- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
DanielKaiser
csendes tag
-
DrSoul
őstag
NA, senki se szól hozzá? Tudom, hogy mások miket csinálnak, ez semmi, ahhoz képest, de így, hogy vázlat nélkül csináltam, úgy, hogy csak fejből (line-okkal, tehát spline-ok lettek belőle/nem igazán értem, mit jelent a spline, csak selytem.../és abból polygonok), szerintem nem lett olyan rossz.
Mindig az X jelöli a pontot...
-
nagyúr
Szia!
Szerintem tök jó első rajznak. Nekünk a fősulin fél évig úgy kellett házat rajzolnunk, hogy csak boxokat használhattunk és a végén megmondták, hogy nem így kell csinálni.
Ezzel csak azt akarom, hogy a próbálgatás a legjobb tanulási módok egyike.
GRATULA! Csak így tovább.
Én maya tanulmányaimat egy formátlan márvány mintázatú kaviccsal kezdtem... nem röhögni!
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
nagyúr
- első kérdésre: Informatikát tanulok és van grafikus szakirány, de inkább CAD ,mint 3D (Sajnos)
- második kérdésre: Szerintem egyetlen cég sem néz végzettséget (mármint szakmait).Legalábbis a komolyabbak. A kis kapzsi vállalkozásoknak úgyis 3 év gyakorlat kell, de legyél frissen diplomázott és ne szülj soha.
Van egy ismerősöm, akit pl. a chat-en kepott fel a Digitat Reality. Megmutatta a rajzait és felkérték, hogy menjen el hozzájuk ''meetingre''.
Ha már tudsz papíron rajzolni, akkor nincs más dolgod, mint azt betenni háttérnek, amit ceruzával készítettél és körberajzolni valamelyik progiban. Ez a legjobb, ha még nincs a kisujjadban minden. Próbálgatni, tanulgatni kiváló.
Vagy ott vannak a tutorialok. Én is (és szinte minden ismerősöm) ezekkel kezdtem.
Programok: 3DStudio max vagy Maya vagy XSI. Szerintem nézd meg mindhármat és válaszd ki a megfelelőt, amelyik hozzád közelebb áll. De előbb próbálj ki min. kettőt.
Huh. Asszem egyelőre ennyit....
Hali! -
nagyúr
Hogy mi van vele? Még semmi. Ez most volt pár hete. Fölment és beszélgetett pár profival és rögtön adtak neki néhány ''házifeladatot''. Ha ezeket elküldi, akkor döntenek, de már az is előny, hogy felfigyeltek rá.
Szerintem egyszerűbb egy kész ceruzarajzot kidolgozni a gépen, mint kitalálni. Csak azért mondtam a hátterezést.
szerintem ha vannak jó rajzaid, állj rá és ha csináltál valamit a gépen is, akkor reklámozd magad. Még az is jó, ha ''csak'' ''bedolgozol'' valamelyik cégnek rajzolással. -
nagyúr
Nem jelentkezett, hanem egy ''munkatársuk'' figyelt fel rá a chat-en. Innen jött az ötlet, hogy elmenjen hozzájuk. Egyébként szerintem modellezőnek, mivel csak képeket mutatott nekik.
Ma bizosan nem tudok linkelni semmit, de fogok.
A plotterre gondoltál? Mert azt inkább műszaki tervezésnél használják.
Hogy mi volt a házi? pontosan nem tudom, de annyi biztos, hogy különféle teknikákkal kell rajzolnia (ploy, nurbs). Megkérdezem tőle. sajnos ritkán látom, mert nem a legközelebbi barátom.
Igen, főleg MAX. Azt nyomják. Kicsit ért máshoz is , de a MAX-ot már régóta nyúzza. De ne aggódj, azért nem csak vér profikat vesznek fel...
ha van e-mail címük, akkor arra is lehet írni nekik. Nem vagyok benne nagyon ebben, nem tudom. Ha egy-két órád van naponta az már jó, csak rendszeres legyen. Én legalábbis kiesek a munkából, ha kihagyok egy hetet vagy többet. -
DrSoul
őstag
-
-
Nyúltáp
senior tag
Játékokhoz úgy nagy álltalánosságban max-ot használnak, főleg Mao-n, és más területeken is ezt a progit preferálják (elég csak az álláshirdetéseket végignézni). Persze, mint mondtam Magyarországról van szó. Külföldön egész más a helyzet.
Nem mondom, hogy Max a jobb, és azt se, hogy a Maya. Mindkettőnek megvan a maga erőssége, és gyengéje. De itthon könnyebb maxos tudással munkát találni, ugyanis azon a néhány szakterületen, ami program specifikus (játékipar, talán filmipar[magyar]), ezzel a progival dolgoznak. De plö egy látványtervnél lényegtelen milyen programmal készítetted, és ilyen jellegű állásokból lényegesen több, van, mint előbbiekből.
DR-hez meg azért nem jelentkezem újra, mert még 2-3 év 3d után is úgy érzem kell a tapasztalatszerzés. nem jó egyből egy nagy cégnél indítani, mert teljesen más világ vmit profi szinten űzni, mint ha csak hobbi lenne, és csinálom, mikor kedvem van (például határidők). Mivel 2 napot adtak rá, és én nem tudtam befejezni ennyi idő alatt, valószínüleg éles helyzetben is elvéreznék. Persze 3-4 nap alatt megtudtam volna csinálni, csak hát nem volt annyi idő...úgyhogy gyorsaságra rá kell még gyúrnom. Sokkal jobb szerintem kis cégeknél indítani. Például látványterveket készítgetni (amit én is csinálok) sötöbö. Mondjuk adok magamnak még egy fél évet, aztán újra próbálom.
Tabletnak az az előnye normál ''analóg'' rajzal szembe, ami a 3d-nek a szobrászattal szemben. Plö kézi rajznál nincs undo Vagy például felhasználhatsz különböző ecsettípusokat(fűszálaknál mondjuk), így rengeteg időt spórolhatsz+jobb minőséget is produkálhatsz.
Ajánlom Yanick Dusseault oldalát (gyűrűk ura egyik matte paintere)
Bővebben: link (Matte Painting szekció)
Ezek a képek mind tablettel készültek, és elég bajos lett volna őket ecsettel megfesteni.
Stevve, csak azért mert én is oda járok....lagelábbis még egy ideig(2. évfolyam)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Azzal azért vitába szálnék, hogy nem kell-e művésznek lenni számgépes rajzhoz. Ugyanazt a tudást, kreativitást követeli meg, csak az eszköz más.
Munkákat legtöbbször design21-en, ill. jobpilot.hu-n lehet találni. 30%-ban külsős melók, maradék belsős (kivétel nélkül Pest). Legtöbbször egy referencia munkát kell megcsinálni, és az alapján, ill. korábbi munkáid alapján döntenek. Arra azért fel kell készülni, hogy messze nem olyan profi a hozzáállás egy ilyen melónál, mint plö DR-nél. Álltalában fingjuk sincs arról, hogy mi fán terem a 3D, és persze mindent 1 nap alatt kéne megcsinálni gyűrűkura színvonalon...legalább.
Nekem szerencsém volt, mert apám bútor tervező, és álltalában az ő cégének csinálom a látványterveket. Nem nagy melók (asztalok, székek, faházak sötöbö).
Ilyen alkalmi melóknál árat úgy a legegyszerűbb számolni, ha kitalálsz magadnak egy fix órabért. (az alapján, mennyit szeretnél keresni egy hónapban). Kezdőknél 1000-1500 ft, de profik simán elkérik (és meg is kapják) a 4000 Ft-t. Tehát mondjuk egy bútort megcsinálok egy délután alatt, akkor az köbö 4000-5000 pénz.
Vállalkozóihoz elég rugalmassan állnak hozzá, de volt már olyan, hogy megkövetelték.
Amúgy műszaki info-t tanulok, és egy másodpercel se vagyok előrébb vele. Azért mentem ebbe a suliba, mert itt volt egyedül grafikus szakirány, persze ez, mint kiderült inkább tervezés (autocad, meg hasonlók). Ráadásul nem is jutottam be erre a szakirányra...köcsögök . Azt hiszem egyedül BME-n tanítanak 3d-t, de az nekem túl messze van. És egyébként is az iskolák hiánya miatt nem is követelik meg sehol sem az érettséginél magasabb végzettséget.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Melót amúgy nagy valószínűséggel az UV-zés miatt nem sikerült elcsípni. Nem sok gyakorlatom van unwrap-ban, úgyhogy bénán álltam neki textúrafestésnek.
Modellt se volt egyszerű ebszorytani az 1000 face-es keretbe. Először, mikor elkészültem vele (nagyjából ugyanez volt a geometria) köbö 1800 face volt. legalább 4-5 órát szenvedtem vele, hogy lecsökkentsem a mesh bonyolultságát. Végül 983 lett....asszem. Mégis legtöbb időt a textúra vitte el. Azzal minimum 15 órát bajlódtam. Nem volt semmi kiindulási alapom. Úgyhogy ki mentem kamerával képeket csinálni (normális kam, szóval állóképet max 320 x mittoménhányas felbontásban tud csak). Persze szakadt a hó, plussz a perspektívikus torzulásokat, csúcsfényeket, árnyékokat is ki kellett retusálni belőlük. És még így se dolgozhattam egész falfelületekkel, mivel azok rettenet torzultak voltak, és nagyon kis felbontásúak. Szóval kellett csinálnom egy alap falfelületet, majd erre ráollózni a retusált ablakokat, ajtókat (persze előtte megfelelő számú variációt kellett belőlük csinálni, hogy ne ismétlődjenek), végül árnyékokat kellett még ráfesteni (követelmény volt) ezt nem is tudtam befejezni.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy van mit még gyakorolnom, és mint látszik az nem feltétlenül csak 3d, hanem plö photoshop is.
Itt van pár bútor, meg hasonlók:
Bővebben: link
Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
nagyúr
Mélyen egyetértek veled. A művészet az művészet, a számítógépes grafika pedig számítógépes grafika. Persze lehet 1 ember az, aki mindkettőt csinálja, de a két dolog nem u.a.
Másrészt meglepett a hozzászólásod vége, de már régen tépem én is a számat emiatt hiába. szerintem az a művészet, ha valaki szépet alkot, élethűt és nem pedig az őrület alkotta dolgok. (elnézést minden rajongótól, de ez szubjektív véleményem). Van G. és társai is alkottak, de Michelangelóék művészek voltak épp úgy, mint Beethoven. a mai zeneszerzők, akik zajt csapnak nem értékelendők ugyanúgy, mint ő. (és itt NEM Vangelisre gondoltam, mert a jó filmzenét szerző nagyok tényleg jók.)
Ez van... -
DrSoul
őstag
Ja, egyébként valóban nem művészet mondjuk az, hogy királyokat v. Isten ábrázolják. De a nagyok általába nem csak ezt csinálták. Az a művészet. Nézd meg pl. bocs, ha ilyen uncsi vagyok), de miket ábrázolt pl. Leonardo, vagy Michelangelo, vagy Raffaello. És nem csak a téma a lényeg. Hanem hogyan ábrázolja. Nézd meg a részleteket, sajna tul kicsi a kép Bővebben: link Már csak a formák kibontagozásában, a vonalukban érzékiség van, költemény az egész.
A tutoriálban lévő kép az szép, realisztikus, de nincs benne művészet.Mindig az X jelöli a pontot...
-
DrSoul
őstag
Na, eszembe jutott, csak egy utolsó megjegyzés: égy valódi művészi művet úgy tudnám elmondani, milyen hatással van rám, hogy órák birom nézni, az arcon (a link esetében, a Leonardo kép) érzelmeket látok, kedvességet, lelke van.
De pl. amit te linkeltél (a férfi meg a nő, ahogy összebújnak) számomra lapos (nem térbeliségben, hanem érzelmileg), nem kelt bennem semmit.
A készítője csak arra törekedett, hogy élethűen ábrázoljon valamit. És az sikerült, és az tök jó. A Leonardo képben ennél több van. Túl jut azon a szinten. A régi festények között is vannak olyanok, hogy csak egy császár van rajta, ahogy vigyorog, és kész. Szép az is , de az se igazán művészet, ha csak ennyi az egész.Mindig az X jelöli a pontot...
-
Nyúltáp
senior tag
Hu...ez hosszú lett. Én egyiküket sem hasonlítottam Leonardo-hoz, sőt még a képeik se tetszenek, csak a módszer miatt linkeltem be őket. De aki az álltalad felvázolt módon készít képet (lemásol egy létező vmit), az tényleg nem művész, hanem legjobb esetben fénymásoló. Azok a művészek, akik már komolyabbakat tudtak alkotni szg-pel, jócskán túl vannak a 30-on., tehát legalább 10-15 éve ezzel kell foglalkozniuk, akkor meg még színes monitor sem volt, nem hogy tablet. (tabletek utóbbi 6-7 évben terjedtek el). A dodge tool eszkösznek(elmaszatolja az éleket) és társainak meg semmi köze a művészethez, ha azt vki meg akarja csinálni festővásznon, technikájának kell lennie, nem művészi inspirációjának. Ezek nem olyasmik, mint a photoshop filterek, hogy rányomod a képre, esetleg állítgatsz néhány csúszkát. Nem, fogod ráváltasz, és egérrel/tollal elmaszatolod a kontúrokat, pont mintha az ujjaddal kennéd el a grafitot a papíron.
Ha olyan kép kell, amin érzelem van az arcokon, és szerintem művészi itten van egy:
Bővebben: link
meg egy másik, bár ez rosszabb..szerintem (bár technikailag jóval jobb):
Bővebben: link
Szóval ilyen képek is vannak, csak nem ez a jellemző, mint ahogy anno is rengeteg portrét festettek (gyakorlatilag ezekből éltek meg), tehát inkább munkának tekintették a festészetet, és csak a kiemelkedő alakok tudtak ezen túllépni(plö a tini-nindzsa teknőcök ). Úgyanúgy a CG is egy iparág napjainkban. Tehát mindenki az élethűségre törekszik, mert ez a követelmény, és csak ritkán raknak mögé tartalmat.
Itt van még pár kép, amiket szeretek (bár neked nem fognak annyira tetszeni, mert van egy kis fantasy-s beütésük )
Bővebben: link
Bővebben: link
Az alkotójuk meg ugyan csak 28 éves, de ő sem (mint ahogy szinte senki más) a számgépen kezdte rajzolást. Egyszerűen nem lehet (már csak elterjedtsége miatt sem), először meg kell tanulni a technikákat papíron/vásznon, majd utána ha érdeklődik az ember szgép iránt, ki lehet próbálni azzal is. Ha mindenki csak fotókat másolgatna photoshopban, és nem lenne mögötte igazi technikai tudás, nem tudnának újat alkotni, csak létező képeket másolgatni.
no, ez se lett sokkal rövidebbAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Szerintem is hagyjuk, fölösleges erről vitatkozni
Igazad van, mindig amikor vissza kell számolni, azt hiszem 2000 van...pedig már 5 évvel arrébb vagyunk (soha nem fogok hozzászokni ) Szóval ja, akkor már tényleg voltak színes monitorok....bár '90 körül még nem voltak annyira elterjedve....vagy persze én emékszem rosszul.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
huh, egyszerű animot választottál ám
fluid sim. nem éppen a legegyszerűbb/gyorsabb dolog.
Víz anyagához próbád ki natfx-et, ez egy shader gyűjtemény brutális jó anyagokkal.
Folyadék szimulációhoz meg realwave és realflow.
vagy glu3d, de arról nem sok mindent tudok.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
bocs, plugin nevét elírtam, natural shaders lenne a neve.
[link]
asszem kép magáért beszél: [link]
mivel szimpla shaderekről van szó, kis maxos ismerettel nem lesz gond a használatuk.
realflow/realwave már sokkal neccesebb.
Ezek külön progik, majdnem minden filmben ezeket használják folyadék szimulációhoz (vagy épp gázok áramlásának szimulálásához, plö mátrix 2-es erőmű robbantás)
Épp ezért nem túl egyszerű használni őket.
Szerintem próbáld meg inkább glu3d-t [link] (oldalon vannak tutorialok is)
ez egy beépülő plugin, és lényegessen egyszerűbb használni..persze nem is ad akkora szabadságot.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
A plugin-ek beépülő bővítmények, van amelyik csak kis könnyítés, de a legtöbbet igen bonyolult, vagy lehetetlen lenne alap maxos eszköztárral megoldani.
natural shaders az első kategóriába tartozik, hasonlót shadert össze lehetne heggeszteni max-al, csak ahhoz nem kis tudás kéne+ rengeteg próbálkozás.
fluid sim-et viszont sehogy sem fogsz kiizzadni maxból, szal ahhoz mindenféleképen kell bővítmény vagy külső prog.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
A legegyszerűbb boolean-al. Megírod a szöveget (text object) lemodellezed a lapot, amiből ki kell vágni. Aztán szöveget úgy mozgatod, hogy belelógjon lapba, és booleannal eltünteted közös részeket (object/compound objects/boolean)
Eredmény nem biztos, hogy szép lesz, alap boolean elég szar maxban. Mondjuk jelen esetben mást nem is nagyon tudsz használni.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Xbox tulajok OFF topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5