-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rocket
nagyúr
Nem a TSMC-t dicserne ha a selejtes GPU-k amiken 4 SIMD egyseggel kevesebb aktiv a HD5850-hez kepest es fele annyi ROP, hasonlo, vagy minimalisan tobb feszultseggel (+75mhz miatt) tobbet fogyasztana mint a HD5850 a joval magasabb szivargo aram miatt.
Az is lehet, hogy az AMD a Review Samplek alapjan keszitette a tablazatot, ezek a kartyak a HD5870 nyakjara epulnek, es elkepzelheto, hogy a tesztekben jobban mutassanak a tuning eredmenyeknek koszonhetoen a kartyak, igy joval magasabb feszultseget kaptak.
Igaznak tunik a pletyka, hogy nyak problema miatt kesett a kartya, es ugy dontott az AMD nem keszitet ujat, a HD5850/HD5870 nyakja meg draga lenne a kartyahoz, igy inkabb rabizta az AIB partnerekre, hogy csinaljanak sajatot.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Nem tartom tul valoszinunek, hogy az AMD a valoban uj architektujara epulo GPU-kat 40nm-re tervezte, igy a valoszinusege annak amirol Fuad ir minimalis.
Viszont nagy a valoszinusege, hogy lesz meg iden az AMD-tol 40nm-es GPU a B terv reszekent (ugye az A terv az uj architektura lenne, de nem 40nm-en), ami viszont ujabb borlehuzas lesz, meg tobb SIMD egyseggel, es gyorsabb memoriakkal Q3 kornyeken.Az AMD platform roadmapjan a Northern Islands 32nm-en szerepel 2011-re irva, 32nm hozhatna csavart a tortenetben, de a TSMC torolte* a 32nm-es gyartastechnologiat (legalabbis azokat amivel lehetne GPU-kat gyartani), mig a GF-nel 32nm-en SOI lesz, azzal meg nem fognak GPU-kat gyartani.
(* hivatalos forras meg mindig nincs errol, de allandoan a 28nm-rol beszel a TSMC, ami azt erositi, hogy valoban toroltek).28nm-en realisan (ahogy mar honapokkal ezelott is irtam) 2011Q1-Q2 legkorabban, es elotte meg fel kell terkepezni a terepet egy kisebb GPU-val amit az AMD-nel a B tervnek valamelyik also kategorias versenyzoje fogja jelenteni.
Nem valoszinu az AMD valtoztatt a strategian ami bejott mar egyszer az RV740-nel, es neki ugranak az uj GPU-val az uj gyartastechnologianak, foleg nem ugy, hogy az meg uj architektura is epul.Fuad Fermi2 elmelkedeserol meg annyit, hogy mar most is kozel van ahoz 40nm-en a GF100 (~550mm²), hogy a TSMC-nel DIE limitalt legyen (~580mm²), igy az NV-nek nagyon minimalis a mozgastere (~30mm²) es mivel eppen uj az architektura, igy a kovetkezo lepcsofok a borelhuzas (tobb CC stb.), mig az AMD-nek a B terv reszekent van hova lepni 334mm²-rol.
A GPU orajeleket uj szilikon revizioval fogja tudni javitani az NV, de az meg ettol nem lesz Fermi2, hanem inkabb Fermi "done right" ~9-10 honappal kesobb mint kellett volna.NV helyzete rosszabbnak tunik 2010-re ha marad a 40nm, de mivel nem gondolom az AMD atalakitasba kezd a jelenlegi architekturaban a B terv eseteben, es jonnek elo a 7. generacios tesszelator egyseggel, igy a tesszelacioval sarokba lehet oket szoritani iden a szeptember-decemberi kozti idoszakban, de ehez az is kelleni fog, hogy jojjenek szoftverek amik az NV szaja ize szerint hasznaljak a tesszelaciot.
Szerintem ha szoftver oldalon a szokasos tortenik, akkor 2010 Q3 kozepetol-Q4 vegeig, mar nem az AMD-rol fog szolni a tortenet, akkora mar nagyon kene az uj architektura, de meg messze lesz, es ebben az idoszakban lesz majd amikor elindul a szokasos szappanopera az uj AMD GPU-krol
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
GPU-ban szivarog az aram, azt csak alacsonyabb feszultseggel lehetne csokkenteni, de akkor meg nem mennenek 800mhz-et a GPU-k.
Persze javulhat a helyzet a kesobbiekben ahogy javult a TSMC, ugy egyre "jobbak" lehetnek a selejtes GPU-k ilyen szempontbol.Meglatjuk majd a fogyasztas, hogy alakul, lehet meg akar eliras is, a multban is voltak mar baklovesek a hivatalos slideokban
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Jol vannak irva, 16ROP van a HD5770 es a HD5830-ban is, es azert kisebb a Pixel fillrate meg a Z/Stencil mert alacsonyabb a GPU orajele a HD5830-nak.
( Pixel fillrate: GPU orajele x ROP-ok szama / 1000 = GPixel/s, Z/Stencil meg a Pixel fillrate negyszerese Gsamples/s-ben )
Memoria savszelessege 76.8GB/s a HD5770-nek.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz ThaBoss #1005 üzenetére
Review Samplek becsaposak lehetnek, kinai tesztben XFX HD5830 hosszu nyakos verzio van, amin megy szepen 950mhz-et a GPU, mig a Retail (legalabbis a kepek alapjan) joval egyszerubb nyakra epul, a Computerbase tesztben meg AMD Review Sample van ami a HD5870 nyakjara epul (referencia kartya hivatalosan nem lesz bolti forgalomban), az meg 900mhz-et ment.
Termesztesen a rovidebb nyaknak is megvannak az elonyei, es lesz olyan reteg aki viszont ennek fog orulni, azert a HD5770 meretben egy joval gyorsabb kartya nem rossz, es olcsobb is lesz biztosan mint a hosszabb nyakos verzio. (ebbol lehet nem is lesz Retail), de kevesbe fogja birni a tuningot, sot lehet mar eleve a GPU is kisebb feszultseget fog kapni mint a Review Sample kartyakon, es akkor a fogyasztas is csokkenhet.CB tesztben 1 wattal kevesebbet fogyaszt load alatt mint a HD5870, az azert nem a TSMC-t dicseri, hogy a selejt GPU-kban ennyire szivarog az aram, es mindezt ugy, hogy 6 SIMD es a ROP-ok fele levan tiltva, plusz meg a HD5870-nel alacsonyabb (-50mhz)orajelen jarnak.
#1007: Akkor lehet megis bedarlja a HD5970-et a GTX480, vagy csak biztosra akarnak menni.
A tervezoi kep a kartyarol nagyon szep
Mondjuk a cim rosszul van irva, mert ez nem az AMD valasza, hanem az AIB partnereike (bar a cikk csak az ASUS-rol szol), akkor viszont lehet atlepik a 300wattos TDP lmitet, mint a GTX285 MARS-nal.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Oliverda #1009 üzenetére
Nehez elkepzelni az AMD barmit is ajanlana egy olyan termekkel kapcsolatban ami akarmennyire is valogatott GPU-kra epul nagy esellyel atfogja lepni a PCI-SIG jelenlegi 300wattos TDP limitet, ezert tunik inkabb ez az AIB partner(ek) amokfutasanak.
"you cannot fight dominance with micro stutter"
Ez az AMD top VGA strategiajanak az egyik nagy hatranya, ha nem is lesz gyorsabb a GTX480 mint a HD5970, nincs CF es micro lag se.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Latszik fogalmad nincs a temarol, csak megint megakarod magyarazni a megmagyarazhatatlant, mert keptelen vagy megerteni, hogy van az eremnek masik fele is.
Micro StutteringMeglehet szuntetni a AFR mod eseteben a micro lagot, de ahoz ki kell kapcsolni a V-Syncet es nagyobb teljesitmeny kell ilyen esetben, hogy tobb legyen atlag fps, ami ugye ujabb problemat hoz azzal, hogy viszintesen "szetesik" a kep, es az nem nagy titok, hogy az Entsusiast felhasznalok nem turik jol az ilyen dolgokat.
Magyarul tokeletes megoldas AFR mod eseteben nincsen a micro lag eltuntetesere, es ezt hasznalja alapbol a CF.
Ezt a bal labbas baromsagot meg hagyhatnad mar, azert mert keptelen vagy felfogni bizonyos dolgokat, es csak azert is megakarod magyarazni, meg nem mindenben neked lesz igazad.
Sajnalom az embereket akik a hozzaszolasaid alapjan tajakozodnak, mert olyan szinten elvesztek mar az erdoben, hogy az eletben nem talalnak mar vissza realitasok talajara.
Tobben is szoltak mar neked, hogy rossz uton jarsz, talan ideje lenne magadba nezni, de ha nem teszed az se gond, majd megirja mas az erem masik felet, szerencsere akadnak azert akik kepesek latni mindketott"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Oliverda #1014 üzenetére
Esely az van ra, de 2x8pin, es 1x6pin csatlakozo lesz az ASUS kartyajan, ami ugye szinten PCI-SIG bukta lenne, PCI-E slot 75watt, 2x8pin 2x150watt, 1x6pin 75watt ez osszesen 450watt (ez nem a tenyleges fogyasztas), es ugye ha alaporajelen a kartyanak 300watt alatti TDP-je lenne, akkor kicsit tulzonak tunik a hely amit meghagytak, meg tuning esetere is. (foleg mivel a HD5970 is valojaban siman beeri 220watt kornyeken, hiaba 297watt a TDP-je.)
3 slot magas is lesz (a tervezoi kep alapjan) az meg ha jol remlik ATX szabvany buko.Termesztesen a PCI-SIG "pecset" hianya nem a vilagveget jelentene, ez nem egy torveny amit ha nem tartanak be annak buntetojogi kovetkezmenye lesz, viszont az AMD-nek ilyenhez a nevet adni csak akkor lenne ertelme ha muszaj, ami azt jelenti, hogy kozel (~5%)/egalban van a GTX480 a HD5970-nel, vagy gyorsabb nala. (ennek az eselye a Heaven benchmarkot leszamitva nem tul nagy)
Az eredeti cikk alapjan ami finnul van az ASUS kartyaja limitalt peldanyszamu lesz, ez is inkabb azt tukrozi, hogy ez az AIB-ok gerilla akcioja, es a celja igazabol az, hogy lehessen valami extrat arulni 800-1000$-ert is.
Latszik kozeleg a Cebit, akkor szoktak ilyen "csak azert is" termekek elokerulni, foleg az ASUS a nagy mestere ennek[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Mar megint magyarazkodsz, pedig ott van a lenyeg a linken, az nem tud kodde valni.
"Te minden nap más véleményt formálsz meg. Most éppen a Fermi az isten, de nemrég még azt mondtad, hogy félő, hogy R600 story lesz belőle. Szerinted ez következetes gondolkodásmód?"
En nem naponta valtogatom valamirol a velemenyem (nem is irtam soha olyat a Fermi az isten), kovetem az esemenyeket, es ha ugy gondolom az informaciok alapjan, hogy megkell valtoztassam a velemenyem, akkor megteszem szemrebbenes nelkul, ez az amire te keptelen vagy ha 180 fokot fordul ettol a kocka.
Nem azert, hogy magamat fenyezzem, de magasabb a hit:miss aranyom mint neked, pedig en csak egy forum felhasznalo vagyok, nem a hazigazda."Persze nem baj, ha így próbálsz az AMD és az NV oldal között egyensúlyt tartani, csak ez nem következetes.Ezzel csak megzavarod az embereket."
En a velemenyem irom le amit gondolok (vagy ha tudok valamit azt is megosztom), nem torekszek semmilyen egyensulyra.
Ezzel nem lehet senkit megzavarni, foleg mivel nem is ram figyelnek az emberek.
Az urban legendak krealasaval lehet megzavarni az embereket, ez meg a te specialitasod, raadasul mindig az erme ugyanazon oldalarol szarmaznak.Sokan probaltak mar veled megertetni a lenyeget, de ugytunik egyik fuleden be, masikon ki. (pontosabban szemeden be, fuleden ki )
The End.
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz Oliverda #1022 üzenetére
"IHW: Ever since the launch of 2000 series, we’ve been hearing about tessellation, but up to now, that technology has only been used in a tech demo, while we’re still waiting for games using the tessellation method. Unfortunately, when the demo was actually run, we noticed a major drop in performance when tessellation is on, with just the explanation that the drop is dependent on the implementation, i.e. the quantity of calculations needed for the tessellation process. We had the impression that tessellation will be very important for the visual quality of upcoming games, but that the performance drop wouldn’t be as drastic. Is that possible with the current generation of DirectX 11 GPUs?
RB: Tessellation is a postprocessing effect which should depend on the implementation, but my technical knowledge on the subject is not on the required level for me to give you a clear answer. It’s a good standard that’s been used on the Xbox 360 for years and will only advance and be more and more used in the future, now that it’s an integral part of DirectX 11."
Feltettek az arany kerdest, de sajnos egy sablon valasszal elintezte a dolgot.
Az ATi egyengeti a tesszelaciot (anno meg TrueForm-kent kezdte a palyafutasat) es agyon hypeoltak, foleg azota miota a DX11 API resze lett, szoval erdekelt volna most eppen mit gondolnak, hogy ugytunik nem nekik all a zaszlo.
Azert gratula a kerdezonek, hogy fel merte tenni a kerdest"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Ott vannak a linkek, leirtam a lenyeget, ennel tobbet nem tudok tenni.
Nem engem kell meggyozzel egyebkent ennek az ellenkezojerol, hanem azokat akik emiatt akarnak valtani pl. a HD5970-rol a GTX480-raSzelektiven olvasol, en nem fenyezek semmit hanem leirom a velemenyem, erre valo a forum, ha egy informaciotol megvaltozik a velemenyem, akkor azt is leirom.
Itt olvashatod mit gondolok most a jelenleg rendelkezesre allo infok alapjan, ha szerinted ez fenyezes, akkor a problema nalad van.Szerintem rajtad tobben rohognek mint rajtam, annyi zoldseget hordtal mar ossze, hogy dunat lehetne vele rekeszteni.
A szakmai hozzaertesed a GPU-khoz melyviz szinte senki nem kerdojelezte meg soha, a latasmododdal van gond, hogy szinte keptelen vagy elvonatkoztatni az AMD-tol, es vannak temak amikben jobb lenne ha kepben lennek mielott leirsz valamit, mert hazigazda vagy.En is irtam mar zoldseget, es olyat is ami nem lett vegul igaz, es volt, hogy egyetertettem veled (pl. anno amikor az elso pletykak elojottek az akkor meg GT300-nak hivott valamirol, es ugy tunt ezek alapjan, hogy bizony az akkor mar agyon hypeolt tesszelacioban gyenge lesz), de aztan valtoztak a dolgok, es a tesszelacio ugyanugy fontos maradt, igy megvaltozott a velemenyem, te meg temat valtottal, es mostmar a tesszelacio nem szamit, csak mert eppen nem az AMD-nek all a zaszlo. (az egeszet ugye kezdted anno a 20millio vs 100millio tranzisztoros baromsaggal, ami a mai napig mosolyt csal az arcomra )
Nincs miert egyensulyt tartsak mert lesz@rom magasrol az osszes ceget, mindig a velemenyem irom le.Van jopar micro stutteringgel kapcsolatos leiras, teszt, urban legenda akkor lehetne, ha a konkulzio az lenne nem letezik, de nem ez.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Oke, meggyoztel, a micro-stuttering nem letezo problema, es akinek SLI/CF kartyaja van mindenki kitalalta, mert nem volt jobb dolguk.
Az a nev, hogy 3DMark mond neked valamit?
Tudod egy szintetikus benchmark aminek a teljesitmenye alapjan rengeteg ember vasarol, itt PH-n fenyevek ota nem hasznaljak a tesztekben, megis itt is slager.
Mar megint olyat magyarazol a temaba amirol nem volt szo, arrol van szo, hogy a hardvernek fekszik valami, akkor azt tudjak-e szoftverekkel parositani, es mivel az NV-rol van szo, nagyobb az esely ra mint az AMD-nel volt az R600-zal.Ezt irta a HD5830-rol Anandtech a teszt konkluzioban: (HD4890-hez kepest irja az elso mondatot)
"Meanwhile there’s a separate argument entirely over whether the 5830 is more future-proof (disregarding DX11) due to its higher shader throughput. Historically speaking this is a reasonable argument, but it’s also one that I’m not convinced will hold up when NVIDIA is going to be pushing tessellation instead of shading – you can’t ignore what NVIDIA’s doing given their clearly stronger developer relations."
A lenyeg benne van.
Ismerem a strategiakat, ha elolvastad volna szorol-szora a hozzaszolast amit linkeltem, akkor te is tudnad, hogy ismerem
"Itt hibázott anno az AMD az R600-nál. Olyan helyre fektetett elképesztő tranzisztormennyiséget, ami nem éreztette hatását."
Az NV ~80millioval (20 vs 100) tobb tranzisztort hasznal a tesszelaciora mint az AMD, es ~3.1milliard tranzisztorbol all a GPU, nem tunik elkepesztonek a kulonbseg.
"Akkor persze nem voltál ilyen lelkes a geometry shader kapcsán."
Rosszul emlekszel
"A benchmark és tesztprogramokban be lett alázva minden NV-s megoldás. Volt valami érdemi hatása?"
Volt, segitett a HD2xxx eladasokban (3DMarkban is jol szerepelt a HD2900XT), de ezen kivul szoftver supportot mar nem adott melle az AMD, az NV-nek meg van ilyen, es diszkret VGA piac vezetok, szerintem erezheto a kulonbseg.
(mielott megint kiforgatnad a szavakat, nem azt mondom biztoan ez fog tortenni, hanem, hogy megvan az eselyt ra, hogy az NV tud olyan iranyt mutatni ami az architekturajuknak jobban fekszik, amihez nehany jatek, es a kore epitett hype eleg, az AMD altal prezentalt DX11 jatekokban meg vigan elmennek majd a kartyak, teljesitmeny problema, es bugok nelkul.
Erre szoktam irni, hogy felkene vegye az AMD a kesztyut ha mashogy nem megy."A fejlesztők hozzányúltak olyan mértékben, hogy az káros legyen a GeForce-ra?"
Nem, mert az AMD-nek nem letezett szoftver tamogatasa, csak remeltek a sultgalamb majd magatol a szajukba repul.
"Ne essél ugyanabba a hibába, amibe én. Egy technika csak akkor ér valamit, ha kihasználják."
Beleestem ne aggodj, R600 kapcsan igen hasonlo allasponton voltunk anno, nekem ugy nagyabol 8-10 honappal kesobb kezdett buzleni a dolog, hogy az AMD nem csinal szoftver oldalon semmit se a helyzettel, aztan ugye ma mar tudni, hogy igy is lett amig szamitott volna valamit.
(R520 es az R580 is volt hasonlo, ott is pazaroltak a tranzisztorokat a Dynamic Branching teljesitmenyre, es szintetikus benchmarkban alaztak az NV G70/G71 chipjeit, de megse tudtak semmi extrat profitalni jatekokban belole.)"Lelkesedni is lehet a geometry shaderért és a tesszellátorért, de érdemes fél szemmel figyelni a fejlesztők véleményét ezekről, mert ez lesz a döntő, nem a lelkesedés."
Nem szamit a velemenyuk, meglehet oket gyozni mi legyen a fontos.
Szerintem nem letezik olyan fejleszto akihez odaallitanak egy valag penzzel es meg esetleg hardverekkel/emberi erovel is tamogatjak es azt mondja, hogy kivul tagasabb, ezt megtehetne az AMD is, nincs az NV-hez kotve.
Ha igazam lesz, akkor majd ne az NV-re menjen megint a mutogatas, hanem az legyen a kerdes inkabb, hogy az AMD miert nem kepes ugyanerre.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
En is, de tudhatod jol nem az ilyen emberek teszik ki a jelentos tobbseget, csak nezzel itt korbe, pedig ugye PH (nagyon helyesen) evek ota nem favorizalja a szintetikus benchmarkokat.
"Ha az NV-nek olyan erős a dev support-ja, miért rohant a fejlesztők többsége az AMD-hez a DX11 okán?"
Mert az AMD-nek elobb volt DX11 hardvere, hogy ebbol az elonybol profital-e az AMD, vagy siman elfog futni az NV DX11 kartyain majd kiderul.
Tovabbra se arrol van szo nem tamogat az AMD jatekokat, hanem, hogy mikent teszi azt.
Persze lehet majd kiderul a GF100 megjelensekor piacon levo DX11 jatekok AMD altali szekcioja nem az NV-nek fog kedvezni, de ha elfutnak normalisan,bugok nelkul, mig a tuloldalon amit az NV DX11 projecttel csak a szivas lesz, az nem az AMD dicserete lesz.
Metro2033 az osszes AMD altal penzelt jateknal nagyobb hypeot kapott mar, es meg van kicsit tobb mint 2 het a megjelenesig.
Nem nagyon frissul az AMD DX11 tablazata, itt az uj, es itt az elotte levo,a BC2 ami napokon belul megjelenik (amihez mar ugye az NV-nek is volt 1-2 szava), 3 MMO amikbol nem lesz benchmark jatek (ez is nagyon fontos marketing szempont), kettohoz patch formajaban erkezik majd DX11 tamogatast ami szinten nem sok fizet fog zavarni, a Genghis Khan neve helyett meg mar csak MMO szerepel, Frostbite 2 enginre epulo jatek iden szerintem nem lesz, Vision Engine-re epulo jatekok kozul az egyik mar elbukta a DX11 tamogatast, a masiknak meg nevet is elfelejtettem a "sok" informaciotol amit jott rola, pedig irtam rola nehany honapjaPersze mar ismerem a sablon valaszt, hogy "20+ DX11 jatek keszul" (amik melle az AMD mentalitasat ismerve mar az NV is reg adott tamogatast, sot talan mar a maguk javara is forditottak a helyzetet), es az AMD nem beszelhet roluk, lehet igy van, de ez se az AMD-t dicseri, mert milyen tamogatas az ahol a jatekot nem hasznalhatod fel sajat magad marketing celjaira, ami ugye a jatekot is segiti, mert hypeot general. (ismet csak lenne mit tanulni a konkuenciatol az AMD-nek)
"Pár dolgot megint elfelejtesz a trenzisztorszám kapcsán. Ugye, mint informálódtam az AMD egy 20 millió tranyós egységet használ, míg az NV összesítve 80 milliósat, ami ugye 16 egységre leosztva 5 millió/egység. Nyilván az egyes SM-eknek nem kell olyan erős rendszer, mint egy egész GPU-nak. Na most itt jön még a setup motor, ami az AMD-nél egy van. Ez egészíti ki a tesszellátort, egyébként ez elég sok tranyó. Az NV-nek ebből van 4 raszter motor, és 16 geometriai motor, ergó rengeteg egység sokkal többször van. Ez összességében sokkal több tranzisztor 100 milliós nagyságrendekkel. Ebbe is érdemes belegondolni. A setup szétlövése hatalmas ár a tranzisztormennyiségben. Nem véletlen csökkent a textúrázókapacitás. Nem volt több hely."
Ezt a 20millio vs 100millio tranzisztoros dolgot neked koszonheti a forum, ezzel probaltad magyarazni mekkora kiraly is valojaban az AMD tesszelacioban
Nem az a lenyeg, hogy fekszik ki, hanem az, hogy meggyozd a jatekok fejlesztoit ugy hasznaljak, hogy az neked kezdvezzen, es ne a konkurencianak, ennyi.
Ertem en, hogy van szuk keresztmetszet az NV architekturajaban, nem is errol volt szo, csak mar nem tudsz mit irni valaszkent (vagy tenyleg nem erted mirol irtam) ezert hozod fel allandoan.
Ez mar tenyleg mokuskerek effektus lett"A 3Dmarkban mikor lett bealázva az NV. Kb. Soha. Nem is épült pipe GS-re a Vantage. Ahol megpusztult az NV az Emil Person GI demója. Szép volt, de mégsem játék."
Sokaig nem volt meg a Vantage amikor megjelent az R600, igy amirol szo volt feladatot a 3DMark2k6 latta el.
"Khm. Ez nem teljesen van így a fejlesztőknél. A STALKER-es srácok írták, hogy a Clear Sky-ban azért nem alkalmaztak GS-t, mert sok volt a GeForce felhasználó. Mindig a célközönség számít. Sok GeForce volt a piacon és nem lehetett őket kifektetni."
Forditott esetben keves AMD felhasznalo van?
~40%-os piaci reszesedsre lehet tenni magasrol?
Amit felhoztal peldtat is azt mutatja amirol szo van, hogy az AMD szoftver tamogatasi politikaja nem eleg agressziv, akkor lenne ez jo ha az NV is ezt csinalna, de ok nem igy csinaljak, akkor tehat az AMD-nek kell hozza alkalmazkodni.
Megvolt a lehetosege az AMD-nek, sot meg most is megvan (~5millio eladott DX11 kartya VS 0), es meg jo ideig meg is lesz, ennel nagyobb ziccer nem letezik.
Remenykedni lehet gyoz a jozan esz, de regen se minden esetben gyozott, biztos most is elobb-utobb lesznek kivetelek.
(Metro2033 esetebol majd talan kiderul milyen iranyt vehet a tortenet.)"A tesszellátornál más a helyzet, mint a GS-nél. A GS-be a GeForce belehal, míg a tesszellálásba a Radeonok nem. Persze nem ez a fő probléma, hanem a keletkező háromszögek árnyalása és textúrázása."
Tehat ha jol ertem amit mondani akarsz, akkor ha csak 30%-kal lesznek lassabbak tesszelacio mellett a Radeonok mint atlagosan anelkul, akkor az az AMD sikere?
"Odaállíthatsz pénzzel, de miért jó egy fejlesztőnek, ha olyan játékot gyárt, ami semmin sem fut max. grafikán. Még a Fermin sem."
Crysis pont ilyen jatek volt.
"Nem teheti meg az AMD. Nem szarhatnak rá arra a piacra, amiből meg akarnak a jövőben élni. Régebben az NV sosem akciózott ilyen erős lefizetésekkel, meg kizárásokkal, effektek úgymond megvásárlásával. A durvább akciók nemrég kezdődtek. egy éve kb. Tudják, hogy ez árt a PC-s játékiparnak. Most azért csinálják, mert látják, hogy itt nincs hosszútávú jövőjük, így nem baj ártalmas a piacra, amíg szükségük van rá, addig el lesznek adva a termékek. Azután meg marhára mindegy lesz, hogy mit hagynak ott az AMD-nek és az Intelnek."
De megtehetnek, es meg is kene tennie mert (az NV jol bevallt strategiaja nem fog megvaltozni), ez lenne az AMD erdeke, attol mert megvesznek egy jatekot ami az atlagosnal 20%-kal jobban fut (mint a konkurens termekek) az o kartyaikon DX11 alatt , mint anelkul, akkor azzal nem rombolnak semmit. (ugye valaha meg nagy reszben az NV is igy mukodott, amikor a jatekok 90%-at tamogattak, azota mar modosult a strategia, de persze most se minden jatek "csak azert is szivjak meg az AMD felhasznaloi" elvre epul.
Gondolod a Radeon tulajok nem szeretnek egyszer megerezni milyen a kocka felso felen lenni? , es nem azt hallgatni, hogy mikor jon a patch, driver fix, stb.?
Csak Radeon kartyaim vannak mar evek ota, kivancsi lennek az NV felhasznaloi mit mondananak ha megfordul a kocka X jatekban, es nem azert mert rosszat akarnak nekik, csak kivancsi lennek akkor is viccesnek talalnak-e ezt az egeszet. (most ugye joggal rohoghetnek amikor kijon X jatek, el se indul, vagy bugos, vagy kitudja mikor jon hotfix, vagy patch hozza.)
Az emberek tobbsege nem 2-3 honappal megjelenes utan szeretne az altala nagyon vart jatekot jatszani bugok es teljesitmeny problemal nelkul, hanem megjelenes napjatol.
Atlathatoan mukodik az NV gepezete, az , hogy az AMD keptelen megtenni hasonlot azzal csak maga alatt vagjak a fat.Mostmar eljutott oda ez az egesz tortenet, hogy talan ideje lenne tullepni az NV szidasan, es feltenni a kerdest az AMD-nek, hogy miert nem kepesek hasonlora.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
AMD is ezt csinalna akkor is lenne aki tudna jatszani megjelenes napjan, csak X jatek X kartyan, Y meg Y kartyan futna normalisan.
Azt nem mondom ez jo dolog, csak azt, hogy az NV nem fog valtoztatni, es azzal amit fentebb irtam jobban jarna az AMD, mintha X jatek fut normalisan X es Y kartyakon is, mig Y jatek tovabbra is csak Y kartyan fut normalisan.
Termesztesen amirol szo van nem minden jatekot erint, sot kis mennyiseget, de azok altalaban presztizs jatekok (nem feltetlen a nevuk miatt mint siker jatek varomanyos, lehet csak a hype miatt amit sikerult kialalkitani korulotte.)"Na most amikor a konzolosok azért rinyáltak, hogy "hosszas instalálás" akkor ez a jelenség majd biztos kellően pozitívan hat a PC -re mint platform. Ez jelenleg az AMD -t érintené rosszabbul. Amit tehetnének az egy iszonyatos kampájn, de ilyen anyagi helyzettel arról álmodni se merhetnek. Pedig ez a megoldás szerintem többszörösen megtérülne."
Nem ertem ezt a reszt.
Metro2033 egy uj jatek, nem egy jateknak a sokadik resze (mint a Battlefield eseteben), igy elore nehez megitelni melyik a kevesbe sikervaromanyos, persze a logika szerint a Battlefield mar egy bejarott brand, amit a neve is elad majd megha esetleg nem is lesz olyan jo mint ahogy a felhasznalok tobbsege varta, de meg ebben az esetben is megvan az eselye, hogy a Metro2033 is siker jatek legyen.
A sikert nehez kivulrol felmerni, mert tobb tenyezobol all ossze.
Mondjuk maradjunk ennel a 2 jateknal, a szamokat csak erzekeltetesul irom, mindketto 50$ lenne, Metro2033-nak 3millio$, BC2-nek 20millio$ a fejlesztesi koltsege, 1 ev alatt az elsobol eladnak 250000 darabot, a masikbol 1millio darabot, nem a BC2 lesz a sikeresebb.
(es akkor meg a tobbi osszetevorol nem is beszeltunk, mint a marketing koltsegek, stb.)Tehat a lenyeg a szoftverek eladott mennyiseg alapjan sikeresseget hirdetni nem lehet, mert az csak a teljes kep egyik reszlete.
BC2 inkabb egy multiplayer jatek mint single, ebben az esetben ugye a sokkal sikeresebb kene legyen a jatek, mert a viragbolti verzioval altalaban online jateknal falakba utkozhetnek akik ilyet hasznalnak, de ez se egyenlo a sikerrel.
COD:MW2 is inkabb MP jateknak mondhato ami ugye gatat szab a wareznak, megis siralmasan szerepelt eladasokban a PC verzio a konzolos eladasokhoz kepest PC-n, pedig mennyivel tobb potencialis vasarlonak van meg mindig PC-je, es a bill+eger is ezt a platformot kene segitse."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
AMD: Game devs only use PhysX for the cash
Komolyan nevetsegesek ezek a magyarazkodasok mar, aki nem akarta is tudja mikent mukodik az NV marketingje, bejott nekik igy nem fognak valtoztatni rajta, evek ota az AMD kezeben van a kovetkezo lepes lehetosege, erre a cikkbol itelve a GDC-n megint a szines grafikonokon fognak tamadni, vagy esetleg mar eljutnak techdemo szintre
"This is a point that AMD plans to hammer home at the Games Developers Conference (GDC) tomorrow, where Huddy says he will unveil a “rather nice chart” with a “list of proprietary standards that have tumbled, because what the world wants is open standards.”
Pontosan arra vagyik minden AMD user, hogy megismerje az IHV specifikus API-k tortenetet, es nem arra, hogy az AMD altal favorizalt open standard fizikai megoldasokra epulo jatekokkal jatszon
Tragikomedia amit az AMD muvel, ezen mar tenyleg csak rohogni lehet
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz huskydog17 #1091 üzenetére
Pont a GF100 megjelenese napjan jott ez a pletyka, micsoda veletlenek vannak
Nem lesz iden az AMD-nek uj GPU architekturaja, ha lesz valami uj termek csalad akkor az R600 sokadig rancfelvarrasa lesz 40nm-en.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Megha kevesbe is de az AMD-t is surgeti az ido, kellene a jobb tesszelacios teljesitmeny (az NV mindent megfog tenni, hogy meggyozzon jatekfejlesztoket), ehez meg az AMD-nek uj architektara kell mert a mostaniban a tesszelacio csak checkbox feature lett, uj architekturahoz meg kell a 28nm. (32nm HP is jo lett volna, de azt torolte TSMC es nem szerepelt a GF terveiben.)
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Inkabb vesznek meg1 GTX480-at
Ugyanaz van mint a Crysis eseteben, azt se tudta a kutya se futtatni eleinte normalis sebessegben, nagyobb felbontasban, megis mervado volt sok embernel amit ott latott, mivel az volt az akkori legszebb jatek.
Ugyanez van most a Metro2033 kapcsan, es ugyanugy sokaig lesz benchmark jatek mint a Crysis.
Sokan vannak akik annyit latnak, hogy 50%-kal gyorsabb, de azt mar nem, hogy 12 es 18fps az atlag, ami jatszhatatlan. (ez mondjuk a "szakerto tesztelok hibaja is, hogy olyan beallitasokban tesztelnek ahol a kozelben sincs a jatszhato.)NV a rajtra 3 programmal is meglepte a GF100 GPU-kat, amikkel tudnak hypeot generalni (Just Cause 2, Metro 2033, Heaven 2.0), ez volt ami anno az AMD-nek az R600-nal evekkel kesobb sikerult (akkor is egy Z kategorias sz@rral), mire a kartyak 90%-a a polcon volt porfogonak.
Marketingben megint megettek reggelire az AMD-t, es ahogy nezem a tesztek tobbsege szinte 1:1-ben kovette az NV tesztelesi ajanlasait, ez se az AMD-t dicseri.
Ugytunik inkabb az NV-vel akarnak joban lenni, mert tudjak az AMD-nek ugyis szukseguk van rajuk, mert marketingben bar jobbak mint voltak 1-2 eve, de messze vannak az NV-tol.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz attiLANte #1511 üzenetére
#1432-es hozzaszolas alapjan kerdeztek a #1493-ban, amire Abu irta a 6+ GHZ-et.
Magyarul o a Caymanra gondolt nem a Bartsra.Nevetseges, hogy hetek ota ez a szappanopera megy a forumokon a nevevel kapcsolatban, emiatt mar B3D is egy ovodara kezd hasonlitani
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Ennyire azert nem kene elore szaladni a konkluzioval, az hogy lassabb eleg tag fogalom, en nem latok egy darab DX11 tesztet se, sot igazabol a szokasos nesze semmi fogd meg jol tobb eves szintetikus teszt programokkal.
Az AMD a DX11 teljesitmeny szerint szamozza a NI-re epulo kartyakat.
Az mar elore lathato, hogy nem lesz olyan merteku nyero strategia ez mint amit a nevvalasztas indokolna amiatt, mert 2011-hez kozeledve a DX11 szekere lassabban docog mint tavaly ilyenkor, es fog is meg evekig, amikor talan megjon egy DX11-es konzol generacio.
Viszont errol nem az AMD tehet, ok megcsinaltak amit kellett, a tobbi mar a jatekfejlesztok sara."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Nincs mibol arversenyt csinalni, szeretne elerni az AMD GPU reszlege a 3 utcahossznyi elonyevel a 2 millio dollaros profitot a kovetkezo negyedevre
Egyebkent ez nem az MSRP ar, az arazassal kapcsolatos velemenyekkel erdemes megvarni amig megtelnek a polcok kartyakkal.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
-
rocket
nagyúr
Az AMD tudja jol osszefogjak sz@rni magukat a kartyaik a HAWX2 alatt tesszelacioval HD68xx sorozatustol, nem kell mar jo elore kodositeni felesleges magyarazkodassal
HardOCP ir a tortenetrol.
Mondjuk semmi olyan nem tortent ami ne lett volna elore varhato, az NV mindig megtudja szivatni az AMD-t valamivel, es nem ez az elso eset, hogy az Ubisoftban partnerere akadt.
Mar nehez eldonteni melyik a szanalmasabb, amit az NV csinal evek ota, vagy ez az ujonnan bevezett AMD fele magyarazkodas.Hajara kenheti az AMD a 90%-os DX11-es diszkret VGA piaci reszesedeset.
Tovabbra se latja senki az AMD-nel azt az egyszeru dolgot, hogy a penz beszel, a kutya ugat.[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Mar leszedtek a tesztet, mivel nem jart meg le az NDA
Mindig eljatszak ezt a trukkot, pedig minden idozonaban orahoz van kotve a lejarasi ideje, ami azt jelenti, hogy mindenhol egyszerre jar le.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
159 es 209 euro az europai MSRP.
Fogyasztas:
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
válasz ViiiiktorOC #2190 üzenetére
06:01
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
HD6870 15watt idle,154watt load alatt, a HD6850 42 watt idle (valamit magyaraznak a cikkben, hogy mar van uj BIOS amivel mar normalis az idle fogyasztas) 110watt load alatt.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
GTS 450 die size
GTX 460 power draw
GTX 470 performanceJol osszefoglaltak a lenyeget
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Elvileg igen, az mar a 8. generacio lesz, gyakorlatban meg majd kiderul
#2236: Alakul, hollandiaban 150 euro ugyanez a kartya 19%-os afaval, hamarosan lecseng az ujdonsag varazsa es akkor 45 ala fog esni amennyiben a forint nem gyengul az eurohoz kepest.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Intel Arc580 Asrock Challenger
- AMD RX 5xxx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- NVIDIA 40xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC Edition
- PowerColor Red Devil RX 6700 XT 12GB GDDR6 használt videokártya 1 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen