Keresés

Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    válasz #25954560 #2820 üzenetére

    Persze,ilyen formában van értelme őket összehasonlítani és ha van egy értelmes kritériumrendszer, egy keret akkor össze lehet vetni a dolgokat és ki lehet választani a célnak teljesítményben és árban leginkább megfelelő hardvert (nem cska játékra, munkára is ugyanúgy). De fentebb csak a nyálverés ment a semmire..

    Az elmúlt 4 évben jelentősen megugrottak a desktop vonalon is a magszámok és a 10/20 vagy 16/32 az elérhető áron levehető a polcról bármikor. Asztali procik között lehet vizsgálni a skálázódást, keresni a sweet-spotot,az ennyire sok magból egyelőre kevés játék profitál. Viszont a két platform bekerülési költsége annyira eltérő, hogy valszeg ár/érték arányban a HEDT/WS vonal csak nagyon nagyon speciális esetekeben lehetne vállalható befektetés és szerintem ott sem a processzor, hanem a rendszer nyújtotta más előnyök miatt pl: ha a FlightSim2020 jól skálázódna a magszámmal és lenne rendes multi-gpu támogatása és ki lehetne belőle hozni 3x4k felbontáson stabil 60FPS-t ott ahol az egy kártyás RTX3090 is csak 35-öt tol egy monitoron.. na az hűbameg kategória lenne ( árban is :D ).

    Ha tegyük fel véletlenül kijönne egy játék, ami jól skálázódik mondjuk 10-15-20 magig és egy TR-rel lehetne nyerni +10% fps-t egy Ryzen9 hez képest, akkor sem hinném hogy tömegek rohannának 180 000-ért TRX4-es vagy másfélszer ennyiért WRX8-as lapot venni. Kevés olyan játékkal kapcsolatot esetet tudok ma elképzelni, ahova egy i9/Ryzen9 ne lenne több mint elég. Főleg amikor általánosan olyan GPU limit van, hogy már a 8 magos prociknál is a magok fele szotyizik csak játék közben.

    Ha a játékfejlesztők elérnék azt az állapotot, hogy a magszámból többet profitáljon a játék motorja, mint a néhány de nagyon magas órajelű magból akkor eljönne a kánaán a Xeon és Threadripper 2970/2990 tulajdonosok számára :DDD

    <tRucKdriFteR>

Aktív témák