- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
Új hozzászólás Aktív témák
-
TheProb
veterán
közben nekem is beugrott, hogy a 4 hossz nem lesz jó, köszi így már nekem is jó
Ez az IDE debugger azmiaz? Én VS2010-et használok. Valamint, azt tudjátok, hogy miért nyávok a fordító az strcat-ra és ajánl helyette strcat_s-t?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
buherton
őstag
válasz TheProb #4401 üzenetére
Fel kell venni azt a bizonyos szemüveget, amivel a fontos és jelentéktelen warningokat ki lehet válogatni. Szerintem a strcat_s egy beépített függvény a VS-nek, így inkább javaslat lesz, mint valós warning. A standradban egészen biztosan nincs ilyen. Nem kell azzal foglalkozni. Függően attól, hogy merre szeretnél tovább tanulni én javasolnám a mingw (GCC) + eclipse kombót. A VS nagyon lekorlátoz. Gyakorlatilag csak PC-re és csak Windowsra tudsz fejleszteni. GCC + Eclipse-szel gyakorlatilag minden platformra tudsz fejleszteni.
IDE - Integrated Development Environment, a debuggerrel pedig lépkedni tudsz a kódban futás közben. Meg tudod nézni, hogy az adott változónak mi az értéke. Meg is lehet változtatni. Break pointokkal meg lehet állítani a program futását. Nagyon hasznos ha algoritmusbeli hibát szeretnél kidebbugolni.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Karma
félisten
válasz TheProb #4401 üzenetére
Az strcat_s azért jó, mert odafigyel arra, hogy a célterületből véletlenül se szaladjon ki. Ha egy négy hosszú blokkba beleírnád azt, hogy "MCCXXXIV", akkor az strcat kifut és felrobban, a safe változat beírja hogy "MCC" és csöndben megy tovább.
A debuggert használod most is, csak tud sok hasznos dolgot még Például a programsoraid mellett bal oldalt kattintasz, breakpointot raksz be, aminél a program megáll és lépésenként követheted a menetét.
buherton: Tényleg előfordulhatnak felesleges warningok, de ez egyáltalán nem az! Konkrétan elkerülhető lett volna a crash. Az strcat_s tényleg nem szabványos, de az strncat igen, ami szintén egy biztonságos alternatíva más platformon.
Meg úgy egyébként a warningok azért vannak, mert valamit rosszul csinál az ember. Tanulásnál különösen fontos megérteni hogy mit...
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
TheProb
veterán
válasz buherton #4402 üzenetére
Valami rémlik ezzel a lépkedős debuggal kapcsolatban, órán is csináltuk már párszor. fel lehet venni debug közben egyes változókat is külön, hogy ellenőrizzük mi van benne, stb.
Az a gond a másik fejlesztő környezettel, hogy vizsgán is VS-t kell használni, valamint ezzel is javítanak. VS nem GCC-t használ hanem valami jóval "kötekedősebb" compilert... Én eddig CodeBlocks-ban tanultam/programoztam, ami nekem sokkal jobban tetszett, de hát muszáj VS-t használni...
Egyébként, majd androiddal szeretnék foglalkozni, bár egyik ismerősöm aki várja a C-t, java-t, stb. azt mondta, hogy nem egy túlzottan átlátható nyelv... és ha nekem már/még a C-vel is gondjaim vannak akkor nemtom, hogy fog menni... Persze remélem megfogom majd rendesen érteni az egész program írási "létformát", sajnos 1 félév után még szinte teljesen tudtatlan vagyok (mint ahogy az látszik is )
(#4403) Karma: Megfogom majd nézni akkor azt a ..._s verziót
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Karma
félisten
-
buherton
őstag
Mondjuk valahol igaz. Azért én is törekedni szoktam, hogy a warningok ki legyenek szedve a kódból. De pl. a void main(void) warninggal nem szoktam foglalkozni, vagy a castos figyelmeztetésekkel.
(#4404) TheProb: Ha Androiddal fogsz foglakozni, akkor itt elég csak a túlélésért küzdeni. A C és Java ég és föld. Amit most csinálsz példát az Java-ban majd sokkal, de sokkal egyszerűbb és kényelmesebb lesz.
(#4406) TheProb: Függ attól, hogy mire programozol és hogy mit. Általában elmondható, hogy a Java egyszerűbb, és kényelmesebb. Rengeteg minden készen kapsz, amit a C alatt neked kell lekódolni.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
TheProb
veterán
válasz buherton #4407 üzenetére
értem, ez kis könnyedséget adott most, remélem a java akkor jobban fog tetszeni.
Egyébként ti milyen nyelveket ajánlanátok? Mit érdemes tanulni? Tudom, hogy ez megint csak 1 nagyon szubjektív dolog, de pl. mi a véleményetek a c++ (bár úgy tudom ez nagyon expert programozóknak ajánlott csak), vagy a .net-ről?
Azt tudom, hogy a java-t azért mondják relatív könnyűnek, mert OOP nyelv, de pl a .Net-ről nemtok semmit, meg a c++-ról is csak annyit, mint amit előbb leírtam (ergó semmit)[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
buherton
őstag
válasz TheProb #4408 üzenetére
Amit írtál az mind OOP nyelv. Ha android, akkor Java. Ha windows phone, akkor .net, ha iPhone akkor objective C. A Java mellett szól, hogy mindenen fut, amin van Java virtuális gép, de lassú és sok memóriát igényel, és az Oracle-höz vagy kötve. A C++-ban teljes szabadság uralkodik, mert sem céghez, sem oprendszerhez, sem platformhoz nem vagy kötve, és annyira nem vészes. A .net alatt teljes zártság és kötöttség van. Viszont ha windowson kívül másra nem akarsz fejleszteni, akkor talán még ez a legjobb választás.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
TheProb
veterán
-
alapz@j
tag
válasz buherton #4409 üzenetére
Ööö, ööö. A Java nem feltétlenül lassú és nem is foglal feltétlenül sok memóriát. 2000-ben ez így volt, ma már nincs - és az Oracle-höz sem vagy kötve mert van még egy tucatnyi másik implementáció. Az oracle-ös HotSpot csak a reference. A C++ platformfüggetlensége pedig megint csak kérdőjeles, mert a cout << "Hello World" tuti működik minden rendszeren, de ha elkezded benne meghívni az OS API függvényeit (mert egy natív GUI-t építesz), akkor máris ugrott a függetlenség.
-
buherton
őstag
válasz alapz@j #4412 üzenetére
Nem szabvány szerinti függvény.Nálunk a C99 használatos.(#4413) alapz@j: A .NET alatt szinte mindeki a C#-ra gondol függetlenül attól, hogy nem csak abban lehet programozni.
(#4414) alapz@j: A C++ ahogy mondtad platform független, az hogy te mennyi függőséget viszel bele az már a te dolgod. Nem mellesleg a platform függetlenség alatt nem csak az OS-ek közötti átjárásra gondoltam hanem architektúra és rendszer váltásra is.
A Java pedig sajnos erőforrás igényes. Nézz meg egy Vuze-t (amióta átírták Java-ra azóta megy a panaszkodás, hogy nagy megterheli a gépet) vagy ott a Minecraft. Amilyen egyszerű a grafikája olyannyira erőforrás zabáló. A LibreOffice-ban sem véletlenül írják át folyamatosan a Java kódot C++-ra.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Karma
félisten
válasz buherton #4416 üzenetére
A legtöbb nyelv platformfüggetlen. A tényleges munkavégzéshez bevonzott frameworkök meg nem (merthát lehet több féléven át helloworldözni STL-el, de a valóságban azért hálózat, adatbázis, IPC, meg ki tudja mi jön szembe). És máris nem olyan fontos szempont.
Meg ugye a Linux desktop kit érdekel </troll>
A Vuze mindig Java-alapú volt szerintem, még Azureus korában is. Az OpenOffice meg főleg natív, Java kiegészítésekkel.
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
dabadab
titán
válasz buherton #4416 üzenetére
"vagy ott a Minecraft. Amilyen egyszerű a grafikája olyannyira erőforrás zabáló."
Nekem nagyon ugy tunik, hogy a Minecraft grafikaja leginkabb amiatt zabalja az eroforrasokat, mert rengeteg poligont hasznal (es ezt nem nagyon lehet megkerulni).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
TheProb
veterán
Egyébként mi a különbség a c++ és a C# között? Valamint ezeket viszonyítva a sima C-hez?
(remélem nem nagyon blőd a kérdés )"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
dabadab
titán
válasz TheProb #4419 üzenetére
A C az gyakorlatilag platformfuggetlen assembler, ami tamogat strukturalt programozast is, manapsag mar leginkabb csak par specialis helyen hasznaljak.
A C++ ennek eggyel jobban elvont valtozata, ami tamogatja a nyolcvanas meg kilencvenes evek, sot, a 2011-es C++11 szabvany (amit olyan nagyon sok helyen meg nem hasznalnak) egyre inkabb a XXI. sz. elejenek mindenfele dolgait (objektumorientalt programozas, template-ek, ill. parhuzamos programozas, stb), de meg mindig nativ kodot futtat. Nekem ugy tunik, hogy manapsag ez a fo nyelv, ha nagy projekteket csinalnak.
A C# meg tulajdonkeppen a Java Microsoft-fele valtozata, meg egy fokkal elvontabb, virtualis gepek programozasara szantak es persze a Microsoft-vilagon kivul nem nagyon mukodik.
DRM is theft
-
alapz@j
tag
válasz buherton #4416 üzenetére
A Minecraft teljesen alap Java-OpenGL bridge-t használ, azaz a megjelenítést a hardver végzi, ha simán portolnák C/C++-ra, nem gyorsulna érdemben - az értékelhető gyorsuláshoz az egész engine-t újra kellene írni. Hozzáteszem, igen régi gép kell már ahhoz, hogy a Minecraft gondban legyen, utoljára talán a csajom core2duo+intel hd kombós gépén láttam szaggatni...
-
alapz@j
tag
A java vs. c témakörhöz egy kis nem-annyira-offtopic szösszenet:
http://tifyty.wordpress.com/2012/07/15/es-a-jit-optimalizal-de-meg-mennyire/ -
dabadab
titán
válasz alapz@j #4423 üzenetére
Amit nem ertek, az az, hogy hogy a csudaba lesz a java gyorsabb. Megneztem magamnal is, a konkret loop, amit mer, arra ezt a kodot generalja a gcc:
.L14:
movsd 0(%rbp,%rdx), %xmm1
ucomisd %xmm2, %xmm1
jbe .L11
addsd %xmm1, %xmm0
.L11:
addq $8, %rdx
cmpq $800000000, %rdx
jne .L14Hogy ennel mi lehet gyorsabb, arrol fogalmam sincs, marpedig a java (legalabbis a rendezetlen tombnel) tenyleg gyorsabb egy jo 7-8%-kal.
DRM is theft
-
don_peter
senior tag
Srácok OSX alatt szeretnék C-ben programozni illetve tanulni a nyelvet.
Tudnátok ajánlani fejlesztői környezetet amit könnyű használni és fordít is?
Drag en Drop fejlesztők nem érdekelnek.
Xcode és a Code Wariors-t nézegetem, de nem tudom melyik verziót érdemes beszereznem belőlük.
Kérném segítségeteket, hogy jól válasszak.
Stephen G. Kochan könyvéből szeretnék lépésről lépésre tanulni és a feladatokat elvégezni.
Köszi előre is.----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
Jester01
veterán
válasz dabadab #4424 üzenetére
Ez tényleg elég meglepő, de én is tudtam reprodukálni.
Elsőre rávágtam, hogy a java biztos elágazás-mentes kódot generál, de ha kicsit átírtam, hogy a gcc-nek is feltűnjön ez a lehetőség attól ugyan gyorsabb lett de még nem java szintű. Sőt, még durvább optimalizációval egy iterációban 8 elemet ad össze és még így is lassabb.A random tömböt egyébként kicseréltem, hogy mind a két implementáció azonos számokkal dolgozzon (és mindig ugyanazokkal).
Jester
-
Karma
félisten
-
Karma
félisten
válasz dabadab #4433 üzenetére
A Java kód vizsgálatához meg a jitwatch elég bíztatónak tűnik. Majd otthon megnézem tüzetesebben.
“All nothings are not equal.”
-
Jester01
veterán
Hmm, a JIT kód nem tűnik túl okosnak, nem tudom mitől gyors:
0x00007fe2237a679a: movsd 0x10(%rbx,%rbp,8),%xmm0 ;*daload
; - Test::summUp@12 (line 11)
0x00007fe2237a67a0: movsd 0x8(%rsp),%xmm1
0x00007fe2237a67a6: addsd %xmm0,%xmm1
0x00007fe2237a67aa: inc %ebp
0x00007fe2237a67ac: ucomisd 0x20c(%rip),%xmm0 # 0x00007fe2237a69c0
; {section_word}
0x00007fe2237a67b4: movsd 0x8(%rsp),%xmm0
0x00007fe2237a67ba: ja 0x00007fe2237a67c0
0x00007fe2237a67bc: movapd %xmm0,%xmm1 ;*iinc
; - Test::summUp@26 (line 10)
0x00007fe2237a67c0: cmp %r11d,%ebp
0x00007fe2237a67c3: jge 0x00007fe2237a67cd
0x00007fe2237a67c5: movsd %xmm1,0x8(%rsp)
0x00007fe2237a67cb: jmp 0x00007fe2237a679aJester
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek, ezt hogyan tudom kiiratni?
Írassa ki a d v�altoz�o �ert�ek�et minimum i3 karakter sz�eles mezoben, i1 tizedesjegy pontoss�aggal:
int i1=10, i3=3;
double d=666.666;printf("%lf",d); ??????
-
Karma
félisten
válasz SPeti1984 #4438 üzenetére
Ha nem lennének változók a történetben, akkor így kéne meghívnod a printf-et:
printf("%10.3lf", d);
Ez annyiban bonyolódik, hogy az elsó paraméterben lévő formátumstringet neked kell előállítanod egy snprintf hívással.
Szerk.: akkor jó.
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
buherton
őstag
PC-n máshogy jön ki a dolog, de azért ne általánosítsunk. Qt-ban olyan kódot írhatsz ami GUI-t kezel és ugyanaz a függvény hívás három oprendszeren is működik. Csak külön le kell fordítani mind a háromra. Viszont beágyazott rendszerben nagyon kényelmes tud lenni, hogy PC-n kezdem el a fejlesztést, ahol ugye egyszerűbb debuggolni a C kódot és a memóriá elírásokat is nagyság rendekkel könnyebb megtalálni. Közre játszik ugye az is, hogy az elírásról az IC nem dob fel neked egy ablakot, hogy hoppá . Amikor az ember túl van a nehezén csak áthúzza a másik projektbe és mehet a fejlesztés tovább a hardveren mindenféle változtatás nélkül. Ez a platform függetlenség. Persze ehhez mindkét helyen meg kell lennie a megfelelő interfész függvényeknek.
Vuze-val kapcsolatban rosszul emlékeztem akkor, de ettől függetlenül panaszkodnak rá, hogy jobban eszi a gépet, mint a többi torrent kliens.
(#4421) alapz@j: Szó mi szó nem szaggat nálam se, de a ventit nagyon pörgeti az fix.
(#4420) dabadab: C a beágyazott rendszerek egyeduralkodó nyelve. Ha újabb kocsid van, akkor nagyjából 10 millió sornyi C kód vigyáz rád, illetve szórakoztat téged . Én személy szerint nem tanultam mást csak C-t. Ön szorgalomból tanultam meg a PERL-t, C++-t, egy kicsit a bash-t.
(#4437) alapz@j: Hogy a fenébe van ideje futás közben újra fordítani? Pontosítok. Honnan tudja futás közben, hogy hogyan lehet optimalizáltabb? Hogy tud még ennél is optimalizáltabb kódot fordítani?
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
dabadab
titán
válasz buherton #4441 üzenetére
"C a beágyazott rendszerek egyeduralkodó nyelve."
Mondjuk en foleg nagyobbfajta rendszereket bizergaltam (nem kis dobozba, hanem nagyobbfajta szekrenyekbe voltak beagyazva ), de ott a regebbi cuccokon CHILL, ujabbakon meg C++, sot, Java volt.
"Honnan tudja futás közben, hogy hogyan lehet optimalizáltabb?"
Az ilyen dinamikus cuccok futas kozben is profilozzak a kodok es folyamatosan a bejovo adatokhoz tudjak optimalizalni, a Transmeta CPU-ja is ezt csinalta (mondjuk hogy most a konkret esetben tenyleg ujraforditja-e es ha igen, akkor mire, azt passzolom).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
alapz@j
tag
válasz buherton #4441 üzenetére
> Hogy a fenébe van ideje futás közben újra fordítani?
Nem tudom, de azt csinálja és láthatóan jó eredménnyel. Egyébként abban is sok igazság van, amit te írtál. Hiába dolgoz fel egy százmilliós tömböt gyorsabban a Java-ban írt program, mint a C-ben írt, a felhasználók jelentős részének - teljesen természetes módon - az marad majd meg a Java programból, hogy lassan indul el, nem reszponzív a gui, idegenek a swing komponensek, stb.
> Honnan tudja futás közben, hogy hogyan lehet optimalizáltabb?
Erre van utalás a linkelt cikkben, igaz, nem a Java, hanem a CPU-k kapcsán. El tudom képzelni, hogy a VM a byte kód elemzésekor csinál valamilyen branch prediction-t vagy mondjuk előre lefordít mindkét lehetőségre egy natív kódrészeletet, amivel kiküszöböli a lokális ugrásokat.
-
don_peter
senior tag
válasz alapz@j #4443 üzenetére
Srácok ez ugyan nem életbe vágó, de nekem még is érdekes lehet.
Van egy kódom ez ügye azt csinálja, hogy amit beviszel pozitív egész számokat azokat megfórdítva írja egymás mellé.
Ime:int number, right_digit;
printf("Adj meg egy számsort: ");
scanf("%i", &number);
while(number != 0) {
right_digit = number % 10;
printf("%i, ",right_digit);
number = number / 10;
}
printf("\n");2 dolog érdekel: (most kezdtem el a dolgot szóval nem vagyok még jártas a témában)
1. hogyan tudom azt megcsinálni a legegyszerűbben, hogy a számokat ugyan abban a sorrendben írja ki egyesével ahogyan azt én megadom.2. ezt teljesen külön: hogyan tudnám a szétszedett láncot újra egyesíteni úgy hogy azt egy egésznek vegye a rendszer? (pl.: 1 2 3 = 123)
Köszi előre is a segítséget.[ Szerkesztve ]
----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
don_peter
senior tag
válasz don_peter #4444 üzenetére
Ezzel a tömbös megoldással megoldottam, de itt még nem kellene járnom szóval egyszerűbb megoldás létezhet a dologra?
És itt még felmerül a kérdés, hogy tudom megnézni egy adott változóban mennyi karakter vagy számjegy van.
Szóval a = 123;
Akkor ennek a karakter hossza 3db.
Ezt PHP-ben strlen() függvénnyel szépen le lehet kérni.
Itt is van ilyesmi?
Mert a tömbömnek meg kellene adni mekkora legyen és így automatizált lehetne a dolog.
Bár lehet rosszúl gondolkodom, de PHP-nél ez kézenfekvő volt.int number, right_digit[5], i = 0, mennyi = 0;
printf("Adj meg egy számsort: ");
scanf("%i", &number);
while(number != 0) {
right_digit[i] = number % 10;
printf("%i, ",right_digit[i]);
number = number / 10;
mennyi = i;
i++;
}
printf("\n");
for(i=mennyi; i>=0; i--){
printf("%i",right_digit[i]);
}
printf("\n");Illetve a 2. pontban lévő kérdésemet még mindig nem tudtam megoldani.
pl.: 1 2 3 4 = 1234[ Szerkesztve ]
----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
Jester01
veterán
válasz don_peter #4445 üzenetére
C-ben is van strlen de csak akkor működik ha van egy lezáró 0 byte a karakterek után. Továbbá ez minden alkalommal végignézi a stringet, szóval nem valami gyors. Javasolt kézzel nyilvántartani a tömbbe rakott karakterek számát, ahogy te is tetted.
A másik probléma az gondolom a kávé hiányra vezethető vissza, mert óvodás matematika Ugye ha van egy abcd szám annak az értéke a*1000+b*100+c*10+d. Ennyi segítség már elég hozzá?
Jester
-
don_peter
senior tag
válasz Jester01 #4446 üzenetére
A legegyszerűbb dolgok a leg-kézenfekvőbbek.
Bonyolultabban akartam megoldani és ez volt a hiba.
Itt meg már egy saját kis függvény meg eldönti, a számok számából, hogy mennyivel kell elkezdeni szorozni és utána már mehet vissza felé szépen a dolog.
Picit még parázok ettől a nyelvtől.Az strlen -re akkor gondolom érdemes egy saját rutint írni bár gondolom majd az is lassú lesz.
A string-ek esetében még mondjuk jó is, de ha számokat akarok megszámolni már parásabb a helyzet.
Vagy erre meg jó ez a megfordító dolog, csak a végeredmény majd a szétválasztott számok száma lesz és meg is van számolva----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
don_peter
senior tag
válasz Jester01 #4448 üzenetére
Ehhez is ismerni kell a bevitt érték nagyságát nem?
"(((a*10)+b)*10+c)*10+d" mert ez összesen csak 4 változó értékét tudja felszorozni és összeadni.
Én most így oldottam meg:int number, right_digit[5], i = 0, mennyi = 0, ossz = 0;
printf("Adj meg egy számsort (1-100e közt): ");
scanf("%i", &number);
printf("Visszafelé: ");
while(number != 0) {
right_digit[i] = number % 10;
printf("%i, ",right_digit[i]);
number = number / 10;
mennyi = i;
i++;
}
printf("\n");
for(i = mennyi; i >= 0; i--){
if(i == 4)
ossz += right_digit[i] * 10000;
else if(i == 3)
ossz += right_digit[i] * 1000;
else if(i == 2)
ossz += right_digit[i] * 100;
else if(i == 1)
ossz += right_digit[i] * 10;
else if(i == 0)
ossz += right_digit[i];
else
printf("Maximum 99999-et lehet megadni!\n");
}
printf("Hány karakter: %i",mennyi+1);
printf("\nÖssz érték: %i\n", ossz);Kimenete:
Adj meg egy számsort (1-100e közt): 344
Visszafelé: 4, 4, 3,
Hány karakter: 3
Össz érték: 344[ Szerkesztve ]
----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Videó stream letöltése
- Vicces képek
- Eredeti játékok OFF topik
- Ukrajnai háború
- Viccrovat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- További aktív témák...