Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bbdzyx

    senior tag

    Bemásolom ide is a wall-of-textet, amit egy másik fórumon írtam a játékról, kivéve a végét érintő spoileres részt. Azt kivágtam.

    :-O:-O:-O Pár perce fejeztem be, de azt hiszem ez a nagyjából 14 órás élmény nem csak számomra marad meghatározó élmény, hanem legalább akkora hatása lesz a játékiparra, mint anno az első és második résznek. Tudom, hogy nem egy ideig nem fog sokakhoz eljutni, de remélem a játék sikerén felbuzdulva sok kiadó meglátja a technológiában rejlő üzleti potenciált és kezd triple-A VR címek fejlesztésébe, aminek hatására olcsóbbá válnak a kütyük és többekhez eljut. A PSVR egy jó lépés volt ezen irányba, de a gyenge hardver és a kevés tartalom miatt egyelőre stagnál.
    Úgy gondolom tényleg lehet ez a jövő, és a például teljesen értelmetlen TV-s felbontásvadászat (8K rly?) erőforrásait érdemesebb lenne a VR technológia fejlesztésébe fordítani, mert ugyan jó irányba halad, de kell még pár év mire teljesen kiforr. Ez a játék remélem megadja a kellő löketet ehhez.

    Megpróbálok magáról a játékról is írni, de sajnos kéz-a-kézben jár az élmény a technológiával. Bocs, ha csapongok, de nem volt időm összeszedni a gondolataim.

    Tényleg minden az orrod előtt van. Az Index tökéletesen méri fel a távolságot, az ujjakat egyenként érzékelő kontrollerek minimális késéssel ugyan, de hihetetlen módon tudják szimulálni a kézfej mozgását és imitálni a fogást, szorítást. Mindent a kezedbe vehetsz, a legtöbb tárgy mozdítható, így mind megfogni, odébbtolni, valamint nagyjából a kívánt ívnek megfelelően eldobni azokat. Aki játszott már Source engine játékkal, az tudja, hogy a fizikai motor a szíve-lelke az egésznek, itt ez pedig hatványozottan igaz. A legtöbb fejtörő ugyanis a gravitációval való játszadozásra épül, de sokszor az ellenfelek legyőzésére sincs más mód, mint igénybe venni Newton jó öreg törvényeit. A HL2 gravity gun-ja a Alyx kesztyűihez képest vízipisztoly.

    Összességében elmondhatom, hogy a grafika zseniális. A Source 2 fény, árnyék és post-process effektjei rengeteget fejlődtek az előző motorhoz képest és pont ezek azok, ami miatt annyira beszippant a játék atmoszférája. Hamar azon veszed magad, hogy már azt figyeled, hogy melyik sarok mögül bukkan ki egy árny, ami segíthet felkészülni arra, hogy ne kapj szívrohamot, amikor rádugrik váratlanul egy headcrab.
    Kivetnivalót a textúrák felbontásában találtam, néhol, mintha csak a HL2-ből emeltek volna át egy-egy feliratot vagy falfelütetet. Habár ennek elveszi az élét, hogy az egész design nyomokban felfedezhető cel-shadinget tartalmaz, vagyis inkább amolyan enyhén elnagyolt rajzfilmes/karikaturisztikus módon van rajzolva. Ettől féltem is a trailert, valamint a promo képeket látva és ez részben be is igazolódott.

    Ellenfeleket tekintve elég nagy a választék, ráadásul mindegyiknek megvan a sajátos technikája, amivel le lehet őket győzni. Az AI a HL2 óta fejlődött valamicskét, de továbbra is butácska. Ennek ellenére élveztem volna több harcot humanoid ellenfelek ellen.
    Nem igazán éreztem azt, hogy a Combine erők túlzottan próbálnák megakadályozni, hogy a szigorúan őrzött létesítményükbe bejussak. Anno sokkal jobban érződött, hogy Gordon egy közellenség, akit a rezsim mindenáron megpróbál megállítani, itt meg csak hébe-hóba rádküldenek hármasával pár bakát.

    Ami számomra a legfájóbb pont volt, hogy a játék 80%-ban zárt térben játszódik, régi szocreál lakóházakon, gyártelepeken keresztül vezet az utunk. Valahogy olyan érzésem volt, mintha nem tudna, vagy nem akarna a játék kilépni egy techdemo keretei közül. Nem hinném, hogy technikai korlátai lettek volna egy jóval nyitotabb játéktérnek, hisz többször is kiszabadultunk az utcára, ahol egyszer sem esett be az FPS 120 alá, így nem értem miért nem lehetett ezeket a tereket jobban kihasználni.
    Akár még az is állhat a döntés mögött, hogy valójában horrorjátékot akartak fejleszteni. Legalábbis én annak éltem meg. :-D Soha életemben nem rettegtem még ennyire. Többek között ezért is tartott ennyi ideig a végigjátszás, mert vagy a motion sickness miatt kellett szünetetet tartanom, vagy pedig már nem bírtam tovább a folyamatos feszültséget, amit az ambient zajok és az indusztriális gépzene szolgált fenttartani. hogy a jumpscarekről és JEFF-ről ne is beszéljek.

    A másik dolog - ami valószínűleg csak nekem HL-buzinak negatívum: a túlzott humor, valamint a korábban említett kissé elnagyolt ábrázolásmód. Elvette az élét az egész komor, a "Föld le van igázva és nyomorúságos elnyomás alatt szenved" hangulatnak. A szereplők hozzáállása olyan volt mintha csak a szomszéd sarokra, a közértbe ugranának le.
    Lore-buzi szívem nagyokat dobbant, amikor az újságok és egyéb eldobott lapokon, valamint a párbeszédekben elejtett apró morzsák során építették tovább az univerzumot, de maga a fő történeti szál nem sok érdemi történést tartalmaz, csak egy teljesen sablon keretet ad az utazásnak, aminek a végén azonban ledobták a bombát. Ezt érthető okokból nem tudnám spoiler nélkül részletezni.

    Nem tudom egy kategóriába sorolni és összehasonlítani az eddig játszott nem-VR videojátékokkal, de mivel ezen kívül még nem próbáltam más VR címet, így csak az általam előre támasztott követelmények mentén tudom értékelni magamban.
    Tény, hogy soha életemben nem szórakoztam még ilyen jól, mint ezalatt a 14 óra alatt, de a fentebb említett szubjektív negatív tapasztalataim miatt én csak egy 9/10-et tudok rá adni.
    Ha a HL3-ban még jobban kiaknázzák a technológiában és a motorban rejlő lehetőségeket, változatosabbá teszik a játékmenetet és a környezetet, valamint kap egy hangsúlyosabb történetet, akkor én nyugodt szívvel fogom megadni a 10/10-et.

    [ Szerkesztve ]

    “Going outside is highly overrated.” ― Ernest Cline, Ready Player One

Új hozzászólás Aktív témák