-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Most lesz 1 éves a Focus 1.0 gépkocsink (kevesebb mint 3 ezer km-rel). Azon gondolkodtunk, hogy nem visszük el szakszervízbe hanem vagy szerelőhöz elvisszük hogy legalább valami pecsét legyen vagy otthon lecserélnénk az olajat. Milyen olajat ajánlanátok ehhez a motorhoz? 5W20 mindenképpen de melyik szabványt kell nézni? Két félét is találtam ebből:
WSS-M2C948-B
wss-m2c925-bCastrol Prof vagy Mobil 3000?
-
SPeti1984
senior tag
Egyszerű a válasz. 2014-ben vettünk egy Focus 1.0-t amibe bő 2 év alatt 81 ezer km-t tettünk. Ekkor elég jó áron eltudtuk adni és úgy döntöttünk veszünk egy újat. Ekkor azonban vettünk mellé egy Renault Megane II 1.4-et is futkosónak (600 ezer ft-ért) . Ez az oka hogy a Focusban még csak 2.800km van, mert lényegében nem is igen használjuk. Tudom butaság az ilyen de olyan szép a Focus kár lenne megint 3 év múlva eladni.
Amúgy 1 év vagy 20 ezer a szervízciklus. De ez jó kérdés hogy akkor ha sima szakihoz viszem és pecsétel akkor is él-e a garancia, ami amúgy 3+2 év. Tehát 5 évig kellene szakszervízbe hordani. Előzőt rendszeresen oda vittük, sőt nem évente hanem 11 ezer km-enként vittük olajcserére, szóval jól járt aki megvette.
A fix árak azért nem olcsók ezért gondolkodtunk el rajta hogy nem szakszervízbe vinnénk
1 év vagy 20.000 km 45 900 Ft
2 év vagy 40.000 km 56 900 Ft
3 év vagy 60.000 km 67 900 Ft
4 év vagy 80.000 km 56 900 Ft
5 év vagy 100.000 km 45 900 FtÖsszesen: 273.500 Ft
-
SPeti1984
senior tag
Végül mégis akkor a ford szervíz lesz.
Másik kérdésem pedig az lenne, hogy egy 2015 év eleji facelift előtti 1.6 Ti-VCT 125le benzines Focusba szerintetek 5w20 vagy 5w30 való? Melyik a jobb választás. Ford nem tudom melyiket tette eddig bele.
-
-
SPeti1984
senior tag
Szerintetek egy Kuga-ba elég az 1.5 turbo 120le-s gyengébb változat? A nyomatéka ugyan annyi mint az erősebb 150-es kivitelnek. Most egy Focus 1.0 125 van.
-
SPeti1984
senior tag
válasz molnarpeter #13424 üzenetére
Mindkettő 6 sebességes manuális. Ugyan az az áttétel ha jól tudom, egyedül a szoftver más semmi más differencia nincsen. Mindkettőnek 240NM a nyomatéka annyi hogy a gyengébb csak 3 ezres fordulatig adja le a 150le-s meg 4 ezerig. Mondjuk pörgetni nemigen szoktuk a mostanit sem.
Ami még felvetődött, hogy ugyan ennyibe kerül a Mondeo 1.5 turbo is (160le). Igaz az már elég hosszú lenne szerintem, meg a Kuga magassága ami jobban tetszene.
Illetve árban még a Qashqai 1.2 lenne, de akkor már komolyabb a Kuga nem?
-
SPeti1984
senior tag
Új Kuga 1.5 ecoboostra szeritetek fellehet tenni 16-os acél felnit? Konkrétan a Focus 3-ra valót. Vagy csak 17-es felni megy fel rá?
-
SPeti1984
senior tag
Korábban kitettem egy szinte új Focus 1.0 Titanium 3.630km hírdetést (4.150.000), de időközben lehet, hogy szülők átvennék tőlünk és inkább az övüké lenne meghírdetve.
Ha esetleg valakit érdekelne egy 2015/02 havi Focus 1.6 Ti-VCT Technology 5 ajtós Ezüst metál + vonóhorog + alsó motorvédő burkolat + első hátsó sárfogó, ami majdnem 2 év garis, végig ford szervízbe járt garantált 25 ezer km-rel, akkor keressen nyugodtan. Új kora óta üléshuzat van tehát makulátlan a belseje is. Árat tekintve 3.6 millió ft a legalja amiért elvihető, az alatt megmarad inkább. Kérésre küldök képet és infókat még.
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
válasz bajnokpityu #13686 üzenetére
Én azt gondolom, de ez csak magánvélemény, hogy sokan leszólják a kis turbos motorokat, mert hogy az 1.6-1.8-2.0 az jó. Én mondjuk nem szólom le, mert van ford is opel is nekünk ami turbós és mindegyik köszöni szuperul volt és van is. Igaz nem nyomom ki a szemét egyiknek sem nem 20-30 ezrenként van olajcsere és hasonlók. Régebben főleg csak 1.9-2.0 dízelek voltak, most ott is 1.3-1.5-ös van mégis istenítik sokan azokat. Semmivel nincs több rizikó szerintem egy ilyen benzines turbosban mint egy dízelben. Amerikából nézve meg ezek számítanak nevetséges motoroknak. Sokan mondják, hogy nem lehet majd ezeket eladni, dehogynem lehet, iszen lassan nem lehet mást kapni, szóval nem lesz más alternatíva, akkor mégis mit venne az ember használtan, nem fogja mindenki megvenni a 10-15 éves szívót. Most lesz egy átmeneti pár év amíg nagy az ellenállás és szépen ez lesz a tendencia és mindenki ehhez fog hozzászokni.
Másik példával élve miért vesznek az emberek presszó kávéfőzőt amikor ott a bolondbiztos 100 évet is kibíró kotyogós.
-
SPeti1984
senior tag
válasz bajnokpityu #13689 üzenetére
Én az 1.0 turbosat hasonlítottam a dízelhez.
-
SPeti1984
senior tag
válasz bajnokpityu #13696 üzenetére
Én csak annyiban hasonlítottam a dízellel, hogy abban is kettős tömegű meg sok olyan alkatrész van ami ha tönkremegy akkor drága vagy épp DPF eltömődik és sokan szívnak vele és mégis veszik az emberek. Dízelnél is annó volt a sima szívó meg a turbos kivitel. Akkoriban is sokan féltek a turbostól aztán mégis manapság annyi van belőle mint a fene. Ez inkább csak szerintem az újdonságtól való félelem ami az emberekben dolgozik. Ez mindig is így volt. Eltelik pár év és fel se veszi senki azt hogy 1000ccm-es a motor.
-
SPeti1984
senior tag
válasz bajnokpityu #13702 üzenetére
Nekünk van 1.0 és 1.6 is és azt kell mondjam sokkal hamarabb melegszik be az 1.0 mint az 1.6.
-
SPeti1984
senior tag
Focus 3-nál a gyári alufelnihez kapott kerékanya használható acélfelnihez is? Vagy ahhoz másik kell és semmiképpen nem jó?
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
válasz bajnokpityu #13740 üzenetére
Köszi
-
SPeti1984
senior tag
Sync 3-as 8 colos navi és a hozzá a fordulatszámmérőnél levő 4.2-es kijelző esetében, ha navigál az ember, akkor a kisebb 4.2-es kijelzőn is kijelzi, hogy balra 300m vagy ott semmit nem jelez a navival kapcsolatban?
Másik kérdésem a tolatókamera lenne, Kuga esetében csak a Sony rádióval együtt elérhető, A sima 8"-os rádiónál sehogy nem lehet odavarázsolni a kamerát és a képét? -
SPeti1984
senior tag
Ti melyiket vennétek az alábbi kettő közül? Mindkettő új, csak a dízel készleten van és 2017-es gyártási év a másikat pedig most rendelnénk meg.
Kuga 1-5 ecoboost benzin 150le Business Technology + Metálfény + sárfogók + állítható utasülés + automata parkolórendszer + kényelem csomag (automata fényszóró és sötétedő tükör, esőérzékelős ablaktörlő ) + téli csomag (fűthető üveg ülés kormány, fényszórómosó) + hátsó szőnyegek
Kuga 2.0 TDCI 150le Business Technology + Metálfény + kényelem csomag (automata fényszóró és sötétedő tükör, esőérzékelős ablaktörlő ) + téli csomag (fűthető üveg ülés kormány, fényszórómosó) + vezetőoldali deréktámasz + mini acél pótkerék + kulcsnélküli ajtó és indító + vonóhorog előkészítés vezetékezés
A dízel + 290.000 Ft-tal lenne több mint a benzines amit mi raktunk össze.
Szerintetek hosszútávon melyiket lenne érdemes megvenni? Van mellette másik autó, tehát nem feltétlen ez lenne nyúzva, tehát olyan extra sok km nem menne azért bele.
-
SPeti1984
senior tag
-
SPeti1984
senior tag
válasz bajnokpityu #13821 üzenetére
Beültem a mondeo-ba Én is mikor néztük az autókat, de annyira nem fogott meg.Ez szerintem embere válogatja kinek melyik jön be. Nekem pl egy magasabb autóban jóval kényelmesebb szellősebb mint egy alacsonyban.
-
SPeti1984
senior tag
válasz bajnokpityu #13825 üzenetére
Az igaz, de mivel magasabban ülsz így a kisebb terület első hátsó lábtérként kb ugyan akkora lesz mint a mondeo esetében ahol alacsonyan ülsz és majdnem nyújtott lábbal. Legalábbis Én ezt nézegettem mikor mindkettőbe beültem illetve néztem magam mögött, hogy mennyi hely marad. Mondjuk ez is vezető függő mert van aki úgy vezet hogy a térde majdnem a műszerfalhoz ér.
Arra kíváncsi leszek, hogy a Kuga esetében az 1.5 ecobooston is lesz-e teljesítmény változás a szűrő miatti változtatás kapcsán, mint a mondeonál 160-->165le.
Amúgy ugyan az a két motor vagy érdemi különbségek vannak? Vagy miért jó a Fordnak hogy egyik modellnél 150 másiknál 160le-s ugyan az a motor? -
SPeti1984
senior tag
Ha esetleg volna aki szeretné eladni a Focus-át, akkor keressen, mert szeretnénk venni egyet 600-700 között. Ha lehet benzinesen és km tekintetében is max 170 körülit, klímásat.
-
SPeti1984
senior tag
Ez a Focus szerintetek mennyire lehet rizikós választás?
-
SPeti1984
senior tag
A múlt héten megrendelt Kuga-ba sajnos nem tudtunk tegnap már módosítani és kérni tolatókamerát ezért kérdezném, hogy utólag milyen tolatókamerát ajánlanátok hozzá? Nem szeretném ha furkálni kellene meg mindent szétszedni az új autón, ezért vezetéknélküli lenne a legjobb illetve ami a gyári kijelzőn jelenik meg és ami akár a gyári kamera helyére menne fel.
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Egy 2004-es 1.3-as Fiesta-nál mitől lehet az hogy este bejártam vele reggel nem indul el az autó, és azóta sem. Tekeri de nem indul be. Szikra van, gyertyákon látszik hogy benzint kap, gyújtás ráadásakor hallani a benzinpumpát is hogy megy. Találkozott valaki már ilyennel?
-
SPeti1984
senior tag
Nekem pl Focus 3-nál a facelift előtti tempomat megoldás sokkal kézreállóbb volt, mint a most búcsúztatott 2015 utániaké. De még mindig sokkal bonyolultabb mint pl egy Opel Astra J, Meriva B, ahol simán 1 újjal tudok mindent működtetni.
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek az 1.0 125le-s motor mennyire elegendő normál használathoz egy C-max esetében? Új autót keresgélünk és vagy a C-max vagy a Renault Kadjar 1.3 140 jött szóba alapfelszereltséggel.
Azt nem tudom eldönteni később melyik lesz eladhatóbb ill melyik tartja majd jobban az árát.
A Ford a jobb felszereltség miatt (tolatóradar, digitklíma, bőr körmány, city ütközésmegelőző, fűthető ülés, kormány ablak, metálfény) de 3 hengeres motorral
vagy a
Renault alapfelszereltséggel (sima műanyag kormány manuális klíma, alap fehér színben) 4 hengeres 1.3-es motorral.Szerintetek?
-
SPeti1984
senior tag
válasz molnarpeter #19065 üzenetére
Amúgy ezen agyaltam vajon melyiknek kisebb az értékvesztése melyiktől félnek jobban az emberek, de nemigen tudtam eldönteni. Azthittem inkább a kis ccm-től félnek.
-
SPeti1984
senior tag
válasz bajnokpityu #19070 üzenetére
Végül az 1.0 C-max mellett döntöttünk, mert pár használtautós kereskedőt kérdezve mindegyik azt mondta hogy nagyon nem mennek a dízelek még nyomott áron sem.
-
SPeti1984
senior tag
válasz bajnokpityu #19077 üzenetére
Régóta vannak ezzel a motorral de nemigen hallok hibákról max a kezdeti 2011-2013-as modelleknél.
-
SPeti1984
senior tag
Ma átvettük az új autót: C-Max 1.0 125le, de amit furcsállok, hogy a szervízkönyvben 1 év vagy 20 ezer km van írva illetve a korábbi ilyen motorral szerelt autóinknál is ez volt, addig a 0 revíziós nyomtatott papírra 2 év vagy 30 ezer km van nyomtatva és ezt is mondta az értékesítő. Ilyenkor melyik lehet a valós? 0 revíziónál a kereskedés lényegében csak ellenőrzi az olaj ill. folyadékszinteket nemde? Vagy olajjal is ott töltik fel? Mondom nehogy másikat töltsenek bele véletlen mert mondjuk félrenéztek valamit és nyugodtan használja az ember (habár a papíron minden más adat jó).
-
SPeti1984
senior tag
válasz molnarpeter #19213 üzenetére
Jóval kevesebb km-nél szoktam, csak mondom nem mindegy hogy évente 60-70 ezer ft vagy 2 évente.
-
SPeti1984
senior tag
válasz molnarpeter #19215 üzenetére
Utánajárok azért még, de ez lenne a jobbik.
-
SPeti1984
senior tag
Nekünk volt 2014-es 2016-os Focus amiben 1.0 125le-s motor volt illetve 1.5 hete van egy új C-max ezzel a motorral. Teljesen vállalható. Én azt mondom ez az 1.0 motor azoknak való akik régebben 1.6 max 1.8-as motorral vásárolta az autót. Azt a szintet simán hozza és veri is szerintem. Az meg, hogy autópálya tempónál 3 ezres fordulat alatt forog az nem rossz érték, egy szívó ott inkább 4 ezret forog. Az 1.5 ecoboosthoz képest pedig simábban vezethető szerintem, legalábbis tesónak 1.5 Kuga van és ahhoz képest picit nekem nyugisabb az 1.0.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...