- Ubiquiti hálózati eszközök
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- AliExpress tapasztalatok
- Crypto Trade
- Sweet.tv - internetes TV
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bitcoin topic
- ASUS routerek
- Tovább ég a bitcoin-láz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Timocicu
senior tag
Sziasztok!
Kissé összetett kérdésem lenne, ami fogyasztóvédelemmel kapcsolatos. Ha valaki tud, kérem segítsen, adjon támpontot, merre lépjünk tovább, mit tehetünk, mert sürget az idő.
Vásárolni szerettünk volna a Gyáli úti bútoráruházban egy kanapét 2009.09.11.-én. Mivel nem volt készleten, leelőlegeztük 20.000ft-al. / Teljes vételár: 78990ft. /
A számlán szerepel, hogy szállítási idő kb 2hét, az eladó is ezt az infót adta: 1-2hét általában.Na de!
Én a második héttől nap, mint nap hívtam Őket, hogy beszállították-e már a kanapénkat. Mivel külföldről jött volna, már mondták, hogy van a győri üzletükben, majd onnan felkérik mind a 12db-ot, mert több megrendelés is van a mienk mellett. De onnan 2 a következő 2 hét alatt sem ért fel.
Október 20.-án telefonos érdeklődésemre közölték, "Csoda történt, megérkezett a külföldi szállítmány" , de mindez 6 héttel a megrendeléstől számítva történt.
Közben, az anyagiak úgy alakultak, hogy el szerettünk volna állni a vásárlástól, mert nem teljesítették a beszállítást a meghatározott 2 héten belül, sőt többszöri ígéretük ellenére csak 6 hét múlva érkezett a kanapénk.
Személyes megkeresésünkre az eladó közölte: " Ez van! Késett a beszállító cég! Ha nem kérjük az árut, elveszítjük a teljes vételár 20%-át, ami jelen esetben majd 16.000ft. "
Felhívtuk a Fogyasztóvédelmet, ott azt az információt kaptuk: írjunk be a Vásárlók könyvébe, hogy kérjük a teljes előleg megtérítését, sőőőőőt az esetleges felmerülő költségek / telefonköltség, üzemanyagköltség / megtérítését is. Megtettük. Aznapi dátummal kaptunk egy nyomtatott levelet, hogy " Kérésünket nem teljesítik, felajánlják a teljes vételár 10%-át engedmény gyanánt. A borítékon azért október 26.-a van. 28.-án kaptuk kézhez. 2 hetünk van arra, hogy átvegyük a megrendelt árut.!!
Mi a két hét beszállítási idővel kalkuláltunk, közben váratlan kiadások merültek fel, ezért akartunk elállni a vásárlástól, de ez Őket egyáltalán nem érdekli, Nekik így is nyereség / 16.000ft / lesz belőle. A két hét ma jár le, ezért sürgős a dolog. Mit tegyünk?
Kényszeríthetnek arra bennünket, hogy ne veszítsük el az előleget, megvásároljuk a terméket??
Minden segítséget nagyon köszönünk!
„Kell, hogy valahol hiányozzak, hogy álmatlan éjt okozzak, hogy valaki, ha nincs is messze, felriadjon minden neszre, hogy én legyek az élete értelme.”
-
HUN]Repa
aktív tag
Kedves ,Jared ,hozzájárulsz hogy a fotókat felrakjuk ? mert akkor megnézzük a kis összeszerelési sérülést ,hogy tisztán lássanak ha már igy kikéred a kedves fórumozok véleményét is ! Amúgy meg nem tudom miért kell lázongani ,mondtuk ,írtuk hogy 15nap max és ki lesz neked cserélve ? E-mailt nyilvánossá tehetem ? szerintem itt egyáltalán nem jogos amit írsz.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Ariadne
őstag
Mennyire bízhatok a boltos szavában?
Hát most mondhatnám, hogy ha ló legel a sírján, de azért a jelenlévő kereskedőkre tekintettel, akik a kivételek , azt mondanám, hogy ami nincs leírva, azt ne hidd el neki, de egyébként senki másnak sem. Mondani bármit lehet, utólag egyikőtök sem tudja bizonyítani... A lap bevételekor egyébként köteles lenne kiállítani egy jegyzőkönyvet, kötelezően szerepelnie kell rajta jópár dolognak.
Amit kötelező elfogadnod: javítás (nem valószínű, h lehet), csere másik ugyanolyanra, ha ez nem megy, pénz vissza. Viszont megállapodhatsz szabadon bármilyen megoldásban, és a gyarkorlatban ha jobbat adnak, ami neked egyébként teljesen jó, akkor érdemes elfogdadni. Feltéve, ha tényleg új termék, tehát nem használta előtte senki, és új garanciapapírt adnak - új termékhez új garancia jár.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hát mit mondjak, a részleteket nem ismerem, amit tudok, az az, hogy HUN]Repáékra nem szokott panasz lenni, korrektül intézik a dolgokat. De biztos akad itt más is, aki némi támpont (fénykép) alapján elfogulatlanul mondana valamit a dologra. Látatlanban lehet bárkinek igaza.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Jared
aktív tag
válasz HUN]Repa #4102 üzenetére
Ciao!
Sejtettem, hogy írni fogsz. Szerintem akkor tisztázzuk és tegyétek fel a fotókat, ez így korrekt. Belátom kicsit elvetettem a súlykot, az eltanácsolási szándékot ezennel visszavonom, megvárom mi sül ki a dologból. Részben igaz a lázongás, hiszen az összeszerelés a rendeltetésszerű használat része szerintem (nem, nem légkalapáccsal vertem be a csavarokat).Egyébként ez az x-edig gép, amit összeszerelek és eddig ilyen probléma nem volt. Az e-mailt ne tedd nyilvánossá, ha megkérhetlek, én sem teszem. Továbbra sem értem miért a nagykerre hivatkozik a cég, illetve pontosan mi romlott el az alaplapban az összeszereléstől. Remélem ez a véleménysurlódás közöttünk nem fogja befolyásolni a garanciális ügyintézést.
Üdv,
[ Szerkesztve ]
Jared Soldier vagyok, Hendrix szellemi örököse. A szomszéd lakásban lakom.
-
Ariadne
őstag
válasz Timocicu #4101 üzenetére
Nomármost kérdés, mi van leírva és pontosan hogyan. Egyrészt magán a megrendeléskor kapott papíron (előlegként, foglalóként szerepel, vagy egyáltalán hogy), másrészt azóta mi van, ami írásban történt (vásárlók könyve bejegyzésben mi szerepel pl.). A legjobb lett volna amikor letelt a két hét és nem hozták, levelet küldeni/vásárlók könyvébe beírni náluk, hogy kösz, így nem, két hétről volt szó.
Alapvetően írásban kellene nekik válaszolni még egyszer, tértivevényes levélben a számlát kiállító cég székhelyére (e-cegjegyzek megmondja), leírva, hogy jeleztétek, hogy nem kell már, mert túllépték jelentősen a határidőt, kéritek vissza a pénzt 8 napon belül erre és erre a bankszámlaszámra, ha nem kapjátok meg, a további költségeitek megtérítését is kérni fogjátok. Innentől meg pereljenek, ha kedvük tartja...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Timocicu
senior tag
válasz Ariadne #4107 üzenetére
Köszi a választ és a segítséget!
A számlán megrendelés előlegnek van feltüntetve.
Vásárlók könyve bejegyzésben mi szerepel ??
Mármint pontosan mit írtam be Nekik?„Kell, hogy valahol hiányozzak, hogy álmatlan éjt okozzak, hogy valaki, ha nincs is messze, felriadjon minden neszre, hogy én legyek az élete értelme.”
-
Ariadne
őstag
válasz Timocicu #4108 üzenetére
Igenigen, erre gondoltam, hogy mit írtatok be. Olyasmit, hogy mivel nem volt itt időre, ezért már nem kell? Lényeg, hogy benne volt, hogy a késésük miatt már nem kell a bútor és adják vissza a lóvét?
mod: Az jó, ha előlegként van rajta, az ugyanis csak egy megállapodás, hogy a többit majd később fizeted. Van rajta esetleg olyan konkrétan kiírva, hogy ha nem veszed át, elvész?
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sasa311
veterán
válasz Ariadne #4109 üzenetére
Javíts ki ha tévedek, de szerintem ez ott el lett cseszve, hogy megvárta Timocicu, hogy megérkezzen az áru.
Akkor meg mire hivatkozzon? Hogy eddig ráért, de most, hogy megjött már késő? Ez így elég sánta...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Timocicu
senior tag
válasz Ariadne #4109 üzenetére
Igen, pontosan!
" 2009 szeptember 11.-én az esetleges készlethiány miatt megrendeltünk és leelőlegeztünk / 20E FT / egy Vanessa ággyá nyitható kanapét / 78990ft / Szerződés szerint a szállítási - beérkezési idő 2 hét lett volna. A cégük hibájából ez az idő 6 hétre húzódott. Október 21.-én kaptunk sms értesítést, melyben közölték megérkezett a kanapé, át lehet venni. A több hetes késésük miatt elállunk a vásárlástól. A mai napon az eladó azt a felvilágosítást adta, hogy ez esetben elveszítjük a teljes vételár 20%-át, ami majd 16E ft.Fogyasztóvédelemhez fordultunk és kérjük a teljes előleg haladéktalan és maradéktalan visszafizetését és a felmerülő költségek megtérítését / telefonköltség, mivel a második héttől, szinte nap, mint nap érdeklődtünk a termék beérkezése felől és üzemanyagköltség , mivel többször bent jártunk áruházukban személyesen is érdeklődni /.
Üdv: ... "
Nem, ilyen egyáltalán nincs feltüntetve rajta. Egy nyomtatott számla. volt Sconto áruház
[ Szerkesztve ]
„Kell, hogy valahol hiányozzak, hogy álmatlan éjt okozzak, hogy valaki, ha nincs is messze, felriadjon minden neszre, hogy én legyek az élete értelme.”
-
sasa311
veterán
Mi a gond?
Rá van írva a papírkádra, hogy 36 hónap gari van rá, ami ha jól számolom 2010 vége.
Elromlott, beadtad, vagy szerelik vagy cserélik.Teljesen mindegy, hogy bízol-e a boltos szavában, kötelessége a kettőközül az egyiket.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Ariadne
őstag
válasz Timocicu #4111 üzenetére
Ejj, na a gond az, hogy beleírtátok, hogy kaptatok értesítést arról, hogy megérkezett... Hú ezen még gondolkodnom kell kicsit, mit lehet tenni, mert ezek szerint akkor álltatok el, amikor már ott volt, és elismeritek írásban, hogy értesítettek is erről... Ha előtte írtátok volna, nem lenne gond, ez így most viszont necces lehet.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Timocicu
senior tag
válasz Ariadne #4113 üzenetére
Ajajjj!
Necces? Akkor csak meg kell vegyük?
Ez történik akkor, mikor valamit nagyon szeretnénk, de jön egy kis csúszás és nem vagyunk tisztában azzal, hogy mit tehetünk!
mod: Vagy ugrik a vételár 20%-a?? Az sincs írásba foglalva sehol!
Hasukra ütnek és kitalálják??Engem az bosszant, hogy még azt sem ajánlották, fel vásároljuk le a pénzt, csak egyszerűen vagy megvesszük a megrendelt terméket vagy ugrik az előleg majdnem egészében. Holott ... Ők csúsztak a beszállítással + 4 hetet a számlán írt 2 héttel szemben!
[ Szerkesztve ]
„Kell, hogy valahol hiányozzak, hogy álmatlan éjt okozzak, hogy valaki, ha nincs is messze, felriadjon minden neszre, hogy én legyek az élete értelme.”
-
sasa311
veterán
válasz Timocicu #4114 üzenetére
Mielőtt Ariadne kitúrja a PTK-ból, hogy mi a teendő ilyenkor, kicsit próbáld reálisan nézni a helyzetet.
Én vagyok az eladó. Bejön valaki, rendel egy árut, kifizeti érte az előleget. Késik az áru, a vevő ugyan telefonálgat, hogy mikor jön már meg, de sose mond semmit.
Megjön az áru, küldök neki sms-t, erre kijelenti, hogy neki váratlan esemény miatt nincs rá pénze és kéri vissza az előleget. Hm...Az előleget pont azért kell leadni, mivel azt a kanapét NEKED rendelték. Másnak nem kell. Egyáltalán nem biztos, hogy el lehet adni. Vagy ha el lehet csak fél év múlva, akkor meg drága a tárolás.
Összességében azt akarom kihozni ebből, hogy ugyan a késedelem késedelem, de a bolt jogosan tartja vissza az előleget, mivel egy árva szót nem szóltál 3-4 hét után, hogy kösz, akkor mégse kérem. Az meg nem tartozik rájuk, hogy neked pénzügyi nehézségeid lettek közben.
Valójában én úgy érzem, hogy te nem azért akarod visszamondani ezt a vételt, mert késett a cucc, hanem mert nincs meg rá a pénz. Az, hogy késett csak egy jó ürügy, csak lekéstél róla.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Timocicu
senior tag
válasz sasa311 #4117 üzenetére
Mint írtam is, azt mondták van Győrben, de onnan sem ért fel két hétig. Én mondtam nekik telefonban, miért nem mondják, hogy oldjam meg a szállítást, akkor már pár hete használhatnánk a kanapét. De semmi!
Nem az a gond, hogy nincs meg rá a pénz, mert megvan. De maga a téma kezelése ...
Amilyen hangnemet megengedtek maguknak, holott Ők szúrták el a dolgot. Győrből is csak a harmadik hét elteltével kezdték el intézni a felszállítást, ami mégsem történt meg, mert mégis a külföldi beszállító szállított jó kis késéssel. A mai világban ilyet megengedhet magának egy cég??? Annyit sem mondtak, hogy sorry, a mi hibánk volt.Persze azt is megértem, amit írtál, de ez akkor sem korrekt így a részükről sem. Pláne, hogy nem mi voltunk az egyetlen megrendelők, mert másik 11 megrendelés is volt már előttünk! Biztos még utánunk is voltak. Tehát elkelne. De még a gesztus is más, hogy vásárolják le akkor az összeget.
Nem ürügy volt!
Ezt az előleg visszatartást azért nem kellett volna közölniük az elején????
Vagy írásba foglalni?? Mindig csak utólag derül ki minden?? Szép kis elintézési mód![ Szerkesztve ]
„Kell, hogy valahol hiányozzak, hogy álmatlan éjt okozzak, hogy valaki, ha nincs is messze, felriadjon minden neszre, hogy én legyek az élete értelme.”
-
Ariadne
őstag
válasz sasa311 #4117 üzenetére
Nos igen, hasonlóra jutottam végül én is.
Timocicu: Jelen esetben a bútoros késedelme esetén két lehetőség van: vagy kéred továbbra is, vagy elállsz a szerződéstől. Az elálláshoz viszont ilyen esetben, ha nem egy bizonyos időpontban/alkalomra szólt a cucc, bizonyítanod kell az ún. érdekmúlást, vagyis azt, hogy már nincs szükséged rá, pl. ha már vettél egy másikat addig (esküvői tortánál pl. nem kell bizonyítani, mivel azt csak aznap lehet teljesíteni, egy kanapé viszont egy hónap múlva is kanapé). Ha nem tudod bizonyítani, hogy már nem áll érdekedben megvenni (a pénzhiány nem elég), akkor bizony meg kell venni.
De persze lehet, hogy egy bútorüzlet nem fog nekiállni pereskedni emiatt, viszont az is lehet, hogy igen, ezt már egyénileg kell eldönteni, hogy mit tesztek. Egyébként egy gyakorlatilag teljesen az esettel azonos jogesetet is találtam, ami megerősíti, hogy így van. Ott autónál szintén késett, és a megérkezésről szóló értesítés után két nappal szólt a vevő, hogy már nem kell - de fel tudta mutatni a papírt, hogy azért nem kell, mert addigra már vett egy másik autót.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Timocicu
senior tag
válasz Timocicu #4118 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy mikor beírtunk a Vásárlók könyvébe Nekik, akkor azt mondták, hogy két hetünk van átvenni a kanapét, mellesleg ez sincs leírva sehol. Értem én, hogy nem tarthatják hónapokig, de szóban ezt odavágták és kész. Bezzeg nekünk várni kellett??
Lehet már el is adták!
Én csak gondolom, naívan, hogy megindult a levelezés ugye és az utolsót Ők küldték október 28.-án ... akkor ez a két hét most ismét onnantól számít??„Kell, hogy valahol hiányozzak, hogy álmatlan éjt okozzak, hogy valaki, ha nincs is messze, felriadjon minden neszre, hogy én legyek az élete értelme.”
-
localhost
Közösségépítő
válasz Timocicu #4121 üzenetére
Nincs az az Isten (törvény!) ami alapján téged kötelezhetnének az átvételre!
A kódszó : hibás teljesítés.¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
localhost
Közösségépítő
válasz sasa311 #4117 üzenetére
Amit a bolt jogosan tartana meg az nem az "ELŐLEG" címen, hanem a "FOGLALÓ" címne átvett összeg. Az előleg visszajár, a foglaló nem! (sőt, ha az üzlet időre az eladó hibájából nem jött volna létre akkor a foglaló duplája jár vissza!) Nos mi van arra a papírra írva?
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #4122 üzenetére
Nem hibás, késedelmes, hatalmas különbség! A késedelem nem jelenti azt, hogy akkor már kész vége, és búcsút mondhatunk egymásnak...
Az összeg előlegként volt a papíron, de ez itt nem oszt, nem szoroz. Vagy elfogadja a cég, hogy elállt és visszaadja a pénzt, vagy nem fogadja el és kötelezi, hogy megvegye. Harmadik lehetőség várni, hogy majd lesz valami...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sasa311
veterán
válasz localhost #4123 üzenetére
De pontosan ez a problémánk nekünk itt, hogy az üzlet NEM az eladó hibájából nem jön létre, hanem Timó nem veszi át a késedelem miatt.
Namost az itt a kérdés, hogy elfogadható-e a késedelem miatti reklamáció akkor, hogyha amíg késett nem reklamált a vevő csak amikor már megérkezett a cucc.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
localhost
Közösségépítő
válasz Ariadne #4125 üzenetére
Igen, késedelmes:
PTK:
A jogosult - függetlenül a késedelem felróhatóságától - követelheti a teljesítést vagy, ha érdekmúlás következett be, elállhat a szerződéstől. Még érdékmúlást sem kell bizonyítani, ha fix időpont volt a teljesítésre megszabva.
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
sasa311
veterán
válasz localhost #4127 üzenetére
Igen, ide már eljutottunk 10 hszel ezelőtt.
A problélma még mindig a következő:
- érdekmúlást nem lehet bizonyítani, mivel nem vettek új kanapét
- nem volt fix időpont megadva. szóban ígértek 2 hetet, de szó elszáll, szag megmarad.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #4127 üzenetére
Igen, de az "1-2 hét" vagy akár "2 hét" nem számít fix időpontnak, még ha rá is van írva a papírra. Fix időpont az, ha egyértelműen kitűnik, hogy csakis akkor és nem később. Vagyis vagy bizonyít érdekmúlást, vagy meg kell vennie.
mod: Persze érdekmúlás lehet más is, pl. azóta kiderült, hogy Afrikába költöznek, nagyitól örököltek kanapét, vagy bármi, ami szerint akkor még érdeke volt, de most már nem, és bizonyítható.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Timocicu
senior tag
válasz Ariadne #4129 üzenetére
nagyitól örököltek kanapét
Ezt , hogy bizonyítsam be??
Ez ilyen bonyolult?? Nem gondoltam, hogy ezzel ilyen galibát okozok itt.
mod: Igen, közben látom az előzőt, de későn vettem észre.
[ Szerkesztve ]
„Kell, hogy valahol hiányozzak, hogy álmatlan éjt okozzak, hogy valaki, ha nincs is messze, felriadjon minden neszre, hogy én legyek az élete értelme.”
-
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #4133 üzenetére
Írták, de vágod, hogy ez nem elég? Ptk kommentár és BH 1995.460 alapján mondom, ha van lehetőséged, nézz utána te is...
mod: Békéltetők - persze, lehet, sőt mivel sokszor nagyon felületesen nézik át az ügyet és szintén sokszor nem jogász az, aki foglalkozik vele, még igazat is adhatnak neked. Ez alapján lehet, hogy fizet is a cég, de ez már nagyon fikció. Mindenesetre pénzbe nem kerül ha jól tudom akkor sem, ha azt hozzák ki, hogy nincs igazad, tehát veszteni nem veszthetsz vele, tévedések összejátszása folytán viszont esetleg nyerhetsz vele.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
sasa311
veterán
válasz Timocicu #4134 üzenetére
Én csak azt mondom nézd reálisan.
Most úgy álltok, hogy 10%-ot (10.000 forint?) buksz a dolgon.
Gondolkodj úgy, hogy miként éri meg neked intézni a dolgot.
Ugye első kör, hogy te + a bolt egyezkedtek amíg lehet, ez ingyen van.
A következő lépés a békéltető testület / fogyasztóvédelem / bármelyik tehetetlen jogvédő bagázs. Ugyan papíron ez is ingyen van, de:
- Gondolom te is dolgozol, így ha elmész egyszer bejelentkezni, meg egyszer a békéltető testület ülésére az 2 szabadnapot jelent. Mindezért cserébe a döntésük nem kötelező érvényű a boltra nézve, minden további nélkül tojhatnak rá.
- Ezután pereskedni akarsz? Befizetsz előre soktízezer perköltséget? Eljárkálsz 4-5 alkalommal a bíróságra (szintén 4-5 szabadnap, utazás, idegeskedés, ügyvéd)? Bízol benne, hogyha egyszer vége akkor megtérítik a perköltséget? Illetve ha vesztesz akkor benyeled a költségeket?
Én azt javasolnám neked ha nem bírsz kibírkózni simán a bolt ellen valamit, ami neked jó akkor hagyd a fenébe, mert akármilyen csúnyán hangzik nem éri meg.
A pereskedésnél anyagilag még kb azzal is jobban jársz, ha megveszed a kanapét...
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #4135 üzenetére
Írták, de vágod, hogy ez nem elég? Ptk kommentár és BH 1995.460 alapján mondom, ha van lehetőséged, nézz utána te is...
Mondjuk ez meglehetősen életszerűtlen (nem abban kételkedem, hogy így van). Újabb kiváló példa arra, amikor a jog önjáróvá válik és nagyon nagyon elszakad a valóságtól. A 2 hét az ugyanolyan egyértelmű, mint a napra pontos dátum. Ezek alapján nyugodtan ráírhat a kereskedő 1 hetet a papírra, miközben tudja, hogy 8 hét lesz. Úgy tűnik jogszabályokat előkészítő jogászok tényleg annyira a legaljából valók mint azt jogász ismerősök mesélik. Ez nagyon gáz. Viszont innentől kezdve semmilyen megrendelésnél nem leszek hajlandó elfogadni az x hét szöveget. Írja le pontosan.
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #4139 üzenetére
Ez véletlenül olyan dolog, ami kezdetek kezdete óta ugyanígy van, szóval nem mondhatnám, hogy valami furfangosság van mögötte. Egyszerűen arról van szó, hogy ha nekem kell valami, ezért megállapodunk, hogy megveszek egy ilyet, amit ő 2 hét múlva hoz el, akkor pusztán amiatt, hogy ő késik vele, nekem még szükségem van arra a termékre. A polgári jogban alapból feltételezzük, hogy a másik is jóhiszemű. Ha tehát szükségem van a termékre, akkor az azt jelenti, hogy még ha késik is vele a másik fél, akkor is szükségem lesz rá, és ezért csak kivételes esetben lehet olyan, hogy kifejezetten emiatt mégsem kérem. És ez az az eset, amikor a szerződésből eleve kitűnik a határidőből, hogy akkor és csakis akkor lehet teljesíteni, nem később. Tipikus tankönyvi példa az esküvői torta, na ott bizony külön bizonyítás nélkül is egyértelmű, hogy csak akkor lehet teljesíteni. De persze egyéb esetben is lehet, de ilyenkor nálam, a késést elszenvedőnél a labda, bizonyítanom kell, hogy már nem áll érdekemben a terméket megszerezni. Ilyen eset az, ha autót rendeltem, késik vele sokat, közben veszek másikat - bizonyítani tudom simán, és egyértelmű, hogy emiatt már nem kell.
Jogiasan ezt vélelemnek nevezik, tehát a jog vélelmezi, hogy azért akarod azt a terméket, mert szükséged van rá, és kevés kivételtől eltekintve ez még késés esetén is fennáll. 1959 óta így van, és egészen biztos, hogy nem csak a magyar polgári jogban.
Ha gondolod, szívesen idézek is, csak nem akarok itt jogszabály meg kommentár szöveget betenni feltétlenül, de ha szeretnétek, nem gond.
mod: Érdekes, hogy amiatt nem panaszkodik senki (vásárló), hogy ugyanígy vélelem az, hogy jótállás ideje alatt, illetve szavatosság első 6 hónapjában a hiba a termékben eleve benne volt... Meg van még jópár vélelem, egyiket sem mostanság találták ki, sőt ha jól tudom, egészen ősi eredetű némelyik.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #4140 üzenetére
Nekem ezzel van bajom
Igen, de az "1-2 hét" vagy akár "2 hét" nem számít fix időpontnak, még ha rá is van írva a papírra. Fix időpont az, ha egyértelműen kitűnik, hogy csakis akkor és nem később.
Mi az hogy a "Szállítási határidő: 2 hét" nem fix időpont és nem azt jelenti, csakis addig és nem később? Ez meglehetősen fix időpont. Megállapodunk, kell valami, belemegyek, hogy várok 2 hetet*, majd nem hozza. Számomra nem életszerű (még ha ősidők óta annak is vélik a jogászok), hogy a 2 hét után bizonygatnom kellene az érdekmúlást. Azt írod:
Ha tehát szükségem van a termékre, akkor az azt jelenti, hogy még ha késik is vele a másik fél, akkor is szükségem lesz rá, és ezért csak kivételes esetben lehet olyan, hogy kifejezetten emiatt mégsem kérem.
Ez egyáltalán nem triviális. És ha azért rendeltem meg most (mert amúgy inkább másra költeném a pénzt), mert a 3. héten nagy partit rendeztem és szerettem volna ha a vendégeim kényelmesen lefekhetnek? Vagy csak jött a nagyi, nálam akart aludni, és szerettem volna neki helyet biztosítani? Menjünk a nagyival közjegyzőhöz, hogy bizony emiatt elhalasztotta az utazást? Ok, a felvetett konkrét esetben ez nem igaz, hiszen telefonálgatott, hogy jön-e már, de nekem a fent tőled idézett részekkel van a bajom.
Jogiasan ezt vélelemnek nevezik, tehát a jog vélelmezi, hogy azért akarod azt a terméket, mert szükséged van rá,
Szóval szép ez a vélelem dolog, de szerintem nagyon nem életszerű. Szerinted az? Ha igen, akkor minek írunk határidőket? Nem lenne elég vélelmezni, hogy az egyiknek úgyis kell, a másik meg úgyis teljesíteni akar. Nem, nem elég. Nekem ne vélelmezzen a jog, hogy mit szeretnék Fájna a jognak azt előírnia a vélelem helyett, hogy késedelem esetén kötelező megkérdezni a partnert, hogy még érdekében áll-e a teljesítés?Hogy őszinte legyek igen gyakran gondolom úgy (és nem csak én) jogszabályokról, hogy az élettől elrugaszkodottak, és egyszerűen azért van még mindig úgy, mert már x éve úgy van és az akkor biztos jó.
*mellesleg külön misét megérne, hogy mi a búbánatos francért van szükség a kiskereskedőkre, ha bármilyen komolyabb dolog kell, azt megrendelik. Basszus, akkor jobb lenne. ha megrendelhetném én a nagyker webáruházától, aztán a szállító nem a kiskerhez vinné, hanem hozzám. Semmit nem szolgáltatnak. És ez a konkrét esetben hatványozottan igaz. Semmi de semmi szolgáltatást a bútorbolt nem nyújt (ha megveszik a bútort akkor sem), mégis busás hasznot tesz zsebre.
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #4140 üzenetére
Érdekes, hogy amiatt nem panaszkodik senki (vásárló), hogy ugyanígy vélelem az, hogy jótállás ideje alatt, illetve szavatosság első 6 hónapjában a hiba a termékben eleve benne volt...
Ez pont tőled nem vártam volna. Ezt a "vélelmet" a termék árában keményen kifizeted, kérdezz csak meg egy közgazdászt. A termékek ára úgy van megalkotva, hogy az emlegetett vélelem miatti "veszteség" is benne van, hogy ne legyen valódi veszteség. Az viszont ritkán fordul elő, hogy a pár hetes szállítási idő miatt* olcsóbb a termék, vagy esetleg a késés miatt árengedményt ad a kereskedő. Egyáltalán nem állítható párba a két dolog.
Attól, hogy ősi eredetű egy vélelem, még nem biztos, hogy a jövőbe mutat...
* és amiatt, hogy nincs egy peték raktározási költsége sem, mert azonnal viszed is!!!
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #4141 üzenetére
Ha partit rendezel és ahhoz kell a kanapé, rendeld meg úgy, hogy ráíratod, hogy 2 hét, ha utána érkezik, nem veszed át. Akkor semmi gond, elállsz és kész. Akkor sincs semmi gond, ha póthatáridőt szabsz, mondjuk azt mondod, hogy oké, még egy hetet várok, de aztán vége, akkor is oké a dolog, elállhatsz gond nélkül.
De ha csak annyi van, hogy 2 hét, akkor marad az érdekmúlás bizonyítása. Még mindig nem érzem, hogy gond lenne ezzel, hiszen azért rendelted meg, hogy használd...A jótállásnál-szavatosságnál is abba az irányba hat a dolog, hogy teljesüljön a szerződés, ha egy mód van rá, ezért elsődleges a javítás, csere, és ezért utolsó megoldás az elállás. Ebben az esetben ugyanígy, elsődleges, hogy ha belementem egy szerződésbe, akkor azt komolyan is gondoltam és igenis teljesüljön, ő adja ide a kanapét én meg fizessem ki az árát.
Nehéz ezt elmagyarázni, nem vagyok egyetemi oktató, meg olyan oktató alkat, ezért nem tudom annyira jól megértetni, mi is a lényege, mint ahogy velem megértették annak idején. Tudod, ez olyan, hogy tudom, milyen a jó bor, de hogy miért lesz pont ilyen, és mitől ilyen, azt már nem tudom megmondani, csak úgy nagyjából, mert nem gondolkodom rajta, amikor iszom a bort... Amikor alkalmazza ezeket az ember a gyakorlatban, akkor sem lehet azon filózni, hogy ejj ez így nincs jól, mert az a szabály, aszerint kell eljárni, egyszerűen nincs idő ezen merengeni. Itt viszont igen.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #4142 üzenetére
Ez közgazdász gondolkodás, a termék ára itt teljesen közömbös, nem erről szól a dolog. Itt van a két fél, vannak a vállalt kötelezettségek és a jogok, amik járnak, a gazdaságosság már egy egészen más kérdés. Nagyon ritkán bejön ugyan (pl. ha nagyobb költség cserélni, javíttathat a kereskedő), de nem ez az alapja a dolognak, hanem az, hogy egymás melletti, azonos szinten lévő felek egy cél érdekében szerződnek egymással, és lényeg, hogy teljesüljön a szerződés.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #4143 üzenetére
No, akkor merengjünk . Szóval az én laikus, viszont hétköznapi élettől úgy vélem kevésbé elrugaszkodott olvasatomban a szerződés egyik legfontosabb része a teljesítési határidő. Azért rendeltem meg a terméket, mert megtetszett, a pénz is megvolt rá, elfogadható volt a szállítási határidő. A kereskedő viszont nem teljesít, sokkal később szállítana. Én viszont amikor aláírtam a szerződést, akkor úgy írtam alá, hogy a határidőn belül szeretném megkapni, addig áll érdekemben megvenni. Akkor is igaz ez, ha nem lehető legeslegeslegkésőbb 2009.11.26. van ráírva, hanem 2 hét. A kulcs szerintem az, hogy azért rendeltem meg ott és annyiért, hogy a határidő letelte után rögvest használhassam. Ebben az olvasatban a határidő letelte után automatikus érdekmúlás van, hacsak nem jelzem, hogy ejnye-bejnye, de azért hozzad. Gondolj bele, lehet, hogy máshol olcsóbb volt, csak ők a valós szállítási határidőt mondták, ezért nem ott vettem meg. Ezt hogy bizonyítom? A másik kereskedő nem fog nekem tanúskodni Minek rúgná össze a port a konkurenciával egy vevő miatt, aki nem nála vásárolt? Annyi pénzért ilyen késéssel viszont már nem kell.
Értem én, hogy a jog nem ezt mondja, de most az a kérdés, hogy jó-e amit a jog mond
A jótállásnál-szavatosságnál is abba az irányba hat a dolog, hogy teljesüljön a szerződés, ha egy mód van rá, ezért elsődleges a javítás, csere, és ezért utolsó megoldás az elállás.
Igen, de ha az elvárható idő alatt nem javít vagy cserél, akkor el lehet állni. A szállításnál is ezt kellene alkalmazni. 2 hetes szállítás helyet 4 hét az már bőven bőven túl van minden határon, más a 3 hét is. Persze hogy mi az alapesetben max tolerálandó csúszás azt sajnos kishazánkban keményen szabályozni kellene, ugyanis itt nincs kereskedői kultúra.Ebben az esetben ugyanígy, elsődleges, hogy ha belementem egy szerződésbe, akkor azt komolyan is gondoltam és igenis teljesüljön, ő adja ide a kanapét én meg fizessem ki az árát.
Úgy látom ott az eltérés a gondolkozásunkban, hogy a határidőt nem érzed annyira szentnek. Helyesen így szólna a mondatod az én olvasatomban: ha belementem egy szerződésbe, akkor annak minden pontját komolyan is gondoltam és igenis teljesüljön, ő adja ide a kanapét határidőn belül én meg fizessem ki az árát. Ha csúszik, akkor egyeztessen velem, hiszen szerződésmódosítás van! -
luciferc
őstag
válasz Ariadne #4144 üzenetére
Ez így nem különválasztható, mutatja ezt az is, hogy az 1 év garos termék olcsóbb mint a 3 év garos. Vagyis továbbra is azt mondom, hogy az egyik vélelem (szavatosság) egy úgymond kötelező szerződési elem, kvázi egy kötelező biztosítás a termékre, ami mindkét félnek inkább előnyös, hiszen a vevőnek biztonságot ad, a kereskedőnek pedig megoldást a sok hibás teljesítési per ellen*. A másik esetben viszont az egész érdekmúlás mizéria csak a hibásan teljesítő érdekét szolgálja szerintem. A határidő után miért is lenne érdekemben a szerződés fenntartása? Nem szórakozásból írtuk az adott határidőt.
