Keresés

Aktív témák

  • shteer

    titán

    válasz TESCO-Zsömle #41140 üzenetére

    Kubicával az a helyzet, hogy még mindig bizonytalan képes lesz-e versenykörülmények között autót vezetni - sajnos

    ..szerintem jónak tűnik

  • Xirtam

    veterán

    válasz TESCO-Zsömle #41140 üzenetére

    Hát nem tudom. Ugye most eltörte a lábát. Ugyan ott ahol tavaly. :((( Azóta túl sok információ nem érkezett Kubica-ról. Viszont ~ május - június között kipróbálja az F60 / F10-est az új V6 turbóval felszerelt motorral. De ez még a jövő zenéje.

    Pont tegnap néztem, hogy edzenek a srácok. Nekem egy sima szilánkos törésem volt a bal csuklómban. Cirka 10 éve. Folyamatosan látogatom a konditermet. És azért olykor mikor nagyobb súlyt fogok érződik az, hogy az nem a gyári állapotában van. Na most Kubica keze sokkal jobban roncsolódott.

    Nem akarok paraszt lenni, de én túl sok jövőt nem fűznék hozzá. Jó volt, gyors volt. Sajnos nem a megfelelő technika volt alatta. Pedig egy VB esélyes volt.

    Indoklom is azon túl, hogy sérülése volt. Egy F1-es fékpedált egy Melbourne-i célegyenes végén megközelítőleg 150-172 kg súlynak megfelelő erőkifejtéssel kell nyomni. Ugye itt 1 lábról beszélünk. Miért? A lassulás végett a gravitáció 2.3-3.3 x hat az emberi testre. Ezt még talán ki is bírja a lába, ha normálisan forr össze, és nincs idegi probléma a lábában. De ott a keze. Szervoval vannak felszerelve az autók. Viszont egy tempósabb kanyar. Törökország. Ahol bizony 180-220 Km/H-val veszik a kanyart, és elen kell tartani a centrifugális erőnek. Hát oda azért nem árt egy sérülésmentes kar. És Kubica esetében nem egy egyszerű törésről beszélünk, Hiszen leszakadt a karja.

    Male Ezek az autók nem ~-10 körüli hőfokra vannak belőve. És egy F1-es autót nem fognak azért állítgatni, hogy havas körülmények közé kivigyék, főleg úgy, hogy rá 2 napra már indítják is az autót Jerez-be. Ahova értelem szerűen a szerelők hamarabb / a kocsival elindulnak, hogy ott fogadják azt és előkészítsék. Gondolom ez evidens. :)

    Mind1 igazából. Ez így alakult. Barcelona-ban sokkal nagyobb potenciál van mint a pályában mint a mostani időjárásban ami ott van. Ha a napi 100 kört képes teljesíteni a csapat akkor sikeresnek mondható a tesztelés. Hiszen akkor napi ~100 körből megfelelő adat gyűlik ahhoz össze, hogy kiértékelhessék azokat megfelelően, majd azt átültethessék a szimulátorra. Massát pont ezért hívták Maranelloba vissza , hogy teszteljen a szimulátorral. Mert kb. mostanra lettek kielemezve azok az adatok, amiket gyűjteni tudtak Jerez-ben.

    Az F2012-nek már az első köreiben is látszik, az F150-hez viszonyítva, hogy Jerez-ben tavaly melegebb volt, még is összehasonlítva a felvételeket sokkal agresszívabban maradt az ideális íven az autó.

    Ferrari drukkereknek mondom, hogy nem szabad feladni. Mert új koncepció, mondtam már ki kell ismerni. RBR és pár csapat (Sauber) a tavalyi koncepcióra ültették rá az új szabályok által kötelező tett módosításokat. Így ők megfelelő SETUP és adatmennyiséggel rendelkeznek. (nagy vonalakban) Míg a Ferrari új autója egyáltalán nem hasonlít egyik autóra se amiket 2009 óta alkalmazott. Így azért fogjuk rá, hogy a 0-ról építkeznek a szerelők, a mérnökök, a csapat. Azon kívül, hogy az autó aerodinamikai téren változott mechanikai téren is rengeteget. Új kormány motor(szervo), új felfüggesztés elől hátul(súlypont és gumimelegítési okokból). És a kedvencemet majdnem elfelejtettem. Múltkor beszéltétek a benzin fogyasztást. Teljesen újraprogramozott újratervezett ECU-t alkalmaz a csapat ebben az évben. És a motor is a KERS is módosításokon esett át! Itt már meg is bukott az, hogy ~ mennyit eszik a Ferrari motor és ez mennyi másodperc különbséget jelent.

    [ Szerkesztve ]

  • Xirtam

    veterán

    válasz TESCO-Zsömle #41140 üzenetére

    Lotus igényt? Hova? 2 ütőképes pilótájuk van. Ezek közül az egyik VB győztes a másik pedig egy GP 2 bajnok.

    [NEWS
    Vitaly Petrov joins Caterham F1 Team]

    No mercy! Jo drills Kamui. He started with Senna+Prost in '88!

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák