Új hozzászólás Aktív témák
-
Slystyle
őstag
Sziasztok!
Új vagyok ebben a topikban, gondoltam megosztom veletek munkáimat.
Ezek mind Sketchup+Vray-vel lettek készítve. Igaz csak hobbi szinten használgatom a programot, de a jövőben szeretnék ilyen szférában munkát találni. Persze előtte egy mesterképzést szeretnék elvégezni, mely már 3DS Max-al foglalkozik.Amúgy ha textúrákat kerestek, akkor itt találtok bőven: [link]
Egyes textúrák nem teljesen jók Sketchup-hoz, mivel némely csak .mat fájlból áll, mikor leszeded, de a többségükben vannak képfájlok, amik a diffuse, bump, displacement és többi szerepét töltik be. -
Slystyle
őstag
válasz Mr.Csizmás #36 üzenetére
Mármint úgy érted, hogy renderelni? Ha igen, akkor ahhoz külön program kell, én pl Vray-t használok, de van számos más ilyen program is, mellyel fotó realisztikus képeket lehet készíteni.
-
Slystyle
őstag
Import-tal használd, az a legegyszerűbb. Annyi, hogy mikor kiválasztod a kép fájlt, akkor kattints a "Use as texture"-re. Onnantól lehet majd látni a materials ablakban, persze csak az adott projektben.
Konvertálni nem tudom, hogy lehet-e vagy van-e olyan program ami átkonvertálja neked SU formátumba. Én is csak az import-ot használom vagy VRay-vel rakok az adott felületre textúrát.
-
Slystyle
őstag
Igen, ez jogos.
Találtam egy módot, de ez is csak egyenként fog menni, de az ilyesmit csak egyszer kell megcsinálni, utána már megy minden gördülékenyül. SU-ban tudod a material editor-nél .skm-ként menteni a kívánt textúrákat. Hogy ezek utána megmaradnak-e vagy sem, azt nem tudom.Lépések:
- Material Editor -> Create New Material gomb
- Pipáld be a Use texture image box-ot, ezután válaszd ki a kívánt képfájlt
- Az újonnan hozzáadott textúra az In model almenüben elérhető lesz
- Kattints az újonnan hozzáadott textúrára jobb klikkel majd Save as
- Ezután .skm-ként lesz elmentve a textúraTeljes könyvtárat is lehet menteni, ami persze tartalmazhat több száz textúrát is: Legördülő sáv melletti gomb és Save collection as opció. Természetesen a kívánt textúráknak benne kell lennie az In model könyvtárban.
-
Slystyle
őstag
Négyzetet én csak simán vonalakkal készítek el, nem pedig a négyzet eszközzel.
Attól függ mit értesz méretezés alatt. Ugyebár ennek két része lehet:
- Scale eszköz, azaz egy kész modellt nagyítasz fel az x-szeresére.
- Alap modellezési méretezés, azaz saját magad adod meg az értékeket egy választott mértékegységgel és ez alapján készíted el az adott modellt.
Én speciel mindenhez Architectural Design palettát használok, azaz minden milliméterben működik, de van több is, méter, inch stb. -
Slystyle
őstag
Az elég furcsa, hogy nem lehet scale-elni. Én számtalanszor csináltam már ezt letöltött modelleknél és mindnél ment.
Ha küldesz egy modell linket, akkor megnézem, hogy mi lehet vele.Más: Ha külső és belsőre is egyaránt akarsz majd textúrákat rakni, akkor csináld a falakat rendes falakra, így lapként villogni fognak a textúrák.
[ Szerkesztve ]
-
Slystyle
őstag
válasz Winner_hun #55 üzenetére
Ha group-ban van, akkor kétszer kattints a tetszőleges elemre és amikor már ki tudsz választani egy "face"-t, akkor jobb klikk arra a felületre. Ott lesz egy Texture nevű menüpont, ezen belül pedig egy Position opció. Erre katt rá és el lehet forgatni az adott felületen a textúrát.
Ha nem sikerül, akkor levideózom neked.
[ Szerkesztve ]
-
Slystyle
őstag
válasz Winner_hun #57 üzenetére
Igen, most néztem meg én is, ez a group-olás átka.
Itt lesz a videó.
A lényeg az, hogy amikor szerkeszted a group-ot, akkor az adott felületre újra rá kell rakni a textúrát és utána akkor felajánlja a Texture opciót.
-
Slystyle
őstag
válasz Winner_hun #59 üzenetére
A workflow-t kell megváltoztatni. Előbb elkészíteni a teljes modellt, aztán pedig textúrázni. Sketchup-ban - legalábbis az ingyenesben, de talán még a Pro-ban sincs - nincs UV map, így körülményesebb a textúrázás, mivel face-ről face-re kell menni, ha részletesebb munkát akarunk elérni.
-
Slystyle
őstag
válasz Winner_hun #61 üzenetére
Ha érdekel még valami, akkor tudásomnak megfelelően segítek még. Itt, PM-ben vagy akár Skype-on is.
-
Slystyle
őstag
válasz Winner_hun #63 üzenetére
Nekem csak akkor szokott eltűnni, ha túl közel vagyok, túlságosan bezoomoltam. Nem tudok rá javítást mondani sajnos, de szerintem ez mindenkinél így van.
-
Slystyle
őstag
válasz Winner_hun #79 üzenetére
Használj egy render programot (Vray, előtte kell egy regisztráció az oldalra, aztán 30 napig ingyenes használható a termék).
Lerenderelteted vele a kívánt képet, aztán abból szerintem tudsz készíteni már .pdf-et. A render után lehet menteni .png-ben is, így nem lesz "háttere" a képnek, ha esetleg színes hátterű .pdf-et szeretnél készíteni. -
Slystyle
őstag
válasz próbakocka #93 üzenetére
Mivel erre nem tudtam megoldást, így nem tudtam segíteni. Gondolom így voltak azok is, akik még figyelemmel kísérik ezt a topikot.
[ Szerkesztve ]
-
Slystyle
őstag
válasz Winner_hun #98 üzenetére
Oldalt a Material kisablakban kiválasztod a kívánt textúrát, azon belül pedig Edit. Ott lesz két érték, amit tetszőlegesen át tudsz írni. Ez fogja meghatározni a méretét rajta. A kapocs pedig kikapcsolható, ha nem arányosan szeretnéd rárakni vagy korrigálni, ha a program magától eltorzította a textúrát.
-
Slystyle
őstag
válasz Winner_hun #101 üzenetére
Az mindegy melyiket szeded le win-esnél, a telepítés végén kell kiválasztani az "I would like to demo this product" opció, aztán Web service-el beaktiváltatni. Ezáltal 30 napig használhatod a terméket.
A Vray-ben a materialokat tudod módosítani "effektekkel". Mondjuk ha akarsz egy fényes fekete kávát a TV modelledre, akkor ráraksz egy reflection layer-t, finomhangolod az értékeket míg a preview képen megfelelő lesz nem a számodra, rárakod a modellre és mehet a render.
-
Slystyle
őstag
Pont nemrég vettem elő amúgy megint a SketchUp-ot, már rég munkálkodtam vele.
Egy ideje már használtam egy concept art-ot háttérnek Somnovus-tól, gondoltam lemodellezem és renderelem. Utómunkálatként még egy kis PS, de nagyon minimális mértékben (részecskék, fény nyalábok).
Az eredmények:[ Szerkesztve ]
-
Slystyle
őstag
mdk01, local1: A bevilágítást nem akartam túlságosan bántani, a concept-en is inkább a külső fények voltak meghatározóak. A későbbiekben még majd lehet előveszem finomítani stb.
Egyedül a narancs falban (maga a fal material-ja enyhén transzparens) a többinél, mint a concept-en is, inkább a külső fények a mérvadóak.
Lehet jó a Twilight-ban is, de ha nincs reflection és refraction layer a material-odon, akkor nem is fog szóródni/törni a fény. Én speciel Vray-t használok. Mindig a demo-ját aktiválom be neten keresztül. Arra, amire használni szoktam néha, tökéletesen elég.
A következő projekt pedig egy régi tervrajz megvalósítása, de már elég régóta halasztgattam: Eddigi képek
-
Slystyle
őstag
Igen, tényleg SU-al csináltam.
Nem nagy kunszt, csak ki kell ismerni picit a programot. Még az ingyenessel is lehet komplexebb modelleket készíteni, csak előtte át kell gondolni a dolgot. Oktatást nem nagyon vállalok, de szerintem ha itt teszed fel kérdéseid, akkor mindnyájan tudunk neked segíteni. -
Slystyle
őstag
válasz robertka #135 üzenetére
Az első képre azt tudnám mondani, hogy a hibaüzenetben szereplő fájl írásvédett. Azt kellene megszüntetni.
A második képnél meg szerintem egy olyan template-et hoztál be, aminek ez a lényege. Ha más template-el is ezt csinálja, akkor valamilyen grafikus gond lehet. Ahogy nézem Win8-ad van, lehet az a gondja.
-
-
Slystyle
őstag
Csempét és ilyesmit leginkább textúraként keress Google-ben, pl black tile. Aztán a sima felületet behúzod vele.
-
Slystyle
őstag
válasz #05304832 #261 üzenetére
Köszi!
A növények (sose tudtam fránya dudvákat készíteni) és a kávéfőző warehouse, a többi teljesen saját készítmény. A ház maga is hivatalos tervrajz alapján készült, csak sajnos a valóságban sose épült fel. Ezért is vettem elő a tervrajzot és kezdtem el virtuálisan megalkotni.Renderelés nem sok idő annyira egy ilyen scene-hez képest, olyan 30-45 perc/kép FHD-ban. Adatlapomon található konfiggal persze. Kellene már egy i7 legalább, hogy ebből az időből lecsapjunk kicsit.
-
Slystyle
őstag
válasz #05304832 #263 üzenetére
Sok mindent nem nehéz megcsinálni, pedig komplikáltnak tűnik kész modellnek. Csak a megfelelő eszközök/módszerek kellenek hozzá. Ezeknek a kísérletezésével megy egy el sok idő.
Én azért nem szeretem amúgy összeszedni sokszor a modelleket, mert egyre többen venni észre azt, hogy nincs group-olva, agyba-főbe van smooth-olva, azaz nem igényes munka.A fények nem vettek el sok időt. Van a SU global light, az ilyen délutáni órákra van belőve ebben a scene-ben. A csillárokhoz egyenként 2db rectangle light, fent a plafonnál is rectangle light-ok vannak elbújtatva. Továbbá egy általános világosságot megadó omni light van. A beállításaikkal eltököltem kicsit, de összességében nem igényeltek sok időt.
Nekem inkább a textúrákkal van gondom, nehéz ingyenes, magas felbontású és minőségi textúrákat találni. A materialok meg többségében szimpla reflection/refraction layer-ök kicsit finomhangolva. Egy emissive van, az pedig az óra ugyebár.
Az egyes elemeket meg mindig külön fájlban kreálom meg a megfelelő méretekkel stb. Aztán csak átmásolom majd textúrázom. Low res teszt renderekkel meg megnézem, hogy hogyan fest a material és hogyan reagál/illik bele a környezetbe.
Amúgy ez a komplett projekt már húzódik vagy 2 éve. Valamikor leülök elé és elmegy vele egy egész hétvége, valamikor meg fél évig akár hozzá se szagolok, mert nincs kedv vagy idő meló miatt, főleg hogy műszakban dolgozom többségében és ritka a hetem, mikor 8-16 között vagyok.
Következő a nappali lesz, majd fürdő és WC meg a kamra. A szobákat legutoljára hagyom, na meg a ház külsejét is. Utána meg jó lenne környezetbe illeszteni, de azt már PS-el, amivel újra meg kellene ismerkedni rendesen, bár sose voltam nagy PS guru. Legjobb egy SDK-ba belerakni, de akkor csak évek múlva lennék meg az egésszel.
-
Slystyle
őstag
Köszönöm!
Nem, ez a ház már sosem készül el. Már több mint 10 éves a tervrajz maga, amit még édesapám és az akkori párja csináltatott. Végül nem úgy jöttek össze a dolgok és a ház sem épült meg.
Ezért is vettem elő a rajzot, hogy ha már a valóságban nem épült meg, akkor legalább virtuálisan legyen valami "eredménye".Én a közeli években fogok házat vásárolni és belülről meg is tervezni. Ott már az apróságok és részletek is át lesznek gondolva, de még nem tartok ott, így nem tudom milyen lesz a ház pontosan, Azzal még egyelőre nem foglalkozom, de vannak már elképzelések.
-
Slystyle
őstag
-
Slystyle
őstag
Amire neked szükséged van szerintem az, hogy az adott elemből komponest csinálj, ne pedig group-ot. Utána jobb klikk->change axes és kedvedre beállíthatod az adott elem "tengelyét".
-
Slystyle
őstag
válasz Winner_hun #460 üzenetére
Pluginnal jobb, de talán meg lehet próbálkozni a 'follow me' tool-al (push/pull helyett), bár tud funky dolgokat produkálni ilyen esetekben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Windows 10/11 Home/Pro , Office OEM/Retail kulcsok
- World of Warcraft Shadowlands Collectors edition EU EN
- Steam, Windows, Origin kulcsok, előfizetések közvetlenül a kiadótól, a LEGJOBB ÁRON!
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."