- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Hálózati / IP kamera
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Aliexpress tapasztalatok
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Ubuntu Linux
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
Ez a téma korábban is felmerült, nem csak ő nézett rá. Bár tudom egy játék nem feltétlenül mérvadó.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Tényleg nehezen hihető de TPU-n is ez jött le, Guru3D pedig ennyit írt az OC-ról:
We halted testing overclocking until AMD can deliver a final driver where it works properly.
Wildlands-et leszámítva semmi hatása nem volt.
Igaz Vega 56, de Gamernexus tesztjében, ha megnézed a frekvencia diagramot, látható, hogy gyakorlatilag az UV mellett magasabb órajelet ért el a kártya, mint powerlimit +50W beállítással, miközben kevesebbet fogyasztott a kártya.
Itt pedig látszik hogy a venti felcsavarása nélkül a levegős Vega 64 droppolgat. A vizes Vega 64-nek pedig jelenleg ennyi a vége.. pont 1%-ot se nagyon tudtak emelni Wattmanban az órajelen, mert kifagyott.Malibutomi Meglehet. Továbbá, Vega 56 esetében még a HBM OC is hozott a konyhára.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dirt 4-et nem éri meg lobogtatni. Ez csak azért van, mert a régebbi hardverek kifutnak az erőforrásokból. Ugyanígy kifut a Polaris és a Vega is, csak az előbetöltés miatt jóval hamarabb megjön az adat, tehát kevesebb ideig malmozik a multiprocesszor. Szóval itt nem igazán driverből oldja meg ezt a Vega.
A népnek ezt nem lenne érdemes általánosan eladni, mert ezt nem tudja befolyásolni az AMD. Elképzelhető, hogy lesz még ilyen játék, elképzelhető, hogy lesz több is az év végéig, de az AMD tipikusan nem javasolja azokat az übershadereket, amelyek ennyire erőforrás-igényesek. Ezeket az Intel szokta nyomatni.
Sokkal inkább lényeges, hogy ha aktiválják a primitive shadert, akkor a tipikus ~4 tri/clockból ~17 tri/clock lesz. Ez az, amit elmondtak, de végleges teljesítményadatot itt sem mondtak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De ez hamis ígéret lenne. A Dirt 4 csak egy kellemetlen jelenség miatt fut jól Vegán, és nem azért, mert az AMD direkt gyúrt rá. Az egész megoldás egy korábbi probléma kezelésének mellékterméket. Nem tudja garantálni az AMD, hogy lesz még egy ilyen játék, de még azt sem tudja megígérni, hogy nem lesz.
A primitive shader ezzel szemben egy garantálható dolog.
A setup áteresztőképessége még mindig komoly probléma. Az egy dolog, hogy átnyom egy rakás háromszöget, de a háromszögek fele nem látszik, tehát csak az erőforrást költjük rá. A 17 is igazából egy arányérték. Valójában a hardver nem nyom át ennyit, de a rengeteg kivágással olyan, mintha ennyit nyomna át ... ha nem lenne primitive shader, és megtömnénk a hardvert 20 motorral, és biztosítanánk neki az 5-6 TB/s-os sávszélt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Azzal az apró különbséggel, hogy ők látszólag nem bekaszálják a legelvakultabbakat, hanem kedvezményt adnak nekik a bizalomért cserébe.
Én is csak néztem, hogy a számlán még 639 volt a cucc, most meg 699... De annyi. Kifizettem, és már csak 699-ért lehet előrendelni.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
nagyúr
határozottan nem hiszünk abban, hogy mostantól minden játék a dirt 4 motorával, modelljeivel, textúráival, scriptjeivel és shadereivel fog jönni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
stratova
veterán
Én meg a write only mód... Sorry. Szóval, jogos:
Bei den Polygonen fällt im Vergleich zur Fiji-GPU der Fury X ebenfalls auf, dass nur der komplett verworfene Triangle-Strip-Test wesentlich flotter läuft - doch das tat er schon mit Polaris.Annyiból van áthallás a két link között, hogy összességében a geometriai teljesítmény, mint szűk keresztmetszet akkor is csökken, ha eleve figyelmen kívül hagyhat egy jelentős mennyiségű háromszöget (primitive discard) de azáltal is, ha nő a geometriai motor teljesítménye.
Polaris:
Primitive discard
Polaris-based GPUs have 1-4 geometry engines, depending on overall performance targets (e.g. the Radeon™ RX 460 GPU has two, while the Radeon™ RX 480 GPU has four). The screen space is partitioned to load balance between the geometry engines, which can each rasterize a triangle per clock. The Polaris geometry engines use a new filtering algorithm to more efficiently discard primitives. As figure 5 illustrates, it is common that small or very thin triangles do not intersect any pixels on the screen and therefore cannot influence the rendered scene. The new geometry engines will detect such triangles and automatically discard them prior to rasterization, which saves energy by reducing wasted work and freeing up the geometry engines to rasterize triangles which will impact the scene. The new filtering algorithm can improve performance by up to 3.5X (fig. 6), and the benefits are more pronounced in scenes with many polygons.Triangle strip
The Polaris geometry engines are also more flexible than in previous generations. Triangles are commonly organized into lists and strips. A list of N triangles is simply a set of 3N vertices where each set of three vertices represents a triangle. A strip of triangles is a more compact data structure that takes advantage of locality to reduce the number of vertices needed. In a triangle strip, the first triangle takes 3 vertices, and each additional triangle shares two vertices and only needs a single additional vertex – so a strip of N triangles has N+2 vertices. The Polaris geometry engine can handle both lists and strips at full rate, which avoids the overhead of converting triangle strips to lists in software.Vegánál még/már elérhető (6-8), azt nem tördelem be, csak kiragadok belőle pár részletet:
The “Vega” 10 GPU includes four geometry engines which would normally be limited to a maximum throughput of four primitives per clock, but this limit increases to more than 17 primitives per clock when primitive shaders are employed.⁷
Primitive shaders can operate on a variety of different geometric primitives, including individual vertices, polygons, and patch surfaces. When tessellation is enabled, a surface shader is generated to process patches and control points before the surface is tessellated, and the resulting polygons are sent to the primitive shader. In this case, the surface shader combines the vertex shading and hull shading stages of the Direct3D graphics pipeline, while the primitive shader replaces the domain shading and geometry shading stages.
...
Primitive shaders will coexist with the standard hardware geometry pipeline rather than replacing it. In keeping with “Vega’s” new cache hierarchy, the geometry engine can now use the on-chip L2 cache to store vertex parameter data. This arrangement complements the dedicated parameter cache, which has doubled in size relative to the prior-generation “Polaris” architecture. This caching setup makes the system highly tunable and allows the graphics driver to choose the optimal path for any use case. Combined with high-speed HBM2 memory, these improvements help to reduce the potential for memory bandwidth to act as a bottleneck for geometry throughput.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
lehet, hogy van, lehet hogy nincs, egyelőre nem derült ki. legalábbis én nem látom a dirt4 kapcsán, hogy mitől lenne. ugyanis ugyanazzal a feature szettel ment a kártya dirt4 alatt is, mint minden más játék alatt. nem volt aktív olyasmi, ami máshol le lett volna tiltva. sőt, mivel az egész csak fhd alatt ilyen, ahol mértek dirtöt, de fhd-t nem (pcgh), ott ezt szóvá se tették.
hogy melyik voltával fog versenyezni a vega, az meg legyen az amd problémája.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
And01
aktív tag
Szerintem a legnagyobb baj a szoftveres csapat
alapvetően kislétszámú (költséghatékony) mérete.
Ameddig a régebbi gcn verziókhoz kellett hozni a meghajtót ez jó volt,
sok új dolog nem jött, meghajtó frissítéshez ez is elég volt.
Erre jön a vega jópár olyan dologgal ami eddig nem volt, amihez a nulláról
kell írni a meghajtót, a szoftveres csapat hirtelen kicsi lett a feladathoz,
elmaradnak a munkával.
Ráadásul hirtelen létszámnöveléssel sem lehet megoldani ezt a kérdést,
ugyanis begyakorlott programozókat nem egyszerű találni. -
M@trixfan
addikt
Abszolút off, csak mindig jókat röhögök magamban amikor akár az itteni felsőoktatási topikokban fikázzák a gazdasági, memedzsment szakokat. Miközben pedig mennyire nem mindegy ugye Sokszor olyan téveszméket olvasok esetlegesen profi szakmai emberektől cégek működéséről, vezetésről, hogy csak pislogok...
