Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz katt777 #10964 üzenetére

    Szokás szerint nem érted. Az OpenGL fejlődik, és ennek egyenes következménye, hogy egyre több kiterjesztés lesz támogatva. Számos OpenGL program (hanyagul megírt) egyszerűen belefagy a kiterjesztések ellenőrzésébe, ha azok száma 200 fölött van. Ez miért a GPU-gyártók hibája? Egy csomó leírás van rá, hogy lehet ezt a problémát kivédeni, és sokan ki is védték, mert csak a hanyagul megírt programok fagynak a sok kiterjesztéstől.
    Az OpenGL-es hiba persze megoldható, mert az NV is megoldotta. Kellett hozzá anno majdnem egy év, de van megoldás. Valszeg az AMD hamarabb meg tudja oldani, mert nem kell megoldást keresni, hiszen azt az NV már megtette, csak le kell másolni a kiterjesztéslimitet. Itt a kérdések elvi alapúak, mert a SW: Rep. Commandóból láthatod, hogy nem lehet mindent megoldani driverrel. Ha minden hibáért a gyártókat tesszük felelőssé, akkor azokra a megoldásokra hagyatkozunk, amiket a driverírók ki tudnak találni, de mi van ha nem lehet egy problémát megoldani, mert a programkód újrafordítása szükséges hozzá. Nem ritka eset ez, csak a fenti játék példája mutatja. Ezért nem kellene hanyagul programozni.
    A játékgyártóktól nincs elvárva, hogy minden flottul menjen, csak olyan hibákat ne ejtsenek, amire minden dev. fórumon felhívják a figyelmet, és konkrét forráskódot is kínálnak az elhárításra. Ezt figyelmen kívül hagyni több, mint amatőr baki.
    A COD egy specifikus kiterjesztés problémájától függ. Iskolapéldája annak, hogy miért baj a programozók hanyagsága. Driverből nem lehet normálisan javítani, de egy 2008-as OpenGL driver bemásolása a főkönyvtárba segíthet (AMD és NV (ezt nem próbáltam, de sokan mondták) oldalon is működik).

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák