- Windows 11
- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Proxmox VE
- Ubuntu Linux
- OpenWRT topic
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
-
IT café
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Kérlek, kérdezés előtt olvasd el!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BLiNk3r
senior tag
Az normális, hogy Smudge Tool-lal nem lehet normálisan dolgozni, mert minden ecsetvonás után meg kell várni azt a 2 másodpercet míg kiszámolja az eredményt? Nem is gigant méretű ecsetekkel nyomom, most pl normális 13-as méretűvel próbáltam, de ugyanaz a szitu, nagynál ez még hatványozódik.
Ha visszaemlékszem a korábbi PS tapasztalataimra, nálam mindig így viselkedett a Smudge, ezért nagyon keveset használtam, de mostmár kezd idegesíteni. Nálatok is ilyen?
(bajdövéj 768 memzi - PS7 a felállás) -
BLiNk3r
senior tag
válasz Dexter68 #291 üzenetére
Háttérben csak az alap fut, max egy winamp, mivel nem szoktam agyonhajtani a gépet. A másik meg ha PS-ezek, másra nem nagyon figyelek, szóval felesleges is lenne. De azért most kilőttem mindent a világon, maradt a pucér windoz és a ps, így már valamivel jobb volt a szitu, de akkor sem az igazi.
-
BLiNk3r
senior tag
Már egy ideje foglalkoztat egy kérdés, de sehogysem jöttem rá hogy lehetne megoldani:
van egy layerem, teszek rá egy maszkot. Végighúzok rajta egy feketefehér linear gradientet (Gradient Tool) egy irányból (mondjuk balról jobbra). De szeretnék máshova is tenni egy gradientet (pl egy radialt a jobb oldalára). A probléma csak az, hogy ha húzok egy új gradientet, akkor az törli ugye a másikat.
Van rá lehetőség a probléma megoldására? Én csak addig a fapados megoldásig jutottam, hogy miután ráhúztam az első gradient maszkot, akkor a maszkolt layert összemergelem egy üres layerrel, és majd erre a friss mergelt layerre teszem a következő gradientet.
Csak egy olyan megoldás jobb lenne, ha a káposzta is megmaradna (az alap layer változatlan fomában)
Remélem érthető voltam
[Szerkesztve] -
BLiNk3r
senior tag
válasz Dexter68 #324 üzenetére
Igen, így gondolom. Az én megoldásom ugyanígy működik (ugyanazt kapom végeredményben, ha egy üres layerrel összemergelem a maszkolt layeremet, mint az apply layer mask esetében). Csak ugye itt veszteség lép fel, mert az első layer mask is elvész, nameg az alaplayer kimaszkolt része is. Na erre kerestem egy lehetséges megoldást.
-
BLiNk3r
senior tag
-
BLiNk3r
senior tag
A vektoros rajzprogram témában igazad van, de azt hozzá kell tenni, hogy bár a Photoshop pixelgrafikus szoftver, a Pen és Shape Tool-lal ott is vektoros alakzatokat hozol létre.
Ebből következőleg egy kép Photoshopban is vektorizálható.
(ettől független az ilyen munkákhoz inkább vektoros progik ajánlottak: Illustrator, Corel, stb.) -
BLiNk3r
senior tag
válasz [pod]Diablo #983 üzenetére
-
BLiNk3r
senior tag
válasz L|zsidoboz #1253 üzenetére
View --> Extras (Ctrl+H)
-
BLiNk3r
senior tag
Nem épp erről van szó, mert itt nem a háttér a lényeges pont.
Az adott transzparens GIF-et azért kell egy bizonyos színre optimalizálni (ami itt történetesen a #CDC5AF), hogy a szélein a recék abba a bizonyos színbe "ússzanak bele". Ezt úgy teheted meg, hogy ráklattyolsz a File --> Save for Web & Devices menüpontra, ott kiválasztod a GIF opciót, bepipálod a Transparency-t, és a Matte-nél kiválasztod a megadott #CDC5AF színt.[ Szerkesztve ]
-
BLiNk3r
senior tag
válasz Winner_hun #2132 üzenetére
Vagy csak nem tette be az install CD-t
-
BLiNk3r
senior tag
A Photoshop CS4 egyik új fícsöre, hogy a videokari ramját használja bizonyos funkciók ellátásához (animált zoom, simított megjelenítés minden zoom értéknél, canvas forgatása, stb). Ez nyilván csak akkor működik ha a Performance szekcióban kiválasztod a "GPU acceleration" lehetőséget.
Emiatt valóban van létjogosultsága a sok videomemóriának, természetesen minél több, annál jobb. Hozzá kell tenni, hogy ehhez már elég egy 128 MB-os videokari, OpenGL 2.0 és Shader Model 3.0 támogatással.
Érdemes megnézni a tesztelt és támogatott videokarik listáját.
Nálam 256MB-os 3650-nel is szépen működött, a mostani 512-es 9600GT valamivel jobb teljesítményt nyújt, de nem számottevő a különbség.
#4098: lehet a videokarid pont olyan típus, ami nem tudja ezt a fícsört. Esetleg érdemes a legújabb drivert felpakolni, és azzal megpróbálni, hogy működik-e. Ha nem, akkor átmenetileg vedd ki a pipát a GPU acceleration elöl, és használd anélkül a PS-t.
[ Szerkesztve ]
-
BLiNk3r
senior tag
Alapból a jelenlegi kártyáddal is működnie kellene, nem tudom mi lehet a probléma, esetleg egy próbát megér, ha végignézed a Troubleshooting-ot. hacsak nem akarsz mindenáron videokarit cserélni. A két általad írt kártya közül bármelyiket választhatod, a Giga nyilván halkabb lesz a passzív hűtés miatt, az Asus viszont hűvösebb az aktív hűtésnek köszönhetően.Szóval mellé nagyon nem nyúlhatsz, bármelyiket veszed, nem jársz rosszul!
-
BLiNk3r
senior tag
válasz matyiGo #4131 üzenetére
Edit » Preferences » General » Performance » Advanced
Vedd ki a pipát a "3D Interaction Acceleration" elöl. Ez elvileg megoldja a problémádat.Ha nem, próbáld meg a 11.0.1-es patch-et.
Ha ez sem segít, lődd ki a GPU gyorsítást, ki lehet bírni nélküle
-
BLiNk3r
senior tag
válasz MmDorian #4165 üzenetére
Bár nem tudom milyen technikát használtál hozzá, sokat segít hasonló esetekben egy displacement map, a megfelelő layer blending mode kiválasztása, esetleg layer opacity softos csökkentése, illetve kontraszt csúszkák állítgatása egy kis color balance és curves beállítással megdobva. Sokat lehet szöszölni vele, az biztos...
matyiGo: az elején nálam sem működött a CS4 zökkenőmentesen, átmenetileg GPU acc. nélkül használtam, aztán volt egy videokari csere (3650 » 9600GT), azóta rendben megy, és gyorsabb is, mint a CS3. Remélem sikerül helyrekalapálni valahogy!
[ Szerkesztve ]
-
BLiNk3r
senior tag
Igen, ez a rosszabbik eset De ez is ismerős...
Más: PS CS4-ben hogy tudom belőni, hogy egy custom workspace egyes paneleinek minden programindításkor ugyanakkorák legyenek a méretei, mint ahogy elmentettem a workspace-t? Mentésnél be van pipálva mind a 3 opció, viszont programindításkor mindig visszaáll az összes panel a "gyári" magasságára.
Korábban már megoldottam valahogy, de jó szokásomhoz híven megint elfelejtettem
(ha a jobb felsőben kiválasztom a workspace-t, akkor természetesen minden a helyére ugrik, de ezt is ki akarom kerülni )
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- EAFC 24
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Főzőcskés topic
- Windows 11
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Game Pass Ultimate előfizetések 1 - 25 hónapig azonnali kézbesítéssel a LEGOLCSÓBBAN!
- Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Windows, Office licencek a legolcsóbban, egyenesen a Microsoft-tól - 2990 Ft-tól!
- Eredeti Windows, telepítéssel! Digital Doctor Számítógép Szerviz
- Microsoft licencek a KIVÉTELES ÁRAK - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office