-
IT café
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pancsermeste
őstag
Sziasztok!
Tükrös DVR-t szeretnék, ami megfelel a következő feltételeknek:
- lehetőleg 4K-s jó (elfogadható/használható) minőségű képeket/videot készítsen
- van hozzá szintén jó minőségű tolató kamera
- hang vezérlés
- nagy aksi, minimum 48 órás készenléttel
- tükörként is jól funkcionáljon (ne legyen túl sötét)
Jelenleg egy nagyon gagyi tükör monitort használok, ami tükörként is még jól használható, de jobb minőségű, full screen-est kijelzőt szeretnék.
Mellette egy 70mai 1S van, ami mondjuk úgy, funkcionál, tetszik a hangvezérlés, dám elég ratyi a kép minősége.
A kettőt szeretném kiváltani egy jól használható, elfogadható minőségű felvételt készítő tükör kijelzős eszközzel.70mai cuccát olvastam, hogy ajánlott, de az nem hangvezérelhető.
Egy ilyesmi (VanTop/Vivilink) talán jó lenne, de lehet a képminősége nem túl jó, és a tükör elég sötétnek látszik.Néztem bemutató videókat, de nekem nem jön át a képminőség, így inkább ajánlásokat kérnék szépen.
Köszi!-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz Pancsermeste #22151 üzenetére
Tükrös kamerával senkinek semmi tapasztalat?
Ha nincs semmi ajánlat, akkor megveszem a Vivilinket...
Bár a videók alapján nem túl meggyőző.
Ha 70mai lenne voice controllal, akkor azt venném, mert az mindenképpen szükséges, már megszoktam.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz d.tiborz #22164 üzenetére
Köszi az ajánlást!
A lamax oldalán lévő video alapján ez sem készít valami jó felvételt, ami mondjuk az erős tömörítés miatt lehet ilyen csúnya. Kb. mint a 70mai 1S-em.
Valószínűleg ebben a kategóriában nem is lesz jobb ennél.
Most azon vacillálok, hogy vajon megéri-e egy ilyen lamax a kétszeres árat egy VanTop-hoz képest. Nagyon hasonló tudásra is a kettő, csak ugye Kínából elég rizikós...-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
Nem értheted, mert mások a szokásaink.
Én nem csak tolatókameraként és biztonsági dvr-ként használnám, hanem egy-egy hosszabb autós túra esetén a szép helyeket meg szoktam örökíteni. Mondjuk egy három napos kirándulás alatt nem szeretném esténként a legjobb részeket kiválogatni a sok órás rögzített anyagból. Nos, erre tökéletes találmány a voice controllal történő jelölés. Tudom, erre a célra vannak profibb eszközök, de a tolatókamera is fontos, így egy 3 az egyben eszközt keresek, ami azért viszonylag szép felvételeket készít.[ Szerkesztve ]
-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz Mysterion #22178 üzenetére
Nagyjából én is hasonló eszközt keresek.
Nekem is gagyi kínai tükröm van jelenleg, ami automatikusan kapcsolja a tolatókamera képét.
Mivel nem találtam jobbat (30K körüli ársávban), megrendeltem egy 4K-s tükrös cuccot, ami kezeli a tolatókamerát is, ám azt még nem tudom, hogy tudja-e az automatikus kép váltást, vagy nekem kell a tükrön lapozgatni a kamera képek között.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
Igen, azt.
Nagyon sokféle van (akár jóval olcsóbban is Full HD típusok), de akkor már a 4K-s HF12MQ-t választottam a táp kiegészítővel. Remélem, egy hét múlva ideér lengyel raktárból.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
Sziasztok!
Vettem egy VanTop tükrös kamerát.
Úgy hiszem, pont ilyen nem sokaknak lehet itt, de gondolom a beállításai hasonlóak lehetnek, mint bármelyik másiknak.
Szóval, az lenne a kérdésem, hogy mi lehet pontosan a különbség a "G-Sensor" és a "Parking Guard" között. Mindkettőnél az érzékenységet tudom állítani. Ha a G-Sensor érzékenységét állítom, akkor azzal csak a menet közbeni érzékenységet állítom, ha jól sejtem?
Mert azt le kell vennem minimumra a rossz út minőség miatt, ám azt nem szeretném, ha ezzel együtt a parking módban is érzéketlenebb lenne.
Egyébként teljesen rendben van a kamera, meg vagyok vele elégedve.
[kép]-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
Sziasztok!
Egy amatőr kérdés.
Hogy kell biztonságosan eltávolítani a memória kártyát?
Ha kihúzom a tápcsatlakozót, még akkor is készenlétben figyel a parking guard.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz f4lcon #22686 üzenetére
Nekem is olyan tükröm volt, ami csak tolatókamera képét fogadta. (igazából a célnak ez is megfelelt)
Ám lecseréltem ilyenre.
Ebben számomra az a jó, hogy egyrészt automatikusan a hátsó kamera képére vált tolatáskor, másrészt bármikor megjeleníthetem vagy kikapcsolhatom a kamerák képeit, akár hang utasítással is.
Nagyon sokszor jól jön sávváltások során a holtterek figyelésére. (170 fokos látómezővel a sima tükörnél sokkal többet lát) - én nagyon szeretem, elégedett vagyok vele.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz Bogyó bá' #22856 üzenetére
Más a fényviszony... de szerintem a szélvédő is sokat torzít, homályosít a széleken, ez a nappali felvételnél is jól látszik.
Az én kamerámnak is sokkal szebb a képe, ha kiveszem az autóból. A szélvédő mögött egészen más, főleg, hogy egy öreg bontott darab van benne... szóval sokat számít az üveg minősége, kialakítása is.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
Szia!
A 70mai 1S sem készít szép felvételeket, de ez a tükrös kamera biztosan nem hozza még azt a szintet sem - bár mondjuk nem ismerem... mindenesetre én nem ajánlanám, de tolatókamerának még jó lehet.
A rendszámos kamerát viszont ismerem, én csak tolató kameraként használtam, de olyan pocsék képe volt, hogy még annak sem vált be. Gyenge felbontás mellett idegesített, a zöldes színképe, a kék szinte teljesen hiányzott belőle, és ez nem egyedi hiba volt, ezek sajnos ilyenek.
A kábelről nem tudok nyilatkozni, de valószínűleg működne vele, mivel analóg a kamera.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
Ahogy sambenez írja, teljesen felesleges az IR, szerintem csak ront a képen.
A rendszámos kamera előtt volt egy másik pár dolláros tolató kamerám, amin nem volt IR, csak világító LED-ek voltak (ami szintén felesleges), de az sokkal szebb képet eredményezett. Ezért mondom, hogy nagy csalódás volt a rendszámos kamera. (sötétben még rosszabb)
Persze, funkcionál, célnak megfelel, ha nem idegesít a ramaty kép, akkor OK.
Én ehhez egy sima monitor tükröt vennék (DVR nélkülit) és megtartanám az S1-et.
Vagy egy ilyet (nekem ilyen van, ez már jobb is, mint a 70mai)-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz Pancsermeste #22893 üzenetére
Meg is jött a SanDisk High Endurance 128GB
Szerintem kellően gyors írásban is. (olvasásban a rendszerem limitálja)-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
-
Pancsermeste
őstag
válasz dokee78 #23061 üzenetére
Ennyiért nem igazán kapsz jobbat, ám mégse tudom ajánlani.
A rendszámok sem olyan jól olvashatók, hiába próbáltak szoftveresen javítani ezen. Cserébe a képminőség is pocsék.
Belenagyítani nem érdemes - olyan rajzfilmes.
-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz cscope #23090 üzenetére
A szűrő jó lett, gratula.
De a szembe jövő autók rendszámát itt se nagyon tudom leolvasni.
Persze, a felbontás is csak egy dolog, ám úgy gondolom, kell a 4K mindenképpen, hogy legalább esély legyen az "elfogadtató minőségű" felvételre. Mondom úgy, hogy a jelenlegi 4K-s kamerám sem tudja azt a szintet, amit már megfelelőnek tartanék.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz sambenez #23092 üzenetére
Valószínűleg nem. Mondjuk, 30K-nál nem is adnék érte többet.
A mostanival is csak azért békültem ki, mert teszt videók alapján a drágább kategóriában se nem találtam lényegesen jobbat. Mondjuk ebben is IMX415 szenzor van, mint most sok más ilyen kommersz cuccban.
Talán, ahogy fejlődik a technika és látványosan jobb kamerák jönnek, majd veszek drágábbat is, ha az tényleg olyan felvételt készít, ami elnyeri a tetszésemet.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
A500S-nél már valóban jobban olvashatók a rendszámok, de az S1-ről volt szó, aminél nappali fénynél sem túl jól olvashatók... (szerintem elég határeset a használhatóságot illetően, bár egész közelről azért ezzel sincs nagy probléma)
Persze én nem csupán azért cseréltem le az S1-et. Mindenképpen olyan kamera kellett, ami nem csak használható felvételeket készít (pl. incidensek esetén), de olyan képminőséggel rögzít, amit pl. egy szép tájon történő áthaladáskor élvezhető minőségben lehet majd visszanézni. Nos, ez a jelenlegi DashCam-ek esetén erősen határeset, bár tény, hogy ezek nem is erre a célra készültek.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz sambenez #23104 üzenetére
Óóó, hát annyit azért nem akartam rá áldozni... - főleg azért sem, mert ez még mindig nem teljesítette volna az igényeimet. (nem a képminőséget illetően)
Igazából kb. 30K-ban húztam meg a határt, ennyiből szerettem volna az S1-nél jobbat, ami ráadásul nem csak DashCam, hanem visszapillantó tükrös tolatókamera is egyben. Szóval akciókamera mellé még mindig kellett volna valami tolatókamerás rendszer - ami ha eleve benne lett volna az autóban, akkor persze teljesen mást választottam volna.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
Az enyém nem olyan "márkás", kb. fele annyiba került, mint a Lamax, de ha drágább cucc lenne, akkor se venném ki az autóból. (Sajnos az autóban keletkezett kár is nagyobb lenne, mint maga a kamera értéke.) Nagy macera lenne mindig ki-be rakosgatni, főleg a pontos beállítás miatt.
Mondjuk ezeket a tükröseket talán kevésbé veszik észre, nem annyira feltűnő.-= Pancsermeste® =-
-
-
Pancsermeste
őstag
válasz kmarci25 #23398 üzenetére
Nem tudom, van-e itt valakinek Xiaomi rearview... a konkrét típust sajnos én sem ismerem.
A tolatókamera funkció az viszont tényleg nagyon jó, akinek nincs más gyári megoldása. Nekem más gyártmányú tükröm van ugyan, de én imádom. Nem csak tolatáskor segít, használom gyakori sávváltások esetén is, mert a sima tükörhöz képest sokkal szélesebb szögben látod a hátul történő eseményeket, így a holttér is jelentősen csökken. (bár, ez a hátsó kamera fajtájától és elhelyezésétől is függ - az enyém pl. 160 fokos)
A hátsó üveg sötétítés miatt este szinte semmit se látok a visszapillantóból, de ezzel ez is megoldódott, mert a hátsó kamerát kívül helyeztem el. Sötétedéskor nagyon jól jön, hogy automatikusan feltolja a fényerőt, szinte mintha fényes nappal lenne. Persze teljes sötétségben már nem sokat lát, főleg, ha belevilágít egy autó reflektora.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
Ezt a tükrös kamerát nem ismerem, nekem más típus van.
A rendszámtábla tartós kamera viszont nagyon rossz minőségű képet ad, az igazából max. tolató kameraként használható. Ilyenem van nekem is, de eszembe nem jutott volna rákötni a tükrös kamerára. Én azt javaslom, vedd meg inkább a kamerához ajánlott hátsó kamerát, amit aztán akár 2 oldalas ragasztóval is fel tudsz rögzíteni, nem kell szétfurkálni az autót. (elhagyni nem fogod, mert ha esetleg elengedné a ragasztó, a kábele nem engedi leesni - de ma már vannak szuper erős ragasztók )-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz pakfong #23788 üzenetére
20-as úton autókáztam békésen, majd beértem Schmelz-Sägemühle településre, ahol kb. tartva az 50-est haladtam (nem jellemző rám, hogy tartósan jelentősen túllépjem a megengedett sebességet). Egy elsőbbségadás táblánál viszont kicsit dinamikusabban gyorsultam ki a védett útra, mivel jármű közeledett, nem akartam feltartani. Pár másodperc, és már vége is volt a falunak, de a falu vége tábla előtt meglepetés várt, kilépett elém a helyi serif a kézi radar pisztolyával. Kb. 65-tel mehettem, mikor bemért. Alapvetően rendes tag volt, semmivel nem kötözködött. Vázolta a tényállást, és elkért 35 eurót. Én meg még ürültem is, hogy ilyen olcsón megúsztam a kalandot. Kamerát nem vette észre (szerintem nem is figyelte), pedig míg írta az adatokat pont előtte állt, szóval jó felvétel készült az eseményről.
-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz ITI-san #24788 üzenetére
Igen, hasznos.
Nekem coupém van, a hátsó oldalsó kis "ablakokon" keresztül semmit se látni, így nagy a holttér + sötétítettek az ablakok, így én folyamatosan használom a tükrös kamerát. Enélkül semmit se látnék hátra, így meg mintha nappal lenne este is, valamint lecsökkenti a holtteret.
A valóságban nem világít ennyire, a fotó nem adja vissza.
Engem kicsit sem zavar.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz sambenez #24793 üzenetére
Én mindig szeretem tudni, hogy mi zajlik mögöttem, így folyamatosan szemmel tartom a mögöttem lévő forgalmat. Ha nagyon rámjönnek, akkor azt nem látom a külső tükrökből (pl. hogy lámpánál fékezhetek-e intenzívebben) ill. ahogy említettem, a jobb oldali holtteret se látom a jobb külső tükörben. (Éppen ezért nevezik holttérnek) Ha hirtelen kell sávot váltani, a tükrös kamerával mindig tudom, hogy ezt biztonsággal megtehetem-e.
-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz sambenez #24795 üzenetére
A fénye engem nem zavar, kb. olyan, mint a műszerfal világítás, de természetesen még tovább csökkenthető a fényereje. (Photo sensor sajnos nincs benne)
Igazából csak a rosszul beállított fényszórók zavarnak, időnként az használhatatlanul kiégetheti a képet, de nem kellemetlenebb, mintha a sima tükörben nézném ugyan ezt.
Képet természetesen tükrözi, mintha valódi tükör lenne, (de talán van rá opció is a menüben)-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
-
Pancsermeste
őstag
válasz bald.raven #25615 üzenetére
Upo csak segíteni akart. Nem kioktatásnak szánta és hidd el, ő ért ehhez, nem beszél a levegőbe.
Persze az autószervizesek is érthetnek hozzá, de tévedhettek is a bekötésnél...
Továbbá, ha 70mai hardwire kittet vettél hozzá, akkor azon a kábel színek nem szabványosak, legalábbis nem szokványosak. Az autóban (pl. az audio rendszernél) a konstans 12V szokott lenni a sárga kábel (és ezt a szervizben is biztosan jól tudják), míg a 70mai-nál pont fordítva a piros a konstans (amit nem biztos, hogy tudtak).
De majd, ha visszaviszed a szervizbe úgyis kiderül...-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
Visszapillantós tolató-menetrögzítős kameránál is be lehet állítani, hogy csak tolatókameraként üzemeljen, vagy menet közben is mutassa a képet. Akit zavar, bármikor kikapcsolhatja manuálisan, akár hangvezérléssel, vagy esetleg beállított idő után automatikusan is kikapcsol. Gondolom léteznek fényszenzoros típusok, de manuálisan is csak egy mozdulat levenni a fényerőt a kívánt szintre.
BBéci: Nem vagyunk egyformák. Engem egyáltalán nem zavar az állandó bekapcsolt kijelző, de megértem azt is, hogy vannak akiket minimális fény is zavar. Azt viszont már nehezebben tudom elképzelni, hogy pl. egy új ledes féklámpa felvillanásai mellett (ami néha tényleg kiégeti a retinát) a kijelző fénye legyen zavaró.
-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
-
Pancsermeste
őstag
Ha szivargyújtóról rendben van, akkor egyértelmű, hogy a bekötés nem jó, esetleg maga a hardwire kitt. Lehet nem jó helyre kötötték be, vagy a két vezetéket fordítva. A szivargyújtó biztosítékára kellene tenni az ACC vezetéket (ha a szivargyújtón megszűnik a fesz. leállításkor). A másik vezetéket pedig egy állandó 12V-ra, a parkoló üzemmódhoz.
-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz bigmafa #26200 üzenetére
Ha leveszed a rögzítőt, akkor nem szólhat a hátsó kameráért.
Amúgy én nem szoktam leszedni a visszapillantós kamerát (nyilván nem ajánlom ezt senkinek, csak saját felelősségre), már a harmadik igazoltatásról van felvételem. Az egyik esetben látszik, hogy a rendőr pont belenéz a front kamerába. (lehet nem vette észre, nem tudom... de nem szólt érte)
Ha a hardwire kitt konstans 12V-os ágát nem kötöd be, akkor nem fog fogyasztani parkoló módban. Ha pedig néha szükség van rá, akkor egy kapcsolóval érdemes bekötni, így bármikor ki-be kapcsolhatod a funkciót.-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
H612T. Széles látószögű a hátsó kamera. Én kívülre, a rendszámtábla fölé szereltem. Többet látok benne, mint a belső tükörből látnék, kisebb a holttere. Ha a mellettem lévő sávban egy autó félig már mellém ért, a tükörből már nem látom a seggét, de a kamera képen még igen.
-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
Próbálom elképzelni, de nem nagyon megy.
G szenzor érzékel, majd "megnyomja a gombot". Ez max. egy időben lehet az eseménnyel (pl. koccanás), de előtte semmiképpen sem. Ha pedig nem a koccanás előtt indul a rögzítés, akkor hogyan lesz a felvételen rajta az esemény?
Én ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy ha állandóan rögzít parkoló módban is, de nem tartja meg az aktuális pillanat előtti felvételeket, csak az elmúlt mondjuk 1 perc felvételét, és ezt folyamatosan aktualizálja (pufferben tartja mindig az elmúlt egy percet) és ha esemény történik, akkor nem törli ezt a pufferelt felvételt. Ám így folyamatosan kell működnie a képfeldolgozó elektronikának, és az írásnak, szóval, ha így működne, akkor ez sokat fogyasztana.
Másik, ha a mozgás szenzor érzékel valamit, bekapcsolja a kamerát, indítja a felvételt és "várja az ütközést". Ha ez elmarad, akkor ismét stby. Ha jön a puff, akkor pedig megtartja a rögzített felvételt.
Ha egyik elképzelésem sem helyes, akkor hogyan működik valójában?-= Pancsermeste® =-
-
Pancsermeste
őstag
válasz sambenez #27382 üzenetére
Hmm... hát, ha csak úgy nem... Azt gondoltam, ilyenkor is low power stby-ból indul a kamera.
De hát ebben az esetben gyakorlatilag fél kamera áramkör megy állandóan. CCD érzékelő, processzor... A kártyára írás ehhez képest nem tudom, nagyságrendileg mennyi energiát igényel. Ám, valóban jobb megoldás lehet, ha nem írja egyből kártyára, de ezzel a pufferelt memóriás módszerrel is jelentős lehet a fogyasztás, ha több napig áll az autó. Mondjuk, a mozgásérzékelős változatoknál is mennie kell a képfeldolgozásnak állandóan... persze, valamit, valamiért.Szerk:
Bár, most nézem, hogy tulképpen én is pont ugyan ezt ezt írtam az 1-es elképzelésemben, csak azt nem írtam (mivel, hogy ezt nem tudtam), hogy csak memóriában pufferel).[ Szerkesztve ]
-= Pancsermeste® =-
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5