- Microsoft Excel topic
- Asustor NAS
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Windows 7
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux kezdőknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
válasz philoxenia #2903 üzenetére
Ismétlem, ott a táblázat a pontos matekhoz. Értékcsökkenés, és a nem befektetett pénz elmaradt hozama is benne van, vagy a többlet ár miatt rá felvett kölcsön kamata. Casco dettó.
Az eredeti cikk alatti kommentek között vannak még egyéb szempontok is, mint a lízinges áfamentesség, és egyebek.(Amit két éve vettél 1,2 millióért, az már eléggé khmm... az a korosztály, amennyi időset villanyautóból már/még biztosan nem kapsz, a 2020-ban megjelent Springből pláne nem. Szóval megint almát hasonlítanál körtéhez.)
(Nálunk már kb. az egész kerület fizetős. Ha a bérlőink a nekik járó 3 hely helyett 5 vagy 6 autóval állnak be, akkor szép kis legózások jönnek délután.)
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Norvégoknál (briteknél, franciáknál) nem ilyen cérnák mennek a falban, mivel a gázos lakásfűtés arrafelé kb. ismeretlen, így villannyal fűt mindenki. Ahhoz pedig simán bemegy a lakásba 1*50 A.
Sokkal inkább az adómohóság áll mögötte. Ha itthon is mindenki átállna hirtelen az otthoni konnektorozásra, miből lenne meg a jelenleg benzinárból ellopható útalap?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
A kérdés inkább az, a gyakorlatban ezzel mire megyünk. Be van kamerázva, nézi valaki 0-24-ben? Legkésőbb bejelentésre mennyi idő alatt ér ki egy tréler? Az "azonnal" elszállításba ugye simán belefér, hogy valaki füstössel ráparkoljon, amíg beugrik egyet shoppingolni?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickrs #3077 üzenetére
Hinnye, azt a rezsicsökkentett öntudatodat! Légy szíves, nézd meg az áramtőzsdei árakat (vagy csak simán a vállalkozásoknak szóló tarifákat)! És akkor még nincs benne a kiépítés, üzemeltetés költsége, plusz minimális haszon.
Szerbia még a beetetési fázisban van. Amint jobban kiépül a hálózat, ott is fel fognak menni az árak.
Az osztrák árakhoz a "stabil 180-at tud" megjegyzésed nem tudom hova tenni. Ha a sebességre érted, akkor Németország néhány részén kívül sehol sem mehetsz annyival. Mindenesetre meglepne, ha 50 kW-nál nagyobb teljesítménnyel tudnád tölteni az EV6-ot, azaz a percből visszaszámolt ár sem fog 30 cent alá bemenni. A Kia Charge szerint mindenesetre az IONITY töltőkön 79 cent/kWh a tarifa Ausztriában.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz FIREBLADE78 #3103 üzenetére
Volvo FH Electric, 540 kWh. Nem 30 millió az alapára.
(Bocs, de hülye kérdésre hülye választ. Miért nem hatótáv a szempontod adott használati mód mellett?)
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz FIREBLADE78 #3108 üzenetére
Konkrét heti ingázási távod van, amit le akarsz fedni, vagy egy töltéssel elérendő rendszeres távoli úticélod, vagy csak "ne kelljen soha tölteni"?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz ratkaics #3145 üzenetére
Ez amúgy egy jó kérdés. Egy füstösnél nyilván annyi liter megy a tankba, mint amennyi kijön a kútból. Egy villanyos akkujába viszont az oszlop és az autó belső veszteségével kevesebb. Emiatt alapvető elvárás lehetne, hogy az akkuba került mennyiségről adjon valami információt a jármű (vagy a mai extragyökér világban egy mobilos app).
Pl. mert azt is jó lenne tudni, hogy az X oszlop, az Y oszlop, a Z wallbox, vagy a Q konnektoros töltő vesztesége pontosan mekkora is (a számlázás és az akku között).
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Igen, a külső kWh az alap, mert mégis csak az után kell fizetni.
De engem érdekelne, mekkora a veszteség az egyes töltési módoknál. Nagyságrendileg. Mert azért nem nulla. Ha Zoe lenne, akkor ugye különösen nem...A VW-nél sem pocok , sem pöcök nincs egy darab sem, csak egy százalékos skála. Illetve okoskodik, hogy mennyi a hátralevő km. De ezt meg nagyon nem tudja eltalálni, különösen változó felhasználási módnál.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz FIREBLADE78 #3257 üzenetére
Nem volt szigorítás. Ha van jogsid, akkor neked is tudnod kellene.
Rendszám nélkül azzal mehetsz (az 50 cm3-s limit mellett), aminek a tervezési végsebessége 45 km/h alatti. Ettől függetlenül is csak max. 40-nel használhatod. Szóval amikor a Hungárián 70-nél előz valaki robogóval, az első rendőrnek ki kellene szednie a forgalomból. Nem pusztán a közlekedés veszélyeztetése miatt, hanem okirat-hamisítás és adó-/biztosítási csalás miatt is.De szerintem ideje lenne befejezni a benzines robogók/motorok kitárgyalását egy villanyautós topicban.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ha ügyeskedés zajlik, akkor a "parkoláshoz" legálisan járhat ingyen töltési lehetőség (Lidl még mindig, vagy régebben a Westend, Ikea, Ázsia Center stb.), nem is kell személyesen ugrálnod a kocsi körül.
Szerintem már a július 1. előtti vétel-eladási ollóval is megérte, a mostani 6 Ft/kWh vs 120 mellett pláne jól jár mindkét fél.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Már én is. De elsőre sokan megszívják, ebből élnek a hiénák.
A Mobiliti-s kifogás kamu. Más töltők ezt meg tudták oldani. Jaaaa, hogy azokon mondjuk van legalább egy kijelző és két gomb (pl. Lidl), amivel ki tudod választani, hogy melyik csatlakozó a tiéd?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Nem a tokenen van a hangsúly, mert az ebből a szempontból irreleváns. Hanem a csatlakozó kiválasztásán, de legalábbis az egyértelmű visszajelzésen, hogy melyik fog elindulni.
(Az itteni Lidl töltője nem tudom, tokennel, Tiris-kártyával, RFID-vel, BLE chippel, vagy mivel működik, de odadugós rádiós ikon van rajta. Mivel nem próbáltam, nem tudom, működik-e; csak karbantartóknak, dolgozóknak, vagy csókosoknak stb.)
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz 7Heads Drago #3455 üzenetére
Van, aki már adott be az IFKÁhoz (újabban HUMDÁhoz) éves beszámolót?
Az akkumulátorral és a fogyasztással kapcsolatos adatok izgalmasak a számomra - ez utóbbiakat pl. én magam sem tudom, hiszen a remek gyártói applikáció nem képes használható adatokat kiírni, a fedélzeti multi-function display pedig vagy az össz. távra vonatkozó adatot írja ki (hogyan mondom meg a második év adatát?), vagy a napi elindulástól számoltat. Neeem, kézzel resetelhető útvonal számláló nincs. Mert csak.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz wassermann #3582 üzenetére
Na, ezt mindig is kreténségnek tartottam, amikor okosabb akar lenni nálam. Ha mondjuk völgyben lakom, akkor épp kicsesz velem feleslegesen. Állíthassam be én, hogy 80, 90 vagy 100%-ig akarok tölteni!
(Megjegyzem, a VW-ben a kézikönyv szerint tudok ilyet tenni, aztán a valóságban az app lósz*rt sem tud állítani. Eleve mintha egy gyakornokkal dobatták volna össze egy hónap alatt, és lényegi fejlesztésre nem futotta volna az elmúlt években.)
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Anno a HP kezdte ezt a majomkodást a "smart" cuccaival (még a '90-es években), amikor a szkenner szoftvere jobban tudta nálad, hogy fotót vagy iratot akarsz-e. Vagy a lézernyomtatóknál odáig fajultak, hogy már kapcsolót sem tettek az LJ 4L-re. Aztán amikor adatátviteli hiba miatt elkezdett krixkraxos oldalakat dobálni, leállítani sem lehetett. A titkárnő tolhatta el a szekrényt, hogy kihúzza a konnektorból.
Szóval ha nem is mindenki villamosmérnök, de a biztonságos tartományon belül lehetne engedni valamilyen szintű állítási lehetőséget. A fejlesztők dolgát itt abban látom, hogy értelmes választási lehetőségeket adjanak. Ha hosszú útra indulok, akár a telinél is jobban teleraknám az akkut, mert 5 perc múlva már úgysem lesz tele. Az app (vagy az autó töltésvezérlője) nyugodtan logolhatja, milyen gyakran csinálok ilyet, így a garanciális kérdés is megoldva.
Lehet azt mondani, hogy a felhasználók hülyeségét sosem lehet túlbecsülni. Ugyanakkor a leghülyébb felhasználóknál valamivel értelmesebbeket szívatni szintén kontraproduktív, mert ezeknek meg van annyi eszük, hogy megpróbáljanak kerülő utakat találni. Na, ezek azok, amire meg a fejlesztők nem fognak számítani.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Gergőke88 #3624 üzenetére
Bocs, még sehol sem láttam kirakva ilyen táblát.
Nyilván ahogy a focihoz és egészségügyhöz is mindenki ért, úgy itt mindenki legalább Forma-1-es vezető, és a jövőbe is lát, hogy nem történik valami váratlan.
Én el tudok indulni időben, és attól sem kapok idegbajt, ha 2 perccel* tovább tart egy utazás. De tudom, hogy ezek sokaknak komoly, esetleg megléphetetlen kihívást jelentenek.
*: A 130-as és 150-es tempó különbsége a fent említett 30 km-en.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz 7Heads Drago #3629 üzenetére
Alapvetően a németeknél is vannak korlátozások. A köztudattal szemben csak néhány autópályán lehet 130 felett menni, nem az összesen.
Az üzemanyag meg nem tud eléggé drága lenni ahhoz, hogy egyesek száguldozzanak, vagy hogy a dolgokat a gyártás során megérje ötször oda-vissza szállítani a világ túloldalára.
Aki egy 10+ millás autóban ül, azt nem különösebben érdekli, ha 100 km-en egy-kétezer forinttal több a fogyasztás. De még az itthoni 30ezres bírság sem. (Azon túl, hogy természetesen a mocsok rendőrök a szemetek.)A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Fényezheted akárhogyan, de itt alapvetően arról a mentalitásról van szó, hogy vannak közösségi játékszabályok, amiket te nem akarsz betartani, hogy ezzel előnyhöz juss az azokat betartókkal szemben. Mert te megérdemled. Vagy mert felsőbbrendű vagy, és te jobban tudod. (Jobban értesz hozzá, a szabályokat betartó többiek úgysem tudnak nálad jobban vezetni stb.) Az aktuális anyagi lehetőségeidből levezethető autómárkáktól függetlenül.
Ez már csak az itteni nyugat-Balkán, hogy a takonyosképű rendőrkölkök is ebben a mentalitásban nőttek fel a példamutatás helyett, abban pedig a vezetés sem érdekelt, hogy szigor legyen ("Te elnézed, hogy ellopjuk az országot, mi elnézzük, hogy nem tartod be a Kreszt").
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz 7Heads Drago #3659 üzenetére
A társadalmi idegbaj az egyének idegbaját is magával hozza, és viszont.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
-
joghurt
addikt
válasz 7Heads Drago #3674 üzenetére
Teljesen nyugodt vagyok. Tudok annyira vezetni, hogy számítsak az ilyen potenciális gyilkosokra, és egy "Mennyé', majom!" kíséretében megoldjam az általuk kreált (nekik esetleg fel sem tűnő) veszélyhelyzetet.
Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy jobb (kategorikus imperatívusz) lenne a világ, ha az önzés-együttműködés tengelyen az utóbbi felé mozdulna el mindenki. Témakörtől függetlenül. (Mondhatnám azt is, hogy adót fizetni ezeknek?)
A tej élet, erő, egészség.
-
-
joghurt
addikt
válasz tibcsi0407 #3713 üzenetére
Valóban lemaradt egy 2-vel való szorzás (a garázs távolságát oda-vissza kell megjárnia az áramnak).
Így 2,5 mm2-es vezetéken 2,4 V, 4 mm2-esen pedig 1,5 V körüli a feszültségesés.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ezen azért árnyaljunk egy kicsit!
A villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény végrehajtási rendelete kb. az Elosztói Szabályzat hatáskörébe utalja a kérdést. Ebben (a minket érdeklő, 32 A-ig terjedő tartományokban) alapvetően valóban 10 mm2 szerepel minimumként, azonban 3*25 A háromfázisú fogyasztásmérő esetén, 31 méteres mért fővezeték hosszig elég a 6 mm2-es (MCu, Mkh, H07V) vezeték is. Valamint a vezérlőkészülékek erőátviteli vezetékezése 32 A-ig lehet 6 mm2-es.
Vannak a feszültségesésre további szabályok is, de azokat most hagyjuk!A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Erre gondolsz? Most Nagykanizsa szüntette meg az ingyenes parkolást. (Hódmezővásárhely már régebben.)
Ha akár a kormány, akár a főváros döntene ilyenről, annak szerintem elég nagy sajtója és visszhangja lenne ahhoz, hogy találjunk róla valamit.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ha Budapestre gondolsz, mint "a varos", akkor igen, hogy rothadjanak meg:
A Fővárosi Közgyűlés 2022.09.05-i hatállyal módosította a Budapest Főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról szóló 30/2010. (VI. 4.) rendeletét.
Budapesten 4 díjzóna működik, ahol egységesek lesznek az óradíjak, az üzemidők továbbá egységes időtartam-korlátozások lépnek életbe:A övezet: 600 forint, 8.00-22.00, max. 3 óra
B övezet: 450 forint, 8.00-20.00, max. 3 óra
C övezet: 300 forint, 8.00-18.00, max. 3 óra
D övezet: 200 forint, 8.00-18.00, időtartam-korlátozás nélkülA tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ugyanakkor olvasom ezt is:
A rendelet módosítása a lakossági várakozási engedélyeket, vagy más típusú ingyenes, vagy kedvezményes várakozáshoz, jegyvásárláshoz kapcsolódó engedélyeket, várakozási hozzájárulások területi hatályait NEM ÉRINTI...Az egyértelmű, hogy aki a saját háza előtt parkol kerületi ingyenességgel, arra nem vonatkozik a 3 óra. Az jó kérdés, hogy aki zöld rendszám miatt "más típusú ingyenes", az is maradhat-e.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
A 3 óra csak alap szabály. Ha az akasztani való jogászok baromkodásán átrágja magát az ember, még az is lehet, hogy a környéke speciel időtartam-korlátozás nélküli területre esik:
https://net.jogtar.hu/rendelet?council=fovaros&dbnum=104&docid=A1000030.FOV&searchUrl=/rendelet-kereso/gyors%3Fcouncil%3Dfovaros%26keyword%3D30/2010.%2520%28VI.%25204.%29Ez annyiban mókás, hogy nálunk a kerületi weblap EKKORA betűkkel fenyeget a 3 órával, miközben a náluk magasabb rendű fővárosi rendeletben konkrétan korlátozás nélküli zóna az egész.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Na, ez érdekes lesz.
Első körben akkortól lesz érvényes, amikortól a Budapest Közút kirakja a 3 órás kiegészítő táblát is. (6. számú melléklet, III. 3.)A jogszabályban elhintett utalások alapján nekem úgy tűnik, hogy a helyi lakosokat kivéve mindenkire vonatkozik a 3 órás korlátozás (hiszen az Kresz), a fizetés szükségességétől függetlenül.
Lesz itt népharag, amikor az amúgy is lehúzás fizetőparkolóban megbüntetnek valakit, mert 3 óránál többet állt (hiszen dolgozik, 8+ órát).A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
-
joghurt
addikt
Szerintem épp hogy az agglomerációs létforma a shit: Én kiköltözöm a szép zöldbe, cserébe a városban élő életkörülményeit rontom. Adót nem oda fizetek, de ingyen használom az ottani infrastruktúrát (nem csak az utakat, hanem óvodát, iskolát, miegyebet is!).
Erre lenne (részben) megoldás a behajtási (aka. dugó)díj. De kormányunk inkább visszafizetteti velünk az EU-nak a 4-es metró támogatását, mintsem hogy az amiatt is beígért behajtási díjat engedje bevezetni.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Na, az itteni zóna szélén fel van már csavarozva a max. 3 órás kiegészítő tábla, de helyből magyarosan át is van húzva egy ragasztócsíkkal.
Különösebben nem aggódom, mert térfigyelő kamera nincs a ház előtt, így a 3 óra túllépésének bizonyításához itt kellene szobroznia a parkolási ellenőrnek.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Fényképről nem fogják tudni bebizonyítani, hogy nem mentem el közben. Eléggé ugyanoda szoktam állni.
Viszont ismerős szerint Londonban úgy oldják meg az ottani parkolóőrök, hogy krétával húznak egy csíkot a gumira és az aszfaltra. Amíg az egyik folytatása a másik, addig nem mozdult el az autó.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Jelenleg 0-t fizetsz Budapestnek. Ha Békáson élnél, az a kevesebb(!) is több lenne ennél.
A XXIII. kerület tizenéve is Budapest volt. Pesterzsébetről (XX. kerület, Budapest) vált le.
Budapest városhatára nem valószínű, hogy változni fog rövid-középtávon, hacsak ki nem hasítanak belőle valami kiemelt gazdasági övezetet (ld. Göd).A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Engem ez az értelmezés nem győzött meg. Egy csomó egyéb okból ingyenes parkolásra jogosult tételesen meg van említve a jogszabályban, hogy az ingyenesség mellett rájuk nem vonatkozik az időkorlát (pl. aki helyi lakos.) A zöld rendszámosokra viszont nincs ilyen említés.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Megkérdeztem egy itteni parkolóőrt. Neki az a lényeg, hogy díj be legyen fizetve, az időtartammal nem foglalkozik. Jogos, mivel az utca fele üres, így senkit sem zavar, ha egész nap ott áll valaki.
Kíváncsi vagyok, a bevételnövelés érdekében kiadják-e majd nekik az ukázt.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Budaörsön is így van, már sok éve.
Ha jól emlékszem, a Mobiliti is küld ilyen kis órát. Az olyan töltőkhöz, amik nem írják ki, hogy mikor kezdtél (azaz várhatóan mikor végzel). Mivel nem nagyon láttam még ilyet szélvédőn, rajtam kívül szokott még valaki ilyet tenni, legalább a forgalmasabb töltőpontokon?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Amit te ÉV relének hívsz (avagy népiesen fi-relé, helyesen írva FI-relé), annak a helyes megnevezése áram-védőkapcsoló (ÁVK).
Ebből is van több típus. Az alap "háztartási" AC vagy A típusú. A napelem inverterekhez (ha nincs benne) és autó töltőkhöz ennél fejlettebb, B típusú kell. Ami drágább.
Van töltő, amiben benne van, vagy része a csomagnak. Az olcsósított változatokból meg kifelejtik.Ugyanígy a túlfeszültség-védelem is vagy megvan, vagy kispórolják.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz cinemazealot #3840 üzenetére
Logikailag nem áll meg a következtetés, de reménykedni lehet benne. (A jogászoknak amúgy sem erőssége az elemi logika.)
Ismétlem magam: Az időtartam-korlátozás alóli összes többi kivétel (ott lakó, nínóautó stb.) kifejezetten le van írva a rendeletben. A zöld rendszámnál nincsen. Hogy csak kifelejtették-e, vagy a belvárosból szándékosan akarnak kiűzni minden autót, az jó kérdés.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- 5x100 6JxR14 ET43 acélfelni (VW/Audi/Seat/Skoda)
- Hyundai HYD-7018B benzines láncfűrész
- Bosch SPI25CS03E, A+ 9 terítékes beépíthető mosogatógép 170.000Ft-ról csak 61900Ft
- Mercedes minőségi gyári alufelni gyönyörű állapotban gyári nyomásszenzorral eladó.
- Új Nitro Concepts S300 székek több színben/futár is
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs