Új hozzászólás Aktív témák
-
LámaZ
addikt
OK, akkor vitatkozzunk!
Írod:
„NTP_SERVER=hu.pool.ntp.org
NTP_SERVER=eu.pool.ntp.org
...
SUPL_HOST=supl.google.com”Az első két sor redundáns, mert vagy innen veszed a pontos időt, vagy onnan. Minek két időszervert kérdezgetni? Felesleges.
A supl.google.com-mal az a baj, hogy le kellene tölteni és telepíteni a biztonsági tanúsítványt, mely művelet annyira macerás, hogy mezei felhasználónak nem fog menni. Enélkül meg az egész guglis segítség nem működik, tehát csak szemfényvesztés.
Később, ha lesz időm pár képet fel fogok tenni én is (nem a fentiekhez kapcsolódóan), de addig is íme a Star U620+ kínai okostelefon belseje:
A GPS szempontjából természetesen a „Foil antenna 1” az érdekes.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
„ez jó fotó, de semmi nem látszik rajta konkrétan”
Nem is látszódhat, mert még nincs hekkelés, arról majd később teszek fel képeket.
Egyelőre az alufóliás kiegészítéssel kb. 30%-kal javult a GPS-vétel. A hétvégén ki fogom próbálni egy rézkábellel is. Ilyenkor mindig azon töprengek, hogy mekkora legyen az átmérő és a hossz. Azt ugye tudjuk, hogy földfelszíni analóg tévéadások vételéhez pontosan méretezett antennák kellettek, de ahogy nő a hullámhossz (és csökken a frekvencia), az antenna mértani jellemzőinek fontossága egyre csökken. Például, FM rádióadások vételének javításához elég egy pár méteres drót is. Akár egy fém lavórt vagy üdítős dobozt is lehet használni.Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
Így nézett ki mostanig az alufóliás barkácsolásom:
Erre módosítottam, és csökkent a TTFF, de a pontosság nem megy 20 m alá.
Pedig a két érintkezőre is rácsöppentettem egy kis forrasztóónt:
Ez alufóliával szerintem már nem lesz jobb.
Mindenképp be kellene szerezni valahonnan réz csíkot, amelynek külső oldalán szigetelés van, hogy ne érje a többi alkatrészt. Fél-egy cm széles, kb. 10 cm hoszzú csíkra lenne szükségem, fogalmam sincs hol lehet ilyent kapni, de még a Hobbielektronika.hu fórumain is rákérdezek.Apropó, ma a külső Bluetooth GPS-semmel is baj volt. Fogta a műholdakat, de a navigációs programok nem vették át az adatokat. Végül rájöttem, hogy véletlenül kikapcsoltam az „Enable mock GPS provider” opciót a Bluetooth GPS programban, emiatt nem mentek át az adatok a navikba.
@Peaceliker: Ha MTK csipes az eszközöd, akkor a Mobileuncle MTK Tools a legjobb.
[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
gr8tjoey
tag
-
fil
őstag
-
fil
őstag
Egyébként ezt a pontosság dolgot szerintem nem kell túllihegni. Az ,hogy gyorsan műholdra álljon sokkal fontosabb. Nyilván ez felhasználás függő. De ha nekem csak arra kell, hogy beírom ,hogy a cél Sopron, Hotel Lővérek ,akkor tök mindegy, hogy mikor odaérek akkor szerinte van még hátra 30 m.
Viszont, ha elindulok és csak félútnál talál műholdat és 1,5m pontossággal pozícionál, aztán 5 perc múlva elveszti, akkor az nem jó semmire. Akarom mondani: a felhasználói "élmény" nem lesz az igazi.
Ha nem sikerül rendbe tenni, veszek egy PNA-t és kész ,ennyit buktam.[ Szerkesztve ]
-
fil
őstag
Jó lehet, hogy igazad van a pontossággal kapcsolatban. De...
