A big tech cégeket tovább korlátozná az USA a gyerekek adatainak monetizálásában, a tervvel az FTC állt elő.
Hirdetés
Az FTC a COPPA módosítását tervezi, hogy több korlátot írjanak elő arra vonatkozóan, mikor és hogyan lehet a cégeknek monetizálni a gyerekek adatait. Korlátoznák azt is, hogyan használhatnak a cégek értesítéseket, amelyekkel igyekeznek rávenni a gyerekeket, hogy maradjanak online.
Az FTC elnöke, Lina Khan szerint a gyerekeknek úgy kellene játszani és tanulni online, hogy ne kövessék őket állandóan olyan cégek, amelyek halmozzák és pénzzé teszik a személyes adataikat. A szigorúbb szabályozás szerinte nagyon szükséges egy olyan időben, amikor a napi élethez alapvető fontosságúak az online eszközök.
Mivel sok platform és weboldal ingyenes, ezért gazdáik reklámokkal tartják fenn magukat, utóbbiakat pedig a felhasználókra igyekeznek szabni arra vonatkozóan, hogy mi érdekelheti őket. A kritikusok szerint a platformok semmit nem kezdenek az algoritmusok okozta mentális problémákkal, a cél csak az, hogy a fiatalok online legyenek.
Az FTC most külön szülői hozzájárulási beleegyezést írna elő a hirdetők irányába történő adatmegosztásról, többek között. A gyerekeket nem tilthatnák ki a cégek akkor sem, ha visszautasítják az adatgyűjtést. Az iskolák pedig feketelistára tehetnék azokat az oktatási szoftver kínáló cégeket, amelyek kereskedelmi célokra gyűjtenek adatokat.