- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- ASUS routerek
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Sweet.tv - internetes TV
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Direct One (műholdas és online TV)
- Milyen routert?
- Tidal
- Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz
madgie #14104 üzenetére
a tilt-swivel kombinációra ez a legjobb megoldás amit valaha láttam!
de hogy csak egy százassal olcsóbb (dollárban) az X-Pro2-nél az meglepő
na mindegy, most ez a legjobb aps-c mirrorless váz (a legdrágább is), A6300 kicsit más vonal, de összességében a Fuji jobb - kár h kevés stabilizált fix van. -
#16820480
törölt tag
válasz
madgie #14154 üzenetére
Ehh, hát ez elég borzasztóan hangzik... 3 hónap? Annyi idő alatt szamárháton megjárom az utat a német szervizig
Egyelőre én nem fogok venni, csak álmodzok, mert mgé a 320€ is kicsit túlmutat most a kereten, amit nagylátóra szánnék. Ezért lesz szerintem első körben egy 16-50, aztán meglátjuk mennyire fontos ez a látószög nekem.
szerk.: bár jobban belegondolva, itthon sem olyan sokkal drágább újonnan az ebay-es használt árnál...[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz
madgie #14228 üzenetére
Nem az ő szemszögét néztem, hanem önzően a sajátomat, mert kelleni fog egy kistele is majd, és hát egyelőre elérhető csak a 60/2.4 a palettán. Illetve az 50/2, vagy 80/2 lenne még majd a jövőben, de azokról még azt sem tudni mikor jönnek pontosan, nem hogy az árukat, vagy méretüket.
-
Clemi
veterán
válasz
madgie #14228 üzenetére
Az lehet hogy neked tetszett az az opció
de ha belegondolsz, hogy mint ahogy írtam a portrézás nagyon ritkás (meg az 1,4-1,8-on művészkedés) így ilyen célra a szekrényben állni a 90/2-nek nem túl gazdaságos, ellentétben az 55-200-al amit meg sűrűn használok, sőt valamelyest portréra is jó 135-200mm között azzal az f4-f4,8 blendével, máris eldőlt melyik opció kinek nyerőbb
-
DonRazzino
senior tag
válasz
madgie #14270 üzenetére
Ők tudják. Majd egy valamelyik környező ország piacát gazdagítom a pénzemmel, ahogy tettem ezt a telénél, a 35-ösnél, laptopomnál stb... Én szeretek bukni, szinte mindent újonnan veszek, de azért ennyire hülyének ne nézzenek.
Se rangefinder-style nem jön be, az OVF-el se sokra megyek ekv 216mm-en, úgyhogy én ezt várom, amióta a tele megvan és próbálkozom sportot fotózni. -
-
Novics
senior tag
-
DonRazzino
senior tag
válasz
madgie #14275 üzenetére
Rövid fotós pályafutásom alatt kialakult egy sznobéria, miszerint nem szívesen veszek valamit, ami F2.8-nál fényerőtlenebb.
Egyébként még két obit tervezek venni a rendszerbe. 56 1.2 és a 16 1.4. Most, hogy eladtam a Nikont, akár valamelyikre be is nevezhetnék, de azt hiszem inkább kuporgatok a Terminátorra.
-
Novics
senior tag
válasz
madgie #14297 üzenetére
Nekem szerencsére nem. Egy 10-24, 16, 35/1,4, esetleg 60/80-as makró. Meg egy X100T.
Ennyivel már több, mint elégedett lennék. Váznak valószínűleg a T1 lenne, bár a rangefinder kialakítás jobban tetszik, szóval lehet inkább E2(s). Vagy Pro-2.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
#16820480
törölt tag
válasz
madgie #14338 üzenetére
Hát, majd meglátjuk, de én nem tudom elképzelni egyelőre, hogy egy teljes sorozatot csak mondjuk Classic Chrome-ban fotózzak végig. Ha meg már van RAW is, akkor meg miért ne csak az, aztán utólag a jobb képeket ki lehet dolgozni.
Majd zaklatom itt a LR-hoz szokott topikot a kérdéseimmel, hogy Darktable-ben hogy lehet kezelni a képeket rendesen -
#16820480
törölt tag
válasz
madgie #14340 üzenetére
De akkor azt mondod, hogy a kontraszton és shadows/highlights beállításon jpegben is lehet eleget tologatni? Ki kell majd próbáljam. Mondjuk csináltam már múltkor olyat, hogy kicsit átvariáltam pár régebbi képet, amik Canon jpegben voltak csak meg, és egész tűrhető lett az eredmény, csak ugye mindig ott az az alaptézis, hogy RAW-ban több tartalék van, stb.
-
#16820480
törölt tag
válasz
madgie #14349 üzenetére
Hát, jó, rendezvény az más, én az arcfelismerőt is kifejezetten utálom, mindig elhúzza a fókuszt, amint valaki besétál a képbe
Amúgy az AWB az oké, de amiket most soroltál, azok nem WB profilok, nem? Az ilyen velvia, meg akármi, azok utólagos színsémák, amit ráhúz a képre.
-
pethob
aktív tag
válasz
madgie #14349 üzenetére
"Ebből egy pár lépést még le lehetne spórolni egy okosabb arcfelismerővel és/vagy tapicskolós LCD-vel, de hát semmi nem lehet tökéletes."
Azért a joystick elég tuti, az arcfelismerő, különösen az eye focus a sony-ban jobb, szóval ott még van tér a fejlődésre.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
madgie
titán
válasz
madgie #14336 üzenetére
FEDman-nek voltak jó javaslatai, annak alapján mentem még egy kört és update-eltem a bejegyzést
X-T1-gyel is működik a dolog, csak X-T2-re kell átírni, ugyanott, a második helyen. Az X-Trans III hackelt színprofilokkal sokkal plasztikusabb kiindulópontod van, "hála" a kicsit elb*szott Adobe-X-Trans II árnyékoknak. Bővebben, példaképekkel a blogban...
konyi79: köszi
BTW érdemes ránézni a dpreview-ra, milyen sz*r lett az első 4K videós Fuji
Hopp, egy füles a GH4-nek, hopp, még egy az A7R II-nek, az A7S II normál 4K minősége is simán megvan. Nem mondom, drága gép lesz így is, de ezeknek a fényében azért na...
[ Szerkesztve ]
-
Fandango
veterán
válasz
madgie #14357 üzenetére
Na ez jó hír, hogy videóban is ugrottak egy nagyot. Személy szerint a videózás nem igazán érdekel, de ennek fényében már valóban nem olyan drága ez a masina. Akár mennyire is vonz az X-T2, biztos nem fogom megvenni, túl drága ahhoz amennyire kihasználnám. Erre rájöttem az X-T1nél is, de hát anno nagyon elfogott a birtoklási vágy.
Továbbra is az X100T utódot várom, hogy az mit fog tudni és mennyiért. -
p_adam
addikt
válasz
madgie #14357 üzenetére
Nem említik sehol, de azért látszik, hogy nem stimmel valami a mozgással, valami nem okés a kodekkel (vagy a szenzorral, ez majd később derül ki), 0:32-nél látható pl.
Nem csoda, hogy le vannak tiltva mindenhol a kommentek. Az eddigiekhez képest előrelépés, ez tagadhatatlan, de ez továbbra sem ez lesz az erőssége. -
#31733248
törölt tag
válasz
madgie #14340 üzenetére
Én azért a dpreview.com X-Pro2 tesztjéből is azt látom, hogy fényévekkel jobbak a raw feldolgozás utáni képek, mint a vázból kieső jpg-k és ez a teszt összes képére igaz... A kisebb dinamikatartományú jeleneteknél nyilván nem lesz ilyen rossz a bőrszín és nem buknak ekkorát az árnyékos területek. Valamint az is igaz, hogy ha az ember ismeri és ki is használja a gép finomhangolási lehetőségeit, akkor sokkal szebbek az OOC jpg-k, mint anélkül. De ez inkább egy technokrata kisebbség játszótere, az átlag felhasználó gyakorlatilag nincs is tudatában ezeknek a lehetőségeknek.
-
p_adam
addikt
válasz
madgie #14363 üzenetére
Csak gondoltam, hogy egy kis tiszta vizet keverek a pohárba, ha már önteni nem lehet a kommentekben
Az is valós probléma, meg ez is (külső felvevővel majd kiderülhet, hogy csak a kodek-e az oka).
A drága markolatot ehhez is meg kell venni, az A6300-at is fel lehet szerelni dolgokkal (ld. DSLR Video shooter).[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz
madgie #14367 üzenetére
A túlmelegedés más, nem lefagy.
Ez a hőelvezetés nem olyan egyszerű kérdés. Így is -valószínű pont ez miatt- vastagabb lett az A6000-nél, így tudták megoldani gyanítom a hőelvezetést. Az X-pro2 állítólag pont a mérete miatt csúszott le a 4k-ról, abban a méretben nem tudták volna megoldani ők sem. Az, hogy mi a jobb, mindenki döntse el maga. Nincs 4k, vagy be kell érni 20-50 perc közötti felvételi idővel külső hőmérséklettől függően.
De majd lesz időm meg eszembe jut otthon, csinálok tesztet, elindítom a videót a hőkamera előtt, mennyire oszlik szét a termelt hő a házban. Hamar kiderül, elcseszték-e, avagy ebből a méretből ennyit lehet kihozni.(#14368) p_adam
Az a pohár elég tiszta, az X-T2 bitang jóra sikerült. Szerintem a 7rIi mellett a legkívánósabb MILC, pár dologban fejlettebb is nála (pl kártyakezelés) Ezek a gépek már tényleg kompromisszum nélküli szögek a tükrösök koporsójába.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz
madgie #14372 üzenetére
Úgyis kapott végre tömítést, jeges vödörből kell videózni. Mellé legalább elfér a bambi is (kinek a sör).
Amúgy meg ott az f55, az nem melegszik, az való munkára, ott nincs rolling shutter se. Nekem elég a kutya a kertben, hamarabb túlmelegszek én utána futni, mint a kamera feladja.(persze emellett értem én, igen jó 4k-t tud ami csábító a sokezer dolláros technika helyett "bagóért", de ezt nem oda szánták. Én meg az iparból élek, megszoktam, amit nem munkára terveztek, az nem munkára való.
És persze, egy f**sz vagyok, vitázok itt feleslegesen a 4K-n, amikor meg nagyban le***rom, nekem a tömítés kellett csak, meg a szintező úgy, ne kelljen FF-re váltanom. Szóval tényleg kussolok itt főleg már )
Szerk:
Na még ha ennyi ucsóra belefér:
(#14374) p_adam:
De, az A7 és A7II szenzora ugyanaz, tökre. És ott tényleg illene egy kis támogatás a Sonytól fw formájában, mint a 6000 is megkapta az XAVC-S-t utólag.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz
madgie #14370 üzenetére
Eredetileg a az A7II sem tudta ezt, tehát akkor ilyen elven annak sem kell volna megkapnia, de nem teljesen ua. a két szenzor. De ugyanez van az A6000 és A6300 között. Lehet hogy azért nincs a régebbiben, mert egyszerűen nem működött volna olyan jól, a mostani is elég specifikus, hogy mikor működik elég jól, de alapvetően nem olyan, mint egy natív objektív.
A hozzáállásuk eltérő, de a gépeket ugyanúgy cserélni lehet viszonylag gyors tempóban (már három generációt élt meg az X100, még mindig nem 'tökéletes'), az objektívek is focus-by-wire alapon működnek, ebben sem különböznek.
A marketingesek célja nyilván az hogy eladni az X-T2-t mint egy olyan terméket, amire már tényleg megéri váltani, de a valóságban ez nem így van, csak egy adott szegmens céloz meg, ennek lehet jó.
Már tudja a 4k-t egy kisebb crop-al, tök jó. De nem kell sok hozzá, és hamar túl fognak nőni rajta konkurensek és jöhet az újabb 'visszavágás'.Csak megjegyeztem egy nyilvánvaló problémát a videó minőségével, ami mellett mindenki más valamiért elsiklik (vagy nem kommentelheti), de ahogy sejtettem, ez lett belőle
Talán ez is lehet az oka, amiért belsőleg nem engedélyezett az F-Log (grade után jobban látszana), de ez sem túl jó dolog (bár elég elkötelezettnek kell lenni valamelyik gyártó mellett, ha valaki ebbe akar belefolyni, mert mindegyik gyártónál máshogy működik...)
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz
madgie #14375 üzenetére
Nem értem hogy mért adna olyan videót, ha egyszer a plusz crop is kötelező, nincs beépített stabilizálás, nincs belső Log és a kodek sem tűnik robosztusnak (és ezt a problémát nem említik sehol, tehát azt se tartom valószínűnek, hogy majd fw javítás jön) és nem említik, hogy bele lehet-e nagyítani felvétel alatt (remélem igen, mert ez szerintem ez eléggé fontos, bár egyúttal a beépített stabival a legjobb)
-
-
#16820480
törölt tag
válasz
madgie #14377 üzenetére
A sok megapixel segít az amatőröknek, mert ha éppen nem úgy komponálta a képet, utólag lehet vágni belőle, ha nem volt éppen olyan obi fent a vázon, akkor a 24+ megapixelből ki tudsz vágni egy 16-ot valahonnan, hogy jó minőségű marad a kép, leméretezve mondjuk fHD környékére pedig lehet kompenzálni a kisebb életlenségi gondokat, zajt (tudom, Fujinál nincs), meg egyéb képhibákat.
Profiknak meg jó, mert nyomtathatnak posztereket belőle.A 4K videókat ellenben mindenki 4K-ban akarja nézni, mert az nagyon jó, de igazából az is csak megfelelő ppi mellett hozza ki a különbséget. Mondjuk ha van egy 60" tévéd, és 2 méterre ülsz tőle.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Futás, futópályák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- NBA és kosárlabda topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Motoros topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Hogwarts Legacy teszt
- További aktív témák...