Az előző telefonommal sokat használtam a navit. Fele ennyi memóriája volt, fele enny proci maggal ,nem ezektől függ. Egy percen belül tudott pozicionálni, kereszteződésekben ,körforgalmakban megfelelő volt a pontossága. Az ,hogy az sem volt tökéletes ,azt onnan tudom, hogy mikor hazaértem, a legritkább esetben volt "megelégedve" a dologgal, szerinte még kellett volna mennünk 30-40 m-t
Most az, hogy bemondta, hogy forduljak már jobbra és én láttam, hogy még 10 m a sarok, azzal nem foglalkoztam.
Egyszer volt, hogy már későn szólt, ... hát megfordultam
Mivel én nem pizzafutár vagyok, így ha azon ritka alkalmakor mikor ismeretlen helyre megyek, általában készülök valamennyire és megtervezem az útvonalat. De mivel rally navigátor sem vagyok - nem memorizálom a fél ország térképét - ,így elkél a navi program segítsége útközben. Egyelőre az az érzésem, hogy ezeknek a MT6xxx chipes telefonoknak a navija erősen kérdéses, hogy feljavítható arra a szintre, hogy autóban jól használható legyen. Max. gyalogos navigációra (néha az is jól jöhet). Azért még kísérletezek. Azt tudtam, hogy ezeknek nincs toppon a navijuk, de hát ez benne a kihívás[ Szerkesztve ]
-
fil
őstag
A külső bt-t kicsit macerásnak érzem. Két eszközt kapcsolgatni, stb... Nem egy korszerű megoldás. Csak akkor vetemednék rá, ha az a külső kütyü valami nagyon penge cucc lenne. De többnyire valami sok éves kifutott dolgokat árulnak. Ugyan nem nagy pénz, de ha nem jó, akkor apránként ,észrevétlenül szórom ki a jobb cucc árát.
[ Szerkesztve ]
-
fil
őstag
Más kérdésem lenne. Ha jól tudom ,neked is G2S-ed van... Annál ugyebár a gps antenna az ami oldalt van (a hangerő billentyű oldalán). Ami a tetején van az lenne a wifi-é, és az alján lenne a gsm antenna? Vagy fordítva? (Csak ,hogy tudjam, azokhoz nem akarok nyúlni mert teljesen jók)
-
LámaZ
addikt
Még mindig nem a programról beszélek, hanem az adatairól (térképrészletek stb.). Ezeket az operációs rendszer KÜLÖN mappában tárolja, semmi köze a waze mappához.
Egyébként, ha ebbe a hsz-be belinkelt képeket megnézed, akkor láthatod, hogy az alkalmazásaim kb. 450 MB-ot foglalnak le a belső SD-kártyán. Tehát, ha fárasztó átpartícionálással nem bővítettem volna 500 MB-ról 2 GB-ra, csak 50 MB szabad hely maradna a belső SD-n (ún. ROM).[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
Hagyjuk. Nem ér meg nekem annyit az egész, hogy többet foglalkozzam ezzel.
Az tény, hogy a waze használata közben figyelmeztető ablak ugrott fel, hogy elfogyott a tárhely, és felajánlotta, hogy töröljek valamit. Nem is biztos, hogy csak a waze miatt, mert közben fut ugye még kismillió más dolog: mail, időjárásjelző stb. stb.Legyen minden jó!
-
XM-L T6
tag
válasz gr8tjoey #138 üzenetére
Szia!
Nagyon köszönöm a segítséget. Bekapcsolt állapotban csináljam? Nem lesz baja? Biztos,h, a fenti kettő a GPS és a Wifi, az alsó meg a GSM? Így mind a 3-at lehetne javítani. Lehet,h,mind a 3-ra teszek egy réz fóliát. :-)
Egyépként elég egy UTP kábelből egy réz szál, vagy inkább réz fóliát alkalmazzak?
Köszönöm a segítséget.
-
fil
őstag
válasz gr8tjoey #154 üzenetére
A GPS hullámhossza 190,5 mm legalábbis én ezt olvastam. Tehát az antenna hossza ez, vagy ennek fele ,negyede kell ,hogy legyen a legjobb hatás eléréséhez. Nagyon fontos még a méret mellett a forma. Ezzel kapcsolatban viszont semmi támpontot nem találtam. A te kísérleteid alapján ez a "z" forma jó lehet. Hogy aztán mi a legjobb azt ki tudja. (Egyes kínai telefongyártók bizonyosan nem...)
-
ksanc
őstag
válasz gr8tjoey #161 üzenetére
Ez igaz. Mint egy monopól antenna. Egészen addig, amig bele nem próbálod tenni a telóba, mert az tizenvalahány centi nem fér el, ráadásul meg sem hajthatod. Ha fél- vagy negyedhullámhossznak megfelelő dróttal próbálkozol, akkor ugyan elfér, csak nem tudod megoldani, hogy távol legyen az egyéb alkatrészektől, márpedig ha bármihez közel kerül, nulla lesz a hatékonysága. Vajon miért nem ilyen antennákat használnak?
Ha egy helyben cseszteted a telót, akkor már fogott szignálnál elmegy antenna nélkül is, tudom, mert próbáltam. Én is tudok ilyen nagyon jó vételeket mutogatni, csak nem összeszerelt és üzemszerűen működő telónál...
Tehát a monopól, dipól antennák felejtősek belső antennának.A gyakorlat pedig annyiban különbözik az elmélettől, hogy nem végtelen a hely a telóban, nem véletlenül van a lehető legtávolabb a gsm antenna a gps antennától az izoláció miatt és a többi. Vagyis meg kell oldani kicsiben, ami MINDENKÉPPEN hatékonyságveszteséggel jár.
A linkelt oldalon egy PIFA antenna akarna lenni, amit a büdös életben nem gyártasz le otthon. Ráadásul még rossz is, ha megnézed az antenna-theory oldalt akkor rájössz, hogy miért is. Pl. mert az alsó lapnak mindenképpen vezetőnek kéne lennie, nem a telefon műanyag burkának. Shorting pin? Egyáltalán a kivezetések? Kár, hogy egy hangot nem értek franciául.
Amit én próbálok, az egy IFA antenna, mint az eredeti, csak annál valamit nagyon elcsesztek. Ami nem látszik a képen, hogy nem csak simán kivágva egy ilyen kacskaringó, hanem egy réteg az antenna és két külön réteg a kivezetések, amik nagyon nem mindegy, hol érintkeznek az antennával. A kivezetések hossza is nagyon fontos, mivel árnyékolatlan a kivezetés. Ez például már nagyon határeset. Ha jól megnézed, pont olyan, mint az elméleti IFA antenna, csak nyilván kisebben és összehajtva. Pont mint a mobilokban.
Ami kimaradt az az, hogy azért szenvedek vele, mert már most sokkal jobb, mint az elcseszett eredeti.[ Szerkesztve ]
-
ksanc
őstag
válasz gr8tjoey #165 üzenetére
Köszi, a kitartás megvan!
Az EPO és A-GPS természetesen kikapcsolom, azzal nem az igazi az antennateszt.
Bár ugye ha már van szignál, akkor tökmindegy.Az első pozícióig segítenek, aztán már tiszta GPS.
Ezért szeretem a GPS Test (Chartross) progit, ott az In View mutatja az agps működését. Ha kikapcsolod, akkor az mindig 0-ról indul és csak annyit jelet mutat, amit ténylegesen a gps szed össze. Mellesleg a linkelt videóban a HTC pont úgy viselkedik, mint ami agps nélkül megy...A B94 működik (frankó megcsinálni, ilyen kis méretnél tized mm-ek számítanak),a bibi nálam az, hogy nem igazán fér el. Ráadásul függőlegesen polarizált, vagy hogy mondják, ha víszintesen rakod be akkor drasztikusan csökken a hatásfoka.
Az én telómban a gps antenna egyben wifi és bt antenna is. Kreáltam már jobb antennát ennél a gps-hez, viszont a B94 a z első, amivel érzékenyebb a wifi
Most ezt hagytam benne. Kizárólag így fér el, így is meghajlítva, ami nem az igazi. -
ksanc
őstag
válasz gr8tjoey #198 üzenetére
Természetes, hiszen a tested is egyfajta antennaként működik.
Persze, van egyfajta jelerősítés, de nem ilyen egyszerű a dolog.
Részemről a videó csak arról szól, hogy nahát, egy szál dróttal is működik. Hozzá kell tennem, igen pocsékul, a szabadban nagyon gyenge az a vétel, amit mutat. Ezzel nem fog autóban navigálni.
A rézcsíkomnál még nem találtam jobb megoldást, az működik is, most már rendszeresen használom a telót navigációra autóban. Érdekes, hogy az előző két telóm tökéletes volt GPS ügyileg, mégsem használtam .Ezt most csakazértisFelturbóztam kicsit a videómat :
w450 monopól antenna
Szobában ezt tudja. Kint a szabad ég alatt pedig brutálisan jó.Sokszor leírtam, NEM az antenna, NEM a chipset a ludas, hanem az egész konstrukció. Úgy képzeld el, mint a rosszul árnyékolt számítógépes hangszórót és/vagy telefont. Vannak olcsó, gagyi aktív szettek, aminek a közelében ha telefonálsz, kemény csipogást, zugást ad ki magából, ahogy közelíted hozzá. Ismeri ezt a hangot mindenki, szerintem. (Működik, nem? Ja, hogy így... kérem, ennyi pénzért...)
Na pl. a w450-nél és más óccsó telóknál hasonló a helyzet. Minél közelebb van az antenna a teló felületéhez, annál nagyobb a zavar/reflexió/interferencia. (ez is működik, nem? Gyengén, autóban nem használható, de hát kérem, ennyi pénzért... csak ezért sehol sem fogják visszavenni. Senki nem mondta, hogy tökéletes, csak azt, hogy van benne GPS vevő. Osztán, hogy' hogy működik, jaaaa kérem...)
Ahogy távolítod az antennát, egyből javul a helyzet.De jó lenne, ha más is próbálkozna - ésszel, nem csak vaktában - és akkor talán lesz valami megoldás, mert én már megmaradok a jól bevált rézcsíknál
[ Szerkesztve ]
-
ksanc
őstag
válasz gr8tjoey #210 üzenetére
Szia!
A pontosság önmagában semmit sem jelent. Állsz a mezőn egy sörrel a kezedben és kíváncsi vagy a koordinátáidra, akkor jó.
Annál érdekesebbek az SNR értékek. A legmagasabb is éppen hogy 30 felett van, az pedig nudli.
Mellesleg nem tisztán GPS (a-gps-el ugye nem az), az In View mutatja: 13 műhold. Tisztán GPS-nél ez 0, illetve mindig pont annyi, ahány műholdat befogott a kütyü.Az nem világos, miért kellene kimenni a szobából. Fos GPS-el az életben nem fogsz pozíciót bent, egy normálissal simán és biztos lehetsz benne, hogy szabad ég alatt kitűnően fog működni.
Egyébként tessék, itt van rásegítés nélkül:
Most csak egy darab vékony drót van rajta, vékony rézcsíkkal még ennél is jobb.
Amit elfelejtettem, hogy felvegyem azt is, mi történik, ha ráhajtom az antennát a telóra. Brutálisan legyengül a jel. Vagyis ez a fő probléma, ezért nem fog ez működni soha belső antennával.Igen, én is pont azt mondom, hogy nem az MTK chip a hibás.
Engem egyébként annyira nem érdekelnek a tesztelgetések, csak az, hogy lehet-e navigálni autóval vagy sem. Ezzel lehet, innentől nekem ez jó
-
ksanc
őstag
válasz gr8tjoey #212 üzenetére
Nem igazán. Teljesen mindegy, milyen készülékről beszélünk, az SNR egy jó mérőszám a jel minőségéről, amivel a chip tud dolgozni. Ezt leginkább oszlopokkal jelölik, értékkel vagy anélkül.
Ha gyenge a jel, gyenge lesz a pozícionálás is. Vagyis nem létezik olyan, hogy az oszlop 0-dik felén kolbászol a jel minősége nekünk pedig autóban 100-al repesztve is fél méteres pontosságunk van. Nézd csak meg bármelyik kütyüben, ami jól működik.
Szóval pontosság. A lényeg az, hogy egy helyben állsz-e, gyalogolsz vagy éppen 80-al tépsz.Ha te egy kütyün 20-as értékeket látsz, azzal elérhetsz 3 méteres pontosságot. Ha egy helyben állsz, sétálsz vagy túrázol. De ülj be vele egy autóba, jó esetben az SNR marad amilyen volt, a pontosság viszont akár 40-50 méteresre romlik. Miért? Hát nagyon pongyolán valami ilyesmi történik:
A kulcsszó a mintavétel. Ez a GPS készülékeknél (a polgáriaknál legalább is ) maximum 1 minta/másodperc. Vagyis legfeljebb 1 másodpercenként tudja a GPS az aktuális helyzetet meghatározni. Ha megfelelő a vételünk, akkor ez alatt a másodperc alatt a kütyü simán meghatározza a pontos pozíciót, jöhet a következő minta. De mi van, ha rossz a vétel? Tovább fog tartani. Annyi minta esik ki, amennyivel több idő kell. Ami egy helyben állva, vagy lassan haladva nem számít, mert ha végre megvan a pozíció, az nagyjából egyezni fog a korábbival, hiszen alig mozdultunk el. Így jöhet ki pocsék vételnél is az akár 3 méteres pontosság.
Mi történik, ha mondjuk 60km/órával haladunk? Ez másodpercenként majdnem 17 méter. Hogyan is kapjuk a pontosságot? Mivel a pozícióadatok nem folyamatosak, hanem legjobb esetben is másodpercenkéntiek, a GPS "megjósolja" a következő pozíciót az előző adatokból (pont ezt teszik a navigációs programok is, ezért látszik folyamatosnak a haladás. Különben csak másodpercenként ugrálna a pozíció. )
Vagyis lesz egy számított érték, ami majd összehasonlításra kerül a valós pozícióval. És itt számít nagyon az, hogy állunk vagy mozgunk. Ha állunk, nem számít, hogy a valós pozíció meghatározása mondjuk 3 másodperc volt. Mivel az elmozdulás nulla, ezért a számított és a valós pozíció egyezni fog (elvileg, persze, de a gyakorlatban azért ez nem tökéletesen így történik) vagyis hű de frankó, milyen pontosak vagyunk. Na most ha 60-al repesztünk, akkor a 3x17 másodperc az barátok között is 51 métert jelent, vagyis legrosszabb esetben ekkora lesz a különbség a számított és a valós pozíció között. És máris nem 3 méteres a pontosság...
Na ezért kell a jó vétel ->jó SNR érték. És ezért is nem elég, ha éppen csak látja a műholdat a vevő.Mégegyszer írom, ez eléggé pongyola leírása a folyamatnak.
-
ksanc
őstag
válasz gr8tjoey #214 üzenetére
Hogy mennyire erős snr kell hozzá, azt telefonja válogatja.
Ezt én úgy értettem, hogy szerinted van olyan kütyü, ami gyenge vételnél is bika pozíciót ad. Ha nem, akkor bocs'.
Azzal a Jiayu-val próbáltál autóban is navigálni? Lehet, hogy már használható. Ez biztosan jó:
A GPS Test-el pedig látszik, hogy a 40 feletti értékeket jelöli már zölddel:
Na ez kell ahhoz, hogy biztosan tudj navigálni autóban, magas házak között stb.
A hátlap nem sok vizet zavar, az az én tévedésem volt annyiban, hogy a saját kreálmányaimnál számított, a gyárinak tökmindegy volt.
A drót életszerű, csak nagyon nem praktikus De ha nincs más megoldás akkor ezt kell szeretni. Boldogan várom a MŰKÖDŐ javaslatokat. Ami legalább annyira működik a W450-ben, mint a fenti.
Az útraillesztésnek csak látszólag van köze a pontossághoz, az mindössze egy praktikus funkció. Ezt azért találták ki, mert ugye nem katonai pontossággal dolgozik a mezei GPS és a legnagyobb elérhető pontosság mellett is lemászna néha az útról a jel. Gyakorlatilag összehozza a térképet, pontosabban az utakat a pozícióval.
Ha autós módban vagyunk, akkor a jel legyen mindig az úton és ne mellette vagy két út között csalingázzon. A rendelkezésre álló adatokból (becsült irány, sebesség) a jelet (nyilat/autót/akármit) mindig a legvalószínűbb útra teszi, miközben a valós pozíciót jelző pötty gyakran az út mellett vagy Urambocsá' két út között van.
Válts át gyalogos módba, vagy kapcsold ki az útraillesztést és a jel mindig pont ott lesz, ahol a pozíciót jelző pötty és nem az úton. Ez azért jó, mert ha pl. egy parkon vágsz át éppen, akkor bekapcsolt útraillesztéssel mindenáron az egyik útra fog tenni, hiába vagy a park közepén.
De ez teljesen független a pontosságtól. Ha az jó, akkor a jelzett pozíció is jó, ha nem, akkor útrailleszt az neked 100 méteres pontosság mellett is, csak totál máshol. És ezért is ugrál ilyenkor az utak között. -
peppyscot
csendes tag
válasz gr8tjoey #230 üzenetére
Kösz!Hát több szempontból is szerintem.Független kis antenna.Használhatom rendes gps-hez is, nemcsak telóhoz, bármihez.Csatlakozó se kell hogy legyen a készüléken.A 3 darab AA elemmel is számolásom szerint kibír vagy 40 órát minimum.Nem húzza a teló aksiját a bluetooth kapcsolat ha nincs töltőn a szivargyújtón keresztül.Ez sem volt több max 2000 ft-ból.Nekem célszerűbb volt.Legalább kipróbáltam valami újat
-
peppyscot
csendes tag
válasz gr8tjoey #236 üzenetére
40 óra minimum, csak írtam.Ha pontosan számolom akkor kb 2000 mAh egy jobb fajta alkális elem kapacitása(Sorba vannak kapcsolva).Papír szerint 10 mA fogyaszt az antenna erősítője.Tehát az 200 órára elegendő.De szerintem nem fogyaszt annyit, tehát az erősítését is picit túl írták(28dB).Még sokkal egyszerűbb a kocsi tápjáról.elég egy szivargyújtó csatlakozó, egy darab lm7805 feszstab ic és két pici kerámia kondenzátor szűrésnek.Csak én azért csináltam így hogy a teló vagy gps mehet a szivargyújtóról ez meg olyan keveset fogyaszt hogy el is lehet felejteni az elemet benne.Üdv
[ Szerkesztve ]
-
ksanc
őstag
válasz gr8tjoey #241 üzenetére
Ó, igen. Persze, lehetséges, innentől kaphat szerepet a használt chip minősége. Azért a Sony Xperiában használt chipset és az MTK nem egy kategória.
Van egy jó kis oldal sok okossággal, belinkelem ide is, itt pl. erről is van szó:De azért ne felejtsük el megint, hogy nem mindegy, hogy állunk vagy haladunk. Bár pont én írtam, hogy mozgásban nem nagyon változik az SNR az állóhelyzethez képest de bevallom, fogalmam sincs. Jó lett volna egy GPS Test álló helyzetből is.
Ha megjön az érintőképernyőm, csinálni fogok a W450-el menet közbeni GPS Testet is, kíváncsi lettem.
[ Szerkesztve ]
-
David 92
újonc
válasz gr8tjoey #503 üzenetére
Hali! Lehet érdekelne, mit lehet róla tudni? Bár még küzdök a Tablettel....vettem szivargyujtós usb töltőt 2A-os tölti is rendesen, de ha bedugom tölteni ugyanúgy meghülyül a naviba a GPS, elugrál. Szerintetek van érteleme olyat venni és azzal megpróbálni aminek az egyik fele Micro USB fej a másik fele meg szivargyujtós? Mutatom képekkel úgy érthetőbb!
Ez amit most vettem, ebbe ügye az usb káblet kell beledugni és úgy tölti!
Ez pedig amire gondolok hogy ilyet érdemes e megpróbálni szerintetek így jó lesz vagy felesleges?
Az antenna is érdekel ha tudsz róla pár szót mondani illetve mennyi lenne az annyi?