-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
madgie
titán
válasz Teasüti #34689 üzenetére
Az X-T4-nél van exposure smoothing time lapse-nél, az nagyon szépen dolgozik.
Ott felesleges is DR-P-vel játszani, hagyni kell, hadd menjen utána. Ami (szerintem) fontos a sima time lapse-nél: nyitott rekesszel lőj. Ha rekeszelsz, mondjuk f8-ra, akkor minden lövésnél behúzza és icipici eltérések lesznek a behúzott rekesz "efnyolcságán". Nyilván van deflicker okosabb programokban, de ha lehet, azt a plusz lépést is kihagyom.A másik opció, hogy mondjuk f8-ra behúzod félig lenyomott expógombbal, úgy kiengeded a bajonettzárat, eltekered az obit, hogy ne legyen elektromos kontakt és akkor annyit marad, mindig. Ennek a hátránya az, hogy kontakt hiányában nem tudja megcsinálni a váz a szoftveres korrekciókat, tehát marad mondjuk egy 16/1.4 torzítása, vagy nincs vignettakorrekció.
Ezért is szeretem a 10-24-et meg a 18-55-öt, nyitva használhatom őket ilyenkor, mert ha nem is optimális a rajzuk, 4K-ban bőven jó.
-
madgie
titán
válasz trialboj #34775 üzenetére
"Legnagyobb hátránya a Fuji gépeknek, hogy nincs rajtuk tekerő gomb hátul, főleg fotók görgetésénél nagy segítség, de iso vagy bárminek az állítására sokkal de sokkal kényelmesebb precízebb"
Ja, cserében az első tárcsa tudja ugyanezt, de szerintem meg is cserélheted, ha akarod. Plusz be is nyomhatod a tárcsát hátul, ami azonnal 100% nagyításba teszi a képet, pont a választott fókuszpontra/arcra.
Ez a "mennyit értesz a színezéshez" érdekes módon mindig a szonisoknál kerül elő, ahol a júzerek 90%-a két hetes vízhulla-színű arcbőrt egyenpresetel minden képre.
"Sony ágon lehet fejlődni"
A fejekben lehet fejlődni, specializált célokra lehet néhol szükség sok megapixelre, nagy szenzorméretre, átlag fotós pontosan elvan egy modern Micro 4/3 rendszerrel is, ha neki az a kényelmes és nem a specifikációkkal akar takarózni, fotós látásmód és gondolkodás helyett. -
madgie
titán
válasz Mr.Csizmás #34796 üzenetére
Múlt héten volt a kezemben a GFX 100S, tényleg frankó gép, de nincs szükségem rá. 1-2 hétre majd lehet elhozzuk pár hetet próbálgatni (Gyuri épületfotóra, én meg simán videóra), de tényleg nem érzem úgy, hogy az X-T3/X-T4 bármiben korlátozna.
-
madgie
titán
válasz mikrofon #34875 üzenetére
Sajnos ha sima egylövésesben vagy és “pumpálsz”, azaz gyorsan akarsz egymás után több képet lőni, akkor hajlamos erre az X-Trans IV, abban nem vagyok biztos, de talán bekapcsolt arcfelismerővel pláne.
Ráadásul nekem X-T4-nél a lassabb objektíveknél a régi, bevált, “nyomd tövig” módszer sem működik az AF hezitálás felgyorsítására, cserében hiába az van beállítva, hogy csak akkor lője el a képet, ha éleset talált, simán ellövi ilyenkor életlenül.
Arról meg írtam már sokszor, hogy amióta a T3 megkapta a T4 AF-jét, a videófókusz sebességét drasztikusan vissza kell venni a T3-on is, mert halmozottan hajlamos huntingolni. T4 dettó, természetesen.
Aztán lehet, hogy vén fószer vagyok és nem való már nekem az ilyen bonyolult ketyere, az X-T1-en volt pár középső AF pont, ami használható volt, mégis lefotóztam vele bármit, amit én szoktam fotózni.
Ui: továbbra is az a fixa ideám, hogy a proci van kicentizve az X-Trans IV-ben (is), ha kikapcsolod az arcfelismerőt, követőt, trackinget, nem automatázol, hanem te állítasz be mindent (AF azért maradjon egypontoson ), sőt, a zárat is elektromoson hagyod (ha belefér), nekem úgy tűnik, sokkal gyorsabb, reszponzívabb lesz a gép, mind reagálásra, mind kioldásra, stb. Aztán lehet csak beképzelem ezt, ki tudja -
madgie
titán
Mondjuk az ISO-t nem állítom a Fuji/X-Trans esetében eléggé egyedi megoldás, eleve “mákos” kicsit itt is, ott is, ellenben nem színzajosan mócsingos magas érzékenységem sem. De nyilván ez egyéni preferencia
Az eredeti felvetésre reflektálva: van a paraméterezett Auto ISO-nak egy variációja, ami teljesen ugyanazt nyújtja, “C”-re tett expókorrekciónál még maga a muscle memory is ugyanúgy, ugyanott történik, csak mondjuk nem expókorrekciót állítasz az első tárcsán, hanem ISO-t (Command módba kell átállítani a beállításokban). Ilyenkor kvázi ugyanazt csinálod, csak a fénymérés sem tud elmenni, mert tulajdonképp manuálban vagy, csak az ISO-t tekergeted kedvedre, expókorrekció címszóval (és pont ugyanazt csinálod, mint a paraméterezett Auto ISO Aperture Priorityban).
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz mikrofon #34900 üzenetére
Ilyen keresztelős helyszínen jó ez, tehát ha csak keveset kell tilitolizni az expót és azt akarod, ne ugráljon összevissza, akkor az objektív elején kiválasztod a rekeszértéket, az adott záridőt (nálam ez ilyen keresztelős helyzetekben beltéren 1/200), aztán mivel ezek fixek (illetve rekeszelhetsz, ha akarsz), az első tárcsára pakolt érzékenység-beállítással kompenzálhatsz. Tehát mondjuk 23/2, f2-n használom, 1/200-on, aztán a templom fényviszonyait az ISO tekeréssel kompenzálod le. Kicsit sötét az ISO 400? Tekersz a tárcsán kettőt, 2/3 fényértékkel jobb leszel, ISO 640-en.
Nyilván kültérre kerülve ez kellemetlen lehet, mert hirtelen az 1/200 vállalhatatlanul világos lesz, aztán vagy rekeszelsz ilyenkor, vagy simán T-n van a záridőtárcsa és a hátsó tárcsával kompenzálsz.
Ennek a metódusnak az a további hátránya, hogy kvázi dísz lesz a Fujis analóg tárcsákból a gép tetején -
madgie
titán
válasz Teasüti #34921 üzenetére
Mindig, mindenki ezzel az AF-fel jön: lesz@rom. Nekem pont elég volt az X-H1 autofókusza is, vagy az X-T3-é, a régebbi firmware-rel. Sokkal kiszámíthatóbban, megbízhatóbban működött, főleg a régebbi objektívekkel.
Ellenben a két kártyás mentés videónál baromira kellett volna, meg akár a View Assist is, hogy használható legyen a Log kis setupoknál is, meg a Color Chrome Blue, mert time lapse-eknél előny, ha a JPG-et gyorsan dolgozom fel és ott tök sokat hozzáad az éghez a kék mélyítése.
Meg még ezer más dolog van, amit választanék a T3-ba, de a T4 autofókusza, ami pl az 56/1.2-vel akkor is ellövi életlenül a képet, mikor focus priority beállításon van a gép? Kösz, nem.
Hadd tegyem kontextusba a dolgot: az X-T3 az egyetlen generációs ugrás eddig a Fujinál, ami nem úgy működött, mint az eddigi generációs ugrások. Nem kapott új filmszimulációt (egyet sem!), nem csorgattak le bele az AF-en kívül szinte semmit, pedig ha szoftveresen megkapja mittomén az Exposure Smoothingot timelapse-nél, attól még hardveresen jobb marad az utódja, nem lesz a T3-ban jobb felbontású LCD, nem tud majd Power Delivery-vel tölteni USB-n, nem kerül bele IBIS. -
madgie
titán
válasz Teasüti #34925 üzenetére
Mármint mit tudtam vásárláskor? Hogy mit fog a Fuji másfél év múlva belerakni a vázaiba? Tudtam volna jobbat venni gyártón belül annak idején? Ezeket a kérdéseket te amúgy komolyan gondolod?
Szerintem nálam nem sokan használtak többet T3-at itthon, eszméletlen mennyiségű fotós és videós munkát nyomtam le vele. Nem az a baj, hogy sz@r, az a baj, hogy nem is lett igazán jobb (nem, szerintem az AF sem, leírtam már, számomra miért nem), miközben ha megnézel egy X-T1 vagy X-T2 firmware leírást, eszméletlen mennyiségű és minőségű update-et kaptak. A T2 kapott pl Logra rögzítést SD kártyára, vagy 1080p/120fps-t, majdnem két évvel a bejelentése után, a T1 dettó, sokkal később Classic Chrome-ot, PAL framerate-eket, utólagos e-shuttert... csupa-csupa frankó dolgot, nem azt, hogy helló, itt az utód amúgy inkonzisztens autofókusza, örüjjé'.
Fotós autofókuszban nüansznyi különbségek vannak, hacsak nem sportot fotóz az ember. Rááll, nem áll rá, sokkal több múlik az adott objektív sajátosságain.
A T4 számomra sokszor inkább idegesítő, annyira próbál a sebességre menni, hogy hülyeségeket csinál. A régi firmware-rel a T3-mal fél órás riportokat tudtam úgy videózni, hogy rábízhattam mondjuk az arcfelismerőre a 23/2-vel vagy a 16/1.4-gyel, soha nem ment el keresgélni. A T4-féle AF-fel kis túlzással 5 másodpercet nem tudok már így rögzíteni, folyamatosan izeg-mozog, mint valami kontraszt AF-es Panasonic. -
madgie
titán
válasz Teasüti #34927 üzenetére
Mivel nem rég Fujizol, így talán nem értheted, de lassan egy évtizede azt szoktuk meg, hogy ha valami hardveresen képes az adott, frissebb dolog futtatására, akkor azoknak a dolgoknak a nagy része szépen le is csorog majd a régi gépekbe. Ez nem elvárás, vagy számonkérés, csak egyszerűen ezt szoktuk meg. Vannak kivételek, nyilván, az X100 széria az S óta kevésbé hajlamos a fontosabb update-re, de például az egyszámjegyű X-T sorozat meg híres volt eddig arról, hogy szinte minden frissítést megkapott utólag, már ami természetesen lehetséges volt. Pont ezért fura az X-T3 esete, ahol az eddigi hagyományok alapján már régen ott kéne lennie egy 240fps-nek, Classic Neg-nek, vagy Color Chrome Blue-nak… főleg, mivel a lejjebb kategorizált, de frissebb kiadású gépek nagyrészt tudják ezeket.
Nyilván pénzből él a Fuji is, sokan mondták már évekkel ezelőtt, hogy a Kaizen csak egy jól hangzó vevőcsalogató, egy lufi, de a magamfajta párásszemű nosztalgialovagok nehezen engedik el ezt a témát
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz vakablak93 #34932 üzenetére
Mert pont az X-T3 kezdte kihúzni a gödörből őket, amibe a túlárazott X-H1-gyel ásták le magukat. Illett volna ezt megköszönni a T3 felhasználóknak, ha már Kaizen.
-
madgie
titán
válasz Gercsa #34938 üzenetére
Ne haragudj, de tényleg ennyire nehéz értelmezni a bejelentési árat és mondjuk a két évvel későbbi árakat? (főleg, ha áfacsalt szürke árakról van szó). Félmillió forintért vettem az X-T3-at megjelenéskor itthon, egy mostaninál érezhetően jobb EUR/HUF árfolyam mellett... mennyi is az X-E4 most itthon, megjelenéskor?
-
madgie
titán
válasz Gercsa #34943 üzenetére
"nekem a saját kategóriájában már nem az a tudás/ár szint amit a korábbi példányok hoztak a saját korukban."
Igen, neked. Más meg el van ájulva tőle, mert gyakorlatilag ez egy X-T4 tudású, X-Pro3/X100V form factor jelleggel bíró pici gép, pont azzal az X100V-féle szenzációs, vékony, kihajtható LCD-vel. Apró és mindent tud, amit fotográfiailag tud most a Fuji. -
madgie
titán
válasz Gercsa #34953 üzenetére
"és egyébként szoftveresen nyilván bele tudták rakni a már megírt programkódokat az AF rendszer meg a szimulációk kapcsán, ami azért nem lehet egy nagy költség ha már egyszer készen van"
Ezt pont annak írod, aki félmilliós nyitóáron forintért vett X-T3-at, amire ilyen szinten tojik a Fuji
Lópikula sincs ingyen, már a Fujinál sem... az EVF meg amúgy mindig pont ekkora volt az X-E szériában (0,62x), egyszerűen nem értem, hogy akarhatnál jobbat a form factor mellett? Legyen egy púp, vagy mi a terv? Az LCD nem csak konstrukcióban lett jobb az X-E4-ben, hanem felbontásban is, amivel eddig szintén fukarkodott a Fuji (X-T3-ban is elég ergya LCD panel van).
Szerencsére nem muszáj megvenni senkinek, ellenben olyanokat csábít vissza a rendszerbe ismerősi körben is, akik már váltottak...
Szerk: amúgy ugyanez ment a fórumokban az X-E3-nál is, itt is, vissza lehet olvasni... utólag meg már minden szép[ Szerkesztve ]
-
-
madgie
titán
Nekünk, X-T4 tulajoknak izgalmasabb lett ez a frissítés, ha bekapcs után a szememhez emelem, mert dolgoznék, lefagy Ha nyomok valami gombot a közelségérzékelő működése előtt, akkor nem, na de élesben pont nem szoktam csak úgy nyomkodni, bekapcsolom, belenézek és fotózom.
Remélem pár napon belül javítják...
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Nők, nőügyek (18+)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Mobil flották
- Ukrajnai háború
- Renault, Dacia topik
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen