-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz Mr.Csizmás #37340 üzenetére
Tekerjél valami olyat, amitől jobban ellazulsz
Én valami Classic Chrome alapú filmszimet néznék, az ügyesen bánik a ledes "telifényekkel". Vagy valami jó BW-t, ha nagyon elborult vagy -
madgie
titán
válasz randras_83 #37344 üzenetére
"jobb lesz az eredmény a nyersen alkalmazott filmsim-mel, mint a jpg szerkesztése LR-ban"
Szerintem nem, de nem vagyunk egyformák
-
madgie
titán
válasz lugosi #37389 üzenetére
Nagyon sokszor én is így vagyok vele, a -1 shadow tone-os, meleg AWB-re tolt Classic Chrome JPG annyira jól néz ki, hogy bőven kibírja azt a kicsi módosítást, amire szükség van.
De amúgy ezért is vagyok dühös az Apple-ös HEIF hibára, mert baromi jó lenne egy kis méretű, 10 bites, majdnem kész kép. -
madgie
titán
válasz lugosi #37395 üzenetére
Ami fura és elsőre jót röhögtem ezen, mikor kipróbáltam az X-H2-t anno: a Nostalgic Nega alapból nagyon hasonló hatású, mint ez a beállítású CC, amit évek óta preferálok (asszem +3/-5 az AWB-m, de nem tudom fejből). Nyilván nem ugyanaz, mert pl a NN kékje sokkal mélyebb önmagában, meg a bőrszín sem ugyanaz, de alapvetően az a hangulat (az alap CC sokkal "hidegebb", kontrasztosabb).
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37467 üzenetére
Az X-S20 autofókusza sokkal-sokkal jobb, mint az X-T4-é, nekem ugyan "csak" az X-T5 van, ami a szenzora miatt kevésbé szolgálja ki ezt a fókuszrendszert/processzort (lassú az elektromos zár kiolvasási ideje és eleve a sokkal magasabb felbontás és lassú SD miatt hamar telik a puffer), de zseniális ez a majdnem Sony/Canon szintű AF, ami rátapad a témára. Ez a proci/AF, a régi, villámgyors 26-os szenzorral szerintem fantasztikus kombinációt alkothat (fotóban is!), megmondom őszintén, a régi, viharvert X-T3-am szívesen lecserélnek az X-S20-ra, de semmi kedvem ennyiért harmadik gépet venni most.
Atomizer: pont gyereket fotóztam a héten az X-T5-tel, és még a fókuszilag nem túl naprakész 56/1.2-vel is egész könnyű dolgom volt. Rátapadt a kiscsajra, sorozat, csókolom. Nyilván nem mindig minden éles, de nagyon jó aránnyal lehet dolgozni ezzel az AF-fel.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37470 üzenetére
Amúgy ja, ha saját a gyerek, pont ráér az ember akármivel is próbálkozni, meg hát munkára nekem már az X-Trans II is tök jó volt annak idején. Az említett 56/1.2 pl az X-Trans IV AF-jét utálja a legjobban*, egyszerűen az úgy teker, húz, próbálkozik, hogy ezzel az obival rémes nagy hunting lesz belőle, nagyon sokszor
*az X-Trans I CDAF-jét ne vegyük ide
-
madgie
titán
Szerintem ismersz, nem nagyképűségből írom, de használtam az összes szériát a Fujiban. Jó sokat, jó sok mindenre, videóban, fotóban is.
Az X-Trans V-tel érkezett proci/AF (ami lecsorgott hálistennek most az X-Trans IV-féle szenzorba is) majdnem akkora ugrás fókuszban (ide értve persze a témakövetést, témafelismerést), mint anno az X-Trans II volt az I után. Az X-Trans III-at, meg IV-et mindig finomításnak éreztem, sőt, a IV-nél sok mindent el is rontottak szerintem, de ez az új cucc eléggé rendben van......kivéve, hogy még most, 2023-ban sem tudták megoldani, hogy videóban is legyen tracking. Bocsánat, de ez nevetséges, vagy van egy full autó mód, mikor ő dönti el, mi legyen éles, meg a választható, egymezős AF, ami képtelen a témára ráállni és lekövetni a faltól-falig PDAF-fel. Ez a része videósként azért nagyon zavar a történetnek.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37476 üzenetére
Jaja, arra gondolok. Egy mezítlábas Z5-ben ott van, már videóban is.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37517 üzenetére
X-T3 óta nem üvöltenek a Fujik (mondjuk az X-H1 sem, azóta - az X-T3 kivételével minden sokkal finomabban jár), rosszkor vettél rossz gépet
-
madgie
titán
válasz lugosi #37526 üzenetére
Ezek a minél nagyobb varázsszámok kb elméleti dolgokat jelentenek, a sárga Extreme kicsit lassabb UHS-I, a fekete. Extreme Pro egy relatív csúcs UHS-I kártya, ami azt jelenti, hogy az utóbbinál is 70-90 MB/s a max írási sebesség, amivel a Fujik írni tudnak rá. Ami egyébként bőven elég, akár kisebb bitrátájú 6K videóra is.
dabgergo: hosszú sorozatokra viszont UHS-II kártyát ajánlok, igen, az meg méregdrága... és még akkor sem tudja azt, amit pl az X-H2(s) a CFexpress-szel.
Én évek óta ezeket a Samsungokat használom, pontosan ugyanazt és ugyanúgy tudja, mint a fekete Sandisk Extreme Pro és baromi olcsó (innen az amazonról veszem). -
madgie
titán
válasz dabgergo #37531 üzenetére
Sandisk-et lassan 15 éve használok, a (tíz évesnél újabb) Extreme Pro szériának csak egy baja van: könnyen törik a kártya műanyag foglalata. Rendszerint sarkokról jön le, vagy az SD csatlakozófelületeinek az elválasztó vékony részénél.
Ha szerencséd van, kint törik le, ha nincs, akkor, mikor visszadugod a gépbe és akkor a kis műanyag-gyösz akár olyan galibát okozhat, hogy a szerviznek kell kiszednie. -
madgie
titán
-
madgie
titán
Dehogy csinálja direkt a Fuji, minden egyéb gyártónál is pont ez van, hogy 3rd party rawkonverternek fingja nincs a pontos WB-ről, ha meg eltolás van benne, pláne nem. Canonnál, Nikonnál is csak a gyári konverterrel kapsz pontosan ugyanolyan outputot, mint amit a váz tud... csak hát ott sokszor nem is ez a cél
-
madgie
titán
válasz taranis #37569 üzenetére
Jó-jó, de amikor a menya (illetve akkor már nem az, de érted) visszaír, hogy figyi már, fél éve megkaptuk a képeket, imádjuk, de azóta azon tanakodunk itthon, hogy mitől ilyen szépek a színek? Laborban dolgoztam Angliában, évek alatt nem sok hasonlót láttam, mi a recept?
Hát, babám, töredelmesen bevallom, ezek JPG-ek, amikre ráhúztam egy kis plusz WB-t meg vignettát... és ennyi.
Azóta vett egy Fujit a csajszi -
madgie
titán
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37580 üzenetére
A Samyang flare-ezik, mint az állat, én amúgy ezt szerettem benne talán a legjobban
Több példányom volt, mind kicsit másképp viselkedett, a QC mikor hogy sikerült akkoriban a Samyangnál...Viltrox 13-am van vagy fél éve, de éjjel még nem nagyon használtam. Amúgy zseniális objektív, én a jó hírű Fuji 16/1.4-et cseréltem le rá. Ennek a Viltroxnak is nagyon jó a közelpontja, villámgyors és nagyon penge képű, akár a negyvenes szenzoron is.
szerk: most nézem a Dropboxom, van ott pár Viltroxos csillagos próbakép, amit X-T5-ön lőttem. [link]
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
AF-es, a 10-24-nél élesebb, kontrasztosabb rajzú. Azért vettem, mert néha a videós projekteknél, kevés fényben "elfogyok" a 10-24-gyel, ez meg pont arra is jó.
Más kérdés, hogy egyszer nem használtam még erre a célra azóta
"Bakker, mazsi, ami neked még nem volt, az nincs."Pár hónapja a 18-120-as Fuji felé kacsintgatok, szintén videóra, de ha az jön, a 18-55 meg 55-200 duónak mennie kell...
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Nagy, de a méretéhez képest elég könnyű
Fotóra is , ha meg tudsz békélni a motoros zoom-mal, én még X-H2-n próbáltam bő fél napot, itt egy tesztkép ezzel a kombóval.
18-135-öm volt, egyébként jó cucc, de nagyon-nagyon pumpálja a levegőt, én meg nem szeretem a szenzort tisztítani. -
madgie
titán
válasz dabgergo #37621 üzenetére
Mínusz élesítéssel akkor jó kísérletezni, ha pluszt graint adsz neki, totál levett élesítés mellett a gépen belüli grain tök jó, szinte "analógos" érzést ad.
Már persze annak, akit nem zavar az ilyesmiEgyébként alapesetben szerintem 0 legyen az élesítés, Fujin mindig az az alap, aztán a NR szokott -2 és -4 között lenni, ízléstől függően.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37623 üzenetére
Jaja, az Acrosnak megvan a saját frankó zaja, de én most egyébre értettem, sok esetben ha nulla élesítés mellé tolsz egy nagyméretű, erős graint gépen belül, az sok lesz. Ha viszont visszavett élesítést választasz mellé, tök finommá "szelídülnek" a szemcsék. Eternával kombinálva finom tónust is kapsz emellé
Az Acrost amúgy én is szeretem. -
madgie
titán
válasz lugosi #37638 üzenetére
Ne csinálj FHD-t, az összes Fuji (meg kb minden más modern MILC) gyenge abban, 4K-n adnak szép képet. Ha akarod, otthon leméretezheted majd, szebb lesz, mint az FHD outputja a kamerának.
Framerate = amit akarsz. 25 az EU "szabvány", de önmagad szórakozatására mindegy, 30 is ugyanúgy megteszi. Nem broadcast célokra megy
Normális objektumkövető tracking nincs videóban, még a H nagytesókban sem, agyfasz. Vagy egy adott mező van, ami ott marad, ahol van, vagy automatikusan engeded, hogy ő kövesse, amit akar -
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37679 üzenetére
Múltkor 10% akció volt többek között az X-S20-ra is a 220voltban, nem mondom, a 450 ezer sem kevés pénz, de videóban van olyan erős ez a cucc, hogy vakartam azért a szakállam a kosár gomb fölött
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37700 üzenetére
Egyetértek, bár a Nostalgic Nega sem rossz, kicsit olyan, mint egy finomabb, melegbe tolt tónusú Classic Chrome, több szaturációval
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37704 üzenetére
Normális kék (meg piros) pont az említett Nostalgic Negában van, ez ugyan buherált kép, de az az alapja. Az ebben lévő kék már majdnem olyan jó, mint egy áltag Sony/Nikon/Olympus kékórás kékje
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37709 üzenetére
Nostalgica Nega az X-T4-ben sincs
Csak az X-Trans V kapta meg a zsebszenzorosok közül... -
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37714 üzenetére
A CN nagyon elvarázsolt cucc, ami szerintem az esetek 10-20%-ban bitangjól néz ki, a többiben viszont huhh, elég meredek
Az NN ezzel szemben elég jó svájcibicska, bár pl a jobb kékjének az az ára, hogy jobban zajosodik is az a kék.
Amúgy meg ja, abszolút egyetértek a paywall dologgal, a Nostalgic Negát is nyugodtan oda lehetne adni akár az X-Trans III-ig visszamenőleg mindennek. -
madgie
titán
válasz randras_83 #37724 üzenetére
Vagy - ugyan az nem kisebb/könnyebb - próbáljon ki egy Vili 13/1.4-et. Tudom, nem olyan széles, mint a Sami, de tök jó cucc, valahogy azt érzem rajta, hogy olyan, mint a Fuji 16/1.4-e, csak szélesebb látószög, kontrasztosabb kép, meg fenegyors AF. Talán a közelpontja miatt érzem a hasonlóságot, nem tudom, de tényleg jóféle ez az ojjektív.
-
madgie
titán
válasz vakablak93 #37766 üzenetére
Nem hülyeség a kérdés, szemüvegesként talán az zavart a legjobban az X-T10-ben anno, hogy hozzád hasonlóan nem lehetett rendesen "belátni". Az egyszámjegyűeknél ez nem létezik, szemüveggel is jól látható az egész, ha meg a nagyobb méretű kereső miatt az zavarna, hogy szinte sokat kell oldalra nézni, ha a képszéleket is jobban meg akarod nézni, akkor egy gombnyomás a Disp Back gombra, miközben a keresőbe nézel és már kisebbre is vette a kereső képét.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37770 üzenetére
Holnap adom el az enyémet (van már rá vevő, 225-ért)
-
madgie
titán
válasz taranis #37773 üzenetére
Nemrég adta el az ismerős az én volt X-T3-am, az is hasonló áron ment el. Ezekkel azért dolgozom rendesen, van rajtuk kopás szinte minden oldalon.
Ennyiért sem kapkodtak érte...Más: iPhone 15 Pro LOG-it nincs kedved meggyúrni? Állat lenne egy Eterna profil, úgy is be akarom fogni a munkába az iPhone-t (baromi jó a makróképesség + stabi kombója).
-
madgie
titán
válasz taranis #37776 üzenetére
Blackmagic Cam van rá, az tud pontos WB/Tint-et is. Szerintem lenne rá fizetőképes kereslet, főleg nem a Fuji oldalról, hanem ha mittoménmi' Kodak meg hasonló LUT-okat csinálnál hozzá. Nagyon pörög most ez az Apple LOG és mobiltelefonhoz képest tényleg nagyon jó is (kikapcsolja a brutál élesítést is olyankor).
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz -Fripp- #37778 üzenetére
Ha kikapcsolod, majd azonnal vissza, akkor "el szokott aludni" a Fuji, de ez már sok-sok generáció óta ilyen, nekem úgy rémlett, hogy az X-T1 is ilyen volt.
Picit segt olyankor, ha "pumpálod" az expógombot, úgy értve, párszor lenyomod félig... ettől kicsit gyorsabban magához tér. -
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37780 üzenetére
Az említett Blackmagic Camera appban van külön Log opció akár H264/H265-re is. Más kérdés, hogy nekem az bugos, sőt, ott rengeteg dolog bugos, ha a logot választom ki.
Lehet csak nálam, 12 Miniről költöztem, minden adatot vittem onnan, elsőre a Log sem volt választható, letöröltem, újraraktam, azóta van Log, de bugos a keresőképe.
Szerk: egyébként szépen rögzít egy külső SSD-re is, én a T7-et csak rádugtam és bolondbiztosan mehetett arra a 4K/60p Log. Úgy is hatalmasak a fájlok, de - tudom, szentségtörés - szépen át is lehet konvertálni őket a gépben.[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #37782 üzenetére
Én is 14 Pro-t akartam venni, aztán a Hardveraprón belefutottam egy jó vételbe, ami nyilván még így sem volt olcsó (ezért is megy az X-T3 a háztól, fáj a szívem, hogy ennyi pénzt adtam ki egy telefonért)
-
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Politika
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Home server / házi szerver építése
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...