Hirdetés

Egyelőre tarol az iPad

A harmadik negyedévben a termékkategóriát újra felfedező Apple kezében összpontosult az új generációs táblagépek piacának közel egésze. A Strategy Analytics által publikált forgalmi adatok szerint az időszakban – a megelőző trimeszter 3,5 millió darabjánál 26 százalékkal több – 4,4 millió tablet talált gazdára világszerte, és ezek 95 százaléka iPad volt. Az Apple dominanciája annak fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a komolyan vehető versenytársak csak több hónapnyi fáziskéséssel, a jelenlegi negyedik negyedévben kezdik piacra dobni rivális termékeit.

Hirdetés

„A tabletháború megkezdődött. Az Apple az ismert márkanevére, kiterjedt kiskereskedelmi hálózatára és felhasználóbarát tervezési elveire alapozva gyorsan több milliárd dolláros globális piaccá fejlesztette a táblagépek szegmensét” – magyarázta a Reuters-nek Neil Mawston, a Strategy Analytics elemzője.

Apple iPad

A szakértő elmondta: jelenleg a domináns iOS mellett szerény 2,3 százalékos részesedéssel az Android a második legelterjedtebb operációs rendszert ebben a termékkörben. A Google rendszerének befolyása azonban már a negyedik negyedévben látványosan nőhet, köszönhetően az olyan készülékek megjelenésének, mint amilyen a Samsung Galaxy Tab.

Egy nemrég készült amerikai közvélemény-kutatás szerint azonban az iPad vonzereje a konkurensek felbukkanása ellenére sem csökken látványosan. A ChangeWave Research azt találta, hogy azoknak a válaszadóknak a nagy többsége (80%), akik az elkövetkező három hónapban tervezik táblagép vásárlását (26%), iPadet venne. A RIM PlayBookot 8, a Galaxy Tabot 3, a HP Slate-et 2 százalékuk választaná csupán.

A Gartner előrejelzése szerint 2011-ben közel háromszor annyi, 54,8 millió tablet fogy majd, mint az idén.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények