Új szolgáltatásokat tervez a UPC

Nem zárja ki a további földrajzi terjeszkedés lehetőségét Magyarországon a UPC, bár hazánkban nem ez áll a cég stratégiájának középpontjában, hisz a kábeltelevíziós társaság itt már elérte azt a méretet, amelyet például a kelet-közép-európai régió egyéb országaiban alapított vállalkozásai még nem – mondta Mike T. Fries, a UPC-t tulajdonló UnitedGlobalCom elnök-vezérigazgatója. Fries nevéhez fűződik egyébként a magyarországi kábeltelevíziós privatizációk első ügylete még 1991-ben.

A UPC Magyarországon tehát inkább az új termékek, szolgáltatások bevezetésre koncentrál, e téren agresszív terjeszkedést ígér a vezérigazgató. A UPC néhány hónappal ezelőtt épp Magyarországon vezette be először a VoIP telefon szolgáltatását, s ezáltal itt vált elsőként integrált távközlési (triple play) szolgáltatóvá. (A társaság a műholdas és kábeltelevíziós műsorelosztás, valamint az internet mellett hagyományos és VoIP telefonelérhetőséget is nyújt). A vezérigazgató szerint mindegyik szolgáltatás sikeres a saját piacán. A VoIP telefon előfizetőinek száma meghaladja a tízezret – még internetes ügyfelet is hozott –, s bár egyelőre csak Budapest egyes területein vehető igénybe, rövidesen vidéken is megjelenik a cég ezzel a termékkel; itt elsősorban azok a nagyvárosok jönnek szóba, ahol már elérhető a UPC Chello szolgáltatása. A VoIP bevezetése előtt sok telefonos tapasztalatra tett szert a cég a Monortel révén, s e központ kapacitását is felhasználják a szolgáltatás nyújtása során – válaszolta Fries a Napi Gazdaság azon kérdésére, hogy érdemes-e fenntartani egy olyan kis földrajzi területen működő céget, mint a Monortel.

A magyarországi piacra is bevezetendő új termékeket ugyan nem nevezte meg Fries, de azt elmondta, hogy azokban az országokban, ahol ezt a jogszabályok és a piaci környezet lehetővé teszi – például viszonteladóként – idővel megjelennek a mobilszolgáltatások területén is. Egyelőre ilyen szempontból még nem vizsgálták meg Magyarországot, ám ha erre itt van jogi és üzleti lehetőség, akkor a vezérigazgató nem zárja ki ennek lehetőségét. A digitális televíziózás beindítását viszont a társaság Magyarországon is tervezi, információink szerint ez még az év vége előtt megtörténhet. A vezérigazgató az előzőekhez hozzátette: a cég nem szándékozik indulni az Antenna Hungária Rt. privatizációján.

Azóta történt

Előzmények