünet alatt nem kapcsol, de nem is lenne mit. Csendes, hacsak nem hallod az elektronok áramlását, vagy a kis kvarc ketyegését. Kapcsoláskor kattan. A papírját rakd el, mert 2-3 gombbal programozni fejből nem fog menni. Szerintem a netes kicsit túlzás erre a célra.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Annyira nem olcsók, van ennél lejjebb. A 9205A megannyi változatban fellelhető a neten, ez olyan közhellyé vált számsor lett. 9205B-m pl. van, de a gagyi kivitelből. De az öreg Metex-emnek is vannak már bajai, a TES 2012 ami elég jól tartja magát. Legutóbb 500Ft-ért vettem nagyon buta műszert, hogy legyen egy fixen a kocsiba (vacakolt a töltés), de még az is mér, csak felválik a matrica, meg nagyon gagyi a zsinór. Belenézve lehetne megtudni, hogy melyik milyen kivitel, vagy fogásra, amelyik nehezebb. Netes rendelésnél ez elég nehéz. Kevés méréshez elég az első, a második lehet, hogy feleslegesen lenne drágább.
Ezeknek a műszereknek a legsűrűbben előforduló baja a forgató kapcsoló kontakt hibája. Próbáld meg amikor hülyéskedik, feszítsd meg abban az állásban valamerre kicsit, úgy, hogy ne kapcsoljon át...Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
válasz steve1021 #61924 üzenetére
Elmegy kategória, falfúróm van belőle sokéves, még működik, bár megerőltették párszor. Elejétől vacakol az SDS tokmány, de rájöttem a trükkre. Viszont szerintem manapság a Tesco-s Reikel nem rossz, olcsó, de súlyra is van bennük anyag. Egy dekopírt, meg egy másik falfúrót vettem ebből, olyan régimódi elpusztíthatatlannak tűnő darabok. Nézegettem más készüléket is belőle, azok is szimpik voltak, csak más most nem kell, a többiek jól vannak.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Telente megérkezik egy egérpár (nem ugyanazok persze) a padlásunkra. A gond az, hogy egy öreg ház és az előző tulaj nem zárta le a plafon gipszkartonba való bejutást. Így nagyon idegesítő, amikor a patics és gipszkarton között randalíroznak. A beköltözés után egyszer elkövettem azt a hibát, hogy raktam ki mérget. Nagyon gáz megtalálni és kiszedni a gipszkartonon folyósodó/büdösödő tetemet...
Azóta csapdákat használok. Néha érthetetlen hangokat produkálnak, mintha valami nagyobb élőlény lenne fent, de mindig kiderül, hogy sima egerek. Eddig szezononként kettő volt, tavaly elmaradt, vagyis nem okoztak fejfájást, mert a kirakott ragacs elintézte a dolgot. Felül nyitott doboz, az aljába nylon, arra megy a ragacs, közére a csali, a két végén nyílás a bejutáshoz.
Pár éve annyira dorbézoltak, hogy megint nem hittem el, hogy csak egerek. Felkerült egy éjjellátó kamera szett a kurrens pontokra. Felvétel is készült, de élőben is nézhettem lent a telefonon. Két kölcsön kért nagyobb állatra való rácsos csapda meg is fogta mindkettőt.
Tavaly előtt csináltam egy flakonos csapdát is. A hagyományos egérfogók mind kudarcot vallottak.
Múlt héten már reménykedtem, hogy idén is megússzuk, de egyik este megint kapartak, bár nem futkároztak. Már régóta meg akartam csinálni a nagyapámnál látott drótos csapdát, hát most megtettem. Két duplát készítettem el. Kerestem a párom varrós dobozában erősebb cérnát és azzal kötöttem le. Sajnos nem csak a csomó csúszik meg rajta kicsit a feszítéstől, hanem nyúlik is, így nem lehet rögtön pozícióba állítani. Ékeltem rajta elsőre. Amikor felvittem őket, meglepődve tapasztaltam, hogy a 2-3 éves ragacs újra működött, és a Youtube-os flakonos is fogott egyet! Azért kiraktam a csapdákat (dió és kolbász) és este kíváncsi voltam, hogy ennyi volt-e? Sajnos egy pár másodperces kaparás jelezte, hogy vannak még. Csak 2 nap múlva tudtam ránézni, azóta egyébként csend volt. Az egyik csapda 100%-osan jól dolgozott!
A hurok élesítéskori rögzítésére kitaláltam egy szeges megoldást, a cérnára meg egy kötegelős utólagos feszítési lehetőséget. Így pontosan be tudom lőni a hurkot. Sárga szigszalag nincs...
Elkészültek...
Élesítve
Próbálkoztam egy csavaros feszítéssel is, nem olyan jó
Dupla találat!
Itt látszik a szeges rögzítés és a kötegelős beállítás is.
Flakonos, meglepő de működött
Ragacs, így nem issza be a karton[ Módosította: Intruder2k5 ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz V.Stryker #62000 üzenetére
Igen, így utólag megsajnáltam a ragacsos és a flakonos áldozatot. A hurkosoknak nem kellett várni a megváltást...
Tervben van még 1-2 fajta, csak időhiány van. Az egyik egy ketrec, lecsapódó ajtókkal. A másik egy régi fifikás cucc, egy egyirányba forgó rács ajtó...ez utóbbi több ügyfelet is fogadni tudna. Mindkettőnél nehézség, hogy sanszos, hogy életben lesznek, ha időben rájuk találok. Márpedig foglyokat nem ejtünk...Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Irmscher 353 #62005 üzenetére
Egy kollégám is esküszik rá, neki a padláson van egy. Gondolkoztam én is rajta, de nem szívesen hagynék a padláson egy ilyen szerkezetet áram alatt hónapokig, amilyen minőségűek manapság ezek a kínai csodák...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Egy öreg, céges Fiat Ducato-ban elromlott a fűtőventilátor. Vagyis nem a motor, hanem már régóta, csak a 4-es, teljes fokozat ment (mint nekem a Thalia-ban), most viszont már az sem. Ezt a részt megoldottam, itt az olaszok felmenői voltak emlegetve, a kapcsoló csere nem egy nyugtató hatású, de legalább kapható külön. Az ellenállásnál itt is a hőkioldó ment el, de kompletten 1500Ft-ért kapható, nem forrasztgattam. Viszont a műszerfal alja lógott, ezt valaki(k) már régebben alaposan helyben hagyták, felül három fül is letört, csak az alsók tartották. Ennek a hatékony megoldását láthatjátok, működik!
A fül szögben áll, direkt ilyen.
Ez legalább nem volt hiányos.
Hátulról.
A kesztyűtartó alatti részről van szó, áll, mint Katiban a gyerek.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Bile Demon #62099 üzenetére
Jött hozzánk pár éve egy "mester", fel lett törve az előszoba és kellett egy vízszintes vonal körben, hogy síkban, vízszintesen fusson a beton. Emberünk fogta a gagyi 1m-es vízmértékem, és elkezdett vele körbe rajzolni, mindig arrébb rakva. Az előszoba 1,5m*5m. Akkor értem oda, amikor körbe ért (nem teljesen, csak a hosszú oldal közepétől a szemben levő pontig)...mondom neki, nem lesz jó...miért? Behoztam egy 1,5m-es lécet, rátettem a vízmértéket, és a keskeny oldalt két oldalán levő jelöléshez raktam. Kb. 10cm volt a különbség. Nézett, hogy, hogy...én meg, hogy mit fog ez itt elkövetni? Behoztam a slag vízmértékem, megtanítottam használni (először nekem is fel kellet idézni), berajzoltuk az újat, az ellenőrzésnél pár mm volt max a difi. Végül is elfogadható lett az eredmény, de nem lehet ezeket az önjelölt mestereket egyedül hagyni.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz SchumiBácsi #62161 üzenetére
Valószínűleg dekopír fűrész és lapja is válogatja, de nekem rossz tapasztalatom van ez ügyben, próbáltam. A lap hajlik, elmegy a vonaltól. Dekopírhoz kézi irányítás való. Kézi körfűrésszel, vagy asztalival már működik a dolog, mármint az egyenes vágás. A vágás minősége a fogazástól függ, meg, hogy mennyire nyomod neki. Házilag nem fog menni a laminált bútorlap lapszabászat minőségű vágása, sem pontosságra, sem a vágás simaságára nézve. A széle cakkos lesz. Láttam házi megoldást, egy spec sín, amin egy (műanyag vagy alu? nem emlékszem) csík van, ami leszorítja a vágás mellett közvetlenül, de a pontos beállítás ellenére is sérül és cserélni kell időközönként. A beállítása is macerás, kisebb helyszíni vágásokhoz használta a bútorkészítőnk. Anno én is agyaltam ezen, gondoltam egy hőlégfújós előmelegítőre a lap előtt, hátha a melegített műanyag bevonat lágyan nem olyan rideg és szebb lenne a vágás. Volt a másik ötlet, hogy előtte egy szikével végighasítani a bevonatot, ezt próbáltam is, működhetne, de nem sima sniccerrel, azzal nem megy a pontos vágás megvezetés mellett sem. Aztán van még egy megoldás, ami működhet, de szintén macerás. Elsőre nagyobbra vágod, hogy a cakk a valós méretbe ne szóljon bele. Aztán egy felső maróval megvezetve végigmarod a jó méretre.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz SchumiBácsi #62178 üzenetére
Egy felsőmaró is jó ha van, azzal lehet a legszebb kört csinálni, sőt pl. hangszóró süllyesztést is, kerekítést...stb.
Szerintem a linkelt Festool volt a bútorosnak, azzal vágott majdnem olyan szépen laminált bútorlapot a helyszínen, mint a szabászat. Legalábbis nagyon hasonló és látszik az alá rakható megvezetőn az a leszorító spicc...
Ha dobozokat, polcokat, szekrényeket akarsz összerakni, akkor el kell majd döntened, hogy csavarozol, vagy fatiplizel. Ez utóbbi újabb gépeket igényel, de legalábbis spec eszközt. Illetve hozzáférhető egy harmadik megoldás, ami csavaros, de rejtett, ehhez is csak egy sablon/fúrószár készlet kell.
Ami még szükséges szokott lenni, az összefogatást segítő eszközök. Derékszögben tartó rögzítő, illetve spaniferrel szorítható 4 kis derékszögű idom...meg még a fene tudja, mi minden, egy fél műhelynyi eszköz, és gép. De mindig fog kelleni egy olyan, ami nincs, egyszer kéne, de akkor nagyon!Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz SchumiBácsi #62207 üzenetére
Ha hagyományos hengeres fatiplit használsz, akkor ahhoz fúrógép kell, megfelelő méretű fafúróval, meg egy sablon (enélkül szerintem esélytelen), meg gyakorlás, meg szerencse... Ha a kekszest szeretnéd, ahhoz van gép...
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz macilaci78 #62226 üzenetére
Lehet, hogy velem van a baj, de a mérőszalag már kapásból egy akkora hibahatár, hogy a tiplinek az már lehet sok. Ráadásul sablon nélkül a derékszög is necces, a tipli meg nem hajlik.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
-
Inhouse
őstag
válasz #33253120 #62248 üzenetére
Szerintem a 16mm-es bútorlapnál (amit leginkább tiplizni kell), nem elég pontos a mérőszalag. Pár tized mm hiba már csúnya, akkor is, ha még összeüthető a két lap a tiplikkel. Még a sablon használata mellett is előfordulhat, hogy a furat nem lesz megfelelő a lapok illesztéséhez. Mondom persze, hogy szerintem, de ezt tartom. Ha valaki most kezdi, akkor meg pláne. Hajlok egy rejtett csavarozó sablon/fúró/csavarok vásárlása felé saját részre is.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz dangerzone #62421 üzenetére
A forasztásaim 95%-át cseh Lidokov pillanatpákával oldom meg (ez már egy újabb kivitel). Persze SMD-hez nem jó, de a lábas alkatrészektől kezdve a vezetékforrasztáson át, a kiforrasztásig mindenre. Amire nem alkalmas, arra van egy öreg 24V-os Weller pákám 1db vékony heggyel. Van még talonban egy nagyobb teljesítményű, meg pár érdekes darab (pl. ónszippantóval egybeépített), azokat egy évben egyszer, ha kell használni.
Kint terepen egyszer használtam egy kis gázos pákát, egy autós relé lábait kellett visszaforrasztani NYÁKba.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Kicseréltem a Thalia belső világítását LED-esre, Sofita izzós megoldás. Összerakás után nem világít, ha kinyitom az ajtót, fixre kapcsolva igen... Hmmm... Ha megfordítom a LED-et, akkor fordított működés. A belső világítást így oldották meg a franciák, fordul a polaritás, egy izzónak ez nem probléma. Egy ideig úgy volt, hogy csak fixre kapcsolva ment. Hétvégén kivettem és beraktam a szükséges dióda hidat. Elsőre megszívatott a 120ohmos SMD előtét, nem tudtam rendesen megforrasztani, ezért kapott egy hagyományosat. A végén betaknyoltam, a szigszalag kimaradt, bocs.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz cinemazealot #62475 üzenetére
Ja, igen, a sofita izzó már nem csak 2 méretben létezik, rövid és hosszú...sikerült gyártani a kettő között végtelen méretet, de a lemez legtöbbször enged.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Reggie0 #62477 üzenetére
Félreérted. Ha fixre kapcsolod nem alszik el egyáltalán. A berakás pozíciójától függően, hol +12V került az izzó egyik (mondjuk a vezető felőli) végére, hol test, attól függően, hogy fixre kapcsoltad, vagy az ajtó nyitás érzékelésre volt kapcsolva. Ezért kellett egy graetz híd a LED elé, így már mindig kap táplálást.
Összerakás után nem világít, ha kinyitom az ajtót, fixre kapcsolva igen... Ez lehetett a félre érthető.
Tehát nem világított, ha kinyitottam az ajtót, csak ha fixre kapcsoltam, mindegy volt, hogy áll az ajtó. A foglalatban megfordítva meg csak az ajtónyitásra reagált, a fix-re kapcsolás nem hatotta meg.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Egy sorstársunk, bár a végeredmény nem is annyira vállalhatatlan.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Essejó #62600 üzenetére
Szerintem is lesz barkács célra. Nekem is van egy ilyesmi, nem profi és már párszor kihúzott a bajból, csak ezzel fértem hozzá. A csiszolással szívtam, a hozzá adott háromszög lapokkal nem csiszolt. Aztán egyszer vettem egy készletet vágólapok miatt és volt benne csiszoló papír is. Azzal meg tette a dolgát. A gyárilag hozzá adott annyira mozgott a tépőzáras rögzítés hibája miatt, hogy a csiszolandó felületen alig ejtett sebet. Cserébe nem egyezett a mérete a géphez adott fejjel. Ha később multiban veszel hozzá tartozékokat, figyelni kell a felfogatásra, a Lidl-ben pl. egyszerre kétfélét is árultak annó, egy halomban voltak, válogatni kellett, a csomagoláson nem sok eltérés volt.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Irmscher 353 #62647 üzenetére
Kitöltöd valamivel, ami keményre szárad és megcsiszolod. Aztán valami illeszkedő színre fested azokat a kis háromszögeket, minden saroknál hasonlóan. Vagy ekkora sávban egy fekete csíkot festesz körben. Ha nem tetszik, akkor utána még újrafóliázhatod.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest