- OpenMediaVault
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Microsoft Excel topic
- Milyen NAS-t vegyek?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen program, ami...?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nagyúr
válasz Sk8erPeter #772 üzenetére
A fajlmeret-beolvasas nem mukodik - gondolom szavankent kell belerakni a tombbe, azt meg elore nem tudja, hogy hany szo van.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Sk8erPeter #808 üzenetére
En ugy ertettem, hogy ha minden szot kulon elemkent kezelsz, akkor a fajl merete nem fog sokat mondani arrol, hogy mekkora tombre van szukseged.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Sk8erPeter #810 üzenetére
Tudom en, hogy tudod, csak hidd el, hogy en is tudom
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #2479 üzenetére
Szerintem:
class A {
void foo() {}
};
// stb..
A a;
std::thread thread_name(&A::foo,&a);while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #2481 üzenetére
Az miert fontos, hogy melyik szal? (Hacsak nincs UI thread.)
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz WonderCSabo #2484 üzenetére
> két paraméteres konstruktort hívja meg
Asszem ellipszis a harmadik, nem ket parameteres, de ez csak szorszalhasogatas.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #2492 üzenetére
Publikus a forras? Ha nekiallsz debugolni, akkor mi tortenik (call stack kellene)?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #2495 üzenetére
Tehat jol ertem, hogy
- a problema determinisztikus
- mindig a masodik szalnal jon elo (az elso recvfrom mukodik, de ugyanaz a kod egy masik szalon meghivva mar nem)while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #2497 üzenetére
Nyilvan nem az std::cout az erdekes, hanem hogy mit csinal az << operatorod az osztalyodban.
Mi az az adat, ami a ket szalban kozos? Gyanitom, hogy a << operator hasznal osztott adatot.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #2500 üzenetére
Az UDP_Socket forrasat es azt, ahol a threadet inditod, nem tudod felrakni a pastebinre (vagy akar ide, de pb jobb)? Ha jol latom, ez nem titkos (merthat eleve adtal rola sok kepernyofotot).
Miben kulonbozik a ket thread?
Plusz:
- a debug opcioknal kapcsold be a 'break on first chance exceptions'-t
- kapcsold be a c++ exception-oknel a 'break on thrown'-t
- esetleg kapcsold ki a just my code-ot[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #2502 üzenetére
Headerek? A bufferek amikbe a socketek tarolnak a bejovo cuccot, threadenkent szeparaltak? Megprobaltad bekapcsolni a lentebb emlitett opciokat debugolaskor?
Szerk.: keress mar meg szkajp cseten, vagy valami hasonlo..
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #2504 üzenetére
ctrl+alt+e
... FB is jo, amit akarsz, privatban megirhatod
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #2508 üzenetére
Jaja, abort()-ot nem kapsz csak ugy el catch()-el.. (SIGABRT handlerrel lehet talan).
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Ereshkigal #2513 üzenetére
Egyaltalan nem ertek egyet, rengeteg olyan dolog van a C++-ban, ami feleslegesen bonyolitja egy kezdo eletet. A nyelv maga oriasi, meg kvazi profikent is bele lehet futni olyasmikbe, amikre sose szamitottal volna. Szoval tok feleslegesnek tartom ezzel kuzdeni, amikor vannak nyelvek, amik sokkal 'kisebbek' (marmint a nyelvi konstrukciok szama es bonyolultsaga alacsonyabb), es ugyanugy majdnem mindenre jok.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz pepe091 #2559 üzenetére
Nincs elottem C++ fordito, de valami ilyesmi a legegyszerubb:
#include <vector>
#include <iostream>
#include <algorithm>int main() {
std::vector<int>szamok (90);
std::iota (szamok.begin(), szamok.end(), 0);
for (int i = 0; i<5;++i) std::cout << szamok[i[ << std::endl;
}while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz jattila48 #2581 üzenetére
Ugye ez egy statikus fuggveny, forditasi idoben eldol, hogy melyik fuggvenyt hivja. Megnezi az R-t eloszor, latja, hogy nincs ott ilyen nevu fuggveny. Megy felfele az oroklesi hierarchiaban, megtalalja Q::q-t. Ezek utan megnezi, hogy a lathatosagi szabalyokkal mi a helyzet, es latja, hogy Q::q az lathato P-bol, mert P friendje Q-nak, es mar kesz is.
Ha R::q-t is definialnad, akkor mar nem mukodne. Tehat a fordito _eloszor_ keresi meg a fuggvenyt, amit hivni kellene, utana ellenorzi a lathatosagot.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz jattila48 #2583 üzenetére
Jah, a lathatosag ellenorzese csak compile-time tortenik, es kizarolag azt nezi meg a fordito, hogy az az osztaly, amin _keresztul_ elered a metodust, az friend-e vagy sem. Ha a fuggveny, amit hivsz, virtualis, akkor igazabol barmi megtortenhet, lenyegeben a leszarmazott osztalyok azonos nevu (virtualis) metodusai mind elerhetoek lesznek a hivo (friend) szamara.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Sk8erPeter #2633 üzenetére
spekt.txt az asszem kimeno adat, a masik viszont kellene
(akarok rajta futtatni egy profilert)
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Ami miatt nagyon lassu a program:
- a ComptonScatter fv.-ben az elejen letrehozol egy 3x3-as matrixot vector<vector<double>> formajaban, ujra es ujra, minden fuggvenyhivasnal. Feltetelezem, hogy ez az elozo, mindent-egybe verzioban nem igy volt. Csak ez onmagaban a programod futasidejenek kb. 30%-at viszi el, nagysagrendileg 500e-szert hivod (csak a 10%-aig futtattam a profilert, mert marha sokaig tart, amig kielemzi az instrumentalas utan a hivasszamokat). Javaslat: ezt az atmeneti vektort ne generald ujra mindig, hanem (mezitlabas modon) hasznalj valami globalis valtozot, lehetoleg ne is vector<vector<>>-t hanem csak egy 9 hosszu sima vector<>-t, amit aztan megfeleloen indexalsz. (Tobbiek ne kopjenek le a global miatt, eleve gyakorlatilag C kodrol beszelunk..)
- a FreePath fv-ben, amit szinten joparszor meghivsz, ott pedig van ez a sor:
while (hkm[k][0] < E1) k++;// mc_4, hkm_E 5 elemû sorvektor. Megadja az hkm-értékeket a keresett E1 energiánál.
Ez szinten a teljes futasido kb. 30%-at veszi el. Ha jol latom, itt a hkm az a fajlban tarolt adat, es ebben keresgelsz. Ahelyett, hogy linearisan keresnel, tedd bele valami masfele adatstrukturaba. (Biztos lehet egyeb dolgokat is csinalni, de faj a szemem a kododtol ).Kicsit itthagyom a gepet, csinalok egy full analizist, es felrakom valahova.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
> Kicsit itthagyom a gepet, csinalok egy full analizist, es felrakom valahova.
Hat, jelenleg nincs annyi szabad helyem az SSD-n, hogy vegigfusson a full instrumented profiling (40 GB-ot irt ki, amikor betelt), szoval majd egyszer maskor, a lenyeg nem valtozna ugysem. Oldd meg a lenti problemakat, utana folytatjuk.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz zsambek #2657 üzenetére
Egyreszt szerintem az nem jo, hogy az elso parameternek van defaultja, a masodiknak nincs. Default parametert csak ugy lehet megadni, ha az utana kovetkezo parametereknek mind van defaultja, vagy nincs tobb parameter.
A masik problema az, hogy
T[] adat = new T[ssize]; //lefoglalok T tipus tomb adatot, ssize meretut
itt a T[] felesleges, mert nem lokalis valtozot szeretnel inicializalni, hanem az adattagot. (Gondolom en.)
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz ToMmY_hun #2777 üzenetére
Egyreszt, void * helyett visszaterhetnel Part *-al is.
Ez a szokasos ko/kontravariancia problema. Ha a maped Part*-okat tartalmaz, es forditasi idoben nem tudod leszukiteni a potencialisan tartalmazott leszarmazottak tipusat, akkor nincs mese, futasideju ellenorzest kell valahol csinalni. Ezt sok ponton meg tudod oldani, de a vege tuti az lesz, hogy valahol ellenorizned kell azt, hogy az adott sztring kulcshoz tartozo ojjektum megfelelo tipusu-e.
Erre a dynamic_cast egy lehetseges megoldas, de akar tarolhatod a mapban is a tipusinformaciot, ahogy jolesik.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz EQMontoya #2779 üzenetére
Hat vagy igen, vagy nem. En ugy kepzeltem, hogy a problemaja az, hogy a leszarmazottakat nem 'Part'-kent akarna hasznalni, hanem a leszarmazottak specialis tulajdonsagaira van szukseg.
Tehat ha van Part, meg PartSubC1 meg PartSubC2, akkor neki adott esetben csak a PartSubC2 a megfelelo, es PartSubC1 nem.
Persze az lehet, hogy a Part-nak van egy virtualis fuggvenye, ami kozli a sajat nevet/tipusat, es a problema meg is van oldva -- ez az egyik megoldas a sok kozul. A dynamic_cast egy masik. A lenyeg, h runtime check az kell.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz EQMontoya #2907 üzenetére
Ezt most talaltam nalunk (nem C++, de a lenyeg atjon):
/**
* A utility class to create the objects
*/
public class ObjectUtil {
private ObjectUtil() {
}
public static Activity getActivity(Person author,Person target) {
Activity activity = new Activity();
activity.setAuthor(author);
activity.setTarget(target);
return activity;
}
}Looks like a fckin' constructor to me
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz MasterMark #2911 üzenetére
Nincs ilyen szabaly, hasznald azt a megoldast, ami az adott helyzetben leginkabb atlathato es legkonnyebben ertelmezheto.
while (!sleep) sheep++;
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!