Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #57018880

    törölt tag

    válasz janeszgol #41 üzenetére

    Nekem meg pont mindegy mert nem vagyok MS függő, bnet accomat is törölhetem bármilyen megbánás nélkül akármikor.

    Ettől még nem egy jó trend ez a felvásárlás. Persze a buborékban élő nagyvállalati hívőknek ezt nehéz lebontani, mert nem értik az összefüggéseket, vagy még inkább nem érdekli őket - jó lesz nekik a FIFA frameworkos CoD is, mert az lesz akkor az Új és mert CoD a neve..

    Megkérdeztem ChatGPT-t mit gondol erről:

    Why companies like Microsoft try to obtain as many game studios as they can?

    Első pontban egyből:
    1) Content and Exclusivity: Game studios create valuable intellectual property (IP) in the form of games. By acquiring studios, companies like Microsoft can secure exclusive content for their platforms, such as Xbox consoles and PC. Exclusive titles can drive hardware and software sales, attract gamers to their platforms, and build brand loyalty.--AI

    (szerk: azaz esetünkben addikciót, ajánlom a további kutatómunkát a kételkedőknek) Ami ugye késik nem feltétlenül múlik, és nem csak a CoD körül forog a világ bármennyire hihetetlen..

    What could be the potential negative effects for game players from such acquisitions?

    1) Platform Exclusivity
    2) Limited Innovation and Diversity: Independent studios often bring fresh ideas and unique experiences to the gaming landscape, but their acquisition by larger companies might lead to a more homogenized approach to game design and reduced risk-taking. (-- Hello EA fanok.)
    3) Reduced Competition:
    4) Monetization Practices: (erre szerintem jó példákat hoztam fentebb, de hát a hívőknek a tények se jók ugye )
    5) Loss of Studio Identity and Culture:
    6) Long Development Cycles and Delays: The acquisition process can cause disruptions and delays in ongoing game development projects.

    Is it possible that the decoupling of DirectX from major game engines like UE5 play a role in the acquisition strategy?

    The decoupling of DirectX from major game engines like Unreal Engine 5 (UE5) could potentially play a role in the acquisition strategy of companies like Microsoft

    Platform Independence: Historically, DirectX has been closely associated with Microsoft platforms, such as Windows and Xbox. By decoupling DirectX from game engines like UE5, developers gain more flexibility to target multiple platforms, including competing consoles and operating systems. This reduces the reliance on proprietary Microsoft technologies.

    ..többi példája is jó, de azok már elég ismétlősek.

Új hozzászólás Aktív témák