Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • D.Va

    senior tag

    Hali minden 3D-s arcnak!

    Lenne egy kérdésem, és pár tapasztalatom!

    Kérdés: Tuti hogy a DLP 3D csak ATI HD 5/6-os szérián műxik?
    Azért kérdem mert nekem R4870-em van és régóta 3D-zek vele iz3D driverrel, igaz nem DLP 3D-ben hanem sima piros/kék lencsés stereoscopic módban 22"-os monitoron (Mit ne mondjak -fél óra után jojózik a szemem :Y -borzalom ez a piros/kék izé...)

    Mindenesetre az biztos hogy a 3D-zéshez kell kakaó:
    A gépem:
    MSI-DKA790GX alaplap
    MSI R4870-MD1G VGA
    4 magos Phenom II X4 940 BlackEdition (alapórajelen 3.2GHz + 8MB Total Cache)
    Corsair Dominator 4GB 1066MHz DDR2

    Ez azért nem rossz konfig de bizony sok játék játtszhatatlan, bár érdekes módon nem minden. (Pedig gépigény alapján azt várná az ember.)
    Mondjuk az is igaz hogy 1920*1080-ban játtszom, és szeretem legalább 4x-esen az élsimítást. Ugyebár 3D módban a képet duplán kell kiszámolni a VGA-nak. Már önmagában ettől sírni kezd a gépem, de ha ehhez még megemlítek olyat hogy Crysis - na az valóban KRÍZIS, főleg ha hozzáveszem az ultra graf-moddokat. Na ekkor mindegy ha projektor helyett diavetítőt vesztek! ;] Hisz az is tud kb 4 képkocka per másodpercet! :D
    A Colin Dirt 1 szintén játtszhatatlanul akad kb -15-20FPS- 1080p-ben élsimítással. Még a 2004-es FarCry is igen belassul FullHD 3D-ben 4x élsimuval ilyen 20FPS-re néha, de azért játtszható, csak így azért nehezebb pontosan buksira célozni... De pl az Aassassin's Creed pölö tök zsírul megy fullhd-ban is. Kipróbáltam sok játékot kb a fele jól játtszható.
    Persze könnyít a dolgon ha a projektor 1280*720-as, de azért ehhez is kell 3D-ben kakaó, és hiába 720-as a projó, akkor is szebb képet kapunk ha 1080p-s forrást küldünk neki! (Főleg ilyen részletgazdag gémeknél mint a CrySis.)

    Ja és van egy nagy problémám a 3D-vel: A fókusz az FIX ami sokszor idegesítően gusztustalan ha a fókusztától távolabbi vagy közelebbi pontra nézünk. Hisz sem a szemüveg-sem a projektor-sem a VGA nem figyeli a szemgolyónk mozgását...

  • D.Va

    senior tag

    válasz SimonMágus #38 üzenetére

    Hát nekem marad végül a piros-kék szutyok mert végül nem 3D-s projit veszek hanem normál FullHD-set... De így legalább nem kell lecserélnem a 4870-emet. :D

  • D.Va

    senior tag

    válasz zengoe #42 üzenetére

    Igen igazad van, filmnél tényleg jó a 3D-zés, mert 8már csak azobjektívek miatt is) ott nagyon jó a fókuszon kívüli távoli/közeli elmosódás, szóval filmeknél nagyon jól lehet "irányítani" a néző fókuszát. :R

    Viszont játéknál ez leehetetlen. Ott nagyon sz@r ez a dolog. Pl a Lara Croft And The Guardian Of Light-ban is az átvezetőknél nagyon pengén megcsinálták a fókuszokat, csk mivel az egész kép éles, nincs a figyelem az adott fókuszra terelve. Én meg osztán bambulós típus vagyok, (nem mindíg Lara melleire fókuszálok :D , mert néha a seggére :DDD )

    Viccet félretéve játéknál ez így ezért gáz. És nem csak itt, -itt még hagyján, de pl ott az NFS. Ott aztán pásztázik a tekintet. Egyszer az autót nézem, egyszer a kicsit távolabbi rendőrt, máskor meg egészen a messzeségbe a kanyarívre koncentrálva... Mivel a fókusz az autón van, a távoli kanyarból lazán kettőt látok... Ennek így nincs értelme... Inkább idegesítő mint szórakoztató. Nekem legalábbis.

    Legalább FPS-eknél megtehetnék azt a fejlesztők (nem tom hogy nem jutott még egyiknek sem eszébe...) hogy mindíg automatikusan arra állítódjon a fókusz amerre a célkereszttel mutatok. És akkor nem bénázás lenne a CS3D sem. :P FPS-ben a legfontosabb úgyis a célkereszt irányában lévő tartalom...

    ___
    Am lenne egy tökéletes megoldás: (addígis amíg nem jutunk oda hogy az agyunkkal irányítjuk a gépeket...)
    Mégpedig, egy kameraszerű valami, vagy érzékelő a fejünk elé (vagy monitor tetejére) ami figyelné a szemünk apró mozgásait, és annak irányába állítaná a fókuszt az engine. Nem lehetetlen megcsinálni egy ilyen kütyüt csak nyilván -a precízség mellett- marha drága lenne -nem venné senki... :))

  • D.Va

    senior tag

    válasz priti #49 üzenetére

    Az Acer-t én is sokáig tanulmányozgattam, ezért:

    Az Acer 5360 vetítési távolságát félrenézted. A Projectorcentral, és az ACER saját kalkulátora szerint is, ha használod (az egyébként minimális...) zoom-ot akkor a vetített kép 3 méter távolságról 16:6 aránynál:

    Szélesség:
    198 cm
    Átmérő:
    227 cm

    És tesztben is írták hogy 3 méterről tud 2 méter széles vetíteni. Ez sztem nem rossz. Ennél nagyobbat ne akarj 3 méterről mert nagyon pixeles lesz a kép...

    Nekem is pont három méter max a vetítési táv a szobámban, ezért tudom ennyire... :DD

  • D.Va

    senior tag

    válasz priti #54 üzenetére

    Az 512-es benq, meg igaz hogy 3D-s és HD ready, de kicsit tartok tőle. Mert nem kifejezetten házimozi projektor hanem üzleti, iskolai (Benq szerint "data projector"). Nem 16:9-es hanem 16:10-es tehát filmre még kevésbé alkalmas mint az Acer. Főleg az általad említett alsó/felső csík fényében...

    Ott a Benq W600+. Az kifejezetten házimozi/gaming projektor ami szintén 3D-s. Viszont ez eleve 720p-s (16:9) Igaz drágább is mert kb 190 ezer. Viszont valószínűleg más is a teknika benne mint az 512-es Benq-ban, tehát valószínűleg JOBB, mozicélokra.
    Vetítésben egy az egyben ACER: 3 méterről 198 cm széles kép. (zoommal)

    (Az 512-es 3 méter távról 3 és fél méter széleset vetít! Ez jónak hangzik de rohadt pixeles lesz a kép! Nem fogod élvezni!!! Én 220 cm-t vetítettem 800*600-as projóval és gusztustalanul pixeles volt!)

Új hozzászólás Aktív témák