-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
Úgy okítasz, hogy fogalmad sincs, hogy miről beszélsz. VR-ben akármekkora felbontás mellett is kell a felskálázás, mert a hagyományos antialiasing technikák nem működnek.
Elárulom, az emberek többsége a jelenlegi Rift relatíve alacsony natív felbontása ellenére is bőven 4K feletti felbontáson használja, amit egy átlag 1070 még éppen kiszolgál.De mondom, senki sem kényszerít rá, hogy Riftet vegyél, rendelj Samsungot vagy akármit és majd úgyis megtapasztalod.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #15660 üzenetére
"Ördögien ki van ez találva magával az exclusivitással megspékelve ami miatt a piac fele akinek nincs Riftje minden egyes jó játék megjelenésnél szívja a fogát…"
Na látod pont erről van szó: lehet azon is vergődni, hogy a PS4 miért nem i9 5GHz, 2080Ti és mikorjönmár a PS5, de attól még ott vannak a PS játékok, amik köszönik szépen teljesen jól futnak a jelenlegi PS4 hardveren és aki azokkal akar játszani, az PS4-et vesz.
Tetszik vagy sem, a Rift lett a de facto szabvány a VR játékfejlesztésben, a pro felhasználók körében meg a Vive.
Az Oculus nem fogja feladni a pozícióját csak azért, hogy holnap 30%-al több pixelt nézhess. Attól, mert Te vagy Gipsz Jakab hajlandó bevállalni a minimálisan jobb grafikai minőség kedvéért a többlet kiadást és a macerát a beállítások tweakelésével, attól még a többség inkább megmarad a gyengébb felbontás mellett, ha cserébe nem kell újabb százezreket költenie grafkártyára és minden működik out of the box.
Ha pedig a mindenáron jobb felbontásra vágyók tábora elér egy kritikus tömeget, akkor megjelennek az őket kiszolgáló megoldások is (mint a Samsung vagy a Pimax) és mindenki eldöntheti, hogy mi számára az optimális kompromisszum. -
#54625216
törölt tag
Azt kellene megértened, amit már nagyon sokan sokfélén próbáltunk már elmagyarázni: szemben a konkurens rendszerekkel, a Rift nem egy sima PC hardver, hanem egy ökoszisztéma.
Ha egy elemét változtatod, az hatással lesz a többire.
Ahogy a konzolok paramétereit sem változtatják havonta, úgy a Rift-ét sem lehet. Persze kiadhatnának egy Rift 1.5-öt nagyobb felbontású panellel. Ez viszont az API és a game engine pluginek átírását, és kb. az összes szoftver frissítését is magával húzná. Egyszerre kellene fejleszteni a régi és az új Riftre, a játékok fele a régin, a másik az újon nem menne rendesen. Elvesztené a platform a legnagyobb előnyét, hogy mindenki ezt használja referenciának.
Ráadásul a PC-s VGA piac is egy helyben toporog, azaz a tavalyelőtti vga-kat nem kapod meg fele áron, mint eddig, így minden apró emelés a hardver igényen a potenciális felhasználók számának automatikus csökkenésével járna.
Mindezt 25-30% felbontás javulásért.
Az ilyen ökoszisztémákat nem véletlenül nem apró lépésekben frissítik, hanem kihozzák a hardverből a maximumot és kampány szerűen kap updatet a teljes platform.Akinek ez a fejlődési ütem és ez az üzleti modell nem fekszik, az nyugodtan kísérletezhet a konkurenciával. Nincs azzal semmi gond, ha téged mint felhasználót nem tud a Rift maradéktalanul kiszolgálni, csak semmi értelme olyan dolgokat követelni az Oculustól, ami a Rift alap koncepciójába nem fér bele.
-
#54625216
törölt tag
De, ez pont olyan, mint a konzolok: ahhoz, hogy vegyék a hardvert tartalom kell. Ahhoz, hogy legyen tartalom elegendő user kell. Ahhoz, hogy legyen elég user, sokat kell eladni ugyanabból a hardverből.
Ha folyamatosan updatelik a hardvert, akkor sosem tudják eladni belőle a kritikus mennyiséget, amire már megéri komolyabb címeket is fejleszteni.
A VR HMD nem csak egy fejedre biggyesztett monitor, mert egy rendszert alkot a kontroller tracking-el, saját API-ja van, amit a játékmotor- és a tartalomfejlesztőknek is támogatniuk kell, saját alkamazás boltja van, stb. -
#54625216
törölt tag
válasz K.Andras.Vfx #15801 üzenetére
A mozik nem fognak a VR miatt bezárni, mint ahogy a bluray és a hdtvk miatt sem zártak be. A mozi közösségi élmény, azaz ahogy a walkman se vetett véget a koncerteknek, a VR sem fog véget vetni a mozinak.
-
#54625216
törölt tag
válasz K.Andras.Vfx #15819 üzenetére
A hangsúly eltolódhat, de a mozi nem fog kihalni, mert teljesen más műfaj.
A film megjelenésével is sokan a színház halálát vizionálták, mert hogy mennyivel egyszerűbb és olcsóbb felvenni az előadást egyszer és levetíteni sokszor. Aztán kiderült, hogy a mozi több, mint fotografált színház, a színház meg több, mint egy díszlet, ami előtt színészek ugrálnak.
Ugyanez lesz a VR-el is: eleinte persze filmnézésre is fogják használni, aztán lassan megjelennek azok a művek, amelyek kihasználják a VR adta lehetőségeket és ahogy a film is levált a színházról, úgy a VR is leválik a moziról.
Ami a közösségi élményt illeti, ne keverjük a közösség fogalmát a tömegével. Persze egyedül mindent sokkal jobb csinálni mint tömegben, közösség alatt azonban olyan emberek csoportja értendő, akik valamilyen módon kötődnek egymáshoz. A barátaiddal vagy a családoddal együtt megnézni egy filmet pedig teljesen más élmény, mint egymagad egy HMD-vel a fejeden, mert azt az érzelmi hullámzást, amit egy jó film okoz együtt élitek át, így a mozi élmény közös élménnyé formálódik. Erre pedig valamilyen szinten mindig lesz igény az emberekben. -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #15832 üzenetére
Szerintem a wifi módot engedik, ha máshogy nem "unsupported", "experimental", stb. címkével, hogy ne kelljen túl sokat foglalkozni a támogatásával.
Kb. úgy tudom elképzelni, mint a két szenzoros roomscale-t: "működik, de csak saját felelősségre".
Ezzel már rá lehet mondani a cuccra, hogy megy PC-vel (plusz egy marketing érv), de nem kell foglalkozniuk a sirámokkal, hogy ratyi az fps, elveszti a jelet, nem trackel rendesen, laggol, stb.A vezetékes módot - azaz hogy usb-n keresztül a Quest teljes értékű PC-s HMD-ként is működjön - valószínűleg azért nem vezetik be, mert azzal gyakorlatilag kiadnának egy teljesen más tracking elven működő, nagyobb felbontású PC-s HMD-t, amihez át kellene túrni a teljes Rift ökoszisztémát, beleértve az API-t, game engine plugineket és az összes már megjelent szoftvert.
Ha figyelembe vesszük, hogy mennyivel növelné meg a drótos PC kapcsolat a Quest eladásait, akkor nem sokkal, mert aki csak PC-vel használná, annak nem érné meg kifizetni a Rift árát egy olyan HMD-ért, amivel a már meglévő Rift játékok nagy része legjobb esetben is csak patch-elés után fog futni, ha egyáltalán.Az ugyanakkor elképzelhető, hogy ha a Quest után nagy lesz az érdeklődés és a hibrid megoldást folyamatosan napirenden tartják (pl. a konkurencia) akkor a CV2-ből lesz hibrid verzió, azaz PC-re kötve Riftként, aksiról meg Questként fog működni, esetleg hasonlóan, mint a Nintendo Switch, hogy átvált kisebb erőforrás igényre, ha nincs dokkolva.
-
#54625216
törölt tag
válasz K.Andras.Vfx #15836 üzenetére
Ha az otthoni filmnézés ki tudná váltani a mozit, akkor a mozi már ma is halott lenne.
Ez pedig nem kép- és hangminőség vagy kényelem kérdése.
Egy közepes minőségű házimozi cuccal ma már jobb minőségű filmélményt tudsz produkálni, mint a mozi és ez nem a házimozik érdeme, hanem a mozi üzemeltetők szégyene.
- a projektorok nincsenek színkallibrálva (vagy csak évekkel ezelőtt beüzeleméskor)
- a projektorok fényerejét 30%-ra veszik vissza, hogy növeljék a lámpák élettartamát (és ez még feleződik a 3D filmeknél)
- a hangrendszer sincs kallibrálva
- ha elszáll egy hangsugárzó, akkor az végigrecsegi az előadást hónapokon át
- a hangerőt képtelenek normálisan beállítani (azért kellett egyszer kijönnünk mesefilmről, mert a gyereknek az első 5 perc után megfájdult a füle)
- a filmek sokszor ratyi magyar szinkronnal mennek, feliratos előadás nincs, a rossz fordítás és a gyenge színészi játék mellett a magyar szinkron hangkeverése is el van k..rva (pl. eltűnik az atmoszféra)
- aztán ott az agyhalott személyzet, aki sz..rik az egészre, így még az olyasmiért is szólni kell, hogy kapcsolják le a vetítőben a villanyt, mert a beszűrődő fény rávetül a vászonra, aztán vagy csinálnak valamit, vagy végignézed a filmet egy világos csíkkal a közepén
- ...
Tehát lehet sorolni a végtelenségig, hogy miért jobb otthon filmet nézni akár egy jobb tv-n vagy projektorral.
Persze a mozinak elméletileg nagyságrendileg jobb élményt kellene adnia, mint bármilyen otthoni megoldásnak, de a gyakorlatban elvérzik az üzemeltetők trehányságán.És ennek tudatában is fenntartom, hogy a mozi nem fog az otthoni filmnézés miatt kihalni, akár fejlődik a HMD technológia, akár nem.
Ha egy csapat tini délutáni elfoglaltságot keres az esti lerészegedés előtt, akkor a mozi ugyanolyan előkelő helyen áll a listán, mint akár 30 évvel ezelőtt, mert a tiniknek az együttlét az elsődleges prioritás, aztán jön a film minősége és a kényelem, képminőség, stb. csak a sokadik a sorban.Majd ha tényleg eljutunk odáig, hogy az emberek ki sem mozdulnak a konténerükből és csak online VR-ben tartják a kapcsolatot egymással, akkor elmondhatjuk, hogy a mozinak leáldozott, de akkor sem a képminőség, hanem a közösségi élet megszűnése miatt.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #15835 üzenetére
Ennek semmi köze a jelenlegi Riftek eladásához. Ha az Oculus akarná, pár hónappal a Quest piacra dobása előtt - még a karácsonyi szezonban - szétakciózná a Riftet, kisöpörné a raktárakat és jöhetne máris az új favorit.
Csakhogy a Quest nem elég nagy technológiai előrelépés, hogy megérje érte levezényelni a teljes platform váltást, így ha az Oculus fenekestől felforgatná a Rift ökoszisztémát úgy, hogy nem tud cserébe nagyságrendileg jobb élményt adni, akkor több kárt okozna vele, mint hasznot. Nem csak magának, hanem általában véve a VR terjedésének.Ami a több készüléket illet: ez ugyanaz a dilemma, mint a konzolok esetén.
Egyszerűen a gamer piac ilyen: mivel az emberek többségét nem az elérhető legjobb minőség érdekli, hanem a "megfelelő minőség", és fontosabb az ár, kényelmes kezelhetőség, tartalomkínálat, stb. így a konzolgyártók is ezek valamilyen tűrhető kompromisszumát próbálják összehozni.
Akinek meg a konzol minőség nem elég, az még mindig tweakelheti a játékokat PC-n.
A VR ebből a szempontból miért lenne kivétel?
Az ár, képminőség, tartalomkínálat között kell a fejlesztőknek egyensúlyozniuk és minden gyártó más kompromisszummal próbálkozik.
Így aztán, ahogy a hagyományos játék piacon sem létezik (és sose létezett) olyan platform, amire minden létező játék a lehető legjobb minőségben elérhető, így a VR piacon sincs ilyen és nem is lesz. -
#54625216
törölt tag
A látvány streamelése egyértelműen erőforrás kérdés, mert nem elég, hogy ki kell renderelnie adott képfrissítési idő alatt a látványt de még továbbítania is kellene egy másik eszköznek.
Ez egy ARM procival elég limitáltan tud csak működni.
A programok szinkronizálása és általában a multiplayer sokkal kevesebb energiát igényel, mert mindegyik eszköz a saját látványát rendereli és csak a játékosok adatait kell küldözgetni. A Big Screen is úgy működik (ha jól tudom), hogy mindkettőtök önállóan streameli a filmet és a program csak arra figyel, hogy szinkronban játssza le a két Go-ban. -
#54625216
törölt tag
válasz kazmerr #15853 üzenetére
Az optimalizálási hajlandóság nagyban azon fog múlni, hogy mennyire lesz sikeres a Quest. Ha sokat adnak el belőle, akkor megéri optimalizálni rá, mert behozza az árát.
Az átlag userek szempontjából komoly vonzereje van egy "konzol koncepciójú" VR-nek. Ha az elején az Oculus megtolja a tartalom szponzorálását, akkor venni fogják és a VR piacon pár százezer eladott példány már tényezőnek számít.
Ezen túl az Oculus igyekszik minél jobban leegyszerűsíteni a portolást, hogy a lehető legkevesebb fejfájással lehessen Rift-re és Questre is egyaránt fejleszteni.Szvsz a roomscale játékokat mind portolni fogják Questre, a vesztesek a komolyabb szimulátorok lesznek és azok a PC-s játékok, amikben a VR támogatás csak extra, mint pl. Elite Dangerous. Ezeket biztosan nem éri meg ARM-ra optimalizálni.
A roomscale esetében a veszély inkább fordított: ha a Quest népszerű lesz, akkor nem éri meg majd extra tartalmat pakolni a játékokba a PC-s piac miatt. Lásd: a konzolos játékok PC-s portjainál sem törik magukat, hogy kihozzák a maximumot a PC-ből, kicsit feltolják a felbontást, növelik a max. fps-t, jobb textúrákat kap és kb. ennyi. -
#54625216
törölt tag
Nagyon jó összefoglaló videó a Questről.
-
#54625216
törölt tag
Először próbálkozik Rift-el, vagy már használja egy ideje és új jelenségről van szó?
Ha életében először nézett VR HMD-be és zavarja a felbontás, akkor sajna csak annyit lehet hozzáfűzni, hogy jelenleg itt tart a technológia.
Ha a normális működéshez képest lett hirtelenjében “pixeles” a kép, akkor valami hiba történt, a legegyszerűbb ha ő maga jön a fórumra és részletezi a jelenséget.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Ha nem kipróbálásra van, akkor mire?
A technikai problémákra ott a bug report és ha nem tudják javítani, akkor a kiadó ajánlja fel a refundot.
Szvsz a “visszaélés a refunddal” nem az, hogy valaki végigpróbálgatja a játékokat, hanem ha mondjuk ugyanazt a játékot refundolja többször, hogy ingyen játszhasson. -
#54625216
törölt tag
Nem veled vitatkoztam, hanem az idézett szöveggel. Ha van refund, akkor el kell fogadniuk azt az érvet, hogy "nem azt kaptam, amire számítottam" értsen ez alatt a user bármit is.
A refundot amúgyis csak a steam miatt vezették be, mert ha valami elérhető volt steamen és oculus store-ban is, akkor az emberek a steameset vették a refund lehetőség miatt.
Ha lenne eszük az oculuséknak, akkor bevezethetnék a refundot fordítva: a játék letölthető és kipróbálható 2 órányi játékidőig és csak utána kell kifizetni, ez esetben nem kellene szenvedni a refund adminisztrációval, ráadásul kényelmesebb megoldás, mint a steames. A rövid experienceknél meg lehetne rövidebb kipróbálási időt megadni.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Rick3D #15959 üzenetére
Nálam az Elite repülés közben sosem okoz rosszullétet, egyedül a bolygókon kocsikázás néha, de ha átváltok ágyú módba, amikor fix a horizont, akkor ott sem.
Szvsz Rift-ben az Elite dogfight verhetetlen, mert mindig látod, hogy hol az ellenség, nem kell külön a player kamerát is forgatni.
Ugyanakkor az igaz, hogy Rift-ben nem lehet 2-3 max. 4 óránál többet bírni, mert bármelyik HMD-t választod, az mégis csak egy cucc, ami az arcodra préselődik és egy idő után kényelmetlenné válik. Nekem az a fő problémám a Elite-el, hogy VR-ben végig csinálok pár küldetést, röpöködök pár órát, na most már befejezném, de arra még rájön 30-45 perc, mire visszarepülök és leadom a küldetéseket, különben elbukom a jutalmakat és akkorra már tényleg kényelmetlenné válik.
Igazad adok Dyingsoulnak, a legjobb felváltva csinálni: amikor izgalmasabb a látvány, harc van, stb. akkor VR, ha meg végig kell csinálnod 10+ ugrást, akkor érdemes átállni monitorra. Egyébként a le- és felszállásokat érdemes VR-ben végigvinni, még ha monitoron hatékonyabb is, mert hatalmas élmény, teljesen más minőség, mint monitoron.Amúgy általában a VR-rel kapcsolatban én is azt ajánlom, hogy még ha az Elite is a fő szempont, elsőre állítsd be a full roomscale-t és játsz végig pár roomscale játékot, hogy kitapasztald a rendszert. Jópár fórumtárs kezdte úgy a VR-t, hogy csak és kizárólag szimulátorozáshoz, aztán hónapokig csak a roomscale játékokat tolta.
Tudsz saját fejhallgatót is használni rifttel, mert a beépített fülesek leszerelhetőek, de nem ajánlom, mert sokkal kényelmetlenebb külön fülessel is bajlódni, amikor fel-leveszed a hmd-t és a saját fülesei elég jó minőségűek. Azaz ha nem valami über audiofil élmény a cél, akkor nem látom értelmét saját fülesre váltani.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #16037 üzenetére
Szvsz az lehet a dolog mögött, hogy Rift 2 helyett Quest 2 lesz, amiben már lesz valódi PC támogatás, akár valamilyen rádiós, akár zsinóros megoldással. Saját PC-s HMD-re mindenképpen szükségük lesz, mert a PC mint fejlesztő platform létfontosságú az ökoszisztéma szempontjából. Nem is csak a játékfejlesztés, hanem általában a tartalomgyártás miatt.
Pl. 360 sztereo videokat nem tudnak mobil HMD-n kompozitálni, a kreatív 3D szoftverek VR támogatása sem működik mobil alapokon, azaz semmi olyan, aminél a számítási teljesítményt nem lehet optimalizálással és a grafikai minőség lebutításával kompenzálni.
Ahogy az Apple se engedi el a mac vonalat, hiába a mobil a húzóágazatuk, mert ha tartalomfejlesztő platform nélkül maradnának, akkor kiszolgáltatnák a teljes ökoszisztémát a konkurenciának, ugyanígy az Oculus sem teheti meg, hogy teljesen eltűnjön a PC-ről, mert úgy a többiek bármikor kihúzhatják alóluk a talajt. -
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #16040 üzenetére
Ez attól függ, hogy mennyi az annyi. A CV1 400USD, ugyanennyi lesz a Quest is. Ha a Quest2 PC támogatással akár 100USD-vel többe is kerülne simán megérné mindenkinek.
Igazából a tartalom Quest-re licencelése lesz a döntő: ha egy játékot csak egyszer kell megvenni és működik PC-n és Questen is, akkor egy ilyen hibrid komoly sikerre számíthatna, mert a piacon a legszélesebb tartalomkínálattal rendelkező HMD lenne. -
#54625216
törölt tag
válasz sz_abika #16047 üzenetére
Nálam a win10 update azzal vágta haza a riftet, hogy önkényesen befrissítette az nvidia drivert a rifttel stabilan működőről valami randomra. Kellett némi nyomozás az oculus fórumokon, hogy melyik nvidia driver használható az új windows update-el és az oculussal is, a stabil driver telepítése után megint működött minden.
-
#54625216
törölt tag
Ez csak a steamet használó olyan felhasználók száma, akik az elmúlt hónapban aktívak voltak a steamen és részt vettek a felmérésben. Még az arányok követésére sem jó, nem hogy a pontos számok megállapítására, mert a Rift tulajok nagy része nem aktív a steamen. Szvsz a többség néhány szimulátor és a Bethesda játékok miatt foglalkozik egyáltalán a steammel.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz K.Andras.Vfx #16091 üzenetére
Sokszor sok helyen leírtuk már, hogy a VR ott tart most, ahol a 8 bites home computerek a 80-as években. Az út legelején.
A C64-ből - ami a korszak ikonjának számít - 10 év alatt adtak el 20 millió darabot világszerte. A többi gépnél pár tízezer felhasználóra már klubbhálózatok épültek, saját újsággal, találkozókkal, stb.
Ezen a piacon nőttek fel a semmiből olyan cégek, mint az Electronic Arts vagy az Activision.Ehhez képest a VR alig pár év alatt a semmiből - egy kickstarter kampánnyal - jelent meg, mint új konzumer technológia, ami ugyanúgy kihajtja az elérhető technológiából a maximumot, mint annak idején a 8bites számítógépek. És így produkálnak a VR cégek több százezres negyedéves eladásokat csak hardverből.
Alapvetően tehát nem a technológia terjedésével vagy a fejlődés ütemével van baj, hanem az IT bulvársajtó és az azt etető "elemzőcégek" szakmaiatlan és klikkvadász drámázásával.
Nem mellesleg nem a VR az egyetlen, ahol a sajtó átmegy "full retardba", ugyanez van a PC eladásoktól kezdve a telefonok, fényképezőgépek, tv-k, stb. "elemzése" kapcsán is. Ha nőnek az eladások, akkor a növekedés ütemét kifogásolják, ha a növekedés üteme is nő, akkor a növekedés ütemének üteme lassul szerintük, és így tovább.
Ahol tehát nem döntenek rekordokat exponenciális mértékben a negyedéves eladási adatok, ott már verik is a tamtamot, hogy elindult a "hanyatlás". Erre ugranak aztán a tizenéves fórumhuszárok, akik ugye előre megmondták, hogy ez lesz, meg az ellenkezőjét is. -
#54625216
törölt tag
válasz K.Andras.Vfx #16096 üzenetére
Szvsz felesleges belemenni a történelembe, mert a lényegen nem változtat.
Ez pl. a világ első digitális fényképezőgépe:
Mégsem mondanám, hogy a digitális fényképezés térhódítása 1978-ban kezdődött.Ez meg az apple első konzumer digitális fényképezőgépe 1994-ből:
... és még ez se volt érdemi hatással a fénykép iparágra.És lehet sorolni a példákat a végtelenségig.
Maradjunk tehát annyiban, hogy az otthoni VR érdemben az Oculus kickstarterrel kezdődött, addig halva született megoldások sora kövezte ki az utat.Ami az eladásokat illeti, éppen erről szól a műsor: a technológia a maga normális ütemében terjed és fejlődik, sőt más technológiákkal összehasonlításban sokkal dinamikusabban, mint ebben a korai szakaszban szokás, de mivel az online hírgyártás a hype-ból és a hülyegyerekek klikkjeiből él az egészet úgy kezelik, mint kudarcot.
Mindezt csak azért, mert nem jutottak el pár év alatt a szemenkénti 8K, 240fov, 1dekás, wireless HMD-ig, amit 100 dollárért osztgatnak és egy intel atomon is 400 fps-t képes produkálni AAA szinvonalú grafikával, pedig a redditen Steve Blood 16 éves főelemző már évekkel ezelőtt jól megmondta, hogy neki ez az alap, ha VR.
Tegyük hozzá, hogy a 80-as években is voltak, akik tizenévesen hülyeségeket beszéltek, hogy neki majd akkor kell számítógép, ha elfér a zsebében és tud filmet nézni rajta, de anya egyheti fizetésébe férjen bele, csak akkoriban még úgy kezelték az ilyen dumákat, ahogy kell: sehogy és nem épültek komplett iparágak a hülyeség terjesztésére.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #16099 üzenetére
Apropó Go:
Gondolom nem újdonság, de számomra az volt, hogy le lehet tölteni ingyen a Dead and Burried Go verzióját.
Mind grafikában, mint játékmechanikában kellemes meglepetés volt. Mivel a Go kontrollerét használja, ezért a játékmenet leegyszeűsített, azaz csak célzol és lőssz, nincs fedezékbe bújkálás meg elhajolás a sniperek elől, a pisztoly újratöltését meg átrakták a nehezített "gunslinger" játékmódba, ennek ellenére pörgős kis játék lett és simán hozza a riftes verzió hangulatát.
Ha a Quest ezt a szintet hozza (márpedig hozza, ha ezzel demózzák) csak roomscale-el, akkor rendesen bele fog pancsolni az állóvízbe, mert ez már bőven a nagyközönség számára fogyasztható kategória. Persze nem a hardcore pc gamerek fognak ráizgulni, de a konzolos vagy igényesebb mobil játékos réteget biztosan el fogja találni. -
#54625216
törölt tag
válasz Márton #16102 üzenetére
Szerintem az apple féle iOS-es "user experimentet" próbálják másolni, hogy az ember ne fájlokként gondoljon a fotókra, zenéke, videóra, stb. hanem mint digitális tárgyakra, így nem folderekben rendezik, hanem különböző tag-eket adnak hozzájuk, mint idő, helyszín, genre, stb. és magát a fájlkezelést elrejtik a felhasználó elől. Halál idegesítő.
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #16123 üzenetére
Valami olyan kontroller szabványt kellene végre kitalálniuk, amihez a gyártók és a játékfejlesztők is tudnának igazodni, azaz trackelt hotas, kormány, pedál, stb.
-
#54625216
törölt tag
A válasz röviden: nem.
A max. amit ki tudsz hozni belőle az sztereo képnézegetés és néhány youtube vr video. De ezeknél is a "csőlátás" garantált.
Ha nem akarsz jobb telefonra pénzt költeni, akkor a legolcsóbb valóban minőségi vr egy Oculus Go 32gb.
amazon.de-n lehet kapni 220EUR, azaz kb. 70ezer forint.
Ez alá nem érdemes menni, mert csalódást fog okozni. Értsd: megveszed a párezer forintos cuccot, egyszer-kétszer belerakod a telefont, család, haverok, gyerekek örülnek egy kicsit, aztán örökre eltűnik a szekrény mélyén.
A Go-t ehhez képest használod is: mivel nem kell a telefonnal vergődni, csak felkapod a fejedre és már benn is vagy a VR-ben, ráadásul folyamatosan bővül a tartalomkínálat (azaz nem merül ki néhány noname fejlesztő demójában) így van is miért felvenni.
Ha pedig ráér még egy fél évet, akkor mindenképpen várd meg a questet, előre láthatóan május végétől lesz kapható és szvsz az lesz az igazi áttörés a megfizethető vr kategóriában. -
#54625216
törölt tag
válasz Graphics #16298 üzenetére
Mit értesz "marketingcél" alatt? Egy adott termékcsoport / szolgáltatás bemutatását VR-en keresztül filmekkel és / vagy saját VR applikációkkal, vagy magát a VR technológiát akarjátok demózni BeatSaberrel és hasonlókkal?
Mennyire lenne fontos a roomscale? (Azaz hogy kontrollerekkel a kezedben szabadon mozoghass a virtuális térben.)Azért kérdezem, mert pont egy hobbi projecten dolgozom és már túl vagyok a kísérleti fázison. Sikerült addig eljutnom, hogy 3D programban kirenderelt 360 sztereo panorámákból felépítek egy bejárható környezetet Unreal Engine-ben és Oculus Go-n futtatom.
Hatalmas előny a prezentáláskor, hogy csak a user fejére csapom a HMD-t, kezébe adom az egyszem kontrollert és minden magyarázat nélkül azonnal képes navigálni a VR környezetben.
Ha tehát csak az a cél, hogy egy terméket vagy építészeti megoldást kell prezentálni sztereo képekkel és videókkal VR-ben, arra a Go nem csak a legolcsóbb, de minden szempontból a legjobb megoldás.Ha valódi interakciót akarsz a környezettel, azaz a user képes a tárgyakat megfogni, arrébb rakni, a saját lábán bejárni a teret, van a modelleknek saját fizikájuk, stb. ahhoz már rendes roomscale VR kell, oda jó lehet a WMR.
Esetleg, ha nem sürgős, akkor érdemes lehet kivárni a Quest érkezését (2019 május vége felé). -
#54625216
törölt tag
válasz Menyu_S6 #16374 üzenetére
Pimax 5K-val érdemes megvárni, amíg egyáltalán kapható lesz és a szponzorált bloggereken túl jönnek a valódi visszajelzések is.
Ezen kívül érdemes kivárni, amíg a szoftverük is kikerül a béta állapotból, értsd: legalább fél éve aktívan használják és túl van jópár patchen. Addigra talán az is kiderül, hogy a gyakorlatban hány szoftver támogatja, nem a "kínai" értelemben vett támogatásra gondolok (egyszer valakinek sikerült elindítani ezért ráírták a dobozra), hanem tényleg.Amit még senki sem tud megmondani, hogy a Pimax mennyire gondolja majd komolyan a supportot, azaz hogy az első széria eladott Pimax 5K-8K után nem állnak-e elő a Pimax 16K koncepcióval és hanyagolják a szoftver fejlesztést, monván hogy fél éven belül úgyis jön az új modell.
Ha rendre jönnek az új driver verziók és látszik a fejlesztés mögött valamiféle tudatosság, akkor lehet egyáltalán elgondolkozni rajta, hogy ár / minőség tekintetében fel tud-e mutatni valamit a Pimax.A hardver igény is pont emiatt képlékeny, mert a jelenlegi tesztelők mondanak mindent, meg az ellenkezőjét is. Összességében a legtöbb új VR hardverre igaz, hogy minél nagyobb a kraft a VGA-ban annál jobb, a rendszer többi eleme pedig ahhoz igazodik, hogy ne legyen CPU limites a gép vagy fogja vissza a lassú és/vagy kevés memória. Ezen túl a driverek optimalizációja - már ha lesz olyan - is sokat fog változni, így minél korábban lépsz be, annál erősebb gép kell.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Budapesten a playvr-nál - ha jól tudom - ki lehet próbálni a riftet és a vive-ot is.
A Lenovo Y520-al nem fog működni semmilyen VR HMD, mert az 1050 képe az intel vga chipseten keresztül kerül ki a hdmi-re, ami erősen lefogja. Ez a szerencsétlen limitáció elég sok gamer laptopot érint.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz Menyu_S6 #16381 üzenetére
Ha otthonra kell, akkor mindenképpen kompromisszumos megoldás lesz, mert hiába a végtelen pénz amit a hmd-re és a pc-re költesz, ha az elérhető minőséget limitálja a szoftver ökoszisztéma, ami a többség számára elérhető és megfizethető hardvert veszi alapul.
A Pimax ugyebár tele kérdőjellel, de legalább céljuk a teljes körű steam és rift támogatás.
Az XTAL ezzel szemben csak api szinten támogatja a tartalomfejlesztő alkalmazásokat és a játékmotorokat, és még pletyka szinten sincs szó konkrét steam vr vagy rift támogatásról.
Azaz jó eséllyel lesz egy hmd-d, amivel szemenként 5K-ban, 170 fov-vel tudsz majd saját szoftvereket fejleszteni unreal-ben, és ezzel kb. be is fejeződik a móka.Az otthoni VR több paraméter között próbál egyensúlyozni: felbontás, fov, fps, ár, pc hardver igény, szoftver ellátottság. Egyes paramétereket csak a többi kárára lehet jelenleg feljebb tolni: a jobb felbontás és a nagyobb fov növeli a hmd árát, annál is jobban a meghajtásához szükséges pc-ét, ami limitálja a potenciális felhasználók számát, ami pedig kihat a szoftver ellátottságra.
Azért tolja az Oculus is az ARM-os irányt, hogy az olcsó hardver hatására a user bázis elérje a kritkus tömeget, amire már a nagy kiadóknak is megéri VR-re fejleszteni, ami aztán megdobja a hardver eladásokat is (mert lesz rá elérhető normális tartalom) és az egész önfenntartó rendszerré válik. Ha ezt elérték, akkor és csak akkor lehet fokozatosan növelni a minőséget és azzal együtt a hardver igényt. -
#54625216
törölt tag
válasz Menyu_S6 #16383 üzenetére
Ha az elérhető legjobb minőséget akarod megfelelő szoftver ellátottsággal és nem számít az ár, akkor Vive Pro.
Esetleg GearVR lencsékkel ha hajlandó vagy némi hackelésre és belefér, hogy ugrik a garancia.
Nagyobb fov-ot az sem ad mondjuk, de a fov még egy darabig nem fog nőni az otthoni vr-ben akármelyik megoldást is választod. -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #16391 üzenetére
Azért nem karolja fel őket senki, mert Pimax 5K-8K speccel - vagy jobbal - minden komoly fejlesztőnek vannak prototípusai, de azokat piacképessé is kell tenni.
A Pimax a kickstarterrel begyűjtötte azt a pár (tíz)ezer potenciális usert, aki hajlandó pénzt, időt és energiát áldozni a lehető legjobb VR élményért, de ezzel ki is merült a piaca, mert a többség inkább megelégszik a kisebb felbontással és fov-al, ha több a tartalom, nem kell minden szoftvert egyenként tweakelni hogy egyáltalán elinduljon, nem kell a fél vesédért vga-t venni, hogy legalább a 45 fps meglegyen és így tovább.
A lejobb forgatókönyv a Pimax számára, ha néhány highend szimulátor fejlesztő kiad hozzá direkt támogatást, ami kihasználja a tulajdonságait és valamennyire optimalizálja a hardver igényt. Így aki csak azokkal akar játszani, annak megéri majd beruházni rá. Azaz ha az egyik rétegigény találkozik a másikkal. -
#54625216
törölt tag
válasz s7evcsenko #16395 üzenetére
Az xbox kontrollernek működnie kellene, nézd meg a devices panelen, hogy kapcsolódik-e. Ha nem, akkor próbáld usb kábellel, a nem bluetooth xbox kontrollerek vezeték nélküli kapcsolata a pc-hez kritikán aluli.
Ha a kontroller működik, akkor az x gomb elméletileg kiváltja a távirányítót. -
#54625216
törölt tag
válasz milszab #16437 üzenetére
Hogy sikerült a PSVR-ból kevésbé pixeles képet kinyerni mint a riftből?
A PSVR kisebb felbontású, csak alapból nagyobb a supersampling, így ha a rift vagy az adott program rosszul van beállítva, esetleg nem elég erős a videókártya, akkor erősebb és zavaróbb az aliasing, de ezen elég könnyű változtatni. -
#54625216
törölt tag
válasz nimmrody #16520 üzenetére
Általában a Riftet szoktuk ajánlani mint legjobb ár/érték arányú HMD-t, de szvsz laptophoz jobban járnál egy windows mixed reality cuccal, mert nem kell vergődni a szenzorok kalibrálásával és hogy legyen elég usb portod.
A Pimax 5K-t felejtsd el, legalább egy év, hogy kiderüljön egyáltalán kapható lesz-e és hogy milyen lessz a supportja, olvass vissza a fórumban, elég részletesen kitárgyaltuk. Az 1060 amúgy is gyenge lenne a Pimax 5K-hoz.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Én is a Riftet választanám sima PC mellé de neki laptopja van 1060-al, ezért javasoltam valamelyik WMR-t.
A tracking kétségtelenül gyengébb, ahogy az app felhozatal is, cserébe csak 1 db. usb3 és 1 db. hdmi csatlakozó kell hozzá, nincs drótozás, usb hosszabbítás inkompatibilitási gondok, stb. Az egész rendszer sokkal mobilabb. Hogy konkrétan melyik WMR headsetet érdemes venni, és hogy pl. az Odussey megéri-e az árát, arról nem tudok nyilatkozni, mert nincs vele tapasztalatom.szerk: Raymond megelőzött
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #16682 üzenetére
A másik gond az Elite-el, hogy csak VR-ben szerintem nem lehet jól jászani. Dogfightra tökéletes, a bolygókon kocsizás remek (ha bírja a gyomrod), de pár óra játék után bele lehet izzadni a hmd-be és amikor már abbahagynád, akkor jössz rá, hogy de még vissza kell biciklizni a bázisra leadni a küldetéseket különben bukod az egészet, ami további legalább háromnegyed óra. Na az már tényleg nagyon fárasztó.
Tehát nem igazán lehet annyi időt beletolni VR-ben, mint hagyományos monitoron.
Valami hibrid megoldás a jó, amikor csak olyankor veszed fel a hmd-t, ha akció van vagy érdekel a látvány. Hosszas kereskedelmi küldetésekhez, bányászathoz vagy csak a hazarepüléshez viszont a VR nagyon nem ideális. -
#54625216
törölt tag
Ha már mindenképpen vezetékmentesség és GearVR, akkor szvsz egy Go jobban megérné. Nincs melegedés, tovább bírja aksiról, jobban optimalizált droid fut rajta és a képminősége is rendben van.
A tuti persze majd a Quest lesz, 6dof, saját kontrollerekkel és Carmack már belengette, hogy dolgoznak a félhivatalos PC támogatáson is. -
#54625216
törölt tag
A PC-ről streamelés ugyanúgy leterheli a telefont, mint az eleve GearVR/Go-ra optimalizált játékok, csak további bizonytalanság kerül a rendszerbe, mint adatátviteli vagy emulációs hibák, ezért nem erőlteti ezt senki.
A Go amúgy azért életképesebb megoldás, mint a GearVR, mert egy csomó telefonspecifikus processzt kicsupáltak a droidból, így több teljesítmény jut magára a VR tartalomra, felhasználóként meg az a hatalmas előnye, hogy instant hozzáférsz a VR-hez: csak felkapod a fejedre és másodperceken belül benne vagy.
Nincs telefon matatás, alkalmazás indítás, képernyő pucolás, stb.
Ráadásul a Go-t hagyja az ember nyugodtan lemerülni, mert legfejlebb nem játszik egy darabig, de a teló aksiját nem szívesen amortizálja le az ember 0-ra, mert - bármilyen különös - néha még telefonálni is kell vele.
Mondjuk mivel már beruháztál telefonra az estedben kb. mindegy.Egyébként - bár ez nyilván egyéni ízlés kérdése - szerintem túlmisztifikálod a zsinórnélküliség fontosságát főleg annak fényében, hogy mennyi áldozattal és kompromisszummal jár. Roomscale esetén maga a rendelkezésre álló hely eleve limitálja a mozgásteredet, így az az 1 darab drót, ami a PC-hez köt max. addig zavaró, amíg meg nem szokod, hogy hogyan ne tekerd magadra. De még erre is van számtalan megoldás, pl. plafonról lógatós csigarendszer, amivel gyakorlatilag wirelesshez nagyon hasonló élményt lehet elérni a valódi drótnélküli kapcsolat árának töredékéért.
-
#54625216
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Asus ,AMD 6110(fizikai 4mag)Dupla videókártya(R2+HD8500m VGA),8GB RAM,SSD
- AKCIO Dell Latitude 7440 - i5 1345u/16GB/256SSD/Windows 11/
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,8GB Ram,SSD,szép állapot
- HP Probook 15,6"FullHD, 6.GEN.Core i5,világító billentyűzet,16GB RAM,Új 240GB SSD,jó akku,jó állapot
- Érkezés alatt Feltöltés alatt gamer laptop Acer Nitro V 15
- GAMER PC / i5 6600/ GTX 1060 / 16GB DDR4 / 512GB M.2 / 1TB HDD / Asus B250M / 580W
- AlzaPower AP450B USB-s akkumulátor töltő. Ni-Mh, Li-ion, LiFePo4
- Yamaha RX-V4A
- 1m 2m 3m 5m 10m 20m TGreen HDMI DVI kábel kábelek v1.4 3D FullHD + Ethernet csatorna
- HP EliteBook 840 G2, Laptop/Notebook, 14" HD Kijelző, I5-5300U CPU, 16GB DDR3, 256GB SSD