-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rocket
nagyúr
válasz
SzlobiG #5146 üzenetére
Nagyobb szam a DX11.1 mint a DX11, azon kivul semmit.
Leirtad a PC jovojet, Angry Birds, HOG, Match3 stb. jatekok, meg az MMORPG-ek a PC jatekok jovoje.
En ezek miatt biztos nem adnak 2 forintot se egy hardverre, meg szerintem meg vannak paran akik igy gondoljak, es nem azert mert nem jatsszak ezeket, hanem mert nem kell hozzajuk mainstream hardver se.Tovabb fejlesztett Eyefinity kava korrekcio is az egyik huzo ujitasa a HD7x csaladnak, megyek is felallitom a satrat a bolt elott, hogy enyem lehessen az elso kartya, enelkul nincs elet
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SzlobiG #5146 üzenetére
A DX11.1 inkább a fejlesztőknek szól mint nekünk. Az szabványos újítások nagy része fejlesztői igény miatt kerül bele, és képminőségben nem jelentenek majd extrát. Ha a fejlesztő caps bitek ellenőrzésével dolgoztat, akkor a mai DX11-es karik is képesek számos DX11.1-es szolgáltatást kihasználni. Persze valószínűbb, hogy hatékonyabb erőforrás-ellenőrzésnél maradnak sokan, ha nem kell a motorban valami VSC bitet használni, amire ugye a DX11.1 már lehetőséget ad. A fejlesztők számára a legnagyobb újítás a 64 kB-os constant buffer és a D3D11_MAP_WRITE_NO_OVERWRITE funkció. Mindkettővel növelni tudják a processzor oldalán a feldolgozás hatékonyságát. Az értékesebb extrák pedig sajnos gyártóspecifikusak lesznek. Itt az MS keze meg van kötve. Egyrészt az OS sem alkalmas nagyon arra, hogy a GPU oldaláról limitációk nélkül kezelje a virtuális memóriát, másrészt az NV az ARM-mal, az AMD pedig az AMD64-gyel, vagy x86-64-gyel képzeli el a jövőt. Ez a kettő összeegyeztethetetlen szabványos szinten belül. Az NV-nek és az AMD-nek is külön kiterjesztést kell írni a saját elgondolásaikra, ráadásul úgy, hogy az OS korlátjait, és a processzorarchitektúrák különbségeit is meg kell kerülni, illetve el kell fedni, vagyis az első megoldások nem lesznek valami hatékonyak. Persze a semminél így is jóval többet fognak érni. Az újítás egyébként a megatextúrázás hardveres gyorsítását helyezi előtérbe. Ebből kiderülhet, hogy jelenleg kb. a Rage alatt lehet javítani és kész. Persze a jövőben mindenki úgy gondolja, hogy a megatextúrázás általánosan alkalmazott lesz, így mindenképpen ki kell gyúrni a rendszereket ebből a szempontból, mert az nem a legjobb opció, hogy a textúrázási munkák oroszlánrészét a proci végzi. Itt majd jön még egy probléma az anizotrópikus szűréssel kapcsolatban. Ez az eljárás ugyanis nem teljesen kompatibilis a megatextúrázással. Majd erre is kell valami megoldás. Érdemes készülni rá, mert úgy járunk, mint az AA-val.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
rocket
nagyúr
válasz
SzlobiG #5151 üzenetére
Papiron altalaban 2x gyorsulas a cel 1-1 generacio kozott, regebben meg lehetett elerni 2x gyorsulast normalis felbontasban PC-re keszult jatekoknal, konzolportoknal ilyet nehez talalni, mostmar annyi a feladat meg kell talalni a felbontast es beallitast ahol kifut a memoriabol az oregebb kartya es "osszeomlik", es maris kesz a 2x+ gyorsulas, ami jol mutat, foleg amikor 80%-nal indul a grafikon
Mindig jot mosolygok ezeknek a gyari (vagy annak tuno) grafikonokon amin semmilyen mas adat nincs, csak hogy mennyivel lett gyorsabb X jatek
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SzlobiG #5151 üzenetére
Az MS egyrészt azért építette be az újításokat, mert a fejlesztők kérték. Nekik az a dolguk, hogy a fejlesztők igényeit kielégítsék. Sokan örülnek neki, mert sokat javít a DX11 a korlátokon, de nem tünteti el őket. A DX11.1 egy lépés előre. Illetve egy lépés hátra is, mert a VSC bitek bevezetése a DX9-es szintre repíti vissza az erőforrás-ellenőrzést. Nyilván nem kötelező használni, de ha kell valami nem szabványos funkció, akkor muszáj ehhez hozzányúlni. Az ARM-os réteg beköszöntével ez opció is, mert a gyártók annyira eltérő rendszereket alkalmaznak a PC-s GPU-któl, hogy nehéz ezeket egységesen kezelni. Az ARM-os rétegen belül egyedül az NV épít IMR architektúrát, míg a többiek TBR, vagy TBDR alapokra helyezik a fejlesztést. Ez már önmagában egy olyan különbség, amit le kell reagálni.
A VGA-piacban van kevés pénz, de a GPU-piac nagyon is egészséges. Az MS már tudja, hogy minden cég integrációt képzel el. Ezt a fejlesztők is le fogják kezelni.
A Crysis 2 tipikusan egy olyan játék, aminek a DX11 kódja több extra munkát tartalmaz, mint kellene. A Batman pedig bevallottan nincs kész. A patch csak szimplán segített, de jön még egy javítás, ami remélhetőleg megoldja a megmaradt gondokat is. Remélhetőleg visszakerül az utasításlista támogatása is, mert azt kivették, hogy ne lassítson. Elvileg az a dolga, hogy gyorsítson, de láthatóan jobban fut a játék nélküle.
Egyébként a DX11-nek nem feltétlenül kell gyorsabbnak lennie. Ha a DX9-es kódhoz képest több a számítás, akkor nyilván lassul a sebesség, mert amit nyersz, azt elköltöd jobb képminőségre. A Battleforge például pont olyan DX11-es játék, ahol a DX10/10.1-es és a DX11-es mód ugyanazt a képminőséget eredményezi. A DX10-hez képest 50, míg a DX10.1-hez képest 35 százalékot gyorsul a DX11. Nyilván ezt az extrát is el lehet költeni jobb effektekre, de nem tették meg a fejlesztők. Ez mutatja, hogy a DX11-gyel nincs baj.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SzlobiG #5154 üzenetére
A next gen konzolok nyomhatják el teljesen a VGA-piacot. Az biztos, hogy 2014-ben már nem lesz bemutatva hagyományos értelemben vett CPU a konzumer piacokra. Mindegyikben lesz integrált GPU. Már az is lehet, hogy 2013-ban is így lesz, mert az Inteltől sem hallani Haswell-E-t, csak egy Halo kódnevű Haswellt, ami az eredeti lapka kiegészítése egy külső gyorsítótárral. Valszeg ez készül majd a felsőházba.
Tulajdonképpen nem a teljesítmény a korlát. A dGPU-k gyorsak, de nem kapcsolódnak a rendszermemóriához. Mindegyik megoldás egy specializált disjoint RAM-ot használ, amit a driver maszkol el a rendszer elől. Az új konzoloknál az egységes memória a legnagyobb igény, és ha ez megtörténik, akkor a VGA-knak vége, mert nincs lehetőség egy lassú buszon másolgatni az adatokat. Maga a piac valszeg megmarad, mert lehet olyan felhasználási módot találni, ahol a feladatátadás egyirányú. Például post-process effektek. Ezeket a VGA-k el tudják végezni. Persze ez már nem ugyanolyan lesz, mint most, mert a post-process is driverből van vezérelve, és szorosan kell kötődni az APU-khoz. Ezzel teljesen mindegy, hogy megmarad-e a VGA. A gyártók keverése megszűnik, mert az AMD és az NV drivere nem fogja felismerni a konkurens IGP-t. Esetleg a teljesen post-process effekteknél lehet ez megoldás, amikor csak a back-buffert kell mozgatni a dGPU-hoz, majd vissza. Azt azért aránylag jól meg lehet oldani. Idővel ez is értelmét veszti, ahogy ugye a Creative hangkártyái is átalakultak.
Az új konzolok fejlődési irányával tehát fontosabb, hogy a CPU és a GPU közötti kommunikáció ne tartson 300-400 ns-ig, hanem megoldható legyen 10 ns alatt. Ami ennél fontosabb, hogy az API korlátjai csökkenjenek. Azért egy konzol ma sem erősebb, mint egy Sandy Bridge, vagy egy Llano, sőt. Innentől kezdve a lassulás a szoftveres rétegből kell kigyomlálni. Egy virtuális ISA is jó ötlet lehet. Gyanítom, hogy az egységes ISA már nem opció senkinek, mivel ezzel csak az nyer, aki az ISA alapját kínálja.
Aláírom, a Barman nagyon rosszul sült el. De nem sportszerű felhozni egy olyan programot, ami bevallottan problémákkal jelent meg. Van még 27 más program. Ezek közül pl. a BF3, a Deus Ex: Human Revolution, vagy a Total War: SHOGUN 2 iskolapéldája a jó DX11-es implementációnak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
válasz
SzlobiG #5296 üzenetére
másik oldalról meg úgy is lehet nézni, hogy mennyivel lassabb a 6990nél. szerintem nem lett rossz.
ár tekintetében meg az ati is el szokott szállni, amikor nvnek nincs kompetetív terméke. az új egykártyás királyról beszélünk, ugyanúgy értelmetlenül drágán, mint anno volt az 580 (amit egy 6950cf lazán és olcsóbban megevett).
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Z10N
veterán
válasz
SzlobiG #5220 üzenetére
Az, hogy nem erdekel az csak az ignoranciad mutatja. Annyit azert illene tudni, hogy az O nevehez fuzodik a Kepler-torvenyek. Illetve ugye a Kepler urtavcso, ami most napjainkban fedez fel uj exobolygokat es ezzel hozzajarul a kesobbi fuldonkivuli elet kutatasaban. Vegulis nem Subrahmanyan Chandrasekhar-rol volt szo, akinek a nevet nehez lenne megjegyezni. Mellesleg O rola is neveztek el egy urtavcsot/rontgen muholdat, a Chandra-t. Ezenkivul fontos szamitasokat vegzett a fekete lyukakkal kapcsolatban.
ui: Szoval maskor mielott elhamarkodottan tennel ilyen kijelentest gondolkozz el egy kicsit. Ha nem teszed uj highend videokartyat sem kell venned, mivel ha nem is kozvetlenul, de kozvetetten ezek a termekek hozza fognak jarulni az ilyen fajta kutatasokhoz/fejlesztesekhez.
Magyaran ha a tervezok elnevezik egy szemely utan illene tudni miert tettek (lasd Fermi/Tesla). De legyen akar szo az Intel vagy az AMD foldrajzi kodnevekrol. Tiszteld azokat akik lehetove tettek szamodra ezeket a technologiakat, legalabb azzal, hogy tudsz a munkassagukrol.# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
válasz
SzlobiG #5319 üzenetére
Ez nem tortenelem es nem okoskodas, hanem fizika/matematika/csillagaszat. Amugy meg nem "porogtem" rajta hanem megjegyeztem. Illetve majd en eldontom mi az off tema. Udv.
ui: Csupan arra akartam ravilagitani, hogy ha ennyire porogsz az uj csucs technikara, illene a hatteret is tudni. De jogos amit mondasz nem kell tudnod mit is veszel, eleg csak kifizetned. :]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.