-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Jorgi Kormi #14376 üzenetére
Nekem is csak Protonra futotta, NAD-ra nem, úgy 90kitudjahányban.
Technics, brrrrrrrr. Kivéve a deck-jeiket, mert abban tudtak jót. Meg persze csúcs elő/végfok kombinációban sem voltak rosszak, de akkoriban ????"az anyagiak nem mindig egyenesen aranyosak az igényességgel"
Hű de igaz ez ma is, bár annak idején sem volt ez másképpen. És erre rátesz még egy lapáttal a tudatlanság. Miemberekmárcsakilyenekvagyunk."csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #10726912 #14382 üzenetére
Én meg azon gondolkozom, hogyha Kondo vezetékeid vannak, ahhoz milyen dugó illett volna, hogy ne okozott volna visszalépést hangban a/egy dugó. Mert ugye van egy 800 lóerős autónk, de ha virslikerekek vannak az autón, akkor a teljesítmény 80%-a elvész. Te (elmondásod szerint) olcsó (1-2e Ft-os) "tömegdugókat" használtál, amik biztosan belenyúlnak valamennyire a tonalitásba. Csak azért mondom, mert szerintem van rá megoldás, hogy a dugó ne okozzon kellemetlenséget, csak ez ugye pénzbe kerül. Meg azt is tudjuk, hogy minden kábel/csatlakozó beleteszi a maga karakterét a hangba, ergo, még lehet jó is, ha dugó van egy kábelen és hogy a kábel maga is mennyit tud hangolni. Plusz Kondon belül is vannak különbségek, mert egyik "szárazabb", másik "élhetőbb". Arra jutottam a magam szűk látókörén belül, hogy nálad egyedi esetről (is) beszélhetünk, vagy neked így tetszik jobban. Ettől még lehet tök jó, hiszen te ezt az utat választottad... Viszont továbbra sem hiszem/gondolom, hogy az oldhatatlan kötés a gyógyszer minden bajra.
De el tudom képzelni, hogy az "egyszerű" dugók nélküli kötés lehet jobb, hiszen kikerül a hang útjából egy befolyásoló tényező, ami nálad pl. torzításokat és kisebb teret vitt/el a hangba."csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz dgyuri0123 #14497 üzenetére
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Dißnäëß #14570 üzenetére
Az írott és gyári CD-k között is az okoz hangkarakterbéli különbségeket, hogy írott lemezeknél a pitek alakja nem "kocka", hanem inkább kerekded. És már el is jutottunk oda, hogy két elvileg azonos digitális hordozó és nem szólnak egyformán.
De írok három USB kábelről, bár tudom, úgysem hiszed fogadod el amit írok...
Klotz : Tompa, vaskos, fedett hang, de legalább nem húz magasba. [link]
AQ Cinnamon: Jóval nyitottabb, kissé sok is a magas, felfelé tolja a hangzási balanszot, emiatt a mély átvitele nem a legjobb. [link]
Supra: Pont jó.. nem húz semerre, nem túlzók a magasak, szépen artikulál, semmi túlkapás, de nem vesz el semmit. Nagyon kiegyensúlyozott hang. [link]Csak a lényeget írtam le, nem mentem bele abba, hogy egyébként melyik milyen karakter egészen pontosan. Csak a fő csapásra koncentráltam (mély, magas).
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Dißnäëß #14605 üzenetére
Amikor az írott és gyári (préselt) CD lemezek összehasonlítása volt porondon (évekig), még nem volt más csak a nyomtatott sajtó. Ééééés, mivel ez a téma akkoriban sem túl sokakat érdekelt, (gondolom) ezért nem/sem lettek beszkennelve/elmentve az ezekkel kapcsolatos esszék/gondolatok/tesztek/tanulmányok. Lényeg... az írott lemezek minden esetben több hibát tartalmaztak és hangban is volt különbség egy gyári és az "égetett" lemez között, természetesen nem az írott javára. Ott, akkor, az volt a magyarázat, hogy a "kerekebb" pitek olvasása közben sokkal több olvasási hiba generálódik. Azt elég régóta tudjuk, hogy ezek a hibák kapcsolatba hozhatók a hangminőség romlásával. (Sok cikk foglalkozott a gyártókkal, márkákkal, fekete korongokkal, stb stb. Mára ez kit érdekel??? ) Lényeg, a pit minél "kerekebb", annál rosszabb. Az olvasófej képtelen hibátlanul kiolvasni és a temérdek félinformációt kénytelen a dac javítani, toldozni, aminek ismerjük a hangra gyakorolt hatását...inkább ne hallgassunk hibajavított zenefolyamot, mert abba nem lesz sok köszönet. Pont olyan ez, mint videónál az interpoláció. Fogja magát az elektronika és beszúr egy képkockát a hibás/hiányzó helyére. Ez addig jó, amíg szemmel nem látható képhibák fordulnak elő. A bithiba javítás egy szükséges rossz.. azért van rá szükség, mert rengeteg a hiba és ha túl sok van belőle, azt a végén meg is halljuk. Én nem látok itt semmi varázslatot. A digitális átvitel Achilles sarka mindig is az olvasási hiba és annak korrekciója volt. Semmi nehézséget nem látok a megértésében. Tökre "pofonegyszerű" az egész (no nem a hibajavítás algoritmusa) . Amíg analógnál nincs hibajavítás, ott azonnal kibukik a hiba. Digitálisnál addig nincs baj, amíg az elektronika képes korrigálni (interpolálni) a hibás adatfolyamot. Csakhogy minden hibajavítás azzal jár, hogy a (lélekből) zenéből (képből) egyre kevesebb marad, mert valamilyen fals információ kerül az eredeti adatfolyamba, ami végsősoron hatással lesz a hang (kép) minőségére.
A CD játszók kritikus eleme mi volt? Nem a dac, hanem az olvasófej és annak mechanikája. Nem (csak) azért került sokba egy jobb CD játszó, mert a nevet kellett megfizetni, hanem azért is volt drága, mert precíziós mechanika és precíziós olvasófej volt a hasában, nem plasztikból, hanem mondjuk öntvényből, plusz az egyéb csecsebecsék, mint a jobb dac chip, vagy tisztességes tápolás. stb stb. Mivel digitálisnál nehezebben megfogható a bithiba, hiszen állandóan korrigál az elektronika, így azt gondoljuk, hogy tök stabil és hibamentes, miközben hemzseg az olvasási/átviteli hibáktól. Ez az igazság, nem az,, hogy nehéz megérteni, mert egyáltalán nem nehéz, sőt, fapados ha úgy vesszük.
Ajánlom figyelmedbe: [link] Tkp nem szól másról, mint a hibajavításról, ami a digitális adatátvitel fő alappillére...vajon miért????Kiemelnék egy sort:
"Ha nem volnának hibajavító kódok hozzátéve a felvett audiobitekhez, akkor a CD lemez lejátszhatatlan minõségû lenne."
Na, erről szól a digitális technika...Ez így bőven elég (nekem) ahhoz, hogy ne legyen semmi misztikum... és még egy bizonyíték arra, hogy akár egy digitális kábel is okozhat bithibát, amit azonnal javítani szükséges és ami bizony csúnyán beleszól a hangminőségbe.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #14617 üzenetére
Egy eleve eq-zott felvételt (mert a stúdióban egyszer már szanaszét eq-zták) még tovább eq-zunk, mert rossz/gyenge az a hardver, amiből kijön ez a szanaszét eq-zott hang... értem. Hmmm, vajon milyen hatással lehet ez a zene lelkére? Kb katasztrofális hatással lehet, de szerintetek egy algoritmus mindenre gyógyír. Ismét csak hmmm.
#14637fererencz89 Ennyire semmiképp sem. Ott akkor valami nagyon nem stimmel az elektromos hálózattal, vagy egyéb, külső zavaró forrásokkal. Vagy ennyire instabil a "lelkiállapotod". Pl bor, sör stb...
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #14639 üzenetére
"Hidd el, a te hangsugárzóidban levő hangszórók saját átvitelén is ekúztak a doboz készítői, hogy azt a hangot hozzák ki belőle amit hallasz és kedvelsz."
Semmi kétségem afelől, hogy nem csak úgy becsavarozták a hangszórókat a dobozba és "hadd szóljon". Éppen ezért nem kell további eq, mert minek. Ha pedig eq nélkül nem jó valami, az mehet apróra. De az eq alkalmatlan arra, hogy a tonalitást rendbe tegye, mert ha rossz egy alkotóelem, azon csak a csere segít, nem egy szoftver.
#14644fererencz89 Ha már a lámpán is látszik, hogy bekapcsol egy nagyobb fogyasztó, az bizony bele fog szólni a hangba is, ez egészen biztos. Ott vagy kevés a kábel keresztmetszet, vagy a "betáp" kevés, de az meg már szolgáltató függő...
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
Amúgy rosseb egye az EQ-t. Számtalan esetben hallgattam élőzenét (koncertet) a Liszt Ferenc Konzervatórium sok termében (is). Néhány esetben készült CD is a koncertekről.
Élőzene után a CD lemez szinte hallgathatatlanul rosszul szólt. Messze messze elmaradt attól az élménytől, amit a nézőtéren élvezhettem korábban. Ilyenkor mindig elgondolkodom, hány süket, zenére alkalmatlan fülön mehetett keresztül (élükön a hangmérnökkel) a felvétel, hogy ennyire borzalmas lett a végeredmény. És nem a hangosítással volt baj, mert a nagyterem akusztikája kiváló, a mikrofonozás mennyisége és alapossága is kiváló volt. Akkor hogy lett ebből ekkora szar? Ha tehát valaki a hangmérnököt említi, mint egyfajta "etalont" azt legszívesebben felpofoznám.Ez csak úgy kiesett belőlem, de évek óta nyomja a bögyöm ez az egész "misztifikáció" arról (is), hogy az EQ milyen jó nekünk, meg hogy "mire gondolt a költő". Hát, egy süket költő lehet jó költő, de egy süket hangmérnök inkább menne havat lapátolni...
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz liszi70 #14675 üzenetére
Az hangol kábelekkel, akinek nincs pénze jobb elektronikára. De... a kábellel hangolás jellemzően nem többszázezres kábelekkel történik, inkább a sz@rt cserélgetik másik sz@rra. Elnézést, hogy így írom, de sokszor ez a igazság. 5-20e Ft között csereberélnek és csodálkoznak, hogy csak csárdásoznak, meg hogy másképpen rossz, mint eddig volt, de ugye most nem ez a lényeg... Egy jól megválasztott kábel (csere) nem EQ, hanem komponens cserével felérő aktus.
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz migabi24 #14762 üzenetére
Rosszul hallottad! Tápkábelek között nem lehet hangminőséget befolyásoló különbség.
Mikor Alisca volt nálam tápnak, az is jó volt, csak ott szigetelési gondok okoztak egyéb problémákat. Ha ez nincs, talán ma is az van rendszerben. Mezei 2.5-es tömör rézdrót vót' az is."csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz kukulec #14799 üzenetére
Életem legrosszabb (legborzalmasabb) élőzenei előadása egy Placebo koncert volt a Puskás Arénában. Ahhoz képes bármelyik sorlemezük sokkal jobb volt, pedig azok sem Stockfisch felvételek. A legjobb pedig egy Pat Metheny volt, amihez képest az összes általam ismert felvételük csak "motyogás". Szóval, ja, van példa mindenre... bár az "átlagos" mai felvételek szerintem inkább "rosszak"... és akkor nagyon visszafogtam magam. Rossz alatt azt értem, hogy divat lett a mindent elborító basszus és a túltolt dinamika kompresszió. A "laposabb" felvételek sokkal jobban bejöttek, mint pl. Szabó Gábor, Babos Gyula, Hadouk, Passport, stb stb....nekem.
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #71562240 #14869 üzenetére
Q.vára nem értem innen kezdve. Akkor wav jobb lehet, elvileg, mint flac. És a hálózati lejátszóm is jobban szeretné (elvileg) ? Nekem nem gond, ha az összes albumomat át kell konvertálni wav-ba... csak idő kérdése és meglesz. Vagy hallgassam össze és döntsem el magam... Vagy tényleg gondom van a szövegértéssel. ??
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #71562240 #14875 üzenetére
Akkor még egyszer nekifutok... Ha tehát a meglévő flac fájljaimat szeretném wav-ba alakítani, azzal esetleg bakot lövök. Tehát kéne az/egy eredeti CD lemez, hogy azt wav-ba konvertáljam, mert úgy jobb lenne, mint utólag flac-ból wav-ot kreálni. Ha rosszul gondolom, kérlek még egy utolsót lökj a biciklimen.. Amúgy köszi a figyelmet...
Srácok, köszönöm a tippeket, ezután jobban bele fogok mélyedni ebbe a wav dologba. Eddig valahogy nem vettem ezt eléggé komolyan és persze a jóval nagyobb méret is eltántorított. Na majd ezután... van még kb. 100 db CD-m (kb. fele írott) , azokkal kezdem a wav-osítást.
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Dißnäëß #14936 üzenetére
"Most dgyuri lehet nekiáll konvertálgatni egyiket a másikba és másnak fogja hallani, holott bitrôl bitre ugyanaz megy be a DAC-ba. "
Nem eszik olyan forrón a kását... Most végeztem a 24/44.1 wav vs 16/44.1 flac összehasonlítással és nekem inkább semmi, vagy placebo az, ami számomra hallható (?) különbség, az én szerény rendszeremen, a kopott füleimmel. 20x indítottam el ugyanazokat a számokat és néha mintha, de néha meg semmi. Egy kis csavart is beletettem, mert a wav 24/44.1 volt, nem 16/44.1, mint a flac. Nekem ebből az jött le, hogy maradok a fele akkora méretű fájloknál. Csináltam egy másik összehasonlítást is, ami 24/192 flac és azzal ekvivalens wav zene összehallgatása volt. Háttal ugyan nem kezdünk mondatot, de hááát, itt sem hallottam különbséget, kb. semmit, vagy ugyanaz a hallom/nem hallom volt, mint 16/44.1 esetén. Tanulság? Az nincs, mert lehet, csak az én fülem és rendszerem "korlátos."
Ja de, számomra mégis tanulságos volt, mert nem kell konvertálnom semmit.[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #10726912 #14995 üzenetére
"a tér, teresség kérdése egy teljesen megtévesztő információ, ami a rendszerben fenálló torzitások miatt jön létre, amit csatlakozók, fázisproblémák, eszközproblémák és pozíciók, illetve akusztika meg a villamos hálózatban lévő zavarok összessége okoz biztosítékokkal, vezetékekkel együtt. A hifizéstől a lehető legtávolabbi követelmény, tulajdonság, mérce a Tér."
Én kb 20 éve vallom, hogy tér nélkül fabatkát sem ér egy rendszer. A terességet nélkülöző rendszerek általában a legalja minőséget képviselik szerintem. Budget kategóriában fordulhat elő olyan, hogy nincs színpad, kétoldalas a zene és nincs fantomcenter hatás sem, hogy csak a legalapabb dolgokat emlitsem. Jó sok ilyen rendszert hallottam, ami így szólt egyébként. A "túlzó", pontatlan, "öncélú" teresség lehet rendszerhibából fakadó anomália, de legalább van tér. Ha egyáltalán nincs, az sokkal nagyobb probléma szerintem.
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz ozzy711 #14997 üzenetére
"úgy emlékszem, Fapaci mondta anno, hogy a térérzet, teresség kérdése nem releváns számára, mert a hangmérnök úgy állítja be ahogy akarja."
Á la Fapaci...kell-e ennél több magyarázat?
Amúgy igen, minden sztereó felvétel teres, hiszen ezért találták ki, de nyilván vannak különbségek. Egyiknél "három helyről szól a zene", bal-közép-jobb, aztán meg van, hogy egy burokban ülsz és körbe ölel a muzsika, eltűnnek a falak és a dobozok. Ez az, ami hangmérnökfüggő (is), mert ha igénytelen rá a "költő", akkor fapados felvételek fognak készülni adott költővel, hiszen neki tök mindegy...
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz ozzy711 #15008 üzenetére
Persze, de azt csak hallani véli a felhasználó, hogy úgy szól a rendszere, mintha a Mátyás templomban hallgatná.
#15009fererencz89 "Körülvesz a hang, de ez nem biztos, hogy természetes."
Na igen, itt kerül képbe a "mit akart a költő". Ha azt akarta, hogy burokban ülj, akkor a burok ott kell hogy legyen. Viszont ha nincs burok pl. ennél [link] a felvételnél, biztos, hogy a rendszer az oka, nem a hangmérnök volt lusta (rendszerbe akár a szobát is bevonhatjuk).
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz #14752768 #15018 üzenetére
Ne fogadd el. Szíved joga. Nekem meg nem muszáj szeretni. Ezt te fogadd el. Amúgy én is ismerem személyesen sok sok éve. És ..?
"A koncertélmény és a hangfelvétel összehasonlítása valójában nem működik, mert nem vethetők össze egymással. Már az ötvenes évek közepén megjelentek tanulmányok arról, hogy nincs az a technikai eljárás, amellyel egy koncertélményt vissza lehet adni."
50-es évek óta mit sem változott a hangrögzités... ?? Az klassz, mikor valaki ilyenre hivatkozik a 21. században.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz fererencz89 #15022 üzenetére
Ha már mozgókép... Ha koncertfilmet lehet jól megcsinálni, ami valóban élvezhetően is szól, azt miért nem lehet CD-re úgy rögzíteni, hogy hasonlítson legalább a BD kiadvány hanganyagára? Konkrétan a Yello berlini koncertjére gondolok, aminek a BD kiadványa baromi jól szól PCM sztereóban, amihez képest a CD csak satnya utánzat... természetesen szerintem. Vajon mire gondolt a "költő", mikor így elcseszte a hangzást? Mást nem említek, de lehetne... Igénytelenség magasfokon...
"csak a zene van"
-
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz johnywalker #15057 üzenetére
Akkor hülyeségeket ír ki a lejátszóm. A kínai.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Telekom mobilszolgáltatások
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Milyen TV-t vegyek?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Deezer
- További aktív témák...
- ASRock Phantom Gaming RX 5700 XT - eladó!
- ÚJ Bontatlan MacBook Pro 14 M3 Pro 11CPU/14GPU 18GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO MAX 256-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- OLED65GX6LA 2 Év gyári Garancia
- LG OLED55G39LA 2 Év gyári garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest