-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
koanla
aktív tag
válasz ForRedGlory #32936 üzenetére
És vélhetően a stílusától, megszokásaitól is. Csak hogy témánál maradjunk , van, aki a gokart kormányából is vizet facsar, aztán nem érti, miért ment szét az alkarja pár kör alatt.
Nyilván az az ideális, amikor valaki pont annyi és oda ható erőt használ, amennyi és ahová kell, de sajnos ez nem feltétlen adott mindenkinél. Nálam biztosan nem, azt tudom. Meg azt is, hogy anno én is vizet facsartam a gokart kormányából. -
koanla
aktív tag
Eskü, ez az utolsó offom mára!
Előrebocsátom, hogy bár ezt Neked címzem, mégis mindenkiek (bárkinek) szól. Szóval ne vedd Magadra és remélem, az előzőeket sem vetted. Meg más sem. Nem akartam kipécézni senkit, általánosságban szóltam hozzá. Lentieket is így szánom. Köszönöm!
Hajlamos vagyok azt gondolni, hogy megvan ennek az evolúciója. Valaki elkezdi billentyűzettel, aztán vesz valami egyszerű kormányt, később elgondolkozik más fejlesztésekben is (jobb kormány, jobb pedál, stb.). Esetleg a játékokban is komolyodik (árkádtól elindul szimek felé). Valahol meg fog állni, mert vagy a lehetőségei*, vagy a vágyai, esetleg ideális esetben csak és kizárólag a technológia mindenkori határai fogják megakasztani. De az (énszerintem!) nagyon ritka, hogy valaki úgy kezd neki a semmiből, hogy megveszi az iR teljes kontentjét, DD-s kormányt, hidrós féket, H-váltót, fézikéket, mósön kokpitet, stb., hozzá egy i9 - 2080Ti kombót és előtte sosem volt semmi tapasztalata autós játékkal; jóformán azt sem tudja, hogy tetszeni fog-e Neki vagy sem, ráérez-e, vagy jobb lett volna megmaradni az árkádnál (legyen ez bármely cím is).
* A lehetőség meg több irányban is elfogyhat. Kezdve a fizikai hellyel (kicsi/kevés), esetleg a zaját nem lehet tolerálni (kisgyerek a családban, emeletes ház), a kokpit látványát nem bírja a házas- vagy élettárs/szülő/nagyszülő, bárki. Folytatva azzal, hogy a lé is elfogyhat könnyen (tudom, ezt már beszéltük korábban is, de ha csak abba gondolok bele, hogy nálam a lehető legalapabb Fana cucc van és az is megvolt majdnem három kiló. Ez mondjuk egy havi átlagkereset - fölött van egy hajszállal). Ehhez kell egy gép is (nálam jóformán más nem megy már az iR-en kívül, tehát "a gépet úgyis megveszed" tétel sem adott mindenkinél), amit azért nem árt néhány évente fejleszteni. Mondjuk második években apróbb lépésekben, negyedikben nagyobbakkal.)
És megérkezünk a végéhez, hogy mondjuk beleun az arc, esetleg igazából sohe nem is érdekelte ilyen mélységben, stb.
Szóval szerintem tök jó, amiket leírtok mind pro és kontra, mert segít igazodni. De az is benne van, hogy a nagy átlag bizony a forgószékben, 15k-s kormánnyal tolja majd, uram bocsá laptopon. Aztán hogy innen továbblép-e, majd kiderül. Csak ebben a topikban is hány olyat olvasunk, aki ilyesmi árszinten érdeklődik kormány iránt. Belőlük lehetnek majd azok, akik tényleg vevőköre lesznek a DD-s kormányoknak is. De meglehet, hogy soha el se jutnak oda, ha sosem ülnek neki kontrollerrel Need for Speed-ezni... -
koanla
aktív tag
válasz havri1 #33143 üzenetére
Ezt az SSH-t sosem próbáltam, de a Fanatec váltója és kéziféke iszonyat telitalálat. Az mondjuk igaz, hogy egy full szet a létező legalapabb cuccokkal is megközelíti a 300k-t, ha jól számolom. És ebből mondjuk a a bázis--perec--LC-es pedálsor BF-es megoldással van számolva. De a kézifék magában is 130EUR és akkor még nincs szállítás, magyar ÁFA...
-
koanla
aktív tag
válasz _kovi_ #33180 üzenetére
Ahogy havri kolléga is írja, az alsót. Viszont jelenlegi formájában az alkalmazásra van bízva.
Két választásod van:
- így hagyod és az alkalmazáson belül állítasz (ha lehet és ha azokon belül akarsz külön bajlódni)
- átváltod 'by the wheel'-re és a csúszkával próbálgatod, melyik érték ad Számodra megfelelő ellenállást.Tudom, hogy nem kérted a véleményem, de én is azt gondolom, hogy ez egy mesterséges effekt és valahol pont a FFB lényegét veszi el. Ha ránk halgatsz, akkor 'by the wheel' és lehúzod nullára. Elviekben a játéknak kell ezt adni és pont ezzel fogod tudni érezni az út és kerék kapcsolatát. Az egyenesfutás miatt a valódi autók kormányán is ébred erő, hogy kitérítésből középre álljanak. Viszont ez az erő - elviekben - arányos az épp rendelkezésre álló tapadással. Vagyis a visszajelzésnek nagyon fontos része ez és ha rámaszatol a kormány szoftja egy mesterséges és "valós körülményektől" független állandó effekttel, azzal sokat el tud venni. Kis túlzással akkor tényleg megfelel a rugós kormány is.
De még egyszer: a Te ízlésed, a Te kormányod, az Általad használt szoft kérdése a doog, nekünk semmi közünk, csak kéretlen jótanáccsal szolgálhatunk. -
koanla
aktív tag
válasz _kovi_ #33184 üzenetére
Hmm. Akkor - énszerintem - próbáld meg úgy, hogy átteszed 'by the wheel'-re és lehúzod a csúszkáját nullára. Aztán picit próbálj meg játszani a damperrel. Mert ezek szerint Neked mégsem a Centering Force hiányzik (ami mesterségesen középre húzza a kormányt), ha jól értem, hanem az, hogy kicsit nagyobb általános ellenállást adjon, de kisebb rázkódás mellett.
És mivel a damper már maxon áll, ezért az általános erőt vidd feljebb és a többit vedd picit lejjebb. Sajnos nem tudom, melyik az, ami Téged zavar, de mivel nincs sok belőlük, így viszonylag hamar azonosítani tudod.
Amúgy ha még nem tetted, akkor érdemes elolvasni Szabi összefoglalóját, mert nagyon sokat lehet belőle tanulni; akár ezekről az effektekről is. -
koanla
aktív tag
válasz Perbal1 #33399 üzenetére
Nézd, semmi közöm hozzá, de szerintem vissza ne küldd!
Baromi jó cucc, használd pár hétig, majd menj vissza potméteres pedálra. Szerintem addigra megszokod és az lesz furcsa, de nem kicsit.
Ami a kormány szögelfordulását illeti, egyrészt érdemes megkeresni, mit ajánl a Fana iRacinghez. Másrészt ha rám hallgatsz, hagyod 1080-on. Pláne az iR nagyon jó, mert magától állítja autónként a maximális elfordulást. Szóval ha visszaveszed, akkor csak azt éred el, hogy a sokat forduló kormányoknál csalni fog. -
koanla
aktív tag
válasz Mikice #33510 üzenetére
Azt gondolom, hogy ez pont a logi gaming software-ében van. Másrészt viszont ha bekalibráltad, akkor ezeknek a teszteknek sok jelentőségük nincs. Max ellenőrizni, hogy minden okés-e a force-szal.
Amivel talán érdemesebb lenne próbálkozni az a játékokon belüli effektek ki-bekapcsolása, esetleg azok erősségének a beállítása. Itt kell megjegyezni mellé, hogy szintén a logi gaming software-ben ezek egy részét általánosan is lehet állítani és aztán az adott játékokban még tovább finomhangolni.De ami talán a legfontosabb: ha életszerűségre törekszel, akkor a kamu effektetek ajánlott kigyakni. A középrehúzást is pont hogy a játéknak kéne adnia.
Persze itt továbbra is kérdés, hogy mi a személyes elvárás és az is fontos, hogy milyen szoftokkal használnátok a kormányt. Egy komoly szimulátor esetén nem feltétlen érdemes a kamut használni, míg valami árkád esetén lehet, hogy kifejezetten jobb is úgy, fene tudja. De ezt egyénileg kell megtalálni, saját ízlés alapján. Ahogy írod, hogy gyereknek lesz, azt is le tudom képzelni, hogy a minél több input nagyobb élményhez vezet... -
koanla
aktív tag
válasz camaro79 #38820 üzenetére
iRacingben a rendering thread a kritikus. Ha még nem tetted, kapcsold be azon kijelzőket is, ahol külön-külön mutatja a thread-ek terheltségét is és figyeld olyankor a C értékét. Ha gebasz van, azon kell meglátszania. Ha nagyon jól tudsz menet közben is figyelni, akkor esetleg érdemes a grafikus helyett a számjegyest választani. Akkor a két képkocka közötti időt adja meg ms-ban. Ebben az esetben az a fontos, hogy a a VR-od periódusideje alatti számot mutasson, akkor nincs drop. A képlet úgy néz ki, hogy 1000/90 (90 Hz-et írtál, ezért osztjuk ezzel az ezret. Akinek más frissítéssel dolgozik a VR-ja, az értelemszerűen azzal számoljon!). Valamennyi tartaléknak még illik maradnia, szóval 11ms vagy az alatt jó az érték.
Egyébként olyanról nem hallottam (és nem is tapasztaltam), hogy a kanyar sugara miatt venné igénybe a gépet az iR, inkább az épp mutatott látvány. Vannak kritikus pályák (általában minél újabb az adott kontent, annál inkább terheli a gépet) és mondjuk az újabb autók, amelyek nagyobb grafikai igénybevételt jelentenek. És persze pálya menti objektumok (gondoljunk csak Barcelonára, Spa-ra, Nürburgringre és a legújabb Long Beach-re) is tudnak akasztani. Amit inkább el tudok képzelni, hogy egy szűk kanyarban több, közelebbi autót kell renderelni, de ez meg inkább a sűrűség okán van. Esetleg érdemes a mutatott autók számát lejjebb venni, ha nagyon zavaró és megnézni, úgy is akad-e.[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
válasz camaro79 #38822 üzenetére
Upsz, elírtam, elnézést. A 'C' az a fizika lesz inkább. Bár azt nem tudom, az hogyan képes mínuszba menni. CPU (R), the GPU (G) a két érdekes kérdés, szóval az 'R'-t kell figyelni.
Ha rám hallgatsz, szétnézel az iR fórumán is, rengeteg, iR-specifikus tudás gyűlt ott össze.Amúgy az iR a magas IPC-t és mellé a minél magasabb órajelet imádja. Amennyire tudom, abban az új AMD procik még egy hangyányit jobbak is mostanság. Ami inkább kritikus, az az nVidia fölénye az AMD-vel szemben, különösen VR-ban. Az SPS csak nVidiára van, még nincs hasonló technológia birtokában az AMD, márpedig az bazi sokat tud segíteni, különösen a szűkösebb szituációknál. Ezen kívül mióta a LoD-ot bevezették, az sokat segített a helyzeten, bár az nem GPU függő.
Ha van időd és kedved, megnézed, mit tud single thread-ben a CPU-d CPU-Z-ben. 400 alatt nem működőképes a dolog, 500 körül elmegy, de igazán 600 pont fölötti CPU-t érdemes ahhoz vadászni, hogy jól is fusson.Esetleg ajánlom az alábbi topikot a beállítások csiszolásához:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.pageItt pedig egy rövid magyarázat a thread-ek mibenlétét illetően Clive Norton tollából (eléggé vágja a témát):
https://members.iracing.com/jforum/posts/preList/3741585/12095034.page#12095034 -
koanla
aktív tag
válasz camaro79 #38826 üzenetére
Nem nagyon vágom, mennyire érdemes AMD CPU-t tuningolni. Amennyire az 5-ös sorozat PH-s tesztjénél láttam, egy komoly hűtő többet ér, mert annyira fejlett a magkezelése, hogy magától külön-külön szabályozza mindegyikét - és a limitet nagyjából a hőfokok határozzák meg. Hogy ez mennyire van így a 3-as szérián, azt nem tudom.
Intelnek kell a tuning, de nagyon.524 picit alatta van a szokásos értékeknek, amennyire láttam. A másodiknak linkelt hozzászólásban megtalálod Clive aláírásában azt a linket, amely a CPU mérésekre mutat, ott szét tudsz nézni jobban.
-
koanla
aktív tag
válasz camaro79 #38866 üzenetére
Nem kell lejjebb vinni – sőt, ha minden igaz, nem is lehet. A lényeg, hogy ne menjen 11ms fölé. Az alatt nincs drop. Ha igen, akkor elindul a felezés hamar, ami már nem nice.
Az alacsony G azt jelenti, hogy feljebb tudsz tekerni olyan dolgokon, amelyek a GPU-dat terhelik. A lényeg, hogy a kettő közül egyik se lépje át a 11ms-ot.Gondolkodtam picit a korábbi dolgodon (és ezen része miatt akár ontopic is lehetne ez a hozzászólásom*) és arra jutottam, hogy feltehetőleg az F-értéked mehetett mínuszba. Az pedig azt jelenti, hogy a kormányod ment clippingre; akkora erőt kellett volna leadnia, amit a Te base-ed már nem tud. És az ilyesmi talán a leglassabb, legszűkebb kanyarokban lehet leginkább.
#38845: Ha jól értem, a 'Predictions' fület nézted. Én viszont a vége felé lévő 'Ryzen 3xxx'-et. Ha jól értem, ezek az előrejelzések inkább kalkuláltak. Viszont a Te CPU-dhoz való fülön a konkrét méréseket találod meg más iR-felhasználók tollából. 3800X-hez magasabb értékeket látok ott.
Általánosságban hogy megéri-e tuningolni a Te CPU-dat, nem tudom megmondani. Nem is vállalnám ennek az ódiumát. Továbbra is azt tanácsolom, hogy olvass utána, vagy próbáld ki, hogy működik ez Nálad és aztán tudsz dönteni akár a tuning, akár egy esetleges későbbi fejlesztés kapcsán. Az tény, hogy az 524 nem annyira acélos érték, tudván, hogy a 600 fölöttiekkel sem lehet max grafikán futtatni az iR-t* javaslom, hogy ezt a témát ne folytassuk itt. Bár a topikgazda elég sporadikusan van és nem nagyon látszik egyéb moderáció sem, gyakoroljunk belátást anélkül is és ne árasszuk el VR-ral ezt a topikot. Köszönöm a megértést!
-
koanla
aktív tag
válasz Danecay #47527 üzenetére
Nyolc éve próbálkozom VR-ben az iRacing-gel. Ezen idő alatt négy CPU-n és négy VGA-n próbáltam futtatni, egyre növekvő géperővel. Jelenleg nincs olyan PC, amely teljes pompájában volna képes futtatni VR-ban (vagy triplában). És korántsem a RAM, de talán nem is annyira a VGA, hanem leginkább a CPU a gond. Sőt, annak is leginkább az egyszálas ereje: IPC és órajel. Jobbára 2-2,5 magot tud jól kihasználni és ha kifogy egy magból a render szál, akkor tehetsz oda akármilyen VGA-t (3090Ti beleértve), meg fogja dögleszteni. Ha engem kérdezel, a 40x0 sorozat sem fog sokat hozni ezen a téren. A 12-es soroazatú Intel, illetve a legújabb Ryzenek azért lendítettek a dolgon. A várakozások alapján a 13-as Intel és a következő Ryzen még 10-30%-ot fog tudni dobni a dolgokon (meglátjuk, ha már elérhetőek lesznek ezek és egy-két korai madár iRacer a keze közé kapjon ilyesmit). Mindenesetre a 10-30% sem fog jelentős javulást hozni - de nyilván észrevehető növekmény lesz az is.
Egyébiránt képes manapság már viszonylag egyszerű gép is elfuttatni, csak nagyon le kell butítani a kinézetét.
Megítélésem szerint az ACC sem fut rendesen VR-ban, de egy ideje azt a részét amúgy is elengedtem, mivel a vonatkozó topikjában igazán szép válaszok jöttek anno, de persze leginkább azért, mert amúgy is az iR van becsípődve nálam.
Nem mellesleg a DR2.0 ugyanazon a vason remekül elfut VR ide vagy oda. -
koanla
aktív tag
Tervezed a helyesírási hibákat, elütéseket, egyes- és többresszám egyezetéseket is rendbe tenni?
Ha más nem, akkor egyre hadd kérjelek: az egyik, totál téves "-el" ragot javítsd ki "-cel"-re.Ami pedig a tartalmat illeti: VRS és Accuforce kormányokat nem lenne érdemes beletenni, vagy az annyira marginális, hogy jobban is teszik, ha kimaradnak?
-
koanla
aktív tag
válasz kedvesgabor #48833 üzenetére
Szerintem veheted nyugodtan határozatlan névelőnek a 'q'-t.
Legalábbis a kontextusból az következik. De ami még perdöntőbb, hogy az a és a q egymás alatt-fölött helyezkednek el fizikailag a (magyar) billentyűzeten -
koanla
aktív tag
válasz Sziszifeca #48878 üzenetére
Szia, esetleg errefelé érdemes elindulni - már ha nem próbáltad még ezeket:
https://forum.fanatec.com/discussion/653/iracing-pc-fanatec-recommended-settingsAztán innen érdemes lehet finomítani, testre szabni. Szerintem a damper és a spring kicsit túl van tolva, de ez nem csak a DD1-2-re igaz. Akárhogy is, próbálgasd és kiderül, NEKED mi a legjobb.
-
koanla
aktív tag
válasz Sziszifeca #48886 üzenetére
Valamelyik F-képernyő a vége felé az egyik alsó érték a FFB ereje. Menj ki a pályára adott autóval, egy-két kör után megjön mellé az 'auto' felirat, nyomd meg, azzal már kábé helyén lesz és onnan megint csak tudsz finomítani kedvedre, ha nagyon sárgába, pirosba menne az FFB a kijelződön.
-
koanla
aktív tag
válasz Sziszifeca #48890 üzenetére
Játssz a damperekkel picit. Én is rühellem, amikor semmi történés sincs és mégis birkózógépet játszik a kormány. Azt szeretem csak, amikor akkor ad erőt, amikor tényleg kell. És persze az utánfutás miatt ne legyen annyi, hogy meg se tudjam mozdítani.
Persze minden relatív, nyáron elszakadt a hosszbordásszíj és vagy 40km-t jöttem hazáig úgy, hogy valósággal bele kellett feszülni minden rohadt kormánymozdulatba. Szóval a modern autókkal szervó nélkül már nem nagyon kell sehová sem menni. De a régi szocikkal anno tényleg jó kormányérzet volt, amit a futómű geometriája és a kerekek aktuális tapadása kiadott.
-
koanla
aktív tag
Sziasztok, a minap elsztomereket cseréltem a CSL Elite LC pedálomban, azóta kegyetlenül nyikorog. A helyi barkácsboltban csak lítiumos zsírt kaptam. Azzal vékonyan bekenhetem az elsztomereket és a köztük lévő műanyag elválasztó korongokat, vagy más kenőanyagra van szükség? Ha igen, milyenre?
Köszi előre is! -
koanla
aktív tag
Ha jól tudom, Neked van aktív iR előfizetésed. Dave Tucker (aki ha jól tudom, az FFB-t (is?) fejleszti az iR-ben) még a régi fórumban indított egy méréses topikot.
Még az is lehet, hogy át is költözött a dolog az új fórumra is.Keress rá, szerintem érdemes. Egy sima LC-es mérleg kellett hozzá és valami erőkart rákendácsolni ideiglenesen a perecre. Aztán valahogy az iR meg tudta úgy hajtani a kormányt, hogy szoftveresen mérte a leadott nyomatékot a különböző kivezérlések mellett. Mondjuk ez a mérés inkább a linearitást vette célba, ha jól tévedek.
Akárhogy is, szerintem érdekes lehetne Neked. Ha nagyon nem találod, akkor tudasd és a régit előtúrom, ha kell.
-
koanla
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Vadonatúj iPhone 14 128GB midnight kártyafüggetlen! Apple garancia!
- HP játékra is,core i5 5200u, Nvidia 4!!!/6GB VGA,8GB Ram,240 GB SSD,Új töltő
- PEAQ(MSI)vékony,gyors laptop,core i3 6100 (4X2,3Ghz),8GB DDR4 RAM,240SSD,Új 10 órás!akku,nagyon szép
- Asus Játékra is Érintőkijelzős ,core i7,GT740 2/4GB 128bit!!!VGA,8GB RAM,SSD+HDD,Új akku,nagyon szép
- Asus játékra is,7.gen.A9 (3,6Ghz),R5+AMD 8500m 2GB videokártyák, 8GB DDR4 RAM,SSD,jó akku,jó állapot