- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- C# programozás
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Sweet.tv - internetes TV
- Crypto Trade
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- macOS PC-re
- Hálózati / IP kamera
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz #24845312 #23418 üzenetére
Az volt a válaszuk, hogy távolról ellenőrizték a kapcsolatot, és a rendszerükben hibát nem állapítottak meg, de ha kérjük, kijönnek házhoz is, de ha akkor ott helyben azonnal nem tapasztalható a hiba, akkor a kiszállási költséget kifizettetik (és természetesen nem csinálnak semmit).
Ez nem egyedi, ilyet mondott már nekem a Voda és a Telekom ügyfélszolgálat is, ilyenért nem lkell a Digihez menni.
-
asdf_
veterán
válasz #24845312 #23423 üzenetére
Amikor a router újraindul, akkor vagy új IP címet kér DHCP-n, ha üveges net, akkor meg "betárcsázik" PPOE-n, ergo a túloldalon a logokban mocskosul látszik, hogy az az eszköz aznap hányszor indult újra (csak azt nem, hogy magától, vagy user indukálta-e az újraindulás). De fogsz egy régi okostelefont, rögzítesz fél napnyi videót a modemről vlaami ócska felbontásban (320x240 pl.) ott a ledeken látszi kaz újraindulás. Vagy bekapcsolva hagysz egy gépet 24 órára és parancssorban elindítod azt, hogy ping 8.8.8.8 -t, 24 óra elteltével nyomsz rá egy CTRL-C-t és ott van az elveszett és el nem veszett csomagok száma. Aztán ezeket lehet lóbálni nekik. Napi száz újraindulást nem egy nagy történet igazolni, főleg, hogy látják ők is nagyon jól.
-
asdf_
veterán
válasz #24845312 #23425 üzenetére
Ez nem így működik, hogy ha kijönnek és nem jelentkezik a hiba, akkor nincs hiba. Siman bejelented, közölve 25 időpontot, amikor magától újraindult. Kutyát nem érdekel, hogy amikor a szerelő kijön, akkor épp újraindul-e. Úgy indul a történet, hogy az elmondottak alapján egy új végponti eszközzel a kezében jelentkezik nálad és kérdés nélkül cseréli. Amennyiben kiszállási díjat számítanának fel, azt azonnal megkifogásolod emailben, melyben CC-zed a hírközlési hatóságot is.
-
asdf_
veterán
válasz mirci18 #23434 üzenetére
Adott egy Beko mosógép amit tavaly vettem egy Outletben
Vadász, vadász...
Lényegtelen mit mond a Beko vagy a szervize, mert neked az outlet adta el 5 év garival a terméket, így az 5 évet is ez vállalta jogilag. Tehát bekopogtatsz hozzájuk (előtte bescaneled, lemásolod az általuk láírt és lepecsételt jótállási jegyet!!!), hogy hello, van egy kicsi probléma, lepattantam a gyári szervizről, te viszont ezt itt 5 évvel vásároltad, ott a pecsét, ott az aláírás, így lesznek szívesek szerződéses kötelezettségüknek helytállni. Aztán max egymás között lemeccselik, de neked ahhoz már semmi közöd.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz mirci18 #23436 üzenetére
Ha már javítva van és ki is fizetted, akkor szerintem veszett fejsze nyele. Mert ugye lehetőséget kellett volna biztosítani az eladó részére, hogy orvosolja a hibát. Mondjuk a szakszerviz véleményét, hogy tényleg hibás volt, vélhetőleg elhiszik, összegileg (én a feléből megoldottam volna) azonban lehet szkanderozás.
A 100 km-re pedig a tértis levél a megoldás. -
asdf_
veterán
válasz ElektrikusDE #23440 üzenetére
Én nem hagynám annyiban, legalább árleszállításra kérném az eladó céget, mivel megtévesztettek a garancia idővel!
A fenéket. Ha pecsétes aláírt papír van róla, hogy 5 év, akkor természetesen az 5 évet hajtjuk be az eladón, és nem kérünk 10-15e Ft. jóváírást (ami arra lenne elég talán egy esetleges következő meghibásodásnál, hogy kijön a szerelő és ránéz).
-
asdf_
veterán
-
asdf_
veterán
válasz MaxxDamage #23501 üzenetére
Nem fogják megáfázni, mert a gyártó küld mellé 0 fontos számlát, meg olyan papírt, hogy garanciális csere, így simán átmegy majd a vámon. Hogy a vámkezelési díjat megúszod-e, az jó kérdés, meg amúgy azt sem tudom, hogy postailag a UK az még EU-s-e vagy sem (mert egy rakás dolog még úgy érvényes, mintha EU-sak lennének, pl. idén október elsejétől kell csak útlevél, a beutazáshoz, addig jó az EU-s személyi, pedg ugye tavaly január óta nem tagok).
-
asdf_
veterán
válasz MaxxDamage #23508 üzenetére
Ne olvasd be akkor a tv-s topikba, valakinek épp most esett le a falról...
-
asdf_
veterán
válasz RobberBaron #23522 üzenetére
Nem a bolt tette rá az árkülönbözetet, hanem ennyibe kerül. Te viszont azal, hogy átveszel egy olyan terméket, amiről tudod, hogy nem kell és visszaadod majd, pont az általad említett 34 ezer Ft-tal szopattad meg a boltot.
-
asdf_
veterán
AFAIK ez már eddig is így volt.
-
asdf_
veterán
Másfél hónapos(!) SSD-mben 722GB írás van. 3,4TB az ennek egyrészt négyszerese tizedannyi idő alatt (tehát effektíve 40*-es használat hozzám képest), másrészt a kipróbáláson is messze túl van.
(meg eleve mit kell ezen tesztelni, CrystalDiskMark adatok ott vannak a neten, ha SLC cache-es, akkor valahol biztosan megvan az is, hogy mikor fut ki a pufferből constant write esetén, én el nem tudom képzelni, hogy mi volt az a hatalmas megfejtés amire jutottál a tesztelés során és hogy ehhez miélrt kellet 3,4TB írás).
Az 50% szerintem is sok, de a teli árat visszavárnod imho alaptalan. -
asdf_
veterán
Ilyenkor szoktam én a trackinget (amíg még elérhető) lementeni. És egyértelmű, hogy akkor mikortól indul.
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #23593 üzenetére
Lásd Western Digitalnál a vinyó RMA gari. Az sztem a gyártás időpontjától indul.
Nem, a gyárban elindítják automatikusan gyártás ideje + x nappal, de ezt később a vevő módosíthatja számlával. Tehát az inline rendszerben hiába járt le, ha +2 hónapot figyelt még valahol, akkor is vissza leht küldeni, ha van gyári számos számla.
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #23590 üzenetére
De te sem érted. Minden jótállást onnan kell számítani, amikor átvetted. Ha a kötelezőn felül kapsz plusz éveket, az is ugyanúgy eltolódik pár nappal, ha a számlán levő dátumot nézik.
Te nem érted. A kötelező jótállás indulásának dátuma az átvétel dátuma, mivel azt jogszabály írja elő. Ha a gyártó önként ad további két évet, egyáltalán nem evidens, hogy az átvétel dátumával indul, simán írhatja azt feltételnek, hogy a vásárlás dárumától indul az önkéntes, és egy 23-i számlával amit 29-én vettél át, 3 év múlva 25-én teljesen jogosan hajtanak el, mert azt írták, hogy a vásárlás dátumátol adnak 3 évet, nem pedig az átvételtől.
-
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #23599 üzenetére
Úgy, hogy azt írja, hogy a vásárlástól számítva indul, onnantól hogy leírta, az érvényes. és punktum, Valamint úgy, hogy a számlán szerepel dátum, a termék neve, gyári száma, mindene, így azon egyértelmű minden. Utólag viszont egy tracking alapján az életben nem bizonyítod, hogy mit, mekkorát, honnan, hová vittek. Az csak annyit mutat, hogy valamit vittek, valahonnan valahova (ezeket nem feltétlenül látod, hogy honnan hova!), és két biztos dolog van benne, a feladás és az átvétel dátuma. Ez egy adott termék jótállásának indításával kapcsolatosan nem tartalmaz SEMMIT. És egy WD pl. nem fog holmi tracking ID-kkel szarakodni, ami neki kínai nyelven van ellenben semmi nem szerepel rajta a termékéről, számla és hali, más nem érdekli.
Adok neked egy ezrest, ha megmondod, hogy ez honnan hova ment (az áthúzott posta egy településnév, ami NEM egyezik a címzett településsel, tehát a cimzett helység meg sem található rajta egyáltalán) és mi volt a szállítmány.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz MaxxDamage #23602 üzenetére
Afaik nincs, vásárlás helyére kell visszavinni. De nem Seagate az, ne parázz
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz skill84 #23606 üzenetére
Akkor visszakéred, aztán teszteled tovább, letölöd a régi toshiba sotrage diagnostic toolt hátha ismeri a hdd-t és viszaviszed, majd ha meghalt. És próbáld ki másik gépben is persze.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Frontiner #23616 üzenetére
Nem, nem lopás. Lopás az, hogy eltulajdonítasz valamit. Itt pedig az történik, hogy egy MÁSIK jogszabályt nem tartanak be, azt, hogy az elállásról való értesüléstől, illetve a termék igazolható visszaküldésétől számított 14 napon belül nem térítik vissza a vásárlás összegét. Ha nem kívánod megvárni a békéltetőt, nyitva áll előtted az út, hogy közjegyzőnél fizetési meghagyást bocsáttass ki és persze a területileg illetékes kormányhivatalnál is bejelentést tehetsz
(amúgy valami Strauss szarba sikerült beleugrani?) -
asdf_
veterán
válasz tonyrulez #23643 üzenetére
Attól függ, honnan származik a termék. Ha official, akkor megy az eredetivel, ha meg valami szürkeimportos, akkor meg anniyval, amennyit az Ipon kap, és ezt kapod te is, ha kettőt kettőt, ha hármat, akkor hármat. Értelemszerűen ilyenkor ez árban is meg szokott jelenni. Mivel szabad piac van, senkinek nem kötelező a Seagate magyar forgalmazójától vásárolnia a terméket, veheti Jürgentől vagy John-tól is 2 év garival, ha épp olyanja van.
-
asdf_
veterán
151/2003.
5. § (7) Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez *
1. Háztartási készülékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen hűtőszekrény, fagyasztó, kombinált hűtőszekrény, villanytűzhely, mosógép, centrifuga, szárítógép és ezek bármely kombinációja, mosogatógép, vasaló, vízmelegítő, fűtő-, légkondicionáló- és egyéb légállapot-szabályozó berendezés, porszívó, gőzzel működő tisztítógép, szőnyegtisztító-gép, padlósúroló- és fényesítőgép, varrógép, kötőgép, villanybojler, szivattyú;[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz QUEST-ION #23668 üzenetére
Mobilüzletnél nagy kérdés, hogy lehet, hogy valójában új készüléket vásároltál, de vajon papíron is azt-e? Van blokkod, számlád 27%-os áfával, vagy csak adásvételi szerződésed? Mert utóbbi esetben sanszosan jogilag használt a készülék amit vásároltál, és így nem a kötelező jótállás szabályai vonatkoznak rá, így az sem, hogy A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre, amiből -számomra- logikusan az következik, hogy csere esetén magának a cserekészüléknek is újnak kell lennie. Ha ténylegesen-jogilag is- újat vettél, akkor ha nem tudnak se javítani se újra cserélni, akkor a vásárláskori árat kell visszakapnod.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Krisztianby #23685 üzenetére
Ha bankkártyával fizettél, akkor én most emelném meg a telefont, hogy jövő hét szerdáig vagy nálad van a hiányzó szék összege a számládon, vagy indítod a chargebacket.
-
asdf_
veterán
válasz ttomas2005 #23699 üzenetére
A vodás papíron rajta van, hogy a jótállási igény hol érvényesíthető. De ha már ott voltál a SES-ben, egyszerűbb lett volna ott megkérdezni.
-
asdf_
veterán
válasz devilzero #23712 üzenetére
Csak fogyasztó (=magánszemély) vásárló esetén foglalkozik az Apple a második és esetlegesen a harmadik évben garisan a készülékkel (és a tájékoztató alapján akkor is csak ingyenes javítást kínál, a harmadik utáni negyedik meghibásodás eseténi kötelező cseréről, a 30 napon belül nem tudják megjavítan eseténi kötelező cseréről mélyen hallgat).
Mi van akkor ha valaki eladja a cégre vásárolt eszközt például fél évesen és 1,5 évesen meg tönkremegy?
Semmi, az már lejárt garis volt a meghibásodás pillanatában.
Mástéma de lehet hasonló: sok hardveraprós Apple hirdetést látok, ami a mai napig 1 év garanciával adnak, az is ilyen céges vásárlás lenne ÁFA trükközéssel? Mi ennek így az értelme?
Sok a madár.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Superhun #23716 üzenetére
Valamint 151/2003. mert ugye kötelező jótállás alatti termékről kell, hogy szó legyen
2. § (1) A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez
13. világítástechnikai termékek 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen lámpatest, fényforrás;[ Szerkesztve ]
-
-
asdf_
veterán
Kötelező jótállás és így az ártól függő része is (10-100e, 100e-250e, 250e+) fogyasztónak jár csak. Fogyasztó=magánszemély.
Cégnek azért nem jár ez, mert két egyenő kaliberű fél szerződik egymással, cég céggel, tehát e céget nem kell megvédeni, ellentétben a fogyasztóval, és feltételez üzleti használatot is (pl. showroomban megy napi 10 órát a cucc). A Sony honlapon a lakosságnak járót tüntetik fel. A jótállási jegyen, vagy tőlük érdemes megkérdezni, hogy céges vevő esetén mi az eljárásuk. Cég ugyanúgy kaphat 3 évet, de ezt az eladó önként, a jogszabályban előírtakon felül adhatja, a lakossági vevőnek ez viszont jár, jogszabály által előírtan. -
asdf_
veterán
Nézd meg azért az az Euronics oldalt reklámblokkoló meg scriptblokkoló nélkül is, hátha.
De Edigitalnál átklikkelve az 50"-os modellre 3 év van (és 30 ezerrel többért én tuti azt venném amúgy, 43"-os TV-ért 260 az eléggé rablásközeli, ilyen árkülönbseg mellet nobrainer az 50-est venni), szóval ez csak elcseszés lesz szerintem továbbra is. -
asdf_
veterán
válasz Lackooo84 #23780 üzenetére
A samsung pont 1+1 évvel szórakozott régen, rosszul emlékszel szerintem.
A kiterjesztett jótállást csak a Samsung Electronics Magyar Zrt. által forgalomba hozott készülékekre lehet igénybe venni.
Samsung jótálási jegy
1 „Kiterjesztett Samsung jótállás”: a Samsung az általa forgalomba hozott termékekre 12 hónap teljes körű kötelező jótállást (alapjótállás) és további 12 hónap kiterjesztett Samsung jótállást biztosít. A kiterjesztett Samsung jótállás alapján a jótállás kizárólag a készülék kijavítására vonatkozik, továbbá az alapjótállási időt követően történő fődarab csere esetén a jótállási igény elévülése nem kezdődik újra. Mobiltelefonok esetén a kiterjesztett Samsung jótállás nem terjed ki a készülékkel együtt értékesített tartozékokra, és a beépített akkumulátorra. -
asdf_
veterán
válasz Aprósólyom #23801 üzenetére
A cipőkre eddig is 6 hómap volt (és nem jótállás, hanem szavatosság, pont emiatt, mert nem kötelező jótállás alá van sorolva, így 6 hónap szavatosság jár rá, mint bármi másra). A félreértések elkerülése végett: a zsvatosság 24 hónap, ebből a 6 hónap az, amikor a fogyasztónak nem kell bizonyítania, egy 3 ezres termékhez a 15. hónapban nyilván nem szerez be az ember egy szakvéleményt 1 ezerérért, hogy szavatosságozhassa.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Dare2Live #23804 üzenetére
Nem visszavinni kell 14 napon belül, hanem az elállást jelezni, ez így bukóközeli. Valamint ha jól rémlik, az átvétel napja az első nap, így lehet, hogy nem is szombaton, hanem már pénteken járt le az a 14 nap. Amennyiben nem, akkor még van egy órád a rendelés után általuk közölt módon elállni, ha email, akkor másolatban menjen magadnak is.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz -cobra- #23814 üzenetére
A kérdés, hogy mit jelent az együtt nem működő. Nem jelenik meg, vagy pedig nem veti magát alá a békéltető testület döntésének? Utóbbival nincs semmi gond, mivel a testületben nem szakemberek ülnek, így ha én cég lennék, és a testület hülyeséget ítél, akkor természetesen én sem vetném alá magam a döntésüknek. Ha őkl ezt sorozatosan teszik, akkor én is.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Mert valaki lusta volt leprogramozni, hogy kosárba kerüléskor csekkolja, hogy időközben változott-e a termék ára és erről figyelmeztetést adjon, hogy így is akarja-e.
Persze ha ismételhető, úgy már viccesebb. Ryanair jegy? Nálam ott szokott ilyen lenni, hogy az egyik nézetben ennyi, de amikor leklikkelem, akkor már több.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
A termék beérkezésétől (visszatarthajta blablabla) számított 14 napon belül, vagy amikor az ember a feladásról bizonyítékot küld (tracking n), onnantól számított 14 nap..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology DS223 (2GB) /// Teljesen Új // Számlával és 2 év Garanciával
- Épített szépség - I9-13900K - 3080 Ti - 32GB
- Airpods Pro 2 Lightning /// Apple Garancia 6 Hónap + SZÁMLA
- AirPods Pro 1 MagSafe Charging Case /// Számla + Garancia
- Samsung Galaxy Buds FE Fekete Fülhallgató /// Bontatlan // Számla + Garancia