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
And01
aktív tag
Ha egy kis létszámú csapatnak olyan munkát adsz,
ami meghaladja a lehetőségeit az valóban vezetési hiba.(#32880) M@trixfan
Tanárom mondta nagyon rég:
A diplomához s..gg kell, nem ész, leül és tanul.Egyébként alapvetően igazad van, viszont elég sok emberrel futottam
össze már, (gondolom nem vagyok vele egyedül) akiknek képességei
finoman szólva is hagynak kívánni való maguk után, de a diplomát megszerezte[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez igazából a packokra vonatkozik. Az AMD-nek ez az állítása konkrétan cáfolja a 600 dolláros árat.
[link] - itt leírtam a lényeget. Egyébként a második bekezdés vége azt is leírja, hogy miképp szállítják a Vegákat. És ez is egy fontos tényező.
A lényeg az, hogy ha valaki kupon nélkül vesz Vegát, akkor az 599-es MSRP-ért vásárolt terméket 499-ért kell odaadni, és a 100 dolláros különbözetet az AMD a következő rendelésnél visszaadja, illetve kvázi kivonja a rendelési árból.
A kereskedők szabadon dönthetnek arról, hogy kuponnal vagy kupon nélkül adják a terméket. De nyilván leginkább kuponnal fogják, mert az AMD mesterségesen arra kényszeríti őket, hogy a rendeléseiket növeljék a cég felé. Ez is ki van fejtve a cikkben, hogy mit használnak ki.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45997568
törölt tag
"Jaja, szokásos, mert most is én böfögtem be valami hülyeséget fél sorban, ahelyett, hogy gondolkodtam volna legalább egy ici-picit" - Ezek szerint ugy nez ki, de ezt nem az en tisztem eldonteni.
A hivatalos AMD press release itt olvashato.
A problemat nem latom, en azon az aron vasaroltam az OCUK-tol a kartyat ami az MSRP-je volt, akkor ki beszel hulyeseget, bocs, bofogott?
Amit linkeltel ott nem latom az AMD "hivatalos" allasfoglalasaban hogy ok azt mondtak: dobjatok ra egy 100-ast, jo lesz az
-
#45997568
törölt tag
Az jo, mert akkor talan leesik hogy megint tevedsz, bar mar lassan nekem kell elnezest kernem emiatt
Ezt irtad:
Ez azert hibas mert a rendelesemben nem mezitlabas kartya volt, hanem "pack"
Most hagyok idot hogy betunkent vegig menj rajta, reszemrol elengedtem a temat
ps: ha nagy ritkan tevedek, elismerem, nem ciki
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Én arra próbáltam korábban rávilágítani, hogy itt nincs megbízható forrás. Az összes áremelésről szóló pletyka/állítás kereskedőktől jött. Eddig két forrást szellőztetett meg a sajtó, az egyikk az a Gibbo volt, aki jó pár bullshitet letolt már a csövön, hogy felverje a Vega keresletét, a másik egy olyan bolt számlája, ami hirhedten drágán ad mindent mindenkinek.
Én legalább egy hiteles OCUK/Newegg számlát szeretnék látni, hogy mennyiért kapják darabját, de ilyet nem fogunk, mert nyilván súlyos üzleti titok. Amíg ez nem történik meg, addig minden szentnek maga felé nyúlik a keze, attól, hogy a kereskedők vannak többen még nem biztos, hogy ők mondanak igazat.
És az se növeli a hitelességüket, hogy a nagy bányászlázban szemrebbenés nélkül vágtak rá egy 100-ast a garantáltan MSRP-n vásárolt RX500-asokra...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
#45997568
törölt tag
Ugy latom tenyleg gondok vannak arra fele
Jossz azal hogy AMD emeli az arakat, hozol egy nem hivatalos forrast amire en megmutatom az AMD altal kiadott hivatalos arakat. Erre azzal replikazol hogy azok biztos csak a mezitlabas kartyakra vonatkoznak, nem a pack-okra amik dragabbak, ezt is megcafolom, forrassal, neked meg nem sikerult az allitasodat alatamasztani hivatalos forrassal csak a szomagia megy.
Ebbol en azt latom hogy legbol kapott elmeleteket probalsz meg tenykent beallitani, de a tenyek elfogadasa es a hivatalos forrasok mar smafu. Ok, eddig sem volt sok hitel az irasaidban, most eluszott vegleg
Megbocsatok
- 699$-os MSRP kartya (ami ofc afa mentes az USA-ban, leven allamonkent kulonbozo az afa) 681$-ert nem is rossz, meg el is hoztak ingyen, kocsog AMD
(#32913) Abu85: nem olvas cikkeket vagy nem erti, mind1.
[ Szerkesztve ]
-
#45997568
törölt tag
AMD hivatalos arazasa a hivatalos sajtokozlonyben van, hivatalosan, le is irtak feheren-feketen. En azota sem lattam sehol hogy AMD hivatalosan arat emelt. Raggie cikke is AMD RX-Vegarol szolt nem egy variansrol.
Az hogy az allatasaidat egyesevel tenyekkel megcafolom es ezt probalod megmagyarazni az tobb mint mokas, hazugsagot hazugsaggal kimagyarazni, nice try.
Teritsd a fantazmagoriaidat az iroi muhelyedben vagy hozz AMD hivatalos forrast ahol kijelentik emelik az RX Vegak arat az MSRP-hez kepest. Mivel ez eddig sem sikerult ezutan sem varok mast
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A mezítlábas. De azt egy bolt csak úgy tudja érvényesíteni, ha kupon nélkül adja el a terméket. Ezt megteheti akármikor, akár az összes megvásárolt Vega 64-gyel is. Ellenben az AMD felé mindenképpen a Black Pack árat fizetik, és akkor kapják vissza a 100 dolláros különbséget, amikor a következő adat Vegát rendelik. Utóbbi rendelésnél annyiszor -100 dollár az ár, ahány Vega 64-et mezítlábasként adtak el.
Ebben az a csapda, hogy a bolt rá van kényszerítve a folyamatos rendelésekre, a Ryzeneket, a hozzájuk való alaplapokat, és a FreeSync monitorokat is folyamatosan kell kérniük, hogy a Packekhez tudják adni a hardvereket. Aztán, ha ezekből sok lesz, mert sok lesz a szerződés miatt, akkor ahhoz újra Vegákat fognak rendelni, hogy Packként eladhatók legyenek, és kezdődik a kör elölről. Az egész arra szolgál, hogy az AMD pár gyártó közvetett segítségével fogságba ejtse a raktár/(ploc) jelentős részét. Ebben az a nagyon veszélyes, hogy ha nagyon eltolódik a raktárkészlet az AMD irányába a folyamatos utánrendelési kényszerrel, akkor a bolt kevesebb Intel és NVIDIA árút fog rendelni, mert az AMD holmijanak az eladására kell koncentrálniuk. A boltok ma lehet, hogy úgy gondolkodnak, hogy ebből a csapdából ki tudnak szállni veszteség nélkül, vagy legalább elviszik az egész terhet az ünnepi szezonig, és akkor valóban jó esély van erre. De addig is még több hónap van, és a szükségesnél jóval több AMD cucc rendelésére kényszerülnek. Igazából az a furcsa, hogy ebbe a boltok beleálltak, mert ordít az egészről, hogy mire megy ki. Ha én kereskedő lennék, akkor egyetlen Vegát se árulnék kuponnal. Oké egy hétig benne áll a többletpénz, de az AMD úgyis levonja a következő rendelésből, ilyen rövid időt pedig egy normálisan működő bolt meglévő tőkéje bőven fedezni tud.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45997568
törölt tag
Megint terelsz. Allitottal valamit amit nem tudsz alatamasztasztani hivatalos forrassal. Ha azzal kezdted volna hogy: szerintem, mas lenne a tortenet, igy szimplan hazugsaggal probaltad elkendozni a valotlan allitasaidat. Ez egy olyan spiral amibol barhogyan probalsz nem fogsz tudni kikerulni. Te is tudod, masok is latjak, ha elvezed, csinald.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mindenki hibás. Az AMD azért, mert tudták, hogy a packoknak ez lesz a következménye, eleve erre játszottak. A boltok pedig azért, mert nem gondolkodtak előre és belementek a jónak hallatszó üzletbe, amitől most kényszerűen tele kell rendelniük magukat AMD cuccokkal.
Nyilván egyébként megy a mutogatás is. Azért ennyire agresszív a boltok szempontjából a viselkedés, mert valahol ezzel a packos játékkal szerződésszegésbe kényszeríti őket az AMD. Sok boltban van szerződéses raktárarány, és ha folyamatosan Vegákat és Ryzeneket kell rendelni a körforgás fenntartásáért, akkor ez fel fog borulni. Az Intel és az NV pedig nyugodtan mondhatja, hogy nem teljesítitek a raktárarányt, így mostantól teljes áron kaptok GeForce/Core/akármi hardvert. A boltok ezért idegesek és megy a mutogatás/panaszkodás. Én is ideges lennék, ha Intel/NV szerződésem lenne a raktárarányra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát ez jó kérdés, de nyilván lehet annak is oka, hogy a felbontás változásával a minőségi szint is módosult. Például azt korábban mondták, hogy a PUBG Full HD-high szinten már alapból annyira gyorsan fut, hogy a Vega sorozat veri az 1080 Ti-t. De nem ellenőriztem még ezt az állítást. Elképzelhető, hogy bizonyos beállításoknál kap olyan terhelést a memóriabusz a psuedo channel hiányában, hogy a DSBR azokon javít sokat, míg a többin nincs akkora előnye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Pipó
őstag
-
Z_A_P
addikt
De, ahogy lassan az aláírásomba is beletehetem, várjuk az 1.0-s drivert
Nagyon jo lenne majd egy teszt, ahol a mostani 0.x driver inaktiv csoda-feature-kkel, illetve majd osszel (telen?) az 1.0, aktiv csoda-feature-kkel, egymas melle grafikonon, semmi melleduma, csak szamok.
OK
-
Omli85
őstag
Igen valahogy így szóval én ezért is nem látom annyira borúsan a dolgot.
Kb 2.5 éve 120K környékén vettem a 390-et most 134K-ba fájta Vega 56 nekem ez a difi belefér egy ilyen mértékű upgrade esetén.Amúgy van itthon DC2 290 is meg DC2 390 is lehet futtatok pár kör összehasonlító tesztet honnét hova fejlődött a dolog .
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
SaGaIn
senior tag
Javítom: Technológiailag---> driverileg és optimalizáltságban.
Mert az tény, hogy az AMD Vega egy fejlettebb chip a támogatott technológiákat figyelembe véve, mint a 1080Ti az, hogy jelenleg egy-két címet kivéve lassabb, az is.
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
Petykemano
veterán
A polaris a VI-hez képest 7% "Ipc" többlettel bír és ezen kívül a 32 helyett 28 CU 12.5%-kal kevesebb feldolgozót jelent. Aztán hogy ez gond-e egy általában compute nehéz architektúra esetén az kérdéses, mert láttuk, hogy a vega64 se tud többet azonos órajelen, mint a vega56.
Számszerűleg mindenesetre eseket a differenciákat a 20 max 25%-kal magasabb órajel kompenzálhatja csak, ami nem teszi így egyből elavulttá a polarist.
Az amd ilyet nem szokott csinálni. Utoljára a tongával váltotta a tahitit úgy, hogy érzékelhető különbséget nem hozott.
Tehát vagy a csodadriver csoda driver.
Vagy még az lehet, hogy belátták, hogy össességében jobban járnak, ha a régebbi architektúrákat nyugdíjba küldhetik és nem kell egyszerre 3-4 régi és új architektúrát is támogatni a driverben. Ez üdvözlendő.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
A kis változások senkit sem érdekelnek. Ha egyszerre jön az egész egy patchként az marketing szempontból sokkal jobb, jóval drasztikusabb a változás.
Nekem bűzlik az vélemény, hogy backend lenne kevés. Oké, hogy régóta ugyanannyi ROP van, de ezek képessége nem azonos, főleg egy NV-hez mérve. Meg hát elég hülyék, ha ezt a limitációt évek alatt nem vették észre, ráadásul most a frontendet erősítik, ami eszerint csak egy pofon a szarnak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Gipsz Jakab nem bizonytalan, csak azt látja, hogy a Vega nem hozza azt amit kéne. Ígyis-úgyis megveszi a zöldet, Ha a pirosak sok kicsit fejlesztenek, az kevés inger sokszor, nem fog eljutni Jakabhoz. De ha egyszerre sokat, akkor tele lesz a net grafikonokkal, s talán eljut Jakabhoz is, hogy csoda történt az AMD-nél. Már ha tényleg lesz csoda.
Ja, hogy a skálázhatóság nem az igazi, s ugyanannyi ROP van a Pitcairnben és a Tahitiben is, s mégse 100% a különbség, ahogy a Hawaii és a Fiji esetében sincs akkora ugrás, mint kéne lennie a teraflopsok* alapján. De ebből nem következik az, hogy a ROP kevés.
* wtf, többesszám többesszáma
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
HSM
félisten
"a 390X közel 60%-kal gyorsabb a 7970-nél"
Szerintem ez egy kicit túl idealista szám. Viszont itt a frontend is duplázódott, a praktikus triangle setup amennyire tudom, a Hawaii 4 motorjával kb. a bő másfélszerese a Tahiti kétmotorosának.
Szerintem amúgy a sávszél fogyott el alóluk, azért se lett volna nagy értelme többet belerakni. És én ezért látok fantáziát abban, hogy a DSBR-el egyfajta tile-rendszer felé mozduljanak, amivel sávszélességet lehetne megtakarítani, ami a feltevésem szerint azonnal ROP sebességet hozna.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Durva, hogy tényleg ennyire megfaragták a 390X-et. Mikor leváltottam a 280X-em egy 290-re, inkább tippeltem volna 25%-ra az érzékelhető ugrást....
Mondjuk az is igaz, hogy 7970-est írtál, és azon még lassabb ramok voltak, mint a 280X-en, cserébe még a 290 is lassabb, mint a 390X, érthető a nagyobb űr.
Igen, jó a teszt, akkor nem a setupon múlt. Viszont ami érdekes, néhol a nagyobb sávszél hozott nagyon szépen a Tahitinek, néhol viszont azért az erősebb setup is villantott a Tonga-ban.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
A ROP-nak több munkája van a felbontás növekedésével?
Az megfigyelhető volt a Fiji esetén, hogy nagyobb felbontások esetén reletíve jobban teljesített. Ennek okaként NTG azt nevezte meg hogy a frontend gyér és a compute erős. Kisebb és nagyobb felbontás esetén a frontendnek ugyanannyi dolga van, itt főleg a geometriára hegyezte ki a hangsúlyt. Ellenben a képpontok számolásánál nagyobb felbontás esetén már van haszna a több shadernek.
Ha a ROP munkája több magasabb felbontás esetén, akkor nem igazán lehet a ROP a limit, nem?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Nekünk tudatos vásárlóknak valóban nem jó, hogy nincs folyamatos előrelépés, de az átlag vásárló nem tendenciák alapján választ. Bár igazából én sem. Én nem tartanám jó vásárnak akkor sem a Vegát, ha folyamatosan javul. Majd ha kész, és egyértelműen lehagyja az 1080-at, akkor mondható el, hogy Vega ajánlott, mint játékos VGA.
A GCN 1-2 esetén ez alapján tényleg van ott ROP limit. De szerintem a közvetlen elődhöz hasonlítva kell keresni a V10 problémájának forrását. A P10 feleannyi ROP-pal és kevesebb CU-val hozza ugyanazt, mint a Hawaii, s a magasabb órajel ezt önmagában nem magyarázza meg. Szóval nem kevés az a ROP.
A V10 pedig már dupla annyi ROP-ot tartalmaz a P10-hez képest, s a CU-k száma is közel ennyivel több, viszont a frontend (látszólag, az inaktív feature-ök miatt) maradt ahogy volt. És a Vega még magasabb órajelt is kapott, mégsem akkora a különbség a P10-hez képest, mint a CU-k száma alapján kéne, főleg úgy tekintve rá, mintha ROP limites lenne, mert akkor a V10-nek legalább a P10 dupláját kéne hogy hozza. Ebből csak arra tudok következtetni, hogy a frontend kevés, s ezen a csodadriver fog javítani.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
HSM
félisten
"hogy a Vega feature-ök közül egyik sem enyhíti a ROP-okra nehezedő nyomást."
Dehogynem. A Hawaii-hoz képest ott a színtömörítés, ami sávszélességet takarít meg a ROP-oknak, valamint ott a DSBR, ami szintén sávszélességet takarít meg. Plusz elvileg még a HBM pszeudo channel módja sem aktív.
Megnézheted a 290X-->390X sebességviszonyánál, mennyire fontos a ROP-ok alá a megfelelő sávszélesség. A 290X-ek tempóján már csak a ram időzítés javítása is sokat tudott dobni. -
Nekem még mindig rohadt furán hangzik a backend a gyengeség annak tudatában, hogy az AMD pedig már GCN4 óta a frontendet heggeszti egyre okosabbra, s azzal akarja elérni a csodát.
Miért nem tettek 64 ROP-ot az RX 480-ba, ha ez ennyire kézenfekvő +20-30% teljesítményért? Mondjuk a kivitelezés az kérdéses, hogy a ROP-ok mit szólnak ahhoz, ha felezett sávszélt kapnak. Egy 512 bites vagy ne adj isten HBM-es Polaris meg nem kicsit verébre ágyú lenne. Ezzel lehet meg is válaszoltam magamnak a kérdést.
S akkor miért nem a ROP-ok okosítására állnak rá? BeleROPpannának?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
HSM
félisten
Oké, csak egy pillanatra álljunk meg!
"a Fiji esetében is azt mondták, hogy csutkára vannak hajtva a ROP-ok"Tehát, 64 ROP, 1Ghz órajel, és volt alá 512GB/s sávszélesség, és ezen elvileg csontra ki volt hajtva. A Vega kapásból durván másfélszeres órajelen jár, tehát durván másfélszeres (elméleti) ROP sebesség alá van mindössze 484GB/s. Ez így nem az igazi, erős a gyanúm, hogy itt komoly sávszélesség limit lehet, pláne, hogy ugye a csip többi része is gyorsabb, jobban terheli az adatbuszt. Tehát, ismét oda lyukadtunk ki, hogy nem lenne értelme több ROP-nak, mert az alá kéne a nagyobb sávszélesség. Viszont az okosságokkal így csontra kihajtható lehet a csip, ami gazdasági szempontból nem rossz. Gondolom, nem kicsit dobta volna meg a költségeket, ha több HBM2 kocka kellett volna...
[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
Es mi a helyzet a Vega28/32-vel: 28/32cu, 1024bit, valoszinuleg felezett rop 32. A ujitasoknak sok vagy keves lesz a backend? Ha ugye 1600-n fognak jarni akkor 204,8GB/s. Ennel a 470-nek is tobb all a rendelkezesere.
Nagyon kell majd az a csoda driver, hogy az 570/580-t le tudja valtani teljesitmenyben. Kulonben megint az egekbe emelik az orajelet es a feszultseget. Arban pedig biztos nem lesz $169/199 a hbm2 miatt. (Marad a P10).
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
-
Akkor már nézzük ezt a grafikont, amin rajta van a Polaris meg a Pascal is. A P10-nél valamivel javult a nem látható háromszögek eldobása, bár messze nem eleget, s a Vegánál ugye ezt akarják új szintre vinni, amivel a teljes feldolgozás terén spórolni tudnak.
Érdekes a Tahiti és a Tonga viszonya, utóbbi elég overkill frontendet kapott, azaz csak hányja a háromszögeket, de nem tudott egy millimétert sem előrelépni valós teljesítményben. Így a Polarisnak se kéne tudnia teljesen kihasználni ezt a frontendet, leginkább az órajel segít rajta, s értelmes felbontáson nem képes profitálni a több CU-ból a vágott verzióhoz képest, aminél ráadásul még a sávszél is jóval kisebb. Tehát a Polaris alapvetően ROP limitált kell hogy legyen, s ebből következően valószínűleg a Tahiti és a Tonga is.
A Hawaii +37.5% CU-jához van dupla backend, közel gyorsul is a CU-knak megfelelő mértékkel (lásd 280X vs 290X). De nem többet. Tehát akkor mégsincs ROP limit a 32-36 CU-s GPU-knál? Hisz úgy egyértelműen többet kellett volna gyorsulnia a 290X-nek, de PH, TPU, HW.fr tesztek alapján ez nincs így. A 390-et is behozva a játékba a Hawaii ugyan meghálálja a plusz sávszélt, de elég minimális mértékben, szóval ez nem tűnik limitáló tényezőnek.
A Fiji +100% CU-t hoz, ami overkill. A teljesértékű Tongához képest dupla teljesítményt kéne hoznia, de ebből kb 70-80% lett, hiába van körítésnek dupla ROP és orbitális memória sávszél. A vágott verzió azonos órajelen elhanyagolhatóan lassabb, szóval a CU-k nincsenek kihasználva. A frontendet tudom így oknak felhozni, mivel az nem változott a Tonga óta.
Hol a hiba?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Sávszélben meg nem +25%-ot, hanem +110%-ot (!) kapott a 390 a 380X-hoz képest, lehet arra is következtetni, hogy innen jött a plusz profit, ezt még a DCC sem tudja kompenzálni. A Tongánál biztos, hogy nem a setup a gond, pont ezt vezettem le, ebben egyetértünk. A ROP limit a leggyanúsabb a 32-36 CU-nál, mivel kizártam minden mást, de ezt nem tudom igazolni.
A fő kérdés nem a Tonga limitáló tényezője, hanem a Fiji-é. Az egy dupla Tonga, kivéve a setupot, s szerintem pont utóbbi miat nem skálázódik úgy, ahogy kéne. Egy Hawaii-hoz elég a 4 setup, a Tongához overkill, a Fiji-hez viszont kevés. Persze ettől még a Tongából következően a Fiji ROP limitjének is léteznie kell, de ez irreleváns, mivel a Fiji-nek hoznia kéne egy dupla Tonga sebességét még ROP limittel is.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Valóban. Kezdek megtérülni.
Fiji vs Tongánál ez érdekes, skálázódás vizsgálatára: 380X OC (Fury X / 2 szinte azonos órajelen)
Felbontás: 2160p 1440p 1080p
GM206 vs GM204 : +107%, +98%, +97%
GM204 vs GM200 : +36%, +33%, +27%
Tonga vs Fiji : +87%, +81%, +68%A Maxwell remekül skálázódik a GM206-GM204 viszonylatában, persze 1440p-től felfelé nem nagyon van értelme a számoknak, 4K-ban már biztosan limitál a VRAM mennyisége. A Titan X-nél már kemény limit van. De kb ugyanolyan mértékben nyílik az olló, mint a Tonga vs Fiji esetén. Szóval tényleg nem igazán lehet frontendre következtetni ez alapján, inkább architektúrális limit.
Maradt a ROP. Ami még érdekes, hogy a Pascal esetén az GP106 már nem teljesen fele az GP104-nek, mivel a ROP-oknak csak a 25%-át vágták le, s ezt nagyon meg is hálálja, még az alacsonyabb magórajellel is. Kár, hogy az AMD nem tudott ilyet bejátszani, mert ugye akkor az RX 480-nak 384 bites busz kellett volna, amivel lőttek volna az olcsóságának.
Várjuk a wunderdrivert.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ja, a Hitman meg a Tomb Raider játékoknál elég komoly limitbe futott a 960. A részletekben rejlik az ördög.
GDDR5X az 1060-hoz az hujjajj. De az ~60% körüli különbség az 1080-hoz képest azért nem valami jó. És az 1070 és 1080 különsége azonos órajelen szintén elég gyér, ~15% körüli. Az 1070 nem véletlen, hogy kapott 7% órajel mínuszt, különben túl közel lennének. Az 1060 viszont ezzel a mínusszal is virgonc tud lenni. A ROP-raszter aránnyal kapcsolatos kiegyensúlyozatlanság érvét nem értem, mivel az RX480 is az lenne 48 ROP-pal, mégis tudna elvileg profitálni belőle.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Renault, Dacia topik
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Linux - haladóknak
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- MSI GeForce GTX 1070 Ti Aero 8G GDDR5 PCIE !FIX ÁR!
- PNY GeForce RTX 4080 SUPER 16GB XLR8 Gaming Verto Epic-X RGB Overclocked
- ELKELT!!!!! AMD Radeon RX 6700 XT Sapphire NITRO+ 12GB
- 4K GAMER SAPPHIRE PULSE AMD Radeon RX 7800XT16GB GDDR6
- Gigabyte Windforce RTX 4070 Super OC 12GB - 2027.03.11-ig Alza gar.