-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
pn4hvq
senior tag
"annak is csak két ujjnyi helye van, pedig csak 15-ös kerekek vannak alatta"
Fentebb írtad, hogy neked 16os kerék van az autódon. Ha az autó "előírásait" követed, akkor a 15ös váltómérete olyan 16os, aminél a külső átmérője (minimális különbséggel) ugyanakkora. Így nem fog csalni a kilométerórád sem a sebesség, sem a távolság tekintetében. -
pn4hvq
senior tag
Pont ma olvastam Mondeo MK3-as fórumon (benzines Mondeot szeretne venni, akinek válaszoltak):
"Az 1.8-2.0 között az alapvető különbség az, hogy nagyjából ugyanannyit fogyasztanak, de a 2.0 cserébe jobban megy.A 2.0-nál is előfordul a henger hordós (ellipszis) kopása, amitől elkezdi ennei az olajat."
Azt passzolom, hogy az MK2-es Focusban ugyanez a motor van-e.
Szerk.: napi fórumozgatásom közben látom, hogy jársz a fordfocus.hu fórumán is .
[ Szerkesztve ]
-
pn4hvq
senior tag
válasz Hannibhál #18313 üzenetére
Nálam MK3-as Mondeonál volt/van ilyen. Itt az a baj, hogy "berohadós fajta" a fék, így a fékbetét folyamatosan hozzáér a tárcsához.
Menj vele egy pár km-t és nyúlj hozzá a kerékagyhoz (ha hozzáférsz) vagy a felni kerékagynál lévő részéhez. Ha érezhetően melegebb, mint a másik oldal, akkor lehet ez a hiba.
A nyikorgást a folyamatos súrlódás okozza. Ha többet mész vele egyhuzamban így, akkor a súrlódás miatt hőtágulás lesz, még jobban súrlódik, még hangosabb lesz (és koptatod ezzel együtt a betétet és a tárcsát). -
pn4hvq
senior tag
válasz BUZZLGHTYR #18329 üzenetére
Nekünk 2006-os 1.6TDCi 90LE-s Focus van, óra szerint 205e (szerintem 50e-vel több) km van benne. Vezérléscsere volt már, amúgy fogyó kopó dolgokat cseréltünk csak 2009 óta, mióta nálunk van. Nem acélos a teljesítménye, de megbízhatóan teszi a dolgát.
-
pn4hvq
senior tag
-
pn4hvq
senior tag
válasz darvinya #18514 üzenetére
Ezt értem, és én is így tudom/gondolom, hogy nem tesszük vissza a már levett szíjat. De ha jól értettem, a fenti kérdezőnél nem nyúltak a hengerfejekhez, szíjhoz:
"kicserélték másnap, mind a négy tűzgyűrűt, szelepfedél tömítés is új lett"Vagy hibásan gondolkozom? Benne van a pakliban, mert mint mondtam, nem vagyok autószerelő.
-
pn4hvq
senior tag
válasz molnarpeter #18520 üzenetére
"Focus 3 akku csere úgy kezdődik, hogy légszűrő ház ki"
A 2010-es S-Max is így van kitalálva . Az Mk2-es Focus egy hajszállal jobb ennél, de az MK3-as Mondeoé a legkevésbé problémás: közvetlenül a fényszóró mögött van, semmit nem kell lebontani a cseréjéhez. -
pn4hvq
senior tag
A 2006-os MK2 Focusban én az akku feletti műanyagot vettem csak le, és az "akkuház" autó orra felé néző részét döntöttem ki előre (szétpattintható az oldalaktól). Így ki lehet emelni magát az akkut. Még ha nem is szép megoldás, de relatív kevés szerelgetéssel kivitelezhető .
-
pn4hvq
senior tag
"Motortartó bakra gyanakodtam, de porszáraz illetve elvileg 2017-ben lett cserélve."
Nem emlékszem, milyen autód is va (F1 fl előtti rémélik), de szerintem motortartóból több darab is van az autóban. Saját tapasztalatom az (F2 fl előtti), hogy hibás felső bak esetén nekem a motor leállításakor rázta meg a motrot és az egész autót, menet közben ennek nem volt hangja. Ha a váltónál lévő bak lenne rossz, akkor az a "csúnya", gyors váltásnál jelentkezne annyira, hogy egyszer megrántaná a motrot. Így szerintem nem bak okozza a zörgést.
Amit én még megpróbálnék: üresben nagy gáz. Így hátha előrébb juthatsz, hogy önmagában maga a motortól jön-e a zörgés. -
pn4hvq
senior tag
Én az MK3-as Mondeon cseréltem olajat, ezt vettem bele. Nem innen, csak gyorsan google-ztam egyet.
Nekem abban az volt a jelenség, hogy az első 2-3 váltás indulás után nehézkes volt, hideg időben pedig kifejezetten. Ha az álló autóban 5x váltogattam vele, utána megjavult.
A váltóolaj cseréje segített rajta, de nem lett 100%-os. Azon a váltón történetesen van leeresztő csavar (bár extrarövid imbusz fér csak be a kitekeréséhez -> ezúton is üdvözlöm a tervezőjét). A leengedett olaj színe "enyhén" eltért a frisstől, így azt hiszem megérdemelte a cserét. -
pn4hvq
senior tag
válasz kelly416 #18991 üzenetére
Én a munkahelyen szoktam vezetni a néhány éves Dacia Dokkert. Amikor én beleültem, akkor 40.000km alatt volt a futás, most 8x.000. A lényeg: rendben van, hogy olcsóbb, de ez a Dacia menet közben zörög, kopog, kapubeállónál lévő kis feljárón le-, felmenve az egész kasztni nyekereg (gondolom, hogy meg van tekeredve, ha valamelyik 1-2 kerék eltérő magasságon van). Nem bántásból, lenézésből, lebeszélésből írom, csak én ezt tapasztaltam. A 2006os Focus és a 2003as Mondeo ehhez képest síri csendben közlekedik.
Viszont egyszerű, a fentiektől eltekintve teszi a dolgát, keveset fogyaszt, megpakolt utánfutót is gyakran húz. Talán a régi Suzuki Swiftekhez tudnám hasonlítani. -
pn4hvq
senior tag
válasz kelly416 #18997 üzenetére
"Reggel hidegben ütemtelenül kattog, amint bemelegszik vagy jó az idő, nem kopog indításnál sem."
Nem lehet a hosszbordásszíj-körön (azannya, hogy kell írni ezt a szót? ) lévő görgő, feszítő, csapágy okozza? A Mondeon 1,5 hónapja ezügyben futottam egy kört. Az is hidegben kezdte, ha melegebb lett a motor, akkor csendbe lett. De egyre romlott, egyre hangosabb és továbbtartó lett a hang. -
pn4hvq
senior tag
válasz LeventeV #19390 üzenetére
Én a 2003-as 2.0TDCi Mk3-as Mondeonál vezérműtengely holtpont jeladó hibájánál találkoztam hasonlóval. Először csak nagy melegben (nyáron, kánikulában) jelentkezett, 1x vagy 2x menetközben megállt, 2 alkalommal pedig a bevásárlás végén nem indult el, csak tekert. Azután megszűnt a hiba, de télen (hidegben) szintén menetközben léállt. Utána kicseréltem, azóta jó. Diaggal ki lehetett olvasni a hibakódot, és egyértelműen azt adta ki hibának. Viszont, ha ez a hiba okozója, akkor figyelni kell, mert bármikor megállhat -> akár előzés közben is. Első körben hibakódolvasást javaslok.
Szerk.: minden alkalommal néhány perc várakozás után elindult. Ha indítani próbáltam, akkor "újraindult" a pár perc várakozás.
[ Szerkesztve ]
-
pn4hvq
senior tag
válasz daniel2121 #19524 üzenetére
A névből kiindulva: klikk
-
pn4hvq
senior tag
Amúgy ez az akku típus honnan jött (számomra ismeretlen márka)? Nálunk a TDCi-kbe biztosan kalciumos akku kell. Ha jól rémlik, neked benzines van, de feltételezem, hogy abban is a Ford féle intelligens töltés van, ami alkalomadtán elég rendesen megküldi az akkut. Előferdülhet, hogy ezt nem minden típus tolerálja.
Kitartást az autóhoz. Ha már ennyit ráköltöttél, nem vennék egy újabb zsákbamacskát és peches esetben lehetne elölről kezdeni a hibajavításokat. Ebben legalább tudod, hogy már mi van cserélve. -
pn4hvq
senior tag
Csak brainstorming szintjén: nekünk van itthon egy 2003-as MK3-as Mondeo és egy 2006-os MK2-es Focus. Mondhatni egy "széria". A Mondeo jóval nagyobb lábtérrel rendelkezik hátul, sőt, a hátsó ülés érzésre szélesebb is, mint a Focusban (le nem mértem, csak 3 felnőtt esetén jobban elfértek ebben). Saccra 8cm-rel nagyobb hely van a hátsó sorban a térdem előtt, ha a vezető ülése mögé ülök be, ami hozzám van beállítva (183cm).
Ha teheted, ülj be egy Mondeoba is, hátha az újabb verziókban is megvan ez a méretbeli különbség. Én erről sajnos nem tudok nyilatkozni. -
-
pn4hvq
senior tag
Én ezt olvastam az Indexen:
"A szerencse, hogy az okmányirodához csak akkor kell elmennie az autósnak, ha egyébként is betelt a forgalmijában az igazoló matricáknak fenntartott hely és egyébként is új forgalmit kellene kérnie. Tehát nem kell külön ügyet intéznie a dízeleseknek emiatt.
Mivel nem zárható ki teljességgel, hogy lesz olyan műszaki vizsgaállomás, amely esetleg akkor is elküldi a cserére a dízel/gázolaj elírás miatt az autóst, ha még nem telt be a műszakija, érdemes ezt is ellenőrizni, és rákérdezni." -
pn4hvq
senior tag
Egyetértek a felháborodással/nemtetszéssel, de azzal, hogy te leszedted a "korlátozó kilátást biztosító" fóliát, nem a forgalmiban szereplő állapotot idézted elő. Betű szerint betartatták veled a jogszabály idevágó részét. Tudomásom szerint nem festegetheted kényed-kedved szerint az autódat sem, mert ugyanígy "eltérés van a forgalmi bejegyzése és az autó valós állapota között" lesz.
-
pn4hvq
senior tag
"Egyébként a babakocsi összecsukva vagy a hordozó simán elfér még itt."
Ebből kiindúlva kisgyerek(ek) is vannak nálatok. Jótanács, nedves törlőkendő legyen bent: egy univerzális csodaszer. Nálunk már 10 éves múlt a gyerek, így neki nem szükséges, de tisztítani kiválóan lehet vele (ablakot belülről nem, mert foltos marad).
Ha kell, tisztítja a gyerek hátsóját, és még az olajos kezet is hatékonyan takarítja . Abba ne menjünk bele, ha olajos szennyeződést eltávolít, akkor jó-e a babapopsira... -
pn4hvq
senior tag
Fentebb szóba került a hibakódolvasás. Úgy tudom, hogy a legideálisabb az a szituáció, mikor a hibajelzés megjelenésekor a motor leállítása nélkül olvassuk ki a hibát. Ha megállítjuk, előfordulhat, hogy nem lesz tárolt hiba, csak akkor jelenik meg újra, ha a hiba ismét fennáll.
Az más kérdés, hogy ki tart az autójában hibakódolvasót és tudja, hogy mit tud vele kezdeni ilyen szituációban.Szerk.: (#21377) mtade nálunk a két autó közül az enyémben van csak, mert a másik autóban párom úgysem tudna mit kezdeni a dologgal ...
[ Szerkesztve ]
-
pn4hvq
senior tag
"Mikor lesz ez a Black Friday pontosan?"
Változó: van, ahol már volt, van, ahol most is van, aztán 11.15, 11.22, 11.29. Van rá topik.
"de többségben kamu akciók ezek"
Nem tudom, te vásároltál-e már BF-kor. Én sokszor, és soha nem jártam rosszul anyagilag. Tavaly pl. a 130e-s szárítógépet 100e-ért vettem meg. Azóta sem volt 100e az ára.
Akármilyen akciókor, jelenleg a BF-kor úgy kell vásárolni, hogy előre kinézed a téged érdeklő termékeket, és megnézed az árukat: ha az akcióban a szokásos árnál kisebb az ár, akkor meg kell venni. Fenti példámon én kb 25%-os spóroltam azon az egy tételen.
A héten volt a kínai webshopokban a 11.11-es akciózás. Volt olyan termék, amit jelenleg kuponozva 190$-ért árulnak, én kiegészítőkkel együtt vettem meg 90$-ért (és csak azért nem olcsóbban, mert nem volt nagyobb kedvezményt adó kuponom, de ez alá is lehetett volna menni).
Az amerikai BF-fel ne hasonlítsuk, az egy más világ. Én az olyan mértékű BF helyett jobban örülnék a náluk lévő üzemanyagáraknak... -
pn4hvq
senior tag
"Nincs átrohadva az alja, csak felületi rozsda van de ahogy írtam is korábban szeretném ha 8-10 év múlva is egyben lenne."
Ha jól rémlik, Mk2-es Focusod van, saccra 2008 előtti. Szerintem elég optimista elgondolás, hogy egy autó 20-25 éves koráig normális állapotban tartható legyen úgy, hogy használva is van, és mint sajnos írod, rengeteg dolgot vagy kénytelen (és párat saját lelki nyugalmad érdekében (mint pl. a teljes polír)) megcsináltatni. -
pn4hvq
senior tag
"Lehet én csinálom rosszul, mert világ életemben vigyáztam a holmijaimra mert megdolgoztam értük."
Nem, nem te csinálod rosszul, én is így gondolkozom. Nálunk is szóba került a 2003-as vagy a 2006-os autó lecserélése fiatalabbra. De én határozottan ellenkeztem, hogy arra, amire mi használjuk, tökéletesen megfelelőek ezek az autók. Ha neadjisten valamelyik teljesen megmakkan, akkor ráérünk egy újabban gondolkozni. Addig én pénzkidobásnak tekintem a dolgot.
De legyen neked igazad és tudd használni még 10 évig . -
pn4hvq
senior tag
válasz oliwire #22146 üzenetére
Níregyházi bontó (nincs tapasztalatom velük, de FB-on fordos csoportokban jelen vannak, hátha):
http://www.ford-opelbonto.hu/