-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz zsolti_20 #28372 üzenetére
Ezt mindet az Unreal-ban csinalod, csak a megfelelo asset-eket kell megtalalnod hozza a store-ban ha kezzel nem megy. Meg mindig nem vilagos hogy most material kell rajuk, animacio vagy interakcio, mert minden mas es mas terulet. Lehet inkabb par Unreal tutorial-t nezz meg a YT-on es akkor tudod majd merre indulj.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Szanko #28401 üzenetére
Lehet hogy valami elment a HMD-ben csak akkor miert mondja az Oculus Support hogy nem latnak semmit a diagnosztikan. Azt legalabb lattak hogy nincs detekalva a HMD? Mert nem igazan ertem akkor mit is neztek valojaban. Az eszkozkezelot nezd meg meg hogy a Human Interface Devices alatt van-e hiba vagy nincs es menj vegig a USB Input Device bejegyzeseken.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Szanko #28403 üzenetére
AMD lap igy az osszes kontroller Asmedia de akkor meg azt eljatszhatod hogy lehuzol minden USB eszkozt mindnehonnan es csak a minimumot kotod ra. A Rift-nel eloszor csak a Rift-et kosd ra lehetoleg oda ahol volt amig mukodott. Ha felismeri akkor aztan kezdheted a szenzorokat is egyenkent rarakni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Tesztelgettem picit a VD-t ma es azt kell mondjam tevedtem a multkor, van olyan konfiguracio es beallitas amit nagyon alacsonyan kesleltetessel hozza a SteamVR-t. A laposon probaltam (i7-8750H es GF1070MQ) az 1.10.2 VD-vel. Rakotottem a lapost kabellel a switch/routerre es a Windowsban a Mobile Hotspot funkcioval csinaltam egyet az Intel AC 8265 wlan adapteren. Erre kapcsolodott a Quest. A kesleltetes pedig stabil 33ms fuggetlenul attol hogy a Desktop vagy a SteamVR van streamelve. A beallitas:
Video Frame Rate- High
Video Bitrate Limit - High
Sliced Encoding - On
Limit Frame Rate to 60 FPS - On
Preferred Codec - Auto (Desktop-nal igy HVEC es SteamVR-nal H264 amit hasznal)Meg se mozdul a latency a 33ms-rol igy.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Raymond #28508 üzenetére
Probaltam meg par beallitast, azt hiszem a 72FPS-n nem all olyan jol az nvenc-nek mint a 60, mert ha bekapcsolom a 72-ot akkor az alap latency ugyan lemegy 27ms-re, de SteamVR hasznalata kozben mozog 27-41ms kozott. Persze meg mindig sokkal jobb az a max 41ms mint az eddigi 55-70ms, de azert a stabil 33ms a 60FPS beallitassal erdekesebb.
A masik plusz feature ami a VD-nel van az Oculus streaming, tehat nem csak SteamVR-t tud. Itt jobban birja a 72FPS beallitast, probaltam a theBlu-t es a Dreamdeck-et es ott a kesleltetes csak 27-29ms kozott mozgott zomeben itt-ott kirohanva a 31-33ms regiokba.
Neztem az alapbeallitast is mit hasznal felbontasnak a VD es a SteamVR szerint 1824x2016 ami "egy lepessel" tobb mint a Link (1808x2000).
Igy mar egesz hasznalhato megoldas. Persze nem minden megy, de lista van [link] igy van mit javitani a keszitonek
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Mert ugyanugy ahogy a Rift/Vive/stb. eseteben is a render resolution nem ugyanaz mint a display resolution. Csak amig a PCVR-nal az alap nagyobb mind a fizikai felbontas a mobil cuccoknal (Go es Quest) kisebb mert a GPU sokkal gyengebb. A Go-nal 1024x1024 szemenkent a Quest-nel pedig 1216x1344. A Link-nel a PC GPU-t hasznalja igy ott is feljebb toltak az alapot (kb. +25% a fizikai felbontashoz).
"Mi történik akkor ha a VD-t beállítod hogy a Quest natívon tolja? (2880x1600)"
Nincs ilyen, max ugy tudnam megkozeliteni hogy lejjebb veszem az alap 3648x2016 felbontast SteamVR-ban 100% ala vagy az Oculus Debug Tool-ban a PPD-t 1.0 ala, de sok ertelme nincs." Az mindenesetre fura hogy 72Hz-en lejjebb megy az alap késleltetés. Miért? Elvégre több képkockát kell átküldenie."
Mert a frame time kisebb lesz es amig sikerul tartani az FPS-t addig "hamarabb kesz a frame" (16.67ms vs 13.89ms)."Érzésre milyen? Ugye eddig csak az ALVR beépített totál késleltetését néztük. A VD-ben is kiírja? Kérdés hogy mindent összead-e."
Erzesre jo, sokkal jobb mint amikre a regebbi probalkozasokbol emlekszek. Az amit ott latni a VD-ben az a total latency a fejleszto eddigi irasaibol itelve. Nem ugy nez ki hogy a hang kesik, eszrevettem volna ha igy lenne, erre eleg erzekeny vagyok.Szerintem probald ki a Mobile Hotspot-ot ha van wifi a gepedben, ott is nyersz 4-5ms-t a transfer-en. Volt diskura arrol a reddit-en a fejlesztovel hogy realis-e az a 27ms amit egyesek ott latnak es azt mondja igen [link] A Pascal/Turing tudsz 5-6ms encoding-ot igy az segit, a hotspot segit abban hogy nyersz 3-4-5ms-t a transfer-en plusz ott van a sliced encoding, azzal is nyersz a frametime-bol 1/3-ot (2-5ms).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Raymond #28520 üzenetére
Ja meg annyit hogy ha megvan a hotspot akkor azert nezd meg a Quest-ben mennyi a link speed mert nalam is pl. csak 173Mbit igy a max data rate 86Mbit lehetne. Nem tudom most mennyi az Insane beallitas, de a High-on azt hiszem 41 vagy 46Mbit VR-nal. A keslelteteshez pedig a H264 jobb mint a H265, en mondjuk nem vettem eszre problemakat a kepminosegel a Link-hez kepest, biztos van, de nem olyasmi ami nagyon szembeotlo.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ami "le lett tiltva" az a Wifi Hotspot, vagyis nem lett letiltva hanem ki lett szedve a meghajtokbol a lehetoseg. En is azt hittem sokaig hogy nem megy a dolog mert az internetes leirasok alapjan neztem es azt dobta ki a netsh wlan show drivers hogy "Hosted network supported : No". Aztan kiderult hogy ott van a funkcionalitas ami kell, de a Mobile Hostpot Settings-et kell megnyitni. Ott be tudtam kapcsolni es mivel az adapter dual-band igy meg azt is ki tudtam valasztani hogy 5GHz legyen csak. Ott a piros warning alul hogy a 2.4Ghz-es eszkozok nem latjak majd igy a halozatot
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Akkor nem tudom, ugyanilyen nalam is az AC8265-el. Hosted network support nincs de ugyanott ahol te csinalok egy halozatot ami 5Ghz, csinal egy virtualis adaptert es arra tudok a Quest-el csatlakozni. A Windows mondjuk eleg hamar deaktivalja ha nincs semmi eszkoz ami racsatlakozott, eloszor en is azt hittem nem mukodik mert eltartott picit amig eloszedtem es bekapcsoltam a Quest-et de aztan neztem a kepernyon hogy kikapcsolta a Win a hotspot-ot. Ujbol bekapcsolva aztan ment. Annyi limitacioval hogy csak 173Mb-vel csatlakozik amit eleg keves a max 867-et figyelembe veve, tudtommal a MIMO mukodik a Quest-el.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Az elmeletileg mindegy, a 8260 es a 8265 is ugyanugy "No" meg egy rakat masik is es mar nagyon regota. Window 8.1 drivereket kell felrakni hogy a funkcionalitas ott legyen. De ez mndegy, a Mobile Hostpot mukodik enelkul is. A lapos meg Windows 1809 a wlan AC8265 5Ghz es megy. Az asztali Windows 1903-as gepen is megy de ott csak egy 2.4Ghz-es Atheros AR9287 van igy ez lenyegtelen. Nem hiszem hogy a Windows verzio lenne a problema, regi ugy ez mar a W10-el.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Amikor a routeren keresztul probaltam a mult heten akkor eloszor volt nekem is olyan hogy nem ment. Barmit inditottam ugralt a kep, 1FPS, fekete szelek stb. Aztan egy restart utan rendbe jott. Az a 16Mb es 20Mb csak a desktop streaming-re ertendo, VR alatt tobb lesz, a Task Manager-ben lathatod VR futtatasa kozben. A High olyan 40+ lesz.
Majd este ranezek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ha nem megy akkor hagyd, ki tudja mi van. Ossze szoknak ezek akadni egymassal is pl., a laposon nekem az ALVR nincs mert leszedtem, de az Oculus Home igen ezert volt olyan jatek amit a Steam-bol inditottam de elindult az Oculus is es azon keresztul ment a VR. Az ED-t nem is probaltam mert az vegkepp meg van keverve, de lehet majd ranezek arra is.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nalam a 60hz inkabb a nagy vilagos teruleteken volt lathato/eszreveheto egyes jatekoknal, ott eszreveszed a villogast foleg a periferias latasban ahogy Marton is irja. De ritkan problema a valosagban jatekok alatt amiket probaltam. Persze a magasabb FPS azert nem art, en is a 72-t preferelnam inkabb, csak megfigyetelm a VD-nel hogy jobban kezelte a 60-at es ez szerintem inkabb a a kodolas miatt van nem mert a jatekok nem birnak. Egy 2080 azert nem kohog olyan gyorsan 1808x2000@72 szamolasanal.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Viktoár #28610 üzenetére
H.264-al alacsonyabb a kesleltetes, foleg Pascal-al. Azt hiszem Turing-nal mar szinte mindegy. Neztem egyebkent a Link-et tegnap es ott az encoding resz 3-4ms kozott ugralt ha jol emleksze, vagy 2-3ms, de inkabb az elobbi. A Pascal olyan 5-6ms.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Mert a standard control panel-s 60Hz beallitas az alacsonyabb minosegu VR beallitas es a frissitesen kivul mast is visszavesz, tobbek kozott a FOV picit kisebb lesz. De azt hiszem par honapja valamelyik WMR frissitesel jott egy olyan lehetoseg is hogy csak 90Hz->60Hz es minden mas marad.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
A Steam-nel a WMR konyvtarban a \resources\settings\default.vrsettings file-ban lehet mokolni, de az is lehet a reddit-en a gyerek a Windows Insider Build-re gondolt, mert a SteamVR komponenst standard modon Beta-nak jelolik az MS-esek is.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Most ahogy az utobbi par update-nek utannaneztem szerintem a FOV csokken 60Hz-en mindig, ez az Insider-es info nem tudom milyen alapokon nyugszik, nem hasznalok Windows Insider build-eket. Gondolom HMD-tol fugg mennyire lehet eszrevenni a FOV csokkenest, az elso gen WMR HMD-k lencseit elnezve szerintem jo esely van arra hogy ott sokan eszre se veszik
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Tegnap este kiprobaltam es persze megint problemazott. A latency ment az egekbe, sehogy se javult meg miutan egyszer elromlott. Pedig adtam neki VD restart-ot is, valtogattam a kodolasok kozott, probaltam a sliced encoding-ot kapcsolgatni stb. Az oka lehetett az hogy 1.10.2 verziorol updatelte magat 1.12.1 verziora, majd megnezem a Discord-ot ha raerek mert lehet ismert problema.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Engem az inkozisztencia idegesit ugy igazan. Na jo, az idegesit lehet picit tulzas mert alig hasznalom, csak amikor probalom akkor nincs hogy ketszer egymas utan ugyanugy mukodjon. Egyebkent a kapcsolodas is problema lehetett tegnap mert a VD ablakban HMD-ben) az irta 866Mb-el kapcsoldott gepre es ugyanezt irta az Oculus OS wlan infonal is. Amikor ment problema nelkul es irtam ide akkor 173Mb-et irt csak, lehet az a 80Mhz csatorna problema volt tegnap amirol sokan irtak, 866Mb csak azzal lehet. Majd megnezem hogyan lehet limitalni/kivalsztani a kartyanal hogy 40Mhz-et hasznaljon csak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"Bár az csak azt a tünetet orvosolta hogy pár percenként szétesett 1-1 másodpercre a kép, latencyre meg csomageldobásra nem nagyon volt hatása ahogy néztem."
Nalam akadozott es szet is esett a kep. Meg a tuti kis fekete szelek fordulaskor is elojott amit utoljara az elso napokban a 2.4Ghz-es halozaton lattam csak. Majd korulnezek a kartyanal, lehet remelem limitalni.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Williamgrant #28644 üzenetére
"(Rift S most amazonon 797 Eur, oculus quest pedig 716 Eur)"
Ezek nepper arak, ne is figyelj az ilyenekre. A normalis ara 449EUR, amikor annyiert latod akkor veheted.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Williamgrant #28646 üzenetére
PCVR-hoz egyertelmuen Rift S. Itt azert fontos az IPD (pupillaid kozti tavolsag) is. Ha peldaul naffeju vagy es jelentosen elter a Rift S lencsek fix 63-64mm-etol (monjuk 70-72mm) akkor problemas lehet a dolog mert ezt fizikailag nem lehet a Rift S-nel allitani.
A Quest akkor jo ha a szabadsag kell. A sajat jatekaival ott jatszol ahol akarsz mert nem kell hozza PC. Az olyan sikerjatekok mint a BS pedig ugyanugy menek nativ verzioban a Quest-en is, nem egy bonyolult jatek grafikailag. Aztan a PCVR jatekokat streamelheted a Quest-re, de a Quest ergonomiailag nem a legjobb termek. Orrnehez es igy nem egyszeru kenyelmesre beallitani a fejeden. Ezert ha PCVR az elsodleges felhasztnalas akkor inkabb a Rift S.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Williamgrant #28648 üzenetére
Szerintem mert le az IPD-ket es ha OK a Rift S akkor inkabb az. De ketto egyszerre nem megy, ha egy PC van akkor egyszerre egy fog jatszani. Ha lenne Rift S es Quest is az se sokat segit mert olyan jatek amit mindketton jatszhatsz egymas ellen keves van, ha meg PC-s jatekokat akarsz a Quest-re streamelni akkor pedig kell egy masik PC is. Az olcsobbikat rendeld meg (Rift S) es probald ki eloszor azt. Az a 569EUR-os Quest egyebkent a 128GB-os ami tulzas, eleg a 449EUR-os 64GB-os is ha van raktaron es megis amellett dontenel. Szoval a Quest sokldalubb, de az ergonomia lehet nem egyszeru.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Williamgrant #28653 üzenetére
Az S csak PC-vel megy es kenyelmes alapbol. A Quest megy PC nelkul is a sajat nativ jatekaival (sok ezek kozul ismert PCVR jatek konverzioja) es megy a PCVR jatekokkal is ha wifi-n streameled ezeket vagy a megfelelo kabellel rakotod a PC-re, de alapbol nem olyan kenyelmes mert a sok hadrver miatt ami benne van orrnehez. Roviden ennyi. Az account dolog arrol szolt hogy a jatekok account-hoz vannak kotve, tehat nem lehet hogy egyszer megveszed es ket PC-n egyszerre jatszod peldaul. Ugyanugy ahogy mas rendszereknel se lehet ezt.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Williamgrant #28666 üzenetére
Pedig aranylag egyszeru. A PCVR jatek lehet Oculus vagy SteamVR (OpenVR) alapu. Mindegyiket lehet streamelni a Quest-re es ket mondja van:
1) megfelelo USB kabel - ez az Oculus megoldas (Oculus Link) es igy mennek az Oculus es a SteamVR alapu jatekok is
2) wifi - itt ket megoldas van:
a) ALVR - ingyenes es csak a SteamVR jatekokat streameli
b) Virtual Desktop - fizetos (20EUR) es a SteamVR es Oculus jatekokat is streameliA legegyszerubb es legolcsobb megoldas kiprobalasra az ALVR, mert nem kell hozza kabelt kereseni es nem mert ingyenes.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Ohhh, teljesen elfelejtettem tegnap...
Happy 4th Birthday original Rift CV1!!!
Repul az ido [link] Johet a Quest 2 jovo tavasszal
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz magyarl #28658 üzenetére
Nem igazan. Ha megy akkor megy ha meg problemas akkor a sok mas dolog kozott elveszik az a kis stuttering ami lenne is ott. Nem biztos hogy 100% tudom mire gondolsz, de lehet olysmi amt az elejen figyeltem meg meg tavaly az ALVR-al az ED-nel. Mozdulatlanul ultem a hajoban de a kep mintha picit mozgott volna akkor is, ez lenne az?
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Márton #28687 üzenetére
Az egyetlen problema ezzel a refurb kinalattal az ara volt. Tavaly ev elejen 2-3 honappal a Rift S bejelentese elott $350-ert szortak a CV1-eket. Egy evre ra es negy evvel az eredeti megjelenes utan $300-ert kinalni a refurb bundle-t azert nem idealis. Egy $200-$250 kozotti ar sokkal jobban nezett volna ki. Na meg remelem par lada HDMI kabelt is talaltak hogy azert legyen ha valaki venni akar a kovetkezo 1-2 evben
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Csak a WMR controller a jo hozza, ugyanaz van az osszes 1st gen WMR-hoz amit a Reverb-hez is kaptal, a kivetel a Samsung mert ok a sajatot csinaltak. Controller-eket szerezni mindig problema volt mert nem gyartottak eleg kulon csomagot hozza. Volt sokszor olyan is hogy olcsobb volt egy hasznalt vagy akcio pack-et venni mindenestol mint csak controllereket. Egyszeru megoldas sajnos nincs, kereseni kell es lecsapni ra ha van valami.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz tobias88888 #28705 üzenetére
A lighting nagyon jo az Alyx-ban. Az elejen meg amikor eloszor kimesz a hatso utcara az nagyon utos.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Gigi01 #28709 üzenetére
Ja, a Rift maga volt akkor 699EUR aztan decemberben jott hozza a Touch 199EUR-ert.
Miutan kint volt a Touch akkor jott a Rift+Touch bundle 708EUR-ert amit aztan 2017 nyaran levittek 450EUR-ra es gyakorlatilag ott is maradt ugy hogy voltak elvetve akciok 399EUR es 389EUR-al na meg a vegkiarusitas 2018 vegen es 2019 elejen szinten 389EUR-ert.
En meg olvashatom a hozzaszolasokat hogy "draga a VR"
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Akinek megvan a TWD S&S az kiprobalhatja ezt a grafikat javito "tuningot": [link]
Nekem nincs meg igy nem tudok hozzaszolni, de nekem minden tetszik ahol az van hogy redukalja a texture pop-in-t
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Williamgrant #28732 üzenetére
Hmmm...ha az Index benne van a pakliban akkor szerintem egy Rift S es egy Quest, igy van mindkettotoknek valami, az egyikhez PC se kell es meg mindig olcsobb (898 vs 1079) mint az Index
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Williamgrant #28734 üzenetére
A Link az a hivatalos Oculus megoldas igy ez nem lesz gond. Problema a wifi streaming-nel lehet csak mert azok a programok nem minden jatekot tamogatnak. Na meg mas elonyei is vannak a Quest0nek amiket akkor ertekelsz igazan amikor mar megvan. A kabel hianya es az hogy nem kell PC igy egy csomo jatekkal akkor es ott jatszol ahol akarsz az eleg sokat nyom a latba. Az hogy a nappaliban vagy mashol ha epp eszedbe jut csak fogod a HMD, a fejedre teszed es ha mar jatszottal ott elotte igy van jatekter definalva akkor kb. 15mp-en belul a jatekban vagy azert nagyon jo dolog. Ez a "frictionless experience" az amit nehez vagy nem lehet ertekelni amig nem szoktal hozza.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming PC , i7 7700K , RTX 2080 Ti , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 1TB HDD
- Vadonatúj, bontatlan Apple Watch ULTRA 2 49mm titán oliva alpesi L 1 év Apple garancia!
- XBOX Series S 512GB, 6 hó garanciával Bp-i üzletből eladó!
- 10600KF + RTX 2070 + 32GB RAM + Asus B550 Mobo RGB mAtx gamer gép
- Asus ,AMD 6110(fizikai 4mag)Dupla videókártya(R2+HD8500m VGA),8GB RAM,SSD