Sofőrre már nincs is szükség

A DARPA által kiírt technológiai versenyen (melynek nem titkolt célja, hogy önjáró katonai járműveket fejlesszenek ki), szombaton három robotautó is a szintidőn belül teljesítette a távot, s ez az eredmény az eddigi tapasztalatokkal összevetve komoly előrelépést jelent azokban a fejlesztésekben, amelyek az automata vezetési rendszerek területén zajlanak. A jelentős pénzdíjjal járó megmérettetésen a Stanford VW Passatja (Junior), a Virginia Tech Ford Escape Hybridje (Odin) és a Carnegie Mellon Chevrolet Tahoe-ja (Boss) ért különösebb gond nélkül célba.


A győztes

Az eredmények értékelése után vasárnap megtartott eredményhirdetésen kiderült, hogy a Carnegie Mellon Egyetem nyerte az első díjat (2 millió dollár), a második a Stanford Egyetem lett (1 millió dollár) – annak ellenére, hogy a Stanford kocsija néhány perccel hamarabb ért célba, ám a Carnegie Mellon autója 40 perces hátránnyal indult –, s a Virginia Tech kapta a harmadik helyezettnek járó 500 ezer dollárt.

A DARPA hagyományos versenyének (Grand Challenge) idén egy speciális változatát rendezték meg: az Urban Challenge elnevezésű vetélkedésen a vezető nélküli autóknak egy volt légibázis területén kellett a meghatározott feladatokat végrehajtani úgy, hogy a közlekedési szabályokat betartják, igyekeznek elkerülni a baleseteket, s a hatórás szintidőn belül érnek célba. A DARPA először szervezett olyan versenyt, ahol robotautók robotautókkal mérték össze tudásukat, s a teszt azért is különleges volt, mivel a szokásos sivatagi terep helyett először választottak a városihoz hasonló környezetet. Bár a verseny előtt sokan hangoztatták kételyeiket, végül a 11 döntős kocsiból 6 célba is ért.

Azóta történt

Előzmények