- Mesterséges intelligencia topik
- Windows 11
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mikrotik routerek
- Windows 10
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AliExpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Eladatnák az Ubisoftot
- Milyen routert?
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz FőDudu #41917 üzenetére
Ismét fotelből.
Ez a benchmarking téma azért picit komplikáltabb annál, mint hogy megnézed és már tudod is. Máskülönben Kína már régen ugyanott lenne, mint a német trió.
Van pár szempont, amit igen sokáig kell elemezni, hogy egyáltalán a közelébe kerülj az elemzett terméknek.
- alapanyag minősége
- alapanyag gyártási processz
- alapanyag utókezelése
- konstrukció részletei, azok miértje. Ez komplikáltabb mint gondolnád.
- hogyan tekercselsz
- milyen mágnesek
- milyen csapágyak
- milyen a mágnesek eloszlása
- milyen a reduktor?
- hogyan hűtöd a statort
- hogyan hűtöd a rotort
- hogyan hűtöd az invertert
- milyen rezolvered van
- a gyártási folyamatok, azok lépései, a sorrend, a részletes megoldások az állomásokon
- a gyártási minőségi ellenőrzés, a paraméterek mind kihatnak az eredményre
- EOL (end of line) testing, masszívan befolyásolja az eredményt, mert semmi sem bináris. Mint engedsz meg "jónak" és "rossznak".A hatásfok sem egy szám. Milyen üzemmódban? Milyen ciklusban? Milyen peremfeltételek között?
Hova optimalizálod az elektromos gépet és hova az invertert? Milyen szoftverrel hajtod? Mennyire tudsz belenyúlni az inverter szoftverébe? Hogyan modulálsz? Milyen túlmodulálás? Milyen limitek vannak? Azokat hogyan kezeled? Milyen ASIL-követelmények vannak?
Mókás téma ez.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #41912 üzenetére
Mi leszerződtünk CATL-el és LC Chemmel is, hogy a kért kapacitás garantált legyen. A többiek is próbálnak szerződni, gondolom.
A VW asszem rárúgta az ajtót a cellagyárra erőből, aztán utána lehetett kuncsorogni, amikor azok inkább megköszönték az együttműködést és további szép napot kívántak.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #41911 üzenetére
Én nem tudom mit definiálsz "Tesla-killernek". Nissan Leaf gondolom nem. Hyundai Ioniq gondolom nem. Mi volt még ami ugyanabban a szegmensben ugyanazt a teljesítményt célozta és bevallottan "nekiment" a Teslának? Dedikált BEV, ami kifejezetten meg akarta verni valamelyik Tesla modellt?
Lehet én vagyok beszűkülve, de a legtöbb eddigi tömegtermelésben elérhető BEV egyáltalán nem akarta megverni a Teslát a saját profiljában.
Az, hogy felraknak drag race videót Lamborghini Huracan vs Model S P100D tematikában teljesen irreleváns.
A Taycan is csak látszólagos "ellenfél", az is egy másik szegmens. Az, hogy marketinges célból lebegtetik a versenyhelyzetet nekem nem jelenti azt, hogy "Tesla-killer" a Taycan. Teljesen másik árcédula és szegmens. A két modell vevőköre nem igazán metszi egymást szerintem, de lehet én nem tudok eléggé grandiózus módon elemezni.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #41933 üzenetére
Nem csak utastér belső. Igen, máskülönben nem vennének annyit a prémium gépekből, hogy alig bírják legyártani. Szerintem a topikból elég kevesen vannak akik a közelében lennének a dilemmának, hogy Model S vagy Taycan.
De ha ültél már ilyen gépben és egyáltalán eljutsz-e odáig befogadóképességben, hogy értékelni tudd a finomságokat, akkor azért a fenti kérdés már nem is kérdés vélhetően.
Azt próbáld megérteni, hogy nem összehasonlítandó termékeket próbálsz erőltetve összehasonlítani és olyan dolgokba kötsz bele, ami a célközönséget teljesen hidegen hagyja. Aki Taycan Turbo S gépkocsit akar az teljesen letojja, hogy mennyire intuitív a térkép a Model 3-ban. És vice-versa aki igazi Tesla fanboy az letojja, hogy milyen a kormányzás érzete a Taycanban, vagy milyen opciókat lehet rendelni csak a különféle alkatrészek színével és a különféle anyagokkal variálva.
Én csak tesztautókban ülök és ültem, vélhetően sosem leszek a közelében annak, hogy egy Taycan Turbo S-t bekonfiguráljak és utána felköhögjem az árát csak úgy folyószámláról. Mégsem kezdem el durván ekézni, hogy mekkora egy tákolmány már az egész. A Teslát sem próbálom durván leszólni, bár sok részmomentummal nem értek egyet a filozófiájukkal kapcsolatban. Mindazonáltal elismerem, hogy a termék egyes részei zseniálisak.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #41938 üzenetére
És ha egy 350 kW-os Ionity töltőre rákapcsolod a Leafet és a mellette levő töltőfejre a Taycant, akkor ki hogy tölt? Mondjuk egy normál autópályás futás után, tempomat 110 km/h. Ugye, hogy ugye?
Ismét teljesen más helyre pozícionált termékeket hasonlítotok össze csak úgy ad hoc.
Én például durván lehagyom a lányomat, ha ő rollerrel hajtja magát, én pedig a 28"-os kerekű melóba járós bringámmal versenyzek vele. De ő átfér a rollerrel a fém korlát alatt, amibe én a vázzal akadnék bele. Ő ott vidáman továbbmegy full sebességgel, én meg éles kanyarban szlalomozhatok át a sikánon. Most akkor ki győz?
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #41954 üzenetére
Köszi!
Igen, a solution lehet fröccs. És az oldatot jól kell menedzselni. Szerintem Jahno simán tudná.
Én most úgy gondoltam, hogy free your mind és kicsit tágabb határok között is pályázok, nem csak 1 méteres sugarú körben a mostani pozíciómtól viszonyítva. A legrosszabb esetben pályázok tovább....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #41983 üzenetére
Dzsízász!!!!
Én simán lefújom a papír konyhai mindenes papírkendőt sima ablakpucolóval és letörlöm a képernyőt. Arra ügyelek, hogy ne sokat fújjak rá és nehogy belefollyon a káva aljába, mert akkor beleszivároghat a panelba.
TV-t is ugyanígy, mert a gyerekek néha összefogdossák.
Lehet nem vagyok sikeres. Nem intelligens a törlőkendő.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #42045 üzenetére
Ha nincs ASUS RoG (republik of gémersz) alaplap folyamatosan pulzáló RGB LED-el, akkor az kis lóf*szjóska PC, nem gémer PC
Nekem ilyen van és standby alatt is pulzál a LED az alaplapon. Mivel nem az ágy mellett csinálja, így kábé letojom. De a tudat azért melegíti a lelkemet, hogy lehetnék gémer is.....
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #42082 üzenetére
Nekem is nagyon bejön a forma. Ha nem az S-változatot kéri az ember, akkor ott ráadásul nem tuningolták el a dolgokat a sportos irányba, az kábé 20 km hatótávot jelent. Kis fordulókör, keskeny kocsi és könnyű vele parkolni. Agglomerációból bejárni pont jó.
Tesla Björnös 1000 km-es challenge esetén alighanem elvérzik egy Model 3-al összevetve. Csak emlékezetből talán 50 kW-al lehet tölteni "gyorsan", ami nem túl acélos ha 1000 km-es léptékben gondolkodol. De vélhetően autópályán van rendesen szélzaj is, meg az oldalszél cibálja, mint egy Land-Rover Defendert.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #42081 üzenetére
Igazából a vicc kedvéért egy aktuális Nissan Leaf (ami ugyanaz, mint az első generációs) és standard i3 meccset megnéznék Nürburgringen. Hogy legyen min röhögni egy Nissan kisbusz is mehetne még.
És amikor a pálya felénél járnak, akkor indulna utánuk egy 3-motoros Model S a legnagyobb diffúzorral, karbon szplitterrel, szárnyakkal és vágott slicken pályára optimalizált futóművel. És The Stig vezetné.
Amikor a Model S a pálya 2/3-nál járna, akkor pedig egy Porsche 919 EVO is elindulna a gyáris tesztpilótával.
És felküldenének egy Mig-29-est is a 2-dimenziós tolóerővektoros hajtóművel fegyverzet nélkül és fél adag üzemanyaggal, hogy megmutassák hol álljon a kredenc, ahogy a svédek mondanák.
Ezt kellene csinálni
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Göteborgi autóhirdetés. Teljesen patent.
-
npera
újonc
Mit eszik a svéd kamionos anyu.
A reggeli eléggé standard. A svédek ezt "grőt" névvel illetik. Kása gyakorlatilag, amiben beleszórnak gyümölcsöt. Eléggé laktató, de európai szemmel nézve undorító. A mátrix első részében gyakorlatilag kását (grőőőőőőőt) ettek amikor a nabukodonozzor fedélzetén nió megkapta az első rendes kajáját. Evriszing dö bádi nídsz....
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #42092 üzenetére
Hát ez az. A göteborgi svéd adok-veszek oldalon ilyen "hirdetések" mennek. A lokális szubkultúra tojik mindenre és arabul (vagy dari???) megy a kommunkáció. Mivel nincsen közös halmaz a helyi lakosság és a már itt született bevándorlók között, ezért teljesen felesleges svédül kommunikálni az alapvetően svéd Marketplace oldalon. Inkább nyomják a saját nyelvükön.
A kígyó a saját farkába harap, a prófécia beteljesíti magát. A párhuzamos társadalmak korát éljük. Az afgán, iraki, szomáli, eritreai és egyéb kisebbségek már meg sem próbálnak svédül kommunikálni, mivel a köcsög helyiek úgyis csak kiröhögik és kiközösítik őket. Inkább alkotnak kicsiny szigetüzemeket (Trak-rendszer), amin belül teljesen jól elvannak magukban. Lehet házasodni a kuzinokkal és finomítani a génállományt. Pontosan, mint a svédek évszázadokon keresztül.
Igazából nincs sok különbség a helyi őslakosság és a bevándorlók között. Csak a maguk módján furcsák. Egy lépést hátralépve hirtelen eltűnik sok különbözőség és egy erős "aha-momentum" érlelődik.
Ha túl komlikált volt és nem lehet érteni elsőre, akkor L-nézést kérek. Majd megértitek.
-
npera
újonc
Ez jó mókának tűnik.
Nálunk egy JIRA-alapú cuccot neveztek át X-nek. Abba vitték át először a minőségügyi dolgokat egy ősrégi adatbázisból. Aztán amikor agilis lett a cég, akkor kábé mindenkit beletereltek ebbe az X-be és átnevezték Y-ra.
A szervert hagyták azon a kapacitáson, ahol csak a minőségügyi cuccok mentek rajta. Aztán az első pár PI Event alatt úgy beállt minden, mint a szög. Asszem a 4. PI Event után akkor lett egy task force, hogy ez így nem normális és bővíteni kell. Bővítettek rajta egy komolyat, aztán ment jól.
De most a belsőégésű részleget is beleterelték a rendszerbe, ment még kábé 6k júzer élesben a korábbi tetejére. Guess what. Az első közös PI Event (elektromosok, szoftver és ICE együtt) az Y-szerver úgy beállt, mint a szög.
Lehet kellene bővíteni? Majd pár PI múlva, gondolom.
Másik vicces dolog. Erősen Win 7 van még a vágóhídon. De már kapacitálják a júzereket, hogy kérjék ki önként a 10-est, hogy ismerkedjenek vele. Az új generációs HP laptopokon már Win10 van eleve.
Az ukáz az volt, hogy a kábé 26k gépet év végéig erőből áttolják Win10-re.
Az IT kábé kapitulált most, feladták a halálvonalat. Majd jövő év novemberig esetleg. Most külön kérni sem lehet a Win10-et, mert annyira képtelenek megoldani a drivereket és a stabilitási problémákat. Durván fagynak a gépek, másodperceket kell várni egy gombnyomás után Outlook alatt. Egy csomó ténylegesen business critical SW nem is indul el, mert annyi tákolás van mindenféle scripttel, amit mind át kell rakni Win10-kompatibilisra.
A legjobb, hogy amiben elvileg jobb lenne a Win10 (virtualizáció), abban is kapitulált az IT. A SW-es mókamakik egy része vegyesen futtat egy spéci Linux disztrót és Win7-et valami virtualizált konstellációban. Az IT kerek-perec megmondta nekik, hogy ezt felejtsék el, mert képtelenek megoldani. Pedig ez annak a részlegnek a napi munkához kell.
A jó az, hogy a komplett Tech Mahindrát kirúgták a p*csába, annyira szarok voltak. Most valami más van helyette. Meg a káosz, mivel az átadás az új cégnek nem ment túl flottul.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #42114 üzenetére
Azzal nincsen gond, mivel talán még 11-es Explorer van a gépeken. Néha az intranettől is összeomlik, annyira kompatibilis saját magával a rendszer.
Python 2.7 az mondjuk pont van kábé az összes Matlab szkripthez, hogy a rigekből kiömlő adatmennyiséget előprocesszáljuk. És onnan aztán jön adat rendesen, amikor MHz-es frekvenciával mérsz sok-sok csatornát.
Én nem idegesítem magamat ilyesmivel.
-
npera
újonc
Ma reggel 9:20-ra vittem a fiamat úszni, most volt az utolsó órája a kurzusnak. A kissrác tudását tekintve mehetne a következő szintre, de a kora miatt még nem. Így folytatja a mostani kurzust, de ha betölti az 5-öt, akkor mehet tovább.
A kiscsajnak tegnap volt az utolsó órája. A követelmény az volt, hogy 10 métert ússzon segítség nélkül. És megcsinálta! A kis büdös ráadásul úgy úszik, hogy a feje a vízben van és csak levegőt venni emeli ki. Néha belekeverte a mellúszás lábtempójába a gyorsot, de aztán szólt neki a tanár és utána már jól nyomta.
A fiam úszása után hazajöttünk, aztán egyből lehetett felvenni a csajokat (kiscsaj és barátnője), aztán irány a természettudományos múzeum. 3 aktivitást végigcsináltak, aztán kaja. Én addig otthon főztem és takarítottam. Aztán 3-ra vissza értük, majd a barátnő itt volt játszani 6-ig. Aztán hazavittem a művésznőt, majd utána szabadfoglalkozás. Ami további takarítás, meg házimunka.
7-kor csak néztem 1000-yardos nézéssel. Most leültem a gép elé, benyomtam az SMSL SD-793-ast, fel a fejre az AKG K701-et, aztán szól a Testamant - Return to the Apocalyptic City albuma.
Még hiányzott a Spotify kedvenceim közül, egy ideje nem is hallgattam a nótájukat. Holnap melóban kifújom a port a K240-ből.
-
npera
újonc
válasz Samott #42194 üzenetére
Akkor ez vélhetően határeset...
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #42197 üzenetére
Én még nem raktam fel a szöges gumit. A bringára persze, a kocsi nem annyira érdekel.
+6 és +8 fok között ingadozik a hőmérséklet nappal, mellé ömlik az eső. Még nincs értelme a szegecsesnek, csak csörömpöl a szegecs az úton és borzasztó vele dönteni a bringát.
Sejtem, hogy ha ez így megy tovább, akkor január vagy február durván hideg lesz, de ilyen a popszakma.
-
npera
újonc
Ma visszajött a PO a kiküldetésből. Már örültem, hogy akkor leadhatom a feladatot és feleződik a meetingek száma.
A srác leült kávét inni reggel, aztán még meg sem itta, de már hívták az oviból, hogy a fia leokádta a reggelizőasztalt és akkor kezdődik neki egy 48-órás karantén. A srác a kabátot sem vette le, mehetett is haza a gyerekre vigyázni.
Akkor legkorábban szerdán tudom leadni a feladatot. Nájsz....
-
npera
újonc
Nagy a baj. Kifejlesztettek egy eljárást, amikor MRI-vel szkennelik a csontszerkezetet és ezzel igen hatékonyan lehet megállapítani a vizsgált illető életkorát. A kutatások eredményét most a Társadalombiztosítási Intézet megkapta.
Age Assessment of Youth and Young Adults Using Magnetic Resonance Imaging of the Knee: A Deep Learning Approach.
Ezzel a Svédországba érkező tipikusan 17-éves szakállas férfiak és a hozzájuk találkozó lefüggönyözött nők életkorát gyakorlatilag elég pontosan lehet megállapítani ahhoz, hogy kiderüljön egyedül érkezett menekült gyermek-e vagy csak egy standard migráns.
Regarding the classification of minors-with the threshold of 18 years of age-an accuracy of 98.1% for male subjects and 95.0% for female subjects was achieved.
Bónusz: a röntgenhez képest még sugárzás sincsen, tehát azzal sem tudnak védekezni, hogy a próféta tiltja a sugárzást.
Jaj-jaj-jaj....
-
npera
újonc
válasz FőDudu #42294 üzenetére
Ez jó. Amíg az ICE-részlegen dolgoztam addig kábé 250-300 emberrel voltam kapcsolatban különféle viszonylatban. Plusz menedzsment.
Céges mobilom 2015 óta asszem, akkoriban kezdték el kipörgetni a féltégla DECT-telefonokat és lett a kerítésen kívül is működő telefon.
Mivel nem vagyok menedzser, ezért nem vagyok köteles felvenni a mobilt otthon. De a motorok tesztelésével kapcsolatban beszéltem már 1000-órás durability tesztelés közben történt eseményekről miközben a MOM Parkban ültem a Starbucksban egy frappéval a kezemben.
A főnökeimnek meg szoktam mondani nyári szabadság előtt, hogy ha gáz van akkor hívjon nyugodtan akárki és visszahívom. Medencéből nem fogok kiugrani, de ha látom hogy pozor van, akkor jelentkezem. Eddig tökéletesen működött. Ha valami teszt beállt vagy olyasmi történt amivel kapcsolatban az egész cégben kábé 5 ember tud egyáltalán kezdeni valamit akkor hívjanak. Nem hívogatnak 5-percenként, nem jön tucatnyi SMS vagy mél.
Amióta az elektromos hajtáslánc előtt nyitogatom a sorompót annyi változott, hogy néha az ICE-dolgokkal kapcsolatban jön kérdés (munkaidőben), pedig 2 éve átmentem már a másik részlegre.
-
npera
újonc
Nova, valami nem stimmel. Próbáltam belépni a Mixer menübe a Taranis X7-ben, de nincsen egyáltalán Mixer menü. Akármelyik modellt állítom be.
OpenTX 2.2.2 volt rajta, megfrissítettem legutolsó stabil 2.3.0-ra. Azon sincsen. Kerestem kicsit Google alatt, de nem igazán találom.
Mit csinálok rosszul?
-
npera
újonc
Régi hír, de mi öcsémmel Gravis Xterminator gémpeddel nyomtuk a Viper Racinget, valamint az Enemy Engaged: Commanche vs Hokum helikopterszimulátort.
Volt rajta két analóg "pedál" elöl, ami a képeken nem látszik, az lehetett gáz/fék és oldalkormány akár. Analóg joy kormányzásra vagy botkormány helyett. És sok gomb, meg gázkar.
Jó volt.
-
npera
újonc
Jahno, egyszer javasoltál még régen egy 18650-es töltőt. Lehet, hogy Liitokala volt?
Vettem a bringa lámpájához egy 6-os IP67-es dobozkát, amivel tudom hajtani a bringalámpát. Kell majd bele 6 db cella, meg egy töltő. Néztem 6-os töltőket és találtam a Liitokala márkából 6-os cuccot.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen