- Milyen switch-et vegyek?
- Aliexpress tapasztalatok
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
- Hálózati / IP kamera
- Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
- Manjaro Linux
- Python programozás
- DIGI internet
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kenguru99
aktív tag
2023 Auto Zeitung All Season Tyre Test 215/55R17
@Qru
Quatrac Pro van ebben a méretben -
kenguru99
aktív tag
válasz szabonagyur #59679 üzenetére
Minimális repedezés már van rajta, de ez a korának megfelelő. Háromévesen meg már egyik gumi sem tudja az újkori teljesítményét. Ezt el kell fogadni.
-
kenguru99
aktív tag
-
kenguru99
aktív tag
válasz focvis #59844 üzenetére
Súlyoznod kellene hogy mely tulajdonságok fontosak. Mert amelyik jó havon az nem jó vizes úton és fordítva. A nokian seasonproof kb téligumi szint havon de ha magyarországra kell, akkor nem lesz jó választás mert vizes úton gyenge.
2022 Auto Bild All Season Tyre Test
2023 TUV Report All Season Test -
kenguru99
aktív tag
-
kenguru99
aktív tag
"akik a tényekkel mit se foglalkozva fújják a magukét! :D"
Na ez pont te vagy.
Tudod mennyi hó esett a dél alföldön? Semmi, nulla, zéró...
Ma meg 16 fok volt. Itt a téli gumi minden körülmények között hátrányban van. Aki a maximális biztonságra törekszik az _nem_ használ téli gumit.
Egyébként pedig biztos vagyok benne, hogy ahol esett ott sincs már az utakon belőle semmi. (kivéve talán a magasabb részeket) -
kenguru99
aktív tag
A kemény arcok így tolják most:
-
kenguru99
aktív tag
válasz Fishor #60753 üzenetére
2003-mas Wagon R+-on (ami technikailag szinte 1-1-ben ignis) használom az említett nexent (2020-2021-es dot), semmi ilyesmit nem tapasztalok. Utcán áll az autó, kap uv-t rendesen. Vannak már rajta bőven hajszálrepedések.
"a múltkor neg egy éppen nedves de szerintem nem jeges úton"
Itt lesz a gond és úgy gondolom. Egyrészt lehetett az jeges simán, másrészt egy rossz minőségű, érdességét vesztett hideg nedves útburkolat az bizony csúszik. Bármilyen gumival.
"De folyton kipörög, még 2 be is egy gyorsításnál szinte gépészkedni kell, hogy egyenesben maradjon az autó, "
Ezt még vizes úton is elképzelhetetlennek tartom. Ilyen alacsony tapadás csak havas jeges úton fordulhat elő. Vagy nagyon agresszíven vezetsz.[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz Fishor #60876 üzenetére
Leírtam már neked, hogy kvázi ugyanolyan autón mint a tiéd, használom a nexent (2020 és 2021-es gyártásúak). Utcán áll a kocsi, kap uv-t bőven. Napi hasznátatban, plusz járok vele külföldre is ( tavaly ezzel voltam az alpokban síelni) Teljesen problémamentes. Úgy gondolom, hogy vagy a vezetési stílusoddal vagy az autóddal valami nagyon nem ok.
Nem is nagyon emlékszem olyanra hogy bárkinek is lett volna gondja itt a topikban a nexen négyévszakosával. -
kenguru99
aktív tag
Silverline alufelni az milyen minőséget képvisel?
-
kenguru99
aktív tag
válasz KillerKollar #61278 üzenetére
"Mert tudom, hogy a biztosítás kötéskor meg is szokták kérdezni, hogy télen-nyáron cseréli-e ez ember a kerekeket. Ilyen miatt, ha 4 évszakos gumi volt egy autón megtagadhatja a biztosító a kifizetést? "
Magyarországon a jogszabályok nem ismerik az "évszaknak megfelelő gumiabroncs" kitételt. Emiatt sem a hatóságok, sem a biztosítók nem hápoghatnak az abroncsok mintázati jellege (téli, nyári, négy évszakos) miatt. -
kenguru99
aktív tag
-
kenguru99
aktív tag
"Ha vállalod de balesetet okozol télen nyárival attól még ugyanúgy fizet a biztosító, csak utólag elveszik ezt a kedvezményed és ki kell fizetned a díj különbözetet."
Majd erre mutass példát, hogy így járt el a biztosító.
#61290
Én úgy gondolom, hogy ez egy, a gyakorlatban soha be nem következő opció.[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
-
kenguru99
aktív tag
válasz bendeguz76 #61860 üzenetére
Bridgestone S001
-
kenguru99
aktív tag
válasz angyalpc2 #61872 üzenetére
Ilyen méretben nem jelennek meg már tesztek. Így csak javasolni lehet az általában bevált középkategóriás márkákat. (Hankook, Kleber, Vredestein). Ami a gyártás helyét illeti, a Kleber és a Vredestein valószínűleg nem lesz kínai. A Hankook és a Laufenn jöhet onnan. A Toyot, Yokohamát passzolom. De nem tulajdonítanék nagy jelentőséget annak, hogy hol készült a gumi.
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
Lehajoltam ma a guminyomás ellenőrzése miatt. Dot szerint még nincs 4 éves, használatban 3 éve van (~25.000km). Szerintem teljesen felesleges azt találgatni hogy melyik gumi öregszik lassan. Mert az összes hulladék, úgy ahogy van. (ez egy Nexen N Blue 4 Season)
-
kenguru99
aktív tag
Másik autón a Michelin Crossclimate+ 63 ezer kilométer használat után (5 év 10 hónap) lett cserélve Quadraxer 3-ra. Ez az autó garázsban áll. A Nexenes az utcán.
A csere előtti állapot.
Ez nem volt annyira vészesen repedezett. De a futófelületből már kisebb nagyobb darabok szakadtak ki. Meg kicsit félre volt kopva a nem tökéletes futómű beállítás miatt. Enyhén fűrészfogasra is volt kopva a belső széle. Azt hittem hogy kerékcsapágyas az autó, de az új gumikkal megszűnt ez a zaj. -
kenguru99
aktív tag
válasz gyenesmartin #62494 üzenetére
Minden autónak van egy típusbizonyítványa, amiben rögzítve van az hogy milyen gumival, felnivel lehet szerelni. Ettől eltérni csak egyedi engedélyezési eljárással lehet. (sok pénz, sok utánajárás).
Persze ettől még ezt a szabályt (is) sokan megsértik. Kockáztathatsz, lehet hogy sosem lesz belőle problémád, de lehet, hogy egy balesetnél nagy bajba kerülsz miatta.
Te döntesz.
@tboldi
A dísztárcsa karmai jellemzően leszedik idővel a festéket. Ha neked nem az tök jó. Amúgy keresek jó állapotú gyári wagon R+ acélfelnit.[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz metrion #62526 üzenetére
"Az öregedésükről van valami tapasztalat?
A döntő a használat módja. Ha ritkábban használod és amúgy garázsban áll a kocsi akkor lassabban fog öregedni. Ha pedig a napi használat a jellemző és utcán áll az autó akkor meg gyorsan. Bár elhangzik itt is sokszor, hogy ez vagy az a gumi gyorsan öregszik, az én tapasztalatom szerint mind rossz, gyártótól függetlenül. Legkésőbb 4-5 év után csere, akkor is ha nincs elkopva. -
kenguru99
aktív tag
válasz Vismajor01 #62644 üzenetére
260 az nem személyautó méret. Egyébként pedig olyan gumit tegyél fel, amit a gyártó engedélyez. Milyen autó?
-
kenguru99
aktív tag
válasz tasiadam #62656 üzenetére
"155/65 r14-et láttam még, amiből a 4 évszakos is 16-18e ft darabja, ami már baráti"
16-18-ért ebben a méretben is még a legalja van csak. A Nexenből a két méret között 4000Ft a különbség. (20.xxx vs 24.xxx). Vagy a Kumho Ha32 is vállaható 23 ezerért.
16 ezer ft az kétharmad tank benzin ára... Szerintem kár a méretcserén rugózni. Vedd meg ami rá való és kész.Dorian:
"Ugye jól gondolom, hogy párban kell cserélni a jobb elsővel együtt?"
Egyértelműen.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Ford topik
- Autós kamerák
- 3D nyomtatás
- Milyen switch-et vegyek?
- Aliexpress tapasztalatok
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs