-
IT café
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
NeoPampalini
senior tag
válasz kemotox #34056 üzenetére
Annyiért jó vétel lehet. Rosszat csak max. annyit olvastam róla, hogy kevés az egyszerre 3 effekt, meg hogy nincs gyárilag exp. pedálja.
Annyiból mindenképpen jó, hogy USB audio interface-ként is képes működni, mondjuk a driver hátterét nem tudom. A belük szerintem egy kaptafa, mindben valami Texas Instruments DSP van (a puccosabb modellekben Zoom matrica alá rejtve).
Fém ház, aki tapossa a cuccot, annak számíthat valamit.
-
NeoPampalini
senior tag
válasz bigrob #34138 üzenetére
Asszem tavaly jött - és meg is szűnt.
Egyébként nem tűnik rossznak:
review + némi OD bass
playalong
playalong 2 - itt jobban hallaniKár, hogy nincs semmilyen sufnim/garázsom/műhelyem, egyszer belevágnék egy gitárépítésbe.
-
NeoPampalini
senior tag
Nem tudom, van-e köze ehhez a Windows audio eszköz beállításainak... Illetve aktiválva van-e a Scarlett-en a direct monitoring...
-
NeoPampalini
senior tag
Próba:
1. Control Panel -> Sounds - itt mind lejátszáshoz, mind felvételhez legyen alapértelmezett eszköz a Scarlett
2. Direct monitoringot kapcsold kiA manual semmi egyéb extrát nem ír, ergo így működnie kell.
-
NeoPampalini
senior tag
Az a proci teljesen elég, én C2D E-6420-szal is zenéltem (az még talán gyengébb is volt), semmi gond nem volt soha.
Mindenesetre néhány további ötlet:
Az alaplapi hangkártya letiltása indokolt.
Direct monitoring-nál gondolom, hogy nincs semmilyen recsegés? -> Ergo lehet driver para is.
A Focusrite fórumon Win7 64bit-nél a 3.2.2. verzió driver telepítése megoldotta a problémát.
Windows-ban az energiagazdálkodás "teljesítmény"-re van állítva, ill. ki van-e kapcsolva minden energiaspórolós opció?
(A Presonus oldalán az egyszerűség kedvéért van egy letölthető profil Win7-hez: katt )
Másik USB portot próbáltál? Alaplap hátlapit pl., USB2.0/3.0 (ha van 3.0) között van különbség?
További érdekes hibalehetőségek:
- USB 3.0 port és v. 2.5. driver -> recsegés (USB 2.0. port és v. 2.5. driver OK)
- volt, akinél 48 kHz-en recsegett, 44.1-re állítva megjavult
- néhányan úgy oldották meg, hogy egy USB 2.0. hub-ot iktattak a gép és az interface közé -
NeoPampalini
senior tag
Ha valakinek pici-occó basszus multieffekt kell, FB-n a hangszer/hangtechnika csoportban hirdet valaki egy B1on-t, 10e pénz...
-
NeoPampalini
senior tag
válasz arnyekxxx #34265 üzenetére
Mi az olcsó? Így hirtelen körülnézve, újonnan a Digitech RP 360 az, amit találtam legolcsóbban, de ez is kb. 38e pénz. Az elődje is tudott ilyet, de azt már csak használtan tudod megvenni. Az ettől drágább multiknál jellemzően már van beépített USB audio interface, csak győzd megfizetni.
-
NeoPampalini
senior tag
válasz arnyekxxx #34368 üzenetére
Nekem van egy MM Bongo bass másolatom Aliról. Komplett szett, azaz test, nyak, hardware, elektronika, pickup, minden van benne. A test és a nyak igényelt némi famunkát, mivel gyakorlatilag a gép alól jön, nincs egyetlen él sem legömbölyítve, stb.
Minőségre OK, arra viszont ügyelni kell, hogy nem túlságosan kemény fából gyártják ezeket. A bundok is rendben voltak, sorját nem éreztem rajtuk, bár én fretless projekt miatt vettem, így átalakítottam a fogólapot is.
Elektronika, hw: ez is okés, mondjuk az egyik hangolókulcs furatát mókolnom kellett, mert nem jól csinálták meg, és szorult benne a kulcs. A gyárilag szerelt szemöldök kb. két óra használat után eltört, mivel egy szánalmasan vékony műanyagot sikerült odabiggyeszteni. Lecseréltem egy 2x olyan vastagra, ez már nem fogja megadni magát.
Az elektronikával hadilábon állok, mert a gyári 2x vol, 2x tone helyett (ami a forrasztást követően egyébként meglepően zajtalanul szólt, kínai noname szedő létére) stacked vol, master tone, és 2 db DPDT (on-on-on) kapcsoló került bele, hogy a humbucker hangszedőket szabadabban lehessen kapcsolni, viszont valamit elbaltáztam a kábelezésnél, és zajos mint a fene. Neki kéne állnom megint, csak időm nincs rá már régóta.
A felületkezelés ízlés kérdése, mivel nem fellépő hangszer (egyelőre), így occsó OBI-s vízbázisú pác és lakk került a testre, valamint a fejre. A nyakat csak pácoltam, mivel a lakk túlságosan tapadós.
Szóval meg lehet csinálni ezeket jóra, csak sok idő és munka kell hozzá.
-
-
NeoPampalini
senior tag
válasz freelanced #35036 üzenetére
Budapesten merre keresel? Lehet, hogy tudok valakit a Nyugatinál (ha még ott lakik)...
-
NeoPampalini
senior tag
válasz freelanced #35041 üzenetére
PM ment.
-
NeoPampalini
senior tag
1. A mono mikrofon bemenet helyére rálehet dugni a gitár jelét? Vagy nem fog egyezni az impedancia és az érzékenység és inkább a vonal bemenetre kell kötni?
Ha vonalból tennéd, akkor értelemszerűen a Line in kell neked, ha mikrofonozod, akkor meg a mikrofon bemenet. Alternatíva: bármelyik sztereó bemenet bal (L) csatornája használható mono jelforráshoz.
Oh, most látom, sima gitár? Mindenképp vonalszintű jel kell ide, tehát minimum egy DI box, vagy erősítő vonalkimenete, esetleg (multi) effekt.
2. Az a 2-2 RCA CD TAPE bemenet / kimenet mit takar? Ezt is össze tudja keverni a többi jellel? Vagy ez csak a fejhallgató kimenetre kever rá, és nem a fő kimenetre?
Sima RCA be/kimenetek, saját hangerőszabályzó nélkül. A bemeneten érkező jel választható, hogy hova menjen: control room és/vagy main mix. A kimeneti rész pedig a normál kimenet, azaz ugyanaz "megy ki" itt is, mint a normál kimeneteken. A fejhallgató kimeneten szintén a main mix megy ki.
3. Az FX send mire jó?
Külső effekteket tudsz vele használni, pl. kompresszor, reverb, satöbbi. Az FX send az adott csatornára vonatkozóan szabályozza, hogy "mennyi" megy ki az FX Send kimenetre. Mivel külön FX return bemenete nincs a keverőnek, így az egyik sztereó bemenetre tudod csatlakoztatni a külső effekt kimenetét.
4. A main out megy az erősítő vonal bemenetére? A Control room kimenete meg mehet egy másik erősítő bemenetére? (monitor hangfalak pl.)
Igen. Igen.
5. Mit jelent az hogy 2 buszos a keverő?
Azt, hogy egy adott "sáv" mennyi felé küldi a jelet. Ennél az eszköznél kettő van: a bemenet elágazik az FX Send (egyik bus), valamint a Main mix felé (másik bus).
6. Erre az eszközre Behringer 802 miért azt írják hogy 1 sztereo csatornás mikor én 2 sztereo csatornát látok a képen? 3/4 és 5/6. Vagy valamit rosszul értelmezek?
Őszintén? Fene tudja. A Behringer saját oldala/manualja sem ír ilyesmit. Inkább úgy kell nézni, hogy van-e ezeken olyan és annyi be/kimenet, amennyi neked kell.
[ Szerkesztve ]
-
NeoPampalini
senior tag
Egy ideje tele van a piac jóféle 112, 212-es ládákkal, egy-két gyártónál akad 412-es is, az már betyáros lehet.
De igazából azóta változot nagyot a basszus front, amióta léteznek neodímiumos cuccok. Több xmax, nagyobb kakaót elbírnak, jóság. Illetve a láda konstrukciók is elmozdultak a zárt ládák világából. -
NeoPampalini
senior tag
Ó igen... Hát, ha minden jól megy, jövőre upgrade-elem a cuccot erről:
erre:
Sok pénz, de legalább lenne egy rendes falbontóm.
Jó, igazság szerint elvileg elég lenne, ha a mostani 15-6 alá építenék egy kb. 50 centis magasítót (szűk helyen nem annyira jó, hogy minden derékmagasságban szól csak), de na.
-
NeoPampalini
senior tag
válasz freelanced #35457 üzenetére
-
NeoPampalini
senior tag
*vállvonós smiley* Nem tudom, ezzel a szét-fog-menni-a-hangszóró dologgal kapcsolatban érzek némi mítosz beütést... Van hangerőszabályzó, meg van a füled, ésszel használva nem hinném, hogy bajt okozna, pláne szobahangerőn. Ennyi erővel ördögtől valónak lehetne minősíteni a mezei fülessel történő metálkodást is, mer' szétbarmolja a membránt, érdekes módon inkább a "nem-gitárerősítő" hangfalaknál jön elő ez a dolog.
Gitártanárom is mezei stúdióhangfalakkal oldotta meg a kihangosítást az óráin, előttem általában egy metalhead járt tanulni, az alatt a pár év alatt nem mentek tönkre a szórók, pedig nyilván nem csak heti két órában járatta így.
[ Szerkesztve ]
-
NeoPampalini
senior tag
Nem inkább onnan kellene megközelíteni a kérdést, hogy a torzított jelet, amit ráküldesz a hangszóróra, milyen teljesítménnyel teszed? Azaz, ha a problémát az okozza, hogy torzított a jel (itt most elsősorban nem a túlhajtott erősítőre gondolok, bár az eredmény ott is hasonló, de más okból), akkor 1% hangerőn is le kellene égnie a tekercsnek, nem?
Ergo nem a torzított jel, hanem a túlterhelés a gond.Egyszerűbben fogalmazva: az, hogy "nem bírja" a hangszóró, nem a jel "milyenségével", hanem a mennyiségével van összefüggésben. Szinuszjellel is le lehet ugrasztani a tekercset a helyéről, csak legyen elég kraft hozzá.
Amúgy ennek a dolognak kimeríthetetlen irodalma van a neten, mind clipping, mind OD/distortion/fuzz témában.
De a legbiztosabb az lesz, ha holnap kipróbálom, rákötöm a cuccot a próbaterem keverőjére, oszt' meglátjuk.
-
NeoPampalini
senior tag
válasz sevi90 #35684 üzenetére
Ezek közül én a Zoom-ra szavazok, a leírtak alapján leginkább azért, mert azt USB-n rá lehet kötni számítógépre, és a Tonelib nevű programmal tudod szerkeszteni a patch-eket. Sokkal kényelmesebb, mint a kis kijelző + tekerőgombok.
Ha az USB nem szempont, akkor Vox, mert jóval egyszerűbb a felülete, mint a Digitech-nek.
-
NeoPampalini
senior tag
Pár napja lőttem egy Scarlett Solo 2nd gen-t, sajnos még nem volt alkalmam részletekbe menően kipróbálni, de az nagyon tetszik, hogy plug and play, Linux Mint alatt minden zökkenő nélkül megy.
-
NeoPampalini
senior tag
-
NeoPampalini
senior tag
-
NeoPampalini
senior tag
válasz Goose-T #36176 üzenetére
Az a bass kombó 80W 4 Ohm-on, azaz plusz ládával.
A beépített, 8 Ohm-os tányérjával mennyit tudhat, max. 50W-ot? Az kevés, mint a fing. Ha nem nyomjátok ki a basszust is a frontra, akkor kell még alá egy láda, de még úgy is esélyes, hogy a belét ki fogjátok hajtani, és az sem jó.
GS-en van 66e-ért Crate fej és láda (fej 200W @ 4 Ohm, a láda 4x10-es 8 Ohm-os, ergo kb. 100-110 W-tal hajtja meg a fej, de a négy tányérral elég lehet). Nem pici cucc, de basszusból ennyiért olyat (pici doboz, de nagyot szól) nem kapsz.
Ja, meg ha nem lesz szub a PA-ban, akkor herélt kappan hangja lesz az egésznek szerintem, nem lesz alja sem a lábdobnak, sem semminek.
A minap voltam egy ilyen "bulizenekar" (tudod, ez a "mindent IS játszunk" történet) megmozdulásán egy kis kocsmában, ott volt top + szub, és kellett is, faszán szólt.
[ Szerkesztve ]
-
NeoPampalini
senior tag
Ami még eszembe jutott: kontroll láda lesz? Mert úgy elég kaki játszani, ha csak a közönség felé szól kifelé minden, vissza meg nem hallasz semmit.
-
NeoPampalini
senior tag
válasz V.Stryker #36217 üzenetére
De most akkor mit keresel pontosan, mert ezek - amennyire meg tudom ítélni - jócskán eltérnek egymástól: S-S Tele vs. H-S-S Pacifica, Bullet/Affinity...
A Yamahát nem ismerem, de a Squier-nél ez a Bullet/Affinity vonal az a belépő szint. Ha a Yamahához hasonlítom (árban legalábbis), akkor már inkább egy Squier Standard Tele lenne a "párja".
Ezek közül melyiket van lehetőséged kipróbálni?
-
NeoPampalini
senior tag
Ha nem akarsz elveszni az állandó kísérletezésben, akkor normál pedálokat vegyél, és kész. Tudom, ez oldschool, de: multikban nincs olyan, hogy 4-5 fő effekt, ezekbe beletolnak mindent, amit lehet. Ha a bőség eltereli a figyelmedet magáról a gitározásról, akkor ezt az ingert kell mérsékelni, de az multival nem fog menni.
Nem tudom, mik az igények, de egy "szokásos" OD/distortion, chorus, reverb/delay elég lehet ( ), esetleg még mellé dobsz egy loopert, ha van rá ingerencia. Így akkor nem foglal le az állandó "tekergetés". A végére meg teszel egy tetszőleges pici kombót, hogy szóljon és/vagy legyen AUX bemeneted is mellé.
Ezek elférnek a gitárod mellett, ha elég hely van és okosan lehet pakolni, maradhat minden bekábelezve, csak bekapcsolod, és már játszol is.
-
NeoPampalini
senior tag
Tegnap kísérleteztem egy kicsit a meglévő pedálokkal és a Focusrite interface-szel.
Ugye sokszor úgy vesznek fel gitár/bassz sávokat, hogy van egy tiszta jel, meg az effektezett. Ezt sikerült a következőképpen megoldanom egy körben:
- 1. (tiszta) jelút: gitár -> VT Bass Deluxe előfok, ennek parallel kimenete -> Focusrite 2. bemenet
- 2. (effekt) jelút: gitár -> VT Bass Deluxe előfok, ennek FX loop-ján a Zoom B1xon multi -> VT Bass DI kimenet -> Focusrite 1. bemenet (ezt meg lehetne oldani a VT Bass sima jack kimenetén is, amihez a fogadó oldalon is jack bemenet kellene, viszont a Focusrite-on csak egy XLR, meg egy jack aljzat van)Frankón működik, így egyszerre lehet felvenni tiszta és effektezett jelet, és most arra gondoltam, hogy ezt a pedalboard-on is meg szeretném csinálni, annyi kiegészítéssel, hogy a tiszta jelre tennék egy EQ-t, mert ott csak a mélyeket hagynám meg. Erre nem találtam "egy pedálos" megoldást, de hátha valaki már foglalkozott ilyesmivel.
Hogyan fussak neki? Tudom, van a Boss LS-2-es vonalválasztó, viszont amennyibe az kerül (28e Ft körül, és EQ még mindig nincs), annak a feléből ki lehet hozni egy Behringer MX-400-as mini mixert, meg egy Behringer basszus EQ pedált (hát ez utóbbi nem szép, de legalább ronda ).
A Behringer-eket illetően kissé szkeptikus vagyok a minőséget illetően, ezen kívül viszont max. annyi jutott eszembe, hogy építtetni kellene egy egyedi mixert, wet/dry potival, kimeneti hangerőszabályzóval, meg a tiszta bemeneten egy tone potival (esetleg egy plusz DI kimenettel), de itt megállt a tudomány.
-
NeoPampalini
senior tag
Erősítőre már csak a kettő keveréke kerülne, mivel az elgondolás az, hogy a tiszta jellel csak megtámogatnám az effekt jelutat némi érintetlen basszussal, mivel az OD/fuzz és társai egy rakás mélyet is elvesznek a hangból.
EQ meg azért kellene a tisztára, mert van néhány effekt, amik akkor "kelnek életre", ha csutkára feltekerem a gitár EQ-ján a magasat. De a magas a tisztából nem hiányozna, sőt, inkább zavarna.
Mindegy, most pénz úgysincs erre, de agyalni attól még tudok. -
NeoPampalini
senior tag
Nem három, csak kettő, megpróbálom tisztázni, még képet is csináltam hozzá.
"Tiszta jel": effektmentes, itt nincs semmi extra, bemegy az előfokba, de rögtön ki is jön, ergo itt nem történik a hanggal semmi. Ennek kellene egy aluláteresztő szűrő, vagy EQ, vagy valami, hogy csak az alja maradjon. Ez mindig szólhat, így kb. állandó alja lenne mindennek.
"FX jel": ez az előfok -> FX loop -> kimenet rész, itt több minden is előfordulhat, multiról lévén szó:
- "kvázi" tiszta jel, minimális drive, azaz, ha jobban belekapok a húrokba, akkor ad a hangnak egy kis karcot, de alapvetően majdnem tiszta
- OD/fuzz
- aztán van egy elmebeteg patch-em, ami nagyjából egy oktáver + OD féleség, de mivel a Zoom oktáver effektjén pocsék a tracking, így pitch shift van lefelé egy oktáv, plusz drive - na ez a patch szereti a sok magasat, gondolom a pitch shift miatt sok elveszik belőleBőven elég lenne egy kétcsatornás megoldás, de max. gyűjtök egy LS2-re.
-
NeoPampalini
senior tag
Igen, ha lenne blend poti, semmi gond nem lenne. Próbálkozhatnék a multin EQ-zni, ahol kell, de a VTBD-nek van egy olyan tulajdonsága, hogy már nulla drive és character esetén is kompresszál, de valami elég elcseszett módon, mert a mélyeket vágja, és a közepet/magasat emeli ki, ez még hangsúlyosabb lesz, ha a character potit feltekerem.
Még agyalok rajta, hátha találok valami használható kerülőt. Esetleg az lehet megoldás, hogy a multit a VTBD kimenetére kötöm, és a VTBD-t bypass-ra teszem (ilyenkor nincs FX loop), így megmarad az eredeti hang dinamikája, a többit pedig valahogy megoldom a multin. Annak a tracking-je szar, ezt elég sok helyen írták, emiatt kénytelen vagyok pitch shift-et használni, de hát az mégsem egy hagyományos oktáver.
-
NeoPampalini
senior tag
válasz Eastman #36627 üzenetére
Hát, az elsőn nem értem, minek vannak élő zenészek, ha a hang nem az, sőt, a basszus is valami szintetizátorral van megoldva. Ja, később látom, hogy persze nincs bekötve semmi...
A második meg semmi különös, van ilyen itthon is, sima mulatós történet, hakni pendrive-val.
-
NeoPampalini
senior tag
Ja, én ilyesmi zajosság miatt cseréltem le a szobában az összes fényforrást LED-esre (kompakt fénycső/halogén volt vegyesen), ez sokat segített. Ráadásul nem is minden "irányban" zavart, csak ha az asztallal kb. párhuzamosan volt a gitár, de akkor nagyon.
Bár itt azt gyanítom, hogy máshol lesz a probléma oka.
-
NeoPampalini
senior tag
Hát ez kész... Az előbb próbáltam segíteni egy tagnak FB-n, gitár vs. USB hangkártya ügyben, bearanyozta az estémet.
Probléma 1.: a problémáról, a hangkártya típusáról nem írt semmit a posztban, csak privátban, mert mit tudom én!? Úgy kellett belőle bármi infót kiszedni
Probléma 2.: valami Behringer UCA csodát kapott, amin csak RCA bemenet van
Probléma 3.: nincs hozzá nagy jack -> RCA adaptere
Probléma 4.: budapesten lakik, de nem megy el venni egy 250 Ft-os adaptert (hogy miért, azt továbbra is jótékony homály fedi), rendelni meg x ezer pénz
Következtetés: hiába van gitárja és hangkártyája, így kukába megy az egészKonklúzió: aki nem akarja, hogy segíts rajta, azon nem is lehet!
-
NeoPampalini
senior tag
válasz Moleman #36866 üzenetére
Ez úgy hangzik, mintha valami kontaktos lenne, vagy nincs "eléggé" bedugva, esetleg fosni ment a hangkártyán az erősítő IC vagy egyéb.
Amúgy mit és hogyan kötöttél össze? Valamilyen pedál/multi/bármi van a gitár és a hangkártya között?
(Megmondom őszintén, én soha nem próbáltam natúran rákötni a hangkártyára ((6,3 -> 3,5 átalakítóval?)), mindig volt előtte valami, vagy egy preamp pedál, vagy egy multi, vagy egy tuner legalább )
Nekem nem világos, most az UR22-t akarod leváltani?
-
NeoPampalini
senior tag
-
NeoPampalini
senior tag
válasz Moleman #36873 üzenetére
Király. Az alacsony jelszintre max. azt lehet kiötölni, hogy a Digitech-en csinálsz egy "steril" patch-et effektek nélkül, és annak a kimeneti hangerejét megemeled.
Mondanám, hogy a hangkártyán próbáld erősíteni a jelet (ha van ilyen opció, mint pl. az alaplapi Realtek-en), de azzal a zaj is erősebb lenne... -
NeoPampalini
senior tag
válasz consono #36876 üzenetére
Van saját ASIO driver-e, ez mindenképpen előny (már feltéve, hogy jól működik, és nem rosszabb az ASIO4all-nál).
Jónak tűnik, mondjuk engem a JamVox nem győzött meg, legalábbis ebben a videóban amit hallani lehet, az nekem túlságosan műanyag: katt
Arról mondjuk kb. semmit sem találtam, hogy a JamVox-on kívül egy rendes DAW-ban hogyan muzsikál.
-
NeoPampalini
senior tag
válasz Goose-T #36904 üzenetére
Most rendeltem egy kis keverőt újonnan, én is néztem a Marketplace-t, de azzal csak annyi bajom volt, hogy ami megfelelt volna típusban és árban is, az isten háta mögötti településen van. Ha hozzáadom a postát/futárt vagy a benzint, ugyanott vagyok, mintha vettem volna egy újat.
-
NeoPampalini
senior tag
Ezért jó a "fapados" 2.1, sima sztereó jack-en csatlakozik, a sub-ot megoldja a saját erősítője.
-
NeoPampalini
senior tag
Köss egy fejhallgatót a Scarlett-re, probléma megoldva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyúrósok ide!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- 3D nyomtatás
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Horgász topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- DIGI internet
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen