Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jahno

    veterán

    válasz blueboi69 #149533 üzenetére

    Unixból és robbantott ábrán ellenőrzöm, mondtam is asszonynak, hogy ábrán és cikkszámra felismerek egy csomó mindent és tudom a működését is, de ha két különböző autóba való vezérlést vagy teljesen mást elém raknak, akkor tök mindegy, fogalmam nem lenne róla melyik micsoda :-D Elleben válaszok:

    3x annyi kérdése:

    "Mert nem egyforma soha a két féltengely. A váltó a blokk oldalán van, az egyik hosszú, a másik rövid" És van benne egy toldás.

    Kúpgyűrű? Unixban is ott van az ábrákon, oda kell és ezek szerint azért. Egyéb gyártóknál differenciálmű tömítés, vagy hasonló neveken szerepel. Leggagyibb 3ezer a Unixban, amit max. csak sógor tenne bele az autóba és 1 hetet bír, de legalább nincs raktáron. Gyári ajánlott az pont 10ezer, végén még kiderül, hogy egy csomó alkatrészt amúgy egész jó áron számolnak.... Ingás van benne, de mindenhol +/-.

    " ott ez megállt kb80ból, a tárcsa+ kinyomócsapággyal aztán joa'"

    Na, többiek itt azt mondták, hogy kb. ennyi lesz és occsón ugyanígy kicserélik, de fél év múlva szopni fogok, "mert úgyis szar kínai mind". Bedobtam a témát a mélyebbre úszott haversrácoknak és szerelőknek, úgy háromból hárman ezt válaszolták, zanzásítottam, szerintem maradék kettő is ezt fogja:

    "Az a különbség, hogy a 60ezresért cserélünk egy kuplungot oszt jónapot az nem cseréli ki az összes tömítést, ami logikus meg ilyenek. Aztán veheted le 6 hónap múlva, mert dől az olaj a cuccból. Szóval ha így tartod karban, ahogy ez a szerelő csinálja, akkor sokkal tovább örömöd lesz benne és sokkal kevesebbet költesz hosszú távon. Az igénytelen gecik meg hagyják, hogy az olaj szétkúrja a vadi új kuplugot, de belerakják Neked occsón."

    Visszatértem az előző problémákra, amit még az előző barbár okozott, ha már kérdezősködök és autószerelést tanulok :-D

    "A szerelő légkulccsal küldi rá az anyát, mert jóvanazúgy, közben szétroncsolja a szelepszerkezetet a gátlóban"

    Na, ez is sokba került nekem később, most nyögjük. Pipa, mehetünk tovább.

    Következő:

    "Ha felrakod a fos toronycsapágyhoz, meg a fos rugóhoz, esetleg más lógós futóműalkatrésszel, extra terhelést kap az alkatrész. Úgy nyilván nem bír sokat."

    Ez is pipa, mehetünk tovább. De lassan minden is elfogy ami van az autóban :-D

    80ezres kuplungcsere indokolása így elfogadható?

  • Jahno

    veterán

    válasz blueboi69 #149533 üzenetére

    Másik válasz, fokozatválasztó fejizére:

    "Váltókar a kocsiban bowdennel van kivezetve. Ezek ilyen kis muanyag betétes szarok amik rá vannak húzva a váltó oldalára. Kikopnak, érdemes cserélni. Nem mindenhol vannak külön fejek, akkor csak egyben lehet cserélni. Van egy X és egy Y bowden, az kombinálja ki az állásokat a rudazatra. A rudazat meg baszogatja a váltó belsejét."

    Rönós haver azt mondja Neki 40ezer volt 5 éve, szóval ne sírjon a szám, ha csak ennyi.

    Kuplung munkahengeren mondjuk keres:

    Aztán ezen is keres, meg a melón, vége úgyis ugyanaz, hogy vagy ezt adja kiskerként,vagy drágább munkadíjat mond, ezt nehéz megfejteni, de kijöhet belőle egy Ekcel.

    Na, jöhet a következő. Lassan végigmente, a cuccokon. No meg valahol ezt is ki kell fizetni, mert lehet nem 5 perc alatt írja össze és rendeli meg a közértből.

Új hozzászólás Aktív témák