-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikk2000
őstag
Sziasztok, ha Magyarországra szeretnék szállítani (venni valamit) akkor nincs "Combined Delivery", ami azért jól jönne több termék esetén. Van valami trükk hogy mégis tudjak így vásárolni?
-
mikk2000
őstag
válasz JóGéza #49655 üzenetére
Köszi az infót, de a kérdés nem ez volt Az ingyenes szállítást a magam részéről senkinek nem ajánlanám, mivel az általában 1-2 hónap (+covid), és sanszos hogy belefut a július 1-be, amikortól ügye jópárezres vámeljárásba is belefuthat az ember pár dolláros tételnél is, ezt finoman szólva is szívásnak hívják.
-
mikk2000
őstag
válasz BUZZLGHTYR #49672 üzenetére
Két különböző order id van, és két kicsivel eltérő vásárlási időpont. Az egyik fizetve van, a másik nincs. Nagyon úgy néz ki hogy kétszer rendeltél. Nem frissítettél az oldalra véletlenül?
-
-
mikk2000
őstag
Engem inkább az érdekel most, hogy sajnos rendelnem kell ezt-azt aliról. Mire ügyeljek a mostani legjobb tudásod szerint, hogy a július 1. után kevésbé legyek megszívatva (vámeljárás költség)? Pl. ha mondjuk alis szállítást kérek (drágán, kb 1000ft) akkor a csomag vámolását ki végzi? Az plusz ÁFA esetleges megfizetése annyira nem érdekel. Egyéb meglátás? Köszi.
-
mikk2000
őstag
Nyilvánvaló hogy csak tippelgetni lehet, és nem lehet semmit a szemedre vetni ha nem úgy alakul. Senki sem jós. Én csak azt nem szeretném, hogy egy 1500 ft-os szarság miatt (ami csak ott van és gyorsan kell) rábasznának nekem mondjuk 5000 ft-os vámeljárási költséget. Köszi az alapos választ mindenesetre!
-
mikk2000
őstag
Üdv, tudunk már valami frissebb infót hogy mi lesz a júl. 1 után érkező rendelésekkel (vámeljárás, áfa, EU-n belüli szállítás-ra mi vonatkozik majd stb)?
-
mikk2000
őstag
válasz djsunstealer #50893 üzenetére
De ennél is van olyan trükk, ami lehúzás ha az ember nem figyel, hogy tényleg ritkán át lehet ugyan váltani európai országra, aztán suttyomban a szállítási költség megugrik akár 20x-osára is. Másik trükk az előzőtől függetlenül, ha az ember többet vesz valamiből, akkor is előfordulhat, hogy mondjuk 2-3 darabnál átvált suttyomban a szállítási mód valami jóval drágábbra, és ha az ember nem figyel...
[ Szerkesztve ]
-
mikk2000
őstag
Alival nagy tapasztalatom nincs, ebaynál az eladókkal mindig meg tudtam egyezni ha szart küldtek vagy törötten érkezett, egy esetben volt legutóbb hogy az ebayhoz kellett forduljak mert az eladó csak süketelt (erről írtam a fórumán is), és visszautalták a pénzt. Persze ez nem feltétlen jelenti azt, hogy az ebay megbízhatóbb lenne...
Sajnos általánosságban az az észrevételem, hogy amiket árulnak, azt árulják boltokban is, és nagyobb eséllyel adják fel online piactéren azt a terméket, aminek van némi hibája, amit boltban nem lenne pofája a pultra rakni, kisebb hiba miatt nyilván nem fognak visszaküldeni egy mondjuk 2 hónap alatt megérkező terméket. -
mikk2000
őstag
válasz Chesterfield #50928 üzenetére
Rá következő munkanap elvileg kapsz emailt magyarul amiben leírják. Én is csodálkoztam először, mikor kaptam ilyen nagyon okos üzenetet.
-
mikk2000
őstag
válasz mikk2000 #50920 üzenetére
Na, pont beletrafáltam az utolsó rendeléssel ebbe amit írtam: "nagyobb eséllyel adják fel online piactéren azt a terméket, aminek van némi hibája".
3.5-es jack audió kábel, egyik csatlakozóról az egyik szigetelés hiányzik. Boltban ennyire hibás terméket nem tudna eladni. Gondolta a hülye magyarnak jó lesz ez is. Hát nem lesz jó...
-
mikk2000
őstag
Még nem rágtam át magam az egészen (épp beestem), de most akkor ezek a díjak termékenként, vagy rendelésenként vannak? Mert ha több dolgot veszek egy eladótól, akkor az a 400ft vámkezelési díj (tudom +áfa is) annyira nem vészes (persze anyázás meg minden). Ettől függetlenül, hogy egy 500ft-os dolog a duplájába kerülne önmagában, ezt azért gáznak érzem, ez 100% adó.
-
mikk2000
őstag
-
mikk2000
őstag
Igen ez érdekes, előre sarcot fizetek látatlanban olyanért (ügyintézés+áfa), ami lehet átverés, aztán még én fizessek 6600ft-ot hogy legyenek szívesek korrigálni? Beszarás... Sok a hibás termék, akkor azoknál is bukom a boltot annak ellenére hogy nem én hibáztam... szép.. Intézményesített lopásszagot érzek, nem elég hogy meglop a kereskedő, meglop szépen az állam is...
[ Szerkesztve ]
-
mikk2000
őstag
Most egy nem kiszürkítendő hozzászólás fog következni
Az utolsó hibás (képekkel igazolt) termékre az eladó felajánlotta hogy újraküldi. Finoman visszautasítottam, nem kezdtem el magyarázni az új szabályozást meg a 399 ft-ot + ÁFA, meg hogy ha az is szar akkor a "6600ft-os bonyolult ügyintézést", mert nincs két anyám, sőt a föld felett már egy se.
Erre most azt írja, hogy módosítsam a vita okát arra, hogy "a termék szállítás alatt", és erre ők visszatérítik az árat.
Egyrészt eszemben sincs ilyet tenni, másrészt nem is találtam hirtelen lehet-e ilyet egyáltalán, harmadrészt átverésnek tűnik, hiszen ha azt mondom szállítás alatt, igazolom hogy nem érkezett meg, holott azzal kezdtem, és azért nyitottam vitát mert a termék megérkezett, csak gyári hibásan. Általában ha gondom van, visszatérítik pofázás nélkül... ennél mit szeretne elérni ez a vágottszemű barátunk?
-
mikk2000
őstag
Értem köszönöm. Mondjuk ebből még nem derül ki hogy lehetne kiválasztanom hogy szállítás alatt, bár biztos nem is akarnám.
Mobilon böngészve tűnt fel napközben, hogy a topik nagy részében a hozzászólások szürkék. Ez esetben viszont neked is oda kéne figyelned mit írsz, mert a te hozzászólásaid egy része is szürke, és szerintem nem írtál semmi ide nem illőt, vagy ami ütközne moderációs elvekkel... szerintem.
-
mikk2000
őstag
Először is, akkor érdemes lesz olyan onlone piactéren vásárolni, ahol egyben levonják ezt a plusz áfa sarcot is, mert refundkor - elvileg - a teljes összeget térítik, azaz a plusz áfával együtt, tehát már csak a vám sarc marad mint veszteség, bár:
"A vámkezelési költség a Magyar Postáé vagy a futárcégé, nem az Államé, az mivel egy elvégzett tevékenység utáni díj egyébként sem kérhető vissza."
Ez nem egy van, mert ez egy - megelőlegezett - tevékenység (amit én nem kértem mondjuk), aminek a sorrendje egyébként is értelmetlen, mert ennek akkor kellene megtörténnie, ha én megkaptam az árut, és nyugtázom hogy elégedett vagyok vele. Hogy a posta előzetesen feltételezi hogy jó lesz, az az ő baja kellene legyen, nem az enyém. Tehát mivel én is majd online besegítek a munkájukba a vámnyilatkozat kitöltésével, akkor nem csak azt kellene visszatéríteniük, amit vámkezelés okán kifizettetek velünk, hanem annak a tevékenységnek az árát is amit - én végeztem - a vámeljárást segítendő. Én pedig úgy döntöttem, az én vámeljárás közreműködői díjam 15600ft. Tehát ha jön egy termék ami hibás, akkor visszakapom a 400ft-ot, illetve a 15600ft-ot, azaz összesen kapok 16000ft-ot. Így már okés lenne nekem, és szerintem mindenkinek. Majd én is csinálok ebből egy 200 oldalas nagyon hivatalosnak látszó pdf-et.
Aki nem tudná követni a logikát annak segítek, itt elvekről van szó, tehát országon belül ha vásárolok online, még a kibontott terméket is visszaküldhetem különösebb indoklás nélkül ha valami nem tetszik. Tehát vásárlóvédelem van. Ennek a vásárlóvédelemnek külföldről való rendeléskor is működnie kellene, hiszen most vagy védjük a kibaszott vásárlót vagy nem védjük. Nincs olyan hogy egyszer védjük egyszer nem. A mostani helyzetben tehát egy értelmetlen logikájú sarc van, amit a termék megérkezése és elégedettségem esetén kellene kifizettetni és nem fordítva. Uff.
-
mikk2000
őstag
De pont hogy bele lehetne menni, mert változás csak akkor van, ha sokan összefognak, és egységesen fellépnek. A világot is mindig a forradalmak vitték előre. Ha elolvasod amit írtam, láthatod hogy egyértelmű ellentmondás van (egyszer védjük a vásárlót - más hasonló tevékenység esetén meg egyszerűen kifosztjuk), ezt fel kellene oldani. Lehet kellene erre külön topik...
-
mikk2000
őstag
A termék ára jelentősen függ a választott szállítási módtól. Ha ezt az eladó a beleegyezésedet nem kérve egy nyilvánvalóan olcsóbbra változtatja, és az árkülönbözetet nem utalja vissza neked, az az én igazságérzetem szerint sima lopás. Ez esetben én írnék az alinak, jelezve a lopás tényét, lépjenek valamit. Ha ez ellen az új lopásfajta ellen meg nem tud az ali fellépni, akkor meg törvényellenesen (bűnpártoló módon) működik az aliexpress, ennyi.
-
mikk2000
őstag
Ha több dolgot keresünk, lényegesen egyszerűbb módszer, ha átváltjuk a "ship to" (célországot) mondjuk Germany-ra. Ekkor érdekes módon a price mellett jobbra rögtön megjelenik az összes ország, ahonnan szállítanak (nem úgy mint ha kishazánk a célország).
Ezzel a módszerrel csak a gáz, hogy én ahogy néztem használhatatlan, mert Magyarországot megadva célországnak, kiderül hogy ide nem fog szállítani.
-
mikk2000
őstag
Kérdés mennyire működik a gyakorlatban. Még ha sikerül is megrendelni így, több hozzászólás is volt arról, hogy megrendelnek valamit eu országból, és feladták neki kínából. Most ez az új lehúzós szabályossal még húzósabb lesz.
Amúgy nálam a keresőlink pont fordítva néz ki, tehát az id= kb középtájon van, tehát ha valaki amellé szúra be az országot (a végét levágva), akkor semmi találatot nem kap. Lehet nyomatékosítani kéne hogy a keresőlink végére kell beszúrni azt amit megadtál.
-
mikk2000
őstag
válasz TigerDzsó #51254 üzenetére
Nemrég vettem tőlük (BASEUS) usb-mikrousb végű kábelt, ami elvileg mindkét irányban forgatva bedugható. Hát.. csak az egyik irányba ment be, úgyhogy ebből refund lett. Ebből nekem igénytelen cégnek tűnik. Az usb-typec kábelre nem volt panasz. Viszont nekem feltűnt, hogy a kábel kissé merev, ami zavaró lehet ha valaki hajlékony kábelhez van szokva. Sőt ha merev valamennyire a kábel, akkor jobban feszíti a csatlakozót, és akkor hiába van erősebbre készítve ugye...
-
mikk2000
őstag
válasz kovaccss #51368 üzenetére
Első kettőt bevállalom.
1. Én paypallal vásároltam eddig gond nélkül, szerintem neked is menni fog.
2. A megbízhatóságot senki nem fogja neked megmondani, hacsak nincs kristálygömbje. Sajnos ha akarsz valamit, neked magadnak is tenni kell valamit, nem csak háton fekve várni a sültgalambot. Ha rámész egérrel a bolt nevére, kiírja a ratingot, de illik nézni azt is, hogy mióta van a cég fenn, mert nyilván ha csak pár hónapja, akkor a magas pontszám sem feltétlenül mérvadó. Továbbá érdemes elolvasni az adott termékről a visszajelzéseket, illetve általában a pontszámot amit adnak. Irreális elvárások se legyenek, mert ha egy termék tizedannyiba kerül, mint egy "márkás" akkor annak nem olyan minőségűnek kell lennie, mint egy márkásnak, hanem az is nagy szó, ha egyáltalán valamennyire működik, tehát általában azért nem az árkategória legalját kell megvenni.
Sajnos néha becsúszik 1-1 hibás termék a legjobbaknál is.3. ez nem esik bele az első kettőbe, és számomra nem is tisztázott.
4. ez se, de én saját kútfőből regisztráltam, és nagyon nem lőhettem mellé, mert a csomagok megjöttek.
Remélem segítettem
-
mikk2000
őstag
válasz zsamiatt #51370 üzenetére
Erre még ne vegyünk mérget... lásd.: [link]
Ugyanis ha a szállító cég rendesen levámoltatja az árut, és teljesen jogtisztán indul tőlük tovább mint teljes jogú EU termék, akkor a posta ugyan mi a frászért vámoltatná le újra, ha egyszer már amúgy le volt? Értelmetlen is lenne.
Hamar ki fog derülni egyébként pár visszajelzés után mi a helyzet...
-
mikk2000
őstag
Korábban sem értettem egyet veled hogy kiszürkíted azokat a hozzászólásokat, melyek nem szorosan a topikhoz tartoznak (na ezt részletezem lejjebb), de legalább nem törlődnek az eltérő vélemények mint máshol...
Semmisem fontosabb szerintem most mint az, hogy miképpen lehet extra sarc nélkül rendelni, és kifejezetten az alira vonatkozóan! Hiszen nyilvánvaló, hogy mondjuk egy ebay nem egy aliexpress standard shippinggel fog majd egy csomagot leszállítani NL végű azonosítóval! Most akkor kellene két aliexpress topik, egyik az ajánlott ali termékekre, másik meg az ajánlott szállítási módokra? Viszont mivel a termékek közel azonosak, akkor meg pont hogy a termékekre kéne "közös" topic, és csupán az ali/ebay specifikus dolgoknak kellene megjelenniük a saját topikjukban... szerintem Szóval pont hogy a legkritikusabb aktuális kérdések azok, melyek kifejezetten a topikhoz tartozó kérdések és pont hogy a többi nem annyira!
Teszem azt mondjuk hülyét lehet kapni attól, hogy mondjuk érdekel egy baszomvalamihasznoscuccról magyarul infó, és akkor végigkereshetem az ebay, ali stb + hasznos küytük netről topikokat tök felelslegesen... pont azokra mehetne közös topik. Szerintem kevés olyan termék van ami csak az egyik online piactéren található meg.
Párbeszédszélesítés...
-
mikk2000
őstag
-
mikk2000
őstag
válasz shokobanana #51456 üzenetére
Milliméterre meg van határozva mit kéne kivinni és mit nem, de ha a postás úgy érzi a táska nincs tele, vagy olyan kedve van, vagy haverkodik a környékkel, akkor kivihet bármit.
De alapvetően a szabályzat a mérettől teszi függővé.
-
mikk2000
őstag
válasz Lacpac #52064 üzenetére
Ha nem történt a fogyasztás megugrás-óta valamilyen elektromos berendezés vásárlás-csere, akkor nagy valószínűséggel a nyár (hőség) lesz a fogyasztás megugrás okozója, ilyenkor a hűtők/fagyasztók sokkal többet fogyasztanak, klímákról nem beszélve... ilyenkor ha locsolni kell a szivattyú is többet mehet stb... jó méregetést!
-
mikk2000
őstag
Történetesen tudok programozni, azért is írtam amit írtam. Rengetegféle hiba képzelhető el, például valami programhiba folytán elkeverednek az azonosítók, tehát nem az aktuális azonosítóból számolja az áfát, hanem mondjuk egy másikból... ugyanis egy gép ha meg van írva a kód hogy X=Y*0.27 akkor azt sosem fogja eltéveszteni, soha. Persze rengeteg egyéb más hiba is lehetséges, de hogy ennyi pénzért ennyi idő alatt hogy nem sikerült letesztelni kellő mélységben ezt az egész rendszert, az rejtély számomra.
Az azonosító felcserélés tippnek lehet az az alapja, hogy a történet szerint még nem is volt a vámon az adott csomag.
[ Szerkesztve ]
-
mikk2000
őstag
válasz LacpacNÉ #52239 üzenetére
Csodák pedig nincsenek... Szerintem egyszerűbb egy konnektorba dugható mérő, szaktudás nélkül használható. Ebből a sínre-szerelhetősből akkor többet is kell venni, mondjuk nekem annyira nem lenne bizodalmam fixen bekötni valami kínai izét állandóra a villamos hálózatba.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!