* az már egy más kérdés, hogy a kiskerek egy része csak odáig érti a gar miatti plusz bevételt, hogy az az övé.
[ Szerkesztve ]
-
jodován
tag
Csövi!
(de jó, h ide találtam!)
Fogyasztóvédelemmel, garanciával foglalkozó topikot kerestem volna. Látom itt a hosszabb hsz.-ek a jellemzők. Szóval:
Ugyebár van az a tétel: a gyártó fenntartja az előzetes értesítés nélküli változtatás jogát.
Ha egy eszköz - jelen esetben egy router - rendelkezik egy funkcióval (universal repeater), ami hónapokig rendben működik. Aztán nem, és garanciáztatás után sem akar. Megnézve a gyártó oldalát, már nincs is ott a funkció, de a fw-ekben benne van, van amelyikkel működik is néhány órát, aztán csá.Gondolom, ha kivették a repeater funkciót, akkor több termékben sem működött rendesen. De furcsa, hogy akkor a firmware-ben benne van. (Fw-rel kapcsolatban az is furcsa, hogy a legújabb nincs a gyártó oldalán, de megyeget vele router, viszont a hivatalos oldalon lévővel nem.)
Direkt azért ezt vettem, mert tud repeater-kedni. Ment is hiba nélkül hónapokig.
Ha esetleg megpróbálnám még egyszer megnézetni, kell-e biztosítaniuk repeater funkciós cserekészüléket?
Ha nem oké ebben a modellben a repeater mód, mit lehet tenni? Más modell, pénzvisszafizetés? Hogyan? Mert a router vagy 2-3 ezerrel olcsóbb mint akkor, amiben meg tud universal repeater (ki tudja meddig ), az meg 2-3 ezerrel drágább, tehát akörül van, mint ez, amikor vettem.
Tudtok-e ebben segíteni?
Köszi a figyelmet!
sanszos -> van rá esély, hogy ez a szó ne használódjon többé?
-
sasa311
veterán
válasz jodován #4147 üzenetére
Ez egy kicsit bonyolult szituációnak tűnik
Nos, amíg javíttatod, addig egészen biztosan úgy kell visszakapnod a routert, hogy működjön a kérdéses funkció.
Ha nem tudják megjavítani akkor kezdődnek a gondok szerintem...
Jól értem, a gyártó időközben megváltztatta a termék paramétereit (eltüntette belőle ezt a funkciót?) Mert úgy hirtelenjében a magyar törvények alapján nemtudom mire lehetne hivatkozni. Mert azt kérheted, hogy egy ugyan olyan típusú új routert adjanak, de ha jól értem azzal nem érsz semmmit, mert nem megy benne a funkció.Énszerintem értetsd meg a boltal, ahol vetted, hogy te azért vetted ezt, mert eza funkció van benne, és ha cserére kerül a sor válassz másik típust.
Ha esetleg megpróbálnám még egyszer megnézetni, kell-e biztosítaniuk repeater funkciós cserekészüléket?
Nem kötelességük cserekészüléket bizotsítani. Ha teszik azt azért teszik, mert jófejek
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Jared
aktív tag
Na újabb fejlemények az ipon ügyben. Már 3 napja megaptam a levelet (csak a gmail nem értesített), hogy másnap jöhetek a cseredarabért. Örülök, hogy az ügy pozitív eredménnyel zárult. Restellem a kirohanásokat csak az a fránya mistral rossz pavlovi reflexeket indított be.
Üdv,
Azért mégeccer lekopogom az egészet.
Jared Soldier vagyok, Hendrix szellemi örököse. A szomszéd lakásban lakom.
-
luciferc
őstag
válasz sasa311 #4148 üzenetére
Mert úgy hirtelenjében a magyar törvények alapján nemtudom mire lehetne hivatkozni. Mert azt kérheted, hogy egy ugyan olyan típusú új routert adjanak, de ha jól értem azzal nem érsz semmmit, mert nem megy benne a funkció.
Szerintem egyértelmű a dolog, a szerződés szerinti állapot nem helyreállítható, tehát pénz vissza. Vagy megegyeznek, hogy egy másik repeater funkciós routert választ. De első körben szerintem pénz vissza. A típusszám az nem mindenható, a tudás számít.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Overwatch 2
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Milyen notebookot vegyek?
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Noctua NH-D15S Chrimax Black + LGA 1700 mounting kit
- Szuper áron új Huawei Matebook 14 /Ryzen5-5500U 16GB 512 SSD 2160x1440 IPS Garancia!
- EXCLUSIVE AJÁNLAT! MSI Summit E13 flip Evo! 2in1/Touch/i7/12.Gen/16GB Ram/1 TB SSD/FHD+/iPS/120Hz/
- OPTIMUS GAMING PC // Core i5 6400 // 16GB DDR4 // SSD + HDD // SAPPHIRE Radeon RX570 NiTRO+
- PORTAL ITX GAMING PC // Core i5 2400 // 8GB DDR3 // SSD+HDD // GIGABYTE GTX650 2GB GDDR5
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest