Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #117004 üzenetére
Igen idióta döntés. Szóval a szokásos minőség. Amikor olcsóbb repülni mint autózni 4 fővel, és valaki oda mond extraprofitot, na azt is erősen tarkón lehet vágni, de ezt az "alsó" 80% nem látja, nekik a repülés olyan főúri misztikum, amit lehet rugdosni, szóval PR szemszögből ez nyereség. Olyannyira jól működik ez a gerjesztett elitellenes hangolás, hogy asszonynak legutóbb beszólt egy néni a boltban, mert lazacot vett, nem csirkét, mint mindenki más.
-
Jahno
veterán
válasz Samott #117019 üzenetére
Van, csak nem kanyarítanak hozzá fasságokat, hogy megvédjük a valakit a valakitől. Idénre úgy látom ez a szlogen, néha az ellenség nevét váltogatják, aztán kész is Belépési/kilépési illeték is volt, de nem kenték ide-oda a magyarázatot, hogy a háború kapcsán extraprofitot termelők miatt drága a farhát és az pont a légiközlekedés.
-
-
npera
őstag
válasz Samott #117041 üzenetére
Legyen 1000 HUF a benzin? Régi TC cikk....
Képzeljük el egy pillanatra a világot, ha ezer forint lenne az üzemanyag egységára. Kikönyökölünk az ablakon, és egyetlen zöldhullámmal végigmegyünk a Kiskörúton. Mint vasárnap hajnali kettőkor, csak ez épp egy napsütéses tavaszi péntek délután. Intünk a szembejövő autósnak, mint a motorosok, hiszen olyan kevesen vagyunk az utakon, kevés az ilyen megszállott, aki benzinre pazarolja a pénzét.
Valahogy nem látom azt az idillt, amit megálmodott a költő
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #117066 üzenetére
Évzárók még vannak ma, ünneplős mindenfélézős odavonulások, stb, majd holnaptól lehet mérni a valódi nyári forgalmat. Én egész hamar és könnyen eljutottam a dolgozószobámba, nem volt dugó a WC felé sem, ennyivel hozzá tudok járulni a városi közlekedési dugók enyhítéséhez.
-
-NoVa-
addikt
válasz Samott #117152 üzenetére
Ja, a műanyag mostanában simán megy landfillbe, papírt még újrahasznosítanak.
Egyébként gyanítom olyasmi lesz a gond, mint itt volt XV. ker, meg a városon kívüli nagyobb régióban, hogy az önkormányzat - fő - közép - al - al-alvállalkozó láncban mindenki addig húzta a kifizetéseket a törvényes határon túli limitekig, hogy a legvégén a kukásautók tankolásán kellett húzni az időt, és napokat/heteket csúsztak az elszállítással mert a garázstól a legközelebbi kútig volt elég a tankban lévő maradék lé, a cégnek meg nem volt már miből megtölteni. Aztán egyszer valamelyik szinten beleöntöttek némi lét, és azóta megint megy.
-
blueboi69
senior tag
válasz Samott #117149 üzenetére
Itt eddig igen. Szelektívet ma kellett volna, de még nem jutottak el ide.
Mondjuk itt minket mással ver a sors, a parton lévő korzót üzemeltető patkány mindent kitalál, amit a helyiek utálnak. Vurstli, óráskerék, fizetős parkolás, és tegnap még a strand egy részét is lekerítették valami ocsmány hulladék kerítéssel, mondván,hogy az VIP strand lesz de inkább néz ki majomketrecnek.
A víz meg szerintem pocsék, idén is inkább a kertben medencézünk. -
blueboi69
senior tag
-
Sipi-
senior tag
válasz Samott #117176 üzenetére
Régen (20+ éve) a tavasz úgy zajlott, hogy szüleim vettek 100 darab naposcsibét, amit nagymamám nevelt. Mellette még 3-4 disznó is volt, amiből kettőt mi vágtunk le, a többi eladásra ment. A csirkéket mindet mi ettük meg
De most már csak tizennéhány csirkét vesznek, de csak vágásra már, szóval "csak" pucolják, darabolják, fagyasztják.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
zetor2000
őstag
válasz Samott #117293 üzenetére
Egy Noctua NH-12 izém van fölös, ha kéne. Sajna nem folyadékhűtés, de. 1 ventis megoldás. A második hűtő valahol a házban lakik. Intel felfogatás 115x ig. vagy ilyesmi. AMD nincs meg, asszem.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
veterán
válasz Samott #117411 üzenetére
Lehet nem hatékony, de korlátozott körülmények közt jó is lehet, ha nem kell a kamionnak az akkut cipelni, ami csöppet nehezebb és üresen is pont annyi. Én régóta mondom, hogy nem egész országos töltőhálózatban vagy hasonlóban kell gondolkozni, de van mondjuk a komp Dánia és Svédország közt, egyik felén olcsó széllel termelik a hidrogént, hajó meg jön-megy és kész. Vagy Marokkóban napelemmel és akkor a helyi turistahajók nyomhatják a köröket.
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #117411 üzenetére
Semmi értelme, de akik a zsákutca irányába kezdtek fejleszteni, azok nem akarják feladni.
1000 km hatótávhoz mekkora hidrogén tank kell?
Ha abból indulok ki, hogy egy Toyota Mirai 650 km-t tud 5 kg hidrogénből.
Akkor kamionnál 1000 km-hez mennyi kell, kb 50-100 kg? Az térfogatban 1,5-3 m^3 hidrogén? Nem tudom hogy skálázódnak a tartályok, de a Mirai 5kg-s tartálya 87,5 kg. Kamionméretben lesz az üres tartály 1,5+ tonna és méretben mekkora?
Plusz az üzemanyagcella súlya, mérete, a buffer akku, meg mittudomén mi kell még bele ami egy sima EV-be nem kell.A vízzel mi lesz? Telelocsolja az autópályát? Télen is, amikor rögtön ráfagy?
Vagy 1000 km hatótávnál a végén már 1000-1500 liter vizet cipel magával, hogy valahol leereszthesse?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
npera
őstag
válasz Samott #117411 üzenetére
Applikáció kérdése. Egy bizonyos méret felett az akksik kezdenek elég durva méretűek lenni.
Alapvetően minden applikáció az attribútumok egymás elleni kiegyenlítésével (balancing) kezdődik. Ha egy adott méretű járművet egy adott felhasználói profil (értsd üzemeltetési körülményektől kezdve a drive cycle, meg egyéb más tényezőkön át) tekintetében próbálsz belőni, akkor simán kijöhet, hogy valamilyen hajtáslánc és energiatároló megodás jobb lesz.
-
Sipi-
senior tag
válasz Samott #117509 üzenetére
Ferenc téren és környékén 5, meg 10 évvel ezelőtt sem lehetett parkolni. Vagy szerencséd van, vagy megállaz szabálytalanul a Bubi biciklik előtt vagy keresgélsz és fél óra után valahol megállsz (vagy beállsz az Aldi parkolóba, bár volt már, hogy ott sem volt parkolóhely, amikor vásárolni mentem volna).
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #117509 üzenetére
Európában sehol nincs olyan nagyváros, ahol a belvárosban ekkora mennyiségű autóforgalom lenne, mint Budapesten
Europaban sehol sincs olyan fovaros, ahol ennyire elmaradott lenne a metrohalozat a tomegkozlekedes gerincekent mukodve, mint Budapesten
amikor jonnek az orok pelda nyugat europai varosokkal, akkor ez a resze a bulinak vhogy mindig elfelejtodikmajd ha nem stabilian 1+ orat kell keccsolni BKV-n, hogy odaerjek vhova, ahova kocsi 15-20perc alatt is elvisz, akkor beszelhetunk errol...
Budapest 100 evvel ezelotti teruleten jar csak metro, mikozben onnan 8-10km-re van ma mar a varoshatar
plusz a kozvetlen agglomeracio is siman megbirna a kozvetlen kapcsolatot, akkor meg 15km-rol van szo180km2-s 600k-s Koppenhaga 38km metrot huzott fel 2002 ota, es a repteret is eleri
itt meg 1896 ota lett 3x akkora varosban a 3x annyi lakosra 39km... Ferihegy? jaaaaaParizsban 1900 es 1940 kozott 12 vonal epult es bovult/bovul , a jelenlegi halozatuk 220km a RER (=HÉV) nelkul is
Madridban csak 2000 ota 50km uj vonalszakasz epult, ami 25%-l tobb, mint a teljes budapesti halozat 125 ev alatt....290km-nel tartanak most
Bukarestben 1976-ban indult az elso vonal, mint itt az M3, ma mar 5. vonal epul es 78km a halozatuk
Praga 1.27 millios varos, 500km2, 63km-s halozatszoval, mi a velemenyed ez ugyben...?
vitezy hujegyerek meg a villamosokban latja a megoldast a mindenre IS
nem ertem ezekben a varosokban miert nem abbol epitenek tizen km-s uj vonalakat[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
NauTiLUS_HUN
tag
válasz Samott #117544 üzenetére
"Irtam mar: ha hetezer hely van, akkor az ott lakok licitalhatnak 3500 helyre. A 3500 legmagasabb ajanlat egy evre kap parkolasi engedelyt. Annyiert amennyit a liciten felkinalt erte. A tobbi parkol ugy mint barki mas. Evente uj licit. Nyilvan emelkedo arakkal."
Amit jelen állapotban ha jól tudom kb. elvesz a kormány és odaadja egy neki tetszetős helyre, így nem fog egy önkormányzat sem ugrálni.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
veterán
válasz Samott #117544 üzenetére
"A villamos vegulis felszini metro, nincs azzal gond. "
Míg elé nem állnak az autók, aztán megy a csilingelés. Sokkal több baj szokott lenni vele, mint a metróval, no meg merrefelé járt a 14essel? Központ-Lehel tér metróval gyorsabb, de pont tegnap optimalizálgattunk, Központ-Lehel utca szakasz is jobban kijön a metró+1es villamos kombinációval.
-
Sipi-
senior tag
válasz Samott #117547 üzenetére
Abban igazad van, hogy a bulizó fiatal kifizeti a parkolási díjat, egy koktél ára maximum. Viszont az is probléma, hogy nincs elég parkolóhely. IX. kerületben néztünk még pár éve új építésű lakást és ott mondták, hogy lakásszám*2/3-ad parkolóhely a kötelező minimum, ezért Ők pont ennyit alakítottak ki (felfelé kerekítve). Hiába is akartunk volna kettőt venni, nem volt már annyi szabad. Mostani lakásunknál két helyet vettünk, mert két kocsit használunk. Egyébként befektetésnek sem rossz, már dupla annyiért el lehetne adni minimum
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
őstag
válasz Samott #117594 üzenetére
Utasoldalon a lábtérben van egy kis lehajtható panel, azt fogja 2 db "karácsonyfa pöcök". Ki kell venni a kesztyűtartót is, aztán hozzá lehet férni egy elektromos dobozhoz, amit kicsavarozva és oldalra kifordítva már látszik alulról a motor. 3 csavar tartja (torx) és egy elektromos csatlakozó. Utána "reverse engineering" és már működik is. Legalábbis a tutoriál szerint
-
blueboi69
senior tag
válasz Samott #117557 üzenetére
Azzal egyetértek, hogy Bp belvárosa inkább azoknak való, akik nem akarnak autózni. Bárki akivel beszélek és a belvárosban lakik, mindig azzal jön, hogy közel van minden meg jó a közlekedés. Hát akkor a fasznak kell autó.
Igazad van, hogy az ottélők foglalják a parkolóhelyet.
Viszont utólag bevezetni azt, hogy nekik is kelljen fizetni, az úgy igencsak durva. Mert van aki mondjuk mozgássérült, vagy szimplán nagyon nehezen tud bkv-zni, mert lesérült vagy nehezen mozog vagy beteg a gyereke stb, nem büntetheted azzal, hogy neki is kelljen fizetni a parkolásért napközben. Főleg, hogy már megszokták azt, hogy helyiek ingyen parkolhatnak ott.Sztem akinek ez a parkolás fájó, az nem költözik oda. Eleve sosem fogom megérteni, hogy ki akar a budös zajos belvárosban lakni, lehet azoknak a parkolóhely hiánya sem zavarja, nemtudom.
-
blueboi69
senior tag
válasz Samott #117616 üzenetére
Igazad van, egymást szopatják, de ezt fel kell tudniuk ismerni, hogy ennek nem lesz feloldása, amíg ott laknak. Én gyűlölöm a parkolóhely keresést, el sem tudom képzelni az életemet úgy, hogy hazaérve parkolóhelyet kelljen keresnem.
Nyűgös gyerekekkel, telepakolt csomagtartóval egy bevásárlás után kizárt. Nem is lakok ott, nem is érint, problem solved